Ik heb sinds vandaag Skynet Go omdat ik A2F een beetje beu was...
Maar nu heb ik een probleem. Ik heb een router en daar zijn 3 computers op aangesloten (ik weet dat dit niet mag volgens Skynet, maar ik had Plus besteld en heb Go gekregen, dus heb ik vandaag nog update naar Plus aangevraagd).
Nu als ik met 1 computer game heb ik een ping rond de 40 maar af en toe vliegt die naar de 300. Als ik dan met 2 computers game dan hangt de ping voor beiden sowieso rond de 300. Ik heb dus niks draaien op geeneen van de 3 computers, ze hebben alledrie DU Meter en ze geven niks van upload of download aan.
Router is een Siemens Santis 50. Computers zijn via kabel aangesloten. 1 hangt direct op de router de andere 2 hangen via een hub eraan. Wat ik wel heb opgemerkt is dat als ik via userbase test men upload opeens blijft hangen en dan naar 0 zakt en dan 5sec later gaat die terug omhoog tot zelfs 250Kbits. Bij skynet zeggen ze dat de lijn in orde is en steken ze het op het feit dat je met 2 amper kunt gamen op 1 lijn, maar het gaat bij ander mensen dus wrm ni bij mij
Is dit een routing probleem of zijn het verouderde DSLAM's?
Greetz
Skynet Go ping problemen
Owkeej :s
Ik heb dus gebeld naar Belgacom en ze hebben mij nu op 1.1Mbits gezet omdat men lijn 91% gebruikt was . Ze hebben mij ook gezegd dat ik mijn binnenbekabeling eens moest nakijken, er hangt een platte kabel tussen de router en de splitter. Voor de rest hangt er in het huis alleen maar UTP kabel. Ze zeggen mij dat als ik een UTP kabel steek de ruis al heel wat minder zou zijn. Nu heb ik wel nog altijd tijdens het game ping 300 als er iemand anders begint te downloaden of begint te gamen.
Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die thuis met 2 kunnen gamen op een Skynet Go of Plus account?
Greetz
Ik heb dus gebeld naar Belgacom en ze hebben mij nu op 1.1Mbits gezet omdat men lijn 91% gebruikt was . Ze hebben mij ook gezegd dat ik mijn binnenbekabeling eens moest nakijken, er hangt een platte kabel tussen de router en de splitter. Voor de rest hangt er in het huis alleen maar UTP kabel. Ze zeggen mij dat als ik een UTP kabel steek de ruis al heel wat minder zou zijn. Nu heb ik wel nog altijd tijdens het game ping 300 als er iemand anders begint te downloaden of begint te gamen.
Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die thuis met 2 kunnen gamen op een Skynet Go of Plus account?
Greetz
-
- Administrator
- Contacteer:
dit hangt allemaal van het game af, en meer bepaald van de bandwith die het verbuikt
als erl game 10 kbyte upload nodig heeft, dan gaat het niet lukken met 2
het is ook logisch dat als er iem begint te downen, jij niet meer kan gamen,k want die trekt al de bw naar zich toe omdat de router voorrang geeft aan grote files ipv kleine packets
als erl game 10 kbyte upload nodig heeft, dan gaat het niet lukken met 2
het is ook logisch dat als er iem begint te downen, jij niet meer kan gamen,k want die trekt al de bw naar zich toe omdat de router voorrang geeft aan grote files ipv kleine packets
Danku voor het antwoord, Tis eigenlijk elk game. Van RtCW tot CS (meeste gebruiken maar 5kB/s up).
Jah ik ga morge es zo ne UTP kabel met RJ11 fichkes aan halen en es zien of da iets doe aan men line attenuation. Ik had op 3.3Mbit 10dB en nu op 1.1Mbit hebbek 27dB.
Greetz
Jah ik ga morge es zo ne UTP kabel met RJ11 fichkes aan halen en es zien of da iets doe aan men line attenuation. Ik had op 3.3Mbit 10dB en nu op 1.1Mbit hebbek 27dB.
Greetz
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
bij mij lukt da om met 2 rtcw te spelen op een go (128kbit). ge moogt natuurlijk geen kazaa open staan hebben, of aan het downloaden zijn tegen 300k maar in normale omstandigheden lukt da en afhankelijk van op welke server ge zit haal ik en mijn broer goeie pings.
Greetz
Gimic
Greetz
Gimic
Gimic wa is uw line attenuation en uw noise margin (af te lezen op de router-page).
Ik heb al bijna elke dag naar BGC gebeld maar ze blijven beweren dat het probleem bij mij ligt en niet in de centrale ofzo. Kan een router zo'n ping veroorzaken??? Kheb een Siemens Santis 50 met alles op utp aangesloten. Ik heb daarstrax constant belnet zitten pingen en telkens ik iets deed op het internet terwijl iemand anders aan het gamen was pingde ik 150 tot 300. Ik moest maar een siteje openen en die ping was al 300. Dit is ook als er niemadn gamed. Dus gewoon als ik iets doe opt internet dan stijgt men ping. Iemand een idee hoe dit komt ?
Router Info:
Loss of Signal: 255
dBLoss of Frame: 2
CRC Error: 271
Error Second: 12 seconds
Line Attenuation: 43 dB
Noise Margin: 11 dB
Line Up Count: 2
Alvast bedankt.
BTW: wat is line up count ???
Ik heb al bijna elke dag naar BGC gebeld maar ze blijven beweren dat het probleem bij mij ligt en niet in de centrale ofzo. Kan een router zo'n ping veroorzaken??? Kheb een Siemens Santis 50 met alles op utp aangesloten. Ik heb daarstrax constant belnet zitten pingen en telkens ik iets deed op het internet terwijl iemand anders aan het gamen was pingde ik 150 tot 300. Ik moest maar een siteje openen en die ping was al 300. Dit is ook als er niemadn gamed. Dus gewoon als ik iets doe opt internet dan stijgt men ping. Iemand een idee hoe dit komt ?
Router Info:
Loss of Signal: 255
dBLoss of Frame: 2
CRC Error: 271
Error Second: 12 seconds
Line Attenuation: 43 dB
Noise Margin: 11 dB
Line Up Count: 2
Alvast bedankt.
BTW: wat is line up count ???
Ok, om Fr3ak hier ff bij te springen. Ge zijt dus geen geïsoleerd geval, ik heb net hetzelfde voor. Heb skynet plus, ne smc7404BRA router met laatste firmware, alles UTP (behalve verbinding splitter router, maar da kan et ni zijn). Als ik alleen thuis ben en game, dan bolt alles perfect, pings van rond de 20-40, maar zodra er iemand anders zijn pc durft te gebruiken schiet mijn ping de hoogte in. Dacht eerst dat het aan de router lag, maar heb vandaag met iemand gepraat die een andere router heeft en die hetzelfde voorheeft. Mijn lapmiddel is dat ik netlimiter heb geinstalleerd op alle pc's en Internet Explorer slechts 1kb upload geef, maar dat lost natuurlijk 0,0 op wanneer ik samen met nog iemand wil gamen. Vandaag Painkiller 2x gekocht om dan tot de conclusie te komen dat dat niet lekker bolt (buiten de problemen die iedereen heeft dan). Iemand die wat meer kennis van zaken heeft misschien. Zal ff mijn adsl status toevoegen in de bijlage.
- Bijlagen
-
- adslstats.jpg
- screenie van adsl status
- (130.58 KiB) 83 keer gedownload
He hier wa proeven gedaan met smc 7404 bra
Had die nog in stock liggen en heb zelfde vast gesteld
Heb skynet go met powerpack dus mag 4 pc's aansluiten 3.3 down en 192 up
Mijn lijn draait hier op max gezien ik op tussenstation zit en max koperlijn 2km is 2845 down / 159 up
Met thomson 510v daar mee geen problemen
Blijkbaar zit er in de laatste versie van de smc een probleemke
Dit ter info
Had die nog in stock liggen en heb zelfde vast gesteld
Heb skynet go met powerpack dus mag 4 pc's aansluiten 3.3 down en 192 up
Mijn lijn draait hier op max gezien ik op tussenstation zit en max koperlijn 2km is 2845 down / 159 up
Met thomson 510v daar mee geen problemen
Blijkbaar zit er in de laatste versie van de smc een probleemke
Dit ter info
Lion, dus met uwen andere modem hebt gij nul problemen als ge met meerdere mensen gamed ? Ik dacht eerst wel dat het aan de router lag, maar heb gisteren met iemand gebabbeld die een andere router heeft, en met hetzelfde probleem zit. Hij heeft dan ook al de router geleend van ne kameraad die met 4 pc's op zen skynet zat, en die da probleem niet had. Maar dat hielp bij hem niets. Ik denk dat ik de proef eens op de som ga nemen, en straks bij mijn ouders de oude alcatel usb ga "lenen" en testen hoe het gaat als ik mijn PC als router laat functioneren. Dat heb ik altijd gebruikt gehad voordat ik verhuisde, en gaf nooit problemen.
edit: trouwens ik denk niet dat het aan de laatste versie van smc specifiek ligt want met de oude firmware had ik hetzelfde probleem.
edit: trouwens ik denk niet dat het aan de laatste versie van smc specifiek ligt want met de oude firmware had ik hetzelfde probleem.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
div, ge moet de download van internet ook limieteren anders blijfde gewoon hoge pings hebben want als iemand een internet pagina opent tegen 300KB/sec of iets download tegen die snelheid dan is uw download ook op en dan gaat uwe ping ook de lucht in. maar ge zult der altijd last van gaan blijven hebben. da is gewoon zo
metal, dat is dus onzin, ik ken genoeg mensen die adsl plus hebben en die geen problemen hebben met het delen van die verbinding. Voordat ik verhuisd ben (maandje geleden) had ik net hetzelfde abbo, alleen op een andere plaats, en had ik nooit problemen tijdens het gamen. Was een netwerk met 4 pc's, en iedereen mocht surfen zoveel als die wou, het was zelfs mogelijk om heel vlot quake 3 te spelen met cl_maxpackets 125. Ik verwacht van belgacom wel onzin antwoorden als "da gaat altijd zo zijn" maar niet van mensen hier op userbase. Zou wel zo leuk zijn als gewone mensen met klachten serieus worden genomen. Over die download, die heb ik ook gecapped gehad op 20kb/s en dat hielp geen fluit. Ik ga straks een oude modem halen, en die eens installeren en win2k ICS gebruiken, kijken of dat verschil maakt, maar ik betwijfel het.
Edit: het is dus onzin dat ik da altijd ga hebben, het is geen onzin dat ik lag heb als iemand aan 300kb/sec een pagina opent natuurlijk ^^
Edit: het is dus onzin dat ik da altijd ga hebben, het is geen onzin dat ik lag heb als iemand aan 300kb/sec een pagina opent natuurlijk ^^