Overstap naar Belgacom >> ontgoocheling, UPDATE: TEVREDEN !!
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Jongens Jongens, hou het informatief en behulpzaam! Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde, krijgen waarvoor we betalen.
Door deze Post weet ik nu dat er een "kans" bestaat dat ik ook alsnog op het 30mbit profiel kan gezet worden. Ik woon in een woonwijk en ik dacht dat ik ook binnen de 400m viel. Maar weet dit niet zeker meer.
Maandag is mijn eerste werk bellen naar Belgacom om dit na te vragen. Indien ik geen 30mbit kan krijgen, wil ik dat ze men maandprijs naar beneden halen en mij op een comfort zetten.
Dank voor de vele antwoorden hier. Ik ben blij dat mensen die er weinig van kennen zoals samsung iets posten, op de manier kunnen anderen zoals ik er iets van opsteken.
En ik vind nog altijd dat in elke situatie de klant koning is, ik heb zelf ook 2 webshops draaiende en bij mij is dat een gouden regel! Als je al moet kopen met de vrees dat de kans dat er iets misgaat groot is dan is dat FOUT. Het is aan de verkoper om zo volledig mogelijk te zijn.
Door deze Post weet ik nu dat er een "kans" bestaat dat ik ook alsnog op het 30mbit profiel kan gezet worden. Ik woon in een woonwijk en ik dacht dat ik ook binnen de 400m viel. Maar weet dit niet zeker meer.
Maandag is mijn eerste werk bellen naar Belgacom om dit na te vragen. Indien ik geen 30mbit kan krijgen, wil ik dat ze men maandprijs naar beneden halen en mij op een comfort zetten.
Dank voor de vele antwoorden hier. Ik ben blij dat mensen die er weinig van kennen zoals samsung iets posten, op de manier kunnen anderen zoals ik er iets van opsteken.
En ik vind nog altijd dat in elke situatie de klant koning is, ik heb zelf ook 2 webshops draaiende en bij mij is dat een gouden regel! Als je al moet kopen met de vrees dat de kans dat er iets misgaat groot is dan is dat FOUT. Het is aan de verkoper om zo volledig mogelijk te zijn.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Trojan, ik heb je opnieuw een paar keer betrapt op dubbel posten. Kan je er ajb op letten om dit niet te doen.
Ik heb je posts ook een beetje aangepast want ik vond je taalgebruik ook nogal grof. Gelieve er op te letten dat geschreven taal, zoals hier gebruikt wordt, vaak op verschillende manieren kan geïnterpreteerd worden en soms hard kan aankomen zelfs al is dit misschien niet noodzakelijk je bedoeling. Eén van de belangrijkste gedragsregels van deze site is volgens mij: "Respecteer iedereen (de andere gebruikers, Provider medewerkers, moderators, administrators)".
Dank.
Ik heb je posts ook een beetje aangepast want ik vond je taalgebruik ook nogal grof. Gelieve er op te letten dat geschreven taal, zoals hier gebruikt wordt, vaak op verschillende manieren kan geïnterpreteerd worden en soms hard kan aankomen zelfs al is dit misschien niet noodzakelijk je bedoeling. Eén van de belangrijkste gedragsregels van deze site is volgens mij: "Respecteer iedereen (de andere gebruikers, Provider medewerkers, moderators, administrators)".
Dank.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
samsung je ging moeten gepost hebben ik heb een probleem en de uitleg en dan een pb sturen naar de mensen van belgacom hier, dan hadden ze U met 100% zekerheid geholpen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
hmhmhm misschien moet ik dat ook maar eens proberen ..
Ik wil graag ook overschakelen naar Belgacom als ik de zekerheid heb dat 30/4,5 zal hebben ..
Buurman 2 huizen verder zit op +/- 400 meter van de rop .. volgens belgacom .. dus ik vermoed ook een twijfelgeval .. kan zijn dat ik iets dichter of iets verder zit ..
Ik heb geen actieve lijn dus kunnen ze niet exact checken .. ( heb momenteel een shake bij Telenet ) en zou enkel voor internet naar Belgacom gaan eventueel ..
Is vooral voor die 4,5mbit upload dat ik wil veranderen en de nogal vage "vrij downloaden" politiek bij Telenet ..
Ik zie nu wel dat die promo maar geldig is tot 19 oktober ... ga ik mij moeten haasten precies .. (want die 5 maand aan 20 euro is ook wel mooi meegenomen )
Ik wil graag ook overschakelen naar Belgacom als ik de zekerheid heb dat 30/4,5 zal hebben ..
Buurman 2 huizen verder zit op +/- 400 meter van de rop .. volgens belgacom .. dus ik vermoed ook een twijfelgeval .. kan zijn dat ik iets dichter of iets verder zit ..
Ik heb geen actieve lijn dus kunnen ze niet exact checken .. ( heb momenteel een shake bij Telenet ) en zou enkel voor internet naar Belgacom gaan eventueel ..
Is vooral voor die 4,5mbit upload dat ik wil veranderen en de nogal vage "vrij downloaden" politiek bij Telenet ..
Ik zie nu wel dat die promo maar geldig is tot 19 oktober ... ga ik mij moeten haasten precies .. (want die 5 maand aan 20 euro is ook wel mooi meegenomen )
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Daar staat toch niks van op internet ...en favorite en intense zijn de enige dacht ik die kunnen zonder vaste lijn ..Goztow schreef:Als je geen actieve lijn hebt, zou het kunnen dat je ook voor de activatie moet betalen.
Moet er wel bij zeggen dat ik ooit nog Belgacom gehad heb vroeger ..eigenlijk is het zelfs winback ook denk ik ..
Volgens mij zit er zelfs nog een adsl2 sync op één koperpaar .. kan er uiteraard niks meer mee doen ..
Internet verbinding:
Promotie :
Gratis installatie en activering of € 15/maand gedurende 5 maanden + gratis activering of € 20/maand gedurende 5 maanden met ongelimiteerd volume + gratis activering
Webdeal : + iPod Shuffle 2 Go als u online bestelt ( offer valid for Internet Favorite and Intense)
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik heb niet bewust dubbelposts gezet, ik kan me trouwens nergens herinneren dat er 2 identieke posts van mij vlak onder mekaar staan. Als het toch zo is/was ligt het aan een bug in jullie forum.Goztow schreef:Trojan, ik heb je opnieuw een paar keer betrapt op dubbel posten. Kan je er ajb op letten om dit niet te doen.
Dat was de bedoeling.Ik heb je posts ook een beetje aangepast want ik vond je taalgebruik ook nogal grof.
Als men zich arrogant opstelt tegenover mij en dat dan nog eens verduidelijkt door bold te gebruiken, dan zal ik mijn posts aanpassen naar hun niveau, anders verstaan ze het toch niet.Gelieve er op te letten dat geschreven taal, zoals hier gebruikt wordt, vaak op verschillende manieren kan geïnterpreteerd worden en soms hard kan aankomen zelfs al is dit misschien niet noodzakelijk je bedoeling. Eén van de belangrijkste gedragsregels van deze site is volgens mij: "Respecteer iedereen (de andere gebruikers, Provider medewerkers, moderators, administrators)".
Dank.
Voor de rest respecteer ik iedereen en zal ik helpen waar ik kan.
mvg,
Trojan
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Hoi iedereen,
Heb net telefoontje gedaan naar Belgacom en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, das positief dus mag gezegd worden.
Mijn vraag naar haar toe was de volgende, waarom sta ik nog niet op 30mbit, had mijn lijnwaardes met die Vdsl2 tool getest en zit +- 320 van de ROP. en kon veel hogere snelheden halen dan die 20mbit dat ik nu haal.
Het antwoord van die dame is dat tegen begin 2011 alle centrales aangepast zullen worden om die 30mbit te kunnen halen en dat mijn centrale daar nog niet bijzit, maar eens die gedaan word haal ik ook die 30.
Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is? of dat dit deels correct is? of helemaal niet correct is en ik met 20mbit zal moeten leven?
Mercikes
Heb net telefoontje gedaan naar Belgacom en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, das positief dus mag gezegd worden.
Mijn vraag naar haar toe was de volgende, waarom sta ik nog niet op 30mbit, had mijn lijnwaardes met die Vdsl2 tool getest en zit +- 320 van de ROP. en kon veel hogere snelheden halen dan die 20mbit dat ik nu haal.
Het antwoord van die dame is dat tegen begin 2011 alle centrales aangepast zullen worden om die 30mbit te kunnen halen en dat mijn centrale daar nog niet bijzit, maar eens die gedaan word haal ik ook die 30.
Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is? of dat dit deels correct is? of helemaal niet correct is en ik met 20mbit zal moeten leven?
Mercikes
-
- Plus Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
- Locatie: Oudenaarde
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
GunSmoke007 schreef:Hoi iedereen,
Heb net telefoontje gedaan naar Belgacom en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, das positief dus mag gezegd worden.
Mijn vraag naar haar toe was de volgende, waarom sta ik nog niet op 30mbit, had mijn lijnwaardes met die Vdsl2 tool getest en zit +- 320 van de ROP. en kon veel hogere snelheden halen dan die 20mbit dat ik nu haal.
Het antwoord van die dame is dat tegen begin 2011 alle centrales aangepast zullen worden om die 30mbit te kunnen halen en dat mijn centrale daar nog niet bijzit, maar eens die gedaan word haal ik ook die 30.
Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is? of dat dit deels correct is? of helemaal niet correct is en ik met 20mbit zal moeten leven?
Mercikes
Als je ziet wat ik ervoor moeten doen ik dan stel ik voor om te blijven proberen. Als je op VDSL2 zit zoals bij mij was het automatisch profiel 20/2, ze hebben het zelfs eerst niet getest of geprobeerd om me hoger te zetten, standaard stond het op 20/2, de reden daarvan was daar veel mensen problemen hadden met hun snelheid/stabiliteit op een 30/4.5 profiel vandaar dat ze het op 20/2 standaard zetten maar volgens mijn bescheiden mening is dat gewoon proberen de klant iets minder aan te bieden voor hun netwerk te sparen en als er dan toch zagen en volharden dat ze dan doen wat ze moeten doen waarvoor de klant werkelijk betaald !!
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Dit is correct als uw centrale nog niet voorzien is van de nieuwe updateGunSmoke007 schreef:Hoi iedereen,
Heb net telefoontje gedaan naar Belgacom en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, das positief dus mag gezegd worden.
Mijn vraag naar haar toe was de volgende, waarom sta ik nog niet op 30mbit, had mijn lijnwaardes met die Vdsl2 tool getest en zit +- 320 van de ROP. en kon veel hogere snelheden halen dan die 20mbit dat ik nu haal.
Het antwoord van die dame is dat tegen begin 2011 alle centrales aangepast zullen worden om die 30mbit te kunnen halen en dat mijn centrale daar nog niet bijzit, maar eens die gedaan word haal ik ook die 30.
Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is? of dat dit deels correct is? of helemaal niet correct is en ik met 20mbit zal moeten leven?
Mercikes
Laatst gewijzigd door lion51 15 okt 2010, 20:56, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tientallen keren is hier al in dit Forum geschreven, dat iedereen die aan de voorwaarden voldoet (afstand, verzwakking) om in aanmerking te komen voor het 30Mbps profiel, dit automatisch zal krijgen, en dit voor het einde van dit jaar.GunSmoke007 schreef:Het antwoord van die dame is dat tegen begin 2011 alle centrales aangepast zullen worden om die 30mbit te kunnen halen en dat mijn centrale daar nog niet bijzit, maar eens die gedaan word haal ik ook die 30.
Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is?
Aandringen of bellen heeft dus geen zin, en het hier ook nog een keer vragen ook niet. Dat is het antwoord. Die dame heeft het dus nog een keer bevestigd .
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Hier hetzelfde Samsung, ik zou op op zijn minst op 20/2 komen en er werd me zelfs gezegd dat ik voor 99% zeker op 25/3.5 zou komen te staan !!! is me aan de telefoon meermaals bevestigd. Ik stap over naar Belgacom (vdsl2 favorite) en natuurlijk zoals we gewend zijn van Belgacom sta ik op 16.5 profiel.samsung schreef:
Als je ziet wat ik ervoor moeten doen ik dan stel ik voor om te blijven proberen. Als je op VDSL2 zit zoals bij mij was het automatisch profiel 20/2, ze hebben het zelfs eerst niet getest of geprobeerd om me hoger te zetten, standaard stond het op 20/2, de reden daarvan was daar veel mensen problemen hadden met hun snelheid/stabiliteit op een 30/4.5 profiel vandaar dat ze het op 20/2 standaard zetten maar volgens mijn bescheiden mening is dat gewoon proberen de klant iets minder aan te bieden voor hun netwerk te sparen en als er dan toch zagen en volharden dat ze dan doen wat ze moeten doen waarvoor de klant werkelijk betaald !!
Al meermaals gebeld,ik werd zelfs op een keer door iemand van de helpdesk gewoon onbeschoft behandeld en de telefoon werd daar gewoon afgegooid.
Na contact met Eva van Belgacom is me nogmaals bevestigd dat ik idd op een te laag profiel sta. Nogmaals terug gebeld en deze keer zeer vriendelijke persoon aan de lijn die me dan ook weer doorverbonden heeft naar de juiste persoon,na een kort gesprek zou hij terug bellen . Na 10 min hebben ze me terug gebeld dat er Maandag een technieker zou langs komen die dan hier in huis zou testen dat ik op een zo hoog mogelijk profiel zou kunnen komen.
Ik ben benieuwd
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat is dan ook weer zever. Als je op een 16,5Mbit profiel sta is er niets mis met uw installatie, dit is gewoon een provisioning profiel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat dat een standaard profiel is, net zoals 20Mbit en 30Mbit. Enkel als je op 9Mbit staat, een repairprofiel, heeft het nut om een technieker te sturen.
Die trees/knaap van de helpdesk kan perfect zien waarom gij op 16,5Mbit staat, en daar een technieker voor langs sturen is gewoon tijd- en geldverspilling.
Die trees/knaap van de helpdesk kan perfect zien waarom gij op 16,5Mbit staat, en daar een technieker voor langs sturen is gewoon tijd- en geldverspilling.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ga op jullie beide posts trachten te antwoorden. @Gunsmoke: Het antwoord is correct vermits de helpdesk gezien heeft dat je aan de "fameuze" voorwaarden voldoed. Je zit op ca. 320 meter van de ROP en de gemeten verzwakking is < 0.4 db@800 Hz. Dus, jouw lijn zal voor het einde van dit jaar automatisch op 30/6 gezet worden vermits de meetresultaten van jouw lijn zijn opgeslagen in een databank en op het moment dat het script dat loopt tot het einde van het jaar deze waarden opvraagt zal je profiel veranderen.samsung schreef:Als je ziet wat ik ervoor moeten doen ik dan stel ik voor om te blijven proberen. Als je op VDSL2 zit zoals bij mij was het automatisch profiel 20/2, ze hebben het zelfs eerst niet getest of geprobeerd om me hoger te zetten, standaard stond het op 20/2, de reden daarvan was daar veel mensen problemen hadden met hun snelheid/stabiliteit op een 30/4.5 profiel vandaar dat ze het op 20/2 standaard zetten maar volgens mijn bescheiden mening is dat gewoon proberen de klant iets minder aan te bieden voor hun netwerk te sparen en als er dan toch zagen en volharden dat ze dan doen wat ze moeten doen waarvoor de klant werkelijk betaald !!GunSmoke007 schreef:Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is? of dat dit deels correct is? of helemaal niet correct is en ik met 20mbit zal moeten leven?
Mercikes
@Samsung: jij bent een nieuwe klant. Je profiel wordt berekend op basis van die zelfde "fameuze" voorwaarden en je wordt volautomatisch op 20/2 gezet. Waarom ? Omdat één van de voorwaarden niet vervuld is, nl. je zit op > 400 meter. Het is omdat jij dit als een groot onrecht aanvoelt en vindt dat je betaalt voor die hogere snelheden (hetgeen overigens niet klopt, zie de gebruiksvoorwaarden die Astralon al 2 x gepost heeft) dat je contact opneemt met de helpdesk om hierover te klagen.
Wat is er dan gebeurd ? Je krijgt een vriendelijke persoon aan de lijn die het eigenlijk ook sneu vindt dat je "maar" 10 meter té ver woont. Maar uiteraard moet er ergens een grens getrokken worden. Deze persoon heeft dan een commerciële refleks en zet jou alsnog op 30/6. Puur technisch gezien zou je het niet mogen krijgen, commerciëel gezien is er soms speelruimte. Als je stelt dat "ze het niet eerst niet getest of geprobeerd hebben om je hoger te zetten" dan ben je mis. Je kent natuurlijk niet de processen binnen BGC. Welnu, de karakteristieken van een lijn worden volautomatisch gemeten en in een databank gestopt. Als dan je lijn wordt gepre-activeerd (PACTA) worden de karaktistieken automatisch opgevraagd en wordt je provisiningsprofiel automatisch ingesteld. In jouw geval dus op 20/2. Dit is ten andere géén standaard, een ander provisiongprofiel is 16,5/2, eveneens gebaseerd op de automatische metingen en de reflectie hiervan in de interne database van je lijn.
Ik hoop jullie iets te hebben bijgebracht. Mvg, quistnix
-
- Plus Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
- Locatie: Oudenaarde
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Yep da is eens een deftige uitleg in plaats van Trojan zijn reactie.
Ik ben tevreden en dat is het enigste wat telt, ik heb hier alles geschreven wat er is gebeurd en wat me verteld is aan de telefoon, als de informatie niet klopt kan ik er niet aan doen. En sorry ik vind het nog steeds normaal dat ik 30/4.5 krijg ondanks die 10 meter verdere afstand ik betaal tenslotte de volle pot, na promotie
Ik ben tevreden en dat is het enigste wat telt, ik heb hier alles geschreven wat er is gebeurd en wat me verteld is aan de telefoon, als de informatie niet klopt kan ik er niet aan doen. En sorry ik vind het nog steeds normaal dat ik 30/4.5 krijg ondanks die 10 meter verdere afstand ik betaal tenslotte de volle pot, na promotie
Als de belgacomTV en EDPnet website zegt dat ik in aanmerking kom voor VDSL, wie is er dan juist als de klantendienst altijd zegt dat het niet mogelijk is op mijn lijn?Trojan schreef:De TS had deze zever kunnen vermijden als hij maar de moeite had gedaan om zich te informeren.
Via de website van belgacomtv kan je nakijken of je in aanmerking komt voor VDSL2. En via de website van edpnet kan je zien of je in aanmerking komt voor de snelheidsverhoging naar 30Mbit.
Op dit forum zijn vaak genoeg de voorwaarden geplaatst voor elk lijnprofiel.
Een beetje moeite doen kan geen kwaad.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Normaal gezien moeten die van de klantendienst hun informatie halen uit dezelfde database als die webcheck van belgacomtv. Als de webcheck zegt dat gij wel in aanmerking komt voor vdsl2, gaat het systeem u dat automatisch geven als ge belgacomtv neemt. (er van uit gaan dat de informatie in die database correct is.)
Ik heb nochtans hetzelfde gepost als quistnix. Maar als gij blijft volharden dat ge gelijk hebt terwijl dat niet zo is, wat quistnix met zijn uitleg ook bevestigd, dan is dat uw probleem.samsung schreef:Yep da is eens een deftige uitleg in plaats van Trojan zijn reactie.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Belgacom zou verplicht moeten zijn om deze uitleg in grote letters op hun website te plaatsen. Zo voorkom je ontgoochelde klanten en het beeld dat het voor Belgacom enkel kassa kassa graai graai is.quistnix schreef: @Samsung: jij bent een nieuwe klant. Je profiel wordt berekend op basis van die zelfde "fameuze" voorwaarden en je wordt volautomatisch op 20/2 gezet. Waarom ? Omdat één van de voorwaarden niet vervuld is, nl. je zit op > 400 meter. Het is omdat jij dit als een groot onrecht aanvoelt en vindt dat je betaalt voor die hogere snelheden (hetgeen overigens niet klopt, zie de gebruiksvoorwaarden die Astralon al 2 x gepost heeft) dat je contact opneemt met de helpdesk om hierover te klagen.
Wat is er dan gebeurd ? Je krijgt een vriendelijke persoon aan de lijn die het eigenlijk ook sneu vindt dat je "maar" 10 meter té ver woont. Maar uiteraard moet er ergens een grens getrokken worden. Deze persoon heeft dan een commerciële refleks en zet jou alsnog op 30/6. Puur technisch gezien zou je het niet mogen krijgen, commerciëel gezien is er soms speelruimte. Als je stelt dat "ze het niet eerst niet getest of geprobeerd hebben om je hoger te zetten" dan ben je mis. Je kent natuurlijk niet de processen binnen BGC. Welnu, de karakteristieken van een lijn worden volautomatisch gemeten en in een databank gestopt. Als dan je lijn wordt gepre-activeerd (PACTA) worden de karaktistieken automatisch opgevraagd en wordt je provisiningsprofiel automatisch ingesteld. In jouw geval dus op 20/2. Dit is ten andere géén standaard, een ander provisiongprofiel is 16,5/2, eveneens gebaseerd op de automatische metingen en de reflectie hiervan in de interne database van je lijn.
Ik hoop jullie iets te hebben bijgebracht. Mvg, quistnix
Belgacom moet veel beter communiceren met zijn klanten en een open en eerlijk beleid gaan voeren.
Ze zouden ook verplicht moeten worden om mensen die de snelheden niet halen (zie uitleg hierboven) een serieuze korting te geven op de al veel te dure internet tarieven. Dan pas zou er van een eerlijk beleid sprake zijn nu is het dat niet en dus enkel kassa kassa graai graai.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Daar gaan we weer met de dubbele post :-S. Deze keer laat ik hem staan voor je...Trojan schreef:Ik heb nochtans hetzelfde gepost als quistnix. Maar als gij blijft volharden dat ge gelijk hebt terwijl dat niet zo is, wat quistnix met zijn uitleg ook bevestigd, dan is dat uw probleem.samsung schreef:Yep da is eens een deftige uitleg in plaats van Trojan zijn reactie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Tjah, en ik kan ze ook niet meer deleten. Misschien de forum policy eens aanpassen zodat deze optie permanent beschikbaar blijft.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
@Philippe, de rede dat ik hier de vraag heb gesteld is net omdat ik overal lees dat bij een NIEUWE installatie en je normaal op 30mbit profiel kan je AUTOMATISCH word overgezet. Ik heb een NIEUWE installatie en ben NIET op die 30mbit gezet en toch zou men lijn het zeker moeten aankunnen.
Die dame gaf de uitleg dat de ROP nog niet voorzien was voor die snelheid van 30mbit. Het enige wat ik dus vroeg was of dat klopte wat die dame zei, en ik heb dit HIER gepost om GEEN aparte thread te moeten opendoen. Dan moet je mij is vertellen wat daar nu zo erg aan is dat ik dat hier post?
@Quistnix, dank voor uw bijdrage. Hier heb ik tenminste iets aan
Die dame gaf de uitleg dat de ROP nog niet voorzien was voor die snelheid van 30mbit. Het enige wat ik dus vroeg was of dat klopte wat die dame zei, en ik heb dit HIER gepost om GEEN aparte thread te moeten opendoen. Dan moet je mij is vertellen wat daar nu zo erg aan is dat ik dat hier post?
@Quistnix, dank voor uw bijdrage. Hier heb ik tenminste iets aan
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Op wat baseer je dat uw lijn het aankan ? moet zijn van niet anders zou je "normaal" meteen die 30 moeten krijgen ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Toen ik belgacomtv in huis genomen heb zei de website dat ik geen HD (en dus VDSL) kon krijgen. Maar nu wel.Trojan schreef:Normaal gezien moeten die van de klantendienst hun informatie halen uit dezelfde database als die webcheck van belgacomtv. Als de webcheck zegt dat gij wel in aanmerking komt voor vdsl2, gaat het systeem u dat automatisch geven als ge belgacomtv neemt. (er van uit gaan dat de informatie in die database correct is.)
Ik heb ondertussen al een paar keer met de klantendienst gebeld en telkens zeggen ze me dat ik geen VDSL kan krijgen en dat ze niet kunnen zien wanneer het beschikbaar kan zijn.
Hoe kan ik meten hoever ik van zo'n ROP zit? Volgens een kaart die hier op het forum te vinden was, staan er 3 in mijn buurt.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
De dichtste wil niet per sé zeggen dat je ook daar op aangesloten bent.
Je kan alleen maar je telefooncentrale achterhalen
Je kan alleen maar je telefooncentrale achterhalen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Je kan dat niet achterhalen.Bjorn_ schreef:Hoe kan ik meten hoever ik van zo'n ROP zit? Volgens een kaart die hier op het forum te vinden was, staan er 3 in mijn buurt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Sinds wanneer ben je nieuw aangesloten ? Want als het ná 1 September is klopt de uitleg niet. Alle ROPs in gans België hebben allemaal ten laatste op 31 Augustus een update gehad met de nieuwe profielen. En mocht er dan toch een ROP vergeten zijn, dan zou men een ticket moeten opmaken om de nieuwe profielen per direct te downloaden.GunSmoke007 schreef:@Philippe, de rede dat ik hier de vraag heb gesteld is net omdat ik overal lees dat bij een NIEUWE installatie en je normaal op 30mbit profiel kan je AUTOMATISCH word overgezet. Ik heb een NIEUWE installatie en ben NIET op die 30mbit gezet en toch zou men lijn het zeker moeten aankunnen.
Die dame gaf de uitleg dat de ROP nog niet voorzien was voor die snelheid van 30mbit. Het enige wat ik dus vroeg was of dat klopte wat die dame zei, en ik heb dit HIER gepost om GEEN aparte thread te moeten opendoen. Dan moet je mij is vertellen wat daar nu zo erg aan is dat ik dat hier post?
@Quistnix, dank voor uw bijdrage. Hier heb ik tenminste iets aan
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Ben aangesloten geweest op 5 oktober. Dus maw ze moesten mij wel al overgezet hebben?
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Met de tool om dit +- te kunnen uitmeten. VDSL toolPatje schreef:Op wat baseer je dat uw lijn het aankan ? moet zijn van niet anders zou je "normaal" meteen die 30 moeten krijgen ....
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik heb ondertussen al aangetoond dat de data uit de vdsl-tool niet correct is en niet overeen komt met de data van belgacom tools, en het zijn die van belgacom zelf die bepalen welke snelheid ge krijgt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Sorry voor mijn overreactie, er is niets erg aan je post .GunSmoke007 schreef:Dan moet je mij is vertellen wat daar nu zo erg aan is dat ik dat hier post?
Was ook niet specifiek "tegen" jou bedoeld ... maar er zijn hier zoveel mensen die zagen en zagen over die 30mbit, in plaats van rustig af te wachten: BGC heeft duidelijk gecommuniceerd dat de roll-out van het 30 mpbs profiel gespreid wordt in de tijd, en dat alles compleet moet zijn tegen eind 2010.
Dus voor de meesten onder ons is de oplossing: een beetje geduld
Neem mijn reactie niet te persoonlijk.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Helaas zit er inderdaad nogal een flink verschil met wat de bbox2 aangeeft als max en wat de Belgacom tools uit de dslam halen, dat ligt echter niet aan mijn vdsl2tooltje. Op mijn lijn zegt de modem max 68,5 mbps, terwijl volgens de dslam het max 48 mbps is.Trojan schreef:Ik heb ondertussen al aangetoond dat de data uit de vdsl-tool niet correct is en niet overeen komt met de data van belgacom tools, en het zijn die van belgacom zelf die bepalen welke snelheid ge krijgt.
[ Post made via mobile device ]
dus, wachten tot eind december heeft geen zin?quistnix schreef: Alle ROPs in gans België hebben allemaal ten laatste op 31 Augustus een update gehad met de nieuwe profielen. En mocht er dan toch een ROP vergeten zijn, dan zou men een ticket moeten opmaken om de nieuwe profielen per direct te downloaden.
lijnen die hogere profiel aankunen, zijn all overgezet?
ROP is 209m (loopafstand 80m) ver maar sta nog altijd op 8D profiel
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Neen hoor, dit is een verkeerde veronderstelling van jou. Ik heb dit gepost omdat iemand stelde dat hij ná 1 September nieuwe klant was geworden en toch niet automatisch op het 30/6 profiel gezet was, waarbij hij de onterechte opmerking kreeg van de helpdesk dat de ROP in zijn geval nog niet was uitgerust met de juiste software.ogy schreef:dus, wachten tot eind december heeft geen zin?quistnix schreef: Alle ROPs in gans België hebben allemaal ten laatste op 31 Augustus een update gehad met de nieuwe profielen. En mocht er dan toch een ROP vergeten zijn, dan zou men een ticket moeten opmaken om de nieuwe profielen per direct te downloaden.
lijnen die hogere profiel aankunen, zijn all overgezet?
ROP is 209m (loopafstand 80m) ver maar sta nog altijd op 8D profiel
Een lijn kan pas een hoger profiel krijgen indien dit profiel zich in de ROP bevindt. Vergelijk het desnoods met een snelweg die opgewaardeerd wordt om snelheden te behalen van meer dan 200 km/u. Hierbij zullen het ook alleen die auto's zijn die effectief meer dan 200 km/u halen die van deze opwaardeing kunnen genieten.
Dus, nog even ter verduidelijking: alle ROPs hebben de nieuwe profielen. Alle lijnen die een hoger profiel aan kunnen zullen in de loop van de maanden September tot en met einde December automatisch op dit hoger profiel worden overgezet, maak je geen zorgen.
Bedankt voor de klare uitleg!quistnix schreef:Neen hoor, dit is een verkeerde veronderstelling van jou. Ik heb dit gepost omdat iemand stelde dat hij ná 1 September nieuwe klant was geworden en toch niet automatisch op het 30/6 profiel gezet was, waarbij hij de onterechte opmerking kreeg van de helpdesk dat de ROP in zijn geval nog niet was uitgerust met de juiste software.
Een lijn kan pas een hoger profiel krijgen indien dit profiel zich in de ROP bevindt. Vergelijk het desnoods met een snelweg die opgewaardeerd wordt om snelheden te behalen van meer dan 200 km/u. Hierbij zullen het ook alleen die auto's zijn die effectief meer dan 200 km/u halen die van deze opwaardeing kunnen genieten.
Dus, nog even ter verduidelijking: alle ROPs hebben de nieuwe profielen. Alle lijnen die een hoger profiel aan kunnen zullen in de loop van de maanden September tot en met einde December automatisch op dit hoger profiel worden overgezet, maak je geen zorgen.
-
- Plus Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
- Locatie: Oudenaarde
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Even een update na enkele weken gebruik gemaaakt te hebben van Belgacom Intense Abonnement !
Test zonet uitgevoerd met telenet speedtest
Last Result:
Download Speed: 27046 kbps (3380.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4296 kbps (537 KB/sec transfer rate)
Latency: 24 ms
donderdag 28 oktober 2010 11:40:25
Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn overstap naar dit abonnement. De lijn is de ganse tijd stabiel, snel, ... ik kan downloaden wat en wanneer ik wil da is een echte bevrijding als je elke maand moest rekenen om toe te komen met 80 gb of moest wachten met downloaden tot het nacht was omdat het dan maar 50 % meetelde de data dat je download.
Dit abonnement is alles wat ik zoek voor het internetten: Snelheid, Stabiliteit, Downloaden wanneer en hoeveel ik wil, meer moet da nie zijn voor 56 euro in de maand, 5 maand aan 20 euro !!!!
Tot dusver 192 GB gedownload !
Test zonet uitgevoerd met telenet speedtest
Last Result:
Download Speed: 27046 kbps (3380.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4296 kbps (537 KB/sec transfer rate)
Latency: 24 ms
donderdag 28 oktober 2010 11:40:25
Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn overstap naar dit abonnement. De lijn is de ganse tijd stabiel, snel, ... ik kan downloaden wat en wanneer ik wil da is een echte bevrijding als je elke maand moest rekenen om toe te komen met 80 gb of moest wachten met downloaden tot het nacht was omdat het dan maar 50 % meetelde de data dat je download.
Dit abonnement is alles wat ik zoek voor het internetten: Snelheid, Stabiliteit, Downloaden wanneer en hoeveel ik wil, meer moet da nie zijn voor 56 euro in de maand, 5 maand aan 20 euro !!!!
Tot dusver 192 GB gedownload !
-
- Plus Member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
- Locatie: Oudenaarde
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Rond 13u gebeld naar Telenet om mijn expressnet op te zeggen maar wel mijn digitale Tv te behouden. Ze vroegen waarom de stopzetting, ganse uitleg gegeven over Belgacom Intense en tot mijn grote verbazing bleef de telefoniste zeer beleefd, behulpzaam ivm mijn vragen over behoud digitale tv. Ze bied mij zelfs aan om over te schakelen naar turbonet als ik zou blijven daar ik vertelde hoe goed ik 'vrij downloaden' vind met als bonus 3 maanden gratis als geste om mij als klant te behouden.
Ik vind het een zeer mooi gebaar van Telenet maar ik denk niet dat ik erop zal ingaan daar ik uitermate tevreden ben met belgacom en dat ik mijn digitale tv kan behouden zonder kosten van nieuwe activatie of dergelijke.
Dus voor beide providers een proficiat voor het activeren/afhandelen van de zaken, als het goed is mag het ook eens gezegd worden vind ik !!!!
Ik vind het een zeer mooi gebaar van Telenet maar ik denk niet dat ik erop zal ingaan daar ik uitermate tevreden ben met belgacom en dat ik mijn digitale tv kan behouden zonder kosten van nieuwe activatie of dergelijke.
Dus voor beide providers een proficiat voor het activeren/afhandelen van de zaken, als het goed is mag het ook eens gezegd worden vind ik !!!!