Vraagje over Internet Favorite

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Momenteel hebben we als Internet provider Dommel, maar men pa zou graag overschakelen naar het abbonement Internet Favorite van Belgacom. Nu zie ik dat je maar 2 computers kan aansluiten (gelijk aan 2 IP's van Belgacom?). Maar wij hebben in totaal 3 computers staan, een Xbox360 en een aantal smarphones die gebruik maken van het draadloos netwerk.
Begrijp ik goed als je een router hebt dat hij maar gebruikt maakt van 1 IP-adres van Belgacom en dat de router interne ip-adressen gaat uitdelen naar de betreffende netwerkapparaten?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Correct, door gebruik te maken van een router (bv bbox2) heb je niet de beperking van 2 apparaten.

Hoe dat officieel zit, weet ik niet, maar iedereen doet het, dus het "mag".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Eigenlijk mag het gewoon, je moet gewoon rekening houden dat je maar technische support voor twee pc's gaat krijgen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Zever, gezever. Belgacom geeft in de mate van het mogelijke support op alle pc's aanwezig in een huis.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Eigelijk heb ik nog een vraagje aan de specialisten hier
Kan men met ieder soort internetformule bij Belgacom een tweede sessie PPPOE opstarten ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Neen, enkel met de favorite en intense.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Trojan schreef:Neen, enkel met de favorite en intense.
Tnx Trojan
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Zever, gezever. Belgacom geeft in de mate van het mogelijke support op alle pc's aanwezig in een huis.
Doet mij denken aan Frankie Loosveld in Het Eiland :-D
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Een kenner. :beerchug:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Trojan schreef:Zever, gezever. Belgacom geeft in de mate van het mogelijke support op alle pc's aanwezig in een huis.
Das weer volkomen gezever van u. Als ge meer support geeft dan het abonnement toelaat dan doet ge uw werk niet goed.
Bij techniekers is daar niet zoveel controle op, in het callcenter wordt daar streng op toegekeken. Verwacht niet teveel telefonisch support.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het is toch simpel: de BGC helpdesk weet niet hoeveel computers er aangesloten zijn. Als 2 computers zijn toegestaan, dan moet je al een intern netwerkje hebben. 99 % van de problemen zullen dus gedekt zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

op een bepaald moment had ik hier 3 vaste en 4 laptops draaien .
Ik heb altijd perfecte support gekregen als dit nodig was zowel technieker als telefonisch.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

redman schreef:
Trojan schreef:Zever, gezever. Belgacom geeft in de mate van het mogelijke support op alle pc's aanwezig in een huis.
Das weer volkomen gezever van u. Als ge meer support geeft dan het abonnement toelaat dan doet ge uw werk niet goed.
Bij techniekers is daar niet zoveel controle op, in het callcenter wordt daar streng op toegekeken. Verwacht niet teveel telefonisch support.
Dat is dan weer verkeerd (geformuleerd) van belgacom. Het abonnement laat zogezegd maar 1, 2 of 4 pc's toe, maar omdat belgacom zelf (verplicht) de bbox gebruikt met een ingebouwde router creëren ze zelf een netwerk waardoor meer pc's aangesloten kunnen worden. Als ze dan weigeren om support te geven op meer pc's dan het abonnement voorschrijft gaan ze tegenwind krijgen van klanten en consumentenorganisaties zoals test-aankoop.

Belgacom zou er dan ook goed aan doen om de omschrijving aan te passen van pc's naar pppoe sessies of externe ip's (wat op hetzelfde neer komt).

Sowieso levert belgacom geen support op pc's en netwerken. Als de pc niet op het netwerk geraakt (via wifi of lan), dan is de kous af en moet de klant zijn plan trekken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Wie weet Trojan gaan ze naar uw raad ooit eens luisteren
Dit zou een duidelijkere formulering zijn
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik ben een vat vol wijsheid.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Laat ons drinken op je vat :beerchug:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Kom de volgende keer maar eens naar een MIP, kzal er u wel ene trakteren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Wat zich achter het aansluitingspunt bevindt is privé en daar heeft een telecommunicatie-aanbieder geen zaken mee tenzij de klant dit zelf wenst. Bij Belgacom is dus minstens alles wat achter de BBOX2 hangt privé-zaak, of het nu 2 of 100 PCs zijn. Misschien is het aansluitingspunt zelfs het doosje waar de koperdraden binnenkomen?
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Zoals jullie al gemerkt hebben, wil mijn vader overschakelen naar Internet Favorite.
Als ik kijk in het crm-paneel van Dommel dan zie ik de renewal date op 19/12 staan.
Mag ik dan nu een aangetekende brief opsturen naar Dommel met de vermelding dat ze mijn verbinding op de 18de december moeten stopzetten?
Ik ga ervan uit dat ik rond de eerste week van december mijn aansluiting bij Belgacom moet bestellen zodat ik niet zonder het Internet uitval.
Klopt dit?

Mvg
Laatst gewijzigd door rsca 24 okt 2010, 15:01, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

het veiligst is altijd uw opzegbrief opsturen als je aangesloten bent bij uw nieuwe provider.
Je zal een maandje met een dubbele kost zitten maar je bent dan zeker.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

En het veiligst is ook niet te wachten tot 1 december om je aanvraag bij Belgocom te doen. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat je tegen 18/12 dan internet hebt, vooral als er een bezoek van een technieker aan te pas komen (VDSL bakje).
Je kan dit toch nu al aanvragen voor levering mid-december ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Als ik bv. nu mijn aanvraag indien bij Belgacom dan zou ik in de loop van volgende week een installatiedatum krijgen van hun. Eens de overzetting gebeurd is dan pas de aangetekende brief opsturen? Ik vermoed ook dat de overzetting (aangesloten bij nieuwe provider) moet gedaan worden voor 19/11?

Mvg
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Kan iemand mij zeggen of wat ik zei hierboven klopt?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik ben geen specialist in opzeggen en kontrakten ...

Maar in een vorige post schreef je dat het Dommel kontrakt loopt tot 19/12. Ik zou dus:
a) nu mijn Dommel contract aangetekend opzeggen, voor een einde op 18/12. Dan ga je in principe geen boete betalen, gezien je tenminste één maand voor verval datum opzegt.
b) Bij Belgcaom zou ik nu al een aanvraag indienen voor een internet aansluiting rond 15 december, en niet wachten tot begin december - zoals je in de vorige post schreef. Belgacom heeft namelijk meer dan 2 weken nodig om alles te regelen.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”