Momenteel hebben we als Internet provider Dommel, maar men pa zou graag overschakelen naar het abbonement Internet Favorite van Belgacom. Nu zie ik dat je maar 2 computers kan aansluiten (gelijk aan 2 IP's van Belgacom?). Maar wij hebben in totaal 3 computers staan, een Xbox360 en een aantal smarphones die gebruik maken van het draadloos netwerk.
Begrijp ik goed als je een router hebt dat hij maar gebruikt maakt van 1 IP-adres van Belgacom en dat de router interne ip-adressen gaat uitdelen naar de betreffende netwerkapparaten?
Vraagje over Internet Favorite
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Correct, door gebruik te maken van een router (bv bbox2) heb je niet de beperking van 2 apparaten.
Hoe dat officieel zit, weet ik niet, maar iedereen doet het, dus het "mag".
[ Post made via mobile device ]
Hoe dat officieel zit, weet ik niet, maar iedereen doet het, dus het "mag".
[ Post made via mobile device ]
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Zever, gezever. Belgacom geeft in de mate van het mogelijke support op alle pc's aanwezig in een huis.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Das weer volkomen gezever van u. Als ge meer support geeft dan het abonnement toelaat dan doet ge uw werk niet goed.Trojan schreef:Zever, gezever. Belgacom geeft in de mate van het mogelijke support op alle pc's aanwezig in een huis.
Bij techniekers is daar niet zoveel controle op, in het callcenter wordt daar streng op toegekeken. Verwacht niet teveel telefonisch support.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het is toch simpel: de BGC helpdesk weet niet hoeveel computers er aangesloten zijn. Als 2 computers zijn toegestaan, dan moet je al een intern netwerkje hebben. 99 % van de problemen zullen dus gedekt zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
op een bepaald moment had ik hier 3 vaste en 4 laptops draaien .
Ik heb altijd perfecte support gekregen als dit nodig was zowel technieker als telefonisch.
Ik heb altijd perfecte support gekregen als dit nodig was zowel technieker als telefonisch.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat is dan weer verkeerd (geformuleerd) van belgacom. Het abonnement laat zogezegd maar 1, 2 of 4 pc's toe, maar omdat belgacom zelf (verplicht) de bbox gebruikt met een ingebouwde router creëren ze zelf een netwerk waardoor meer pc's aangesloten kunnen worden. Als ze dan weigeren om support te geven op meer pc's dan het abonnement voorschrijft gaan ze tegenwind krijgen van klanten en consumentenorganisaties zoals test-aankoop.redman schreef:Das weer volkomen gezever van u. Als ge meer support geeft dan het abonnement toelaat dan doet ge uw werk niet goed.Trojan schreef:Zever, gezever. Belgacom geeft in de mate van het mogelijke support op alle pc's aanwezig in een huis.
Bij techniekers is daar niet zoveel controle op, in het callcenter wordt daar streng op toegekeken. Verwacht niet teveel telefonisch support.
Belgacom zou er dan ook goed aan doen om de omschrijving aan te passen van pc's naar pppoe sessies of externe ip's (wat op hetzelfde neer komt).
Sowieso levert belgacom geen support op pc's en netwerken. Als de pc niet op het netwerk geraakt (via wifi of lan), dan is de kous af en moet de klant zijn plan trekken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Kom de volgende keer maar eens naar een MIP, kzal er u wel ene trakteren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Wat zich achter het aansluitingspunt bevindt is privé en daar heeft een telecommunicatie-aanbieder geen zaken mee tenzij de klant dit zelf wenst. Bij Belgacom is dus minstens alles wat achter de BBOX2 hangt privé-zaak, of het nu 2 of 100 PCs zijn. Misschien is het aansluitingspunt zelfs het doosje waar de koperdraden binnenkomen?
Zoals jullie al gemerkt hebben, wil mijn vader overschakelen naar Internet Favorite.
Als ik kijk in het crm-paneel van Dommel dan zie ik de renewal date op 19/12 staan.
Mag ik dan nu een aangetekende brief opsturen naar Dommel met de vermelding dat ze mijn verbinding op de 18de december moeten stopzetten?
Ik ga ervan uit dat ik rond de eerste week van december mijn aansluiting bij Belgacom moet bestellen zodat ik niet zonder het Internet uitval.
Klopt dit?
Mvg
Als ik kijk in het crm-paneel van Dommel dan zie ik de renewal date op 19/12 staan.
Mag ik dan nu een aangetekende brief opsturen naar Dommel met de vermelding dat ze mijn verbinding op de 18de december moeten stopzetten?
Ik ga ervan uit dat ik rond de eerste week van december mijn aansluiting bij Belgacom moet bestellen zodat ik niet zonder het Internet uitval.
Klopt dit?
Mvg
Laatst gewijzigd door rsca 24 okt 2010, 15:01, in totaal 1 gewijzigd.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
het veiligst is altijd uw opzegbrief opsturen als je aangesloten bent bij uw nieuwe provider.
Je zal een maandje met een dubbele kost zitten maar je bent dan zeker.
Je zal een maandje met een dubbele kost zitten maar je bent dan zeker.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
En het veiligst is ook niet te wachten tot 1 december om je aanvraag bij Belgocom te doen. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat je tegen 18/12 dan internet hebt, vooral als er een bezoek van een technieker aan te pas komen (VDSL bakje).
Je kan dit toch nu al aanvragen voor levering mid-december ?
Philippe.
Je kan dit toch nu al aanvragen voor levering mid-december ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Als ik bv. nu mijn aanvraag indien bij Belgacom dan zou ik in de loop van volgende week een installatiedatum krijgen van hun. Eens de overzetting gebeurd is dan pas de aangetekende brief opsturen? Ik vermoed ook dat de overzetting (aangesloten bij nieuwe provider) moet gedaan worden voor 19/11?
Mvg
Mvg
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ben geen specialist in opzeggen en kontrakten ...
Maar in een vorige post schreef je dat het Dommel kontrakt loopt tot 19/12. Ik zou dus:
a) nu mijn Dommel contract aangetekend opzeggen, voor een einde op 18/12. Dan ga je in principe geen boete betalen, gezien je tenminste één maand voor verval datum opzegt.
b) Bij Belgcaom zou ik nu al een aanvraag indienen voor een internet aansluiting rond 15 december, en niet wachten tot begin december - zoals je in de vorige post schreef. Belgacom heeft namelijk meer dan 2 weken nodig om alles te regelen.
Philippe.
Maar in een vorige post schreef je dat het Dommel kontrakt loopt tot 19/12. Ik zou dus:
a) nu mijn Dommel contract aangetekend opzeggen, voor een einde op 18/12. Dan ga je in principe geen boete betalen, gezien je tenminste één maand voor verval datum opzegt.
b) Bij Belgcaom zou ik nu al een aanvraag indienen voor een internet aansluiting rond 15 december, en niet wachten tot begin december - zoals je in de vorige post schreef. Belgacom heeft namelijk meer dan 2 weken nodig om alles te regelen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.