![Nanana :nana:](./images/smilies/icon_nanana.gif)
cry me a river
Daar staat toch niks van op internet ...en favorite en intense zijn de enige dacht ik die kunnen zonder vaste lijn ..Goztow schreef:Als je geen actieve lijn hebt, zou het kunnen dat je ook voor de activatie moet betalen.
Ik heb niet bewust dubbelposts gezet, ik kan me trouwens nergens herinneren dat er 2 identieke posts van mij vlak onder mekaar staan. Als het toch zo is/was ligt het aan een bug in jullie forum.Goztow schreef:Trojan, ik heb je opnieuw een paar keer betrapt op dubbel posten. Kan je er ajb op letten om dit niet te doen.
Dat was de bedoeling.Ik heb je posts ook een beetje aangepast want ik vond je taalgebruik ook nogal grof.
Als men zich arrogant opstelt tegenover mij en dat dan nog eens verduidelijkt door bold te gebruiken, dan zal ik mijn posts aanpassen naar hun niveau, anders verstaan ze het toch niet.Gelieve er op te letten dat geschreven taal, zoals hier gebruikt wordt, vaak op verschillende manieren kan geïnterpreteerd worden en soms hard kan aankomen zelfs al is dit misschien niet noodzakelijk je bedoeling. Eén van de belangrijkste gedragsregels van deze site is volgens mij: "Respecteer iedereen (de andere gebruikers, Provider medewerkers, moderators, administrators)".
Dank.
GunSmoke007 schreef:Hoi iedereen,
Heb net telefoontje gedaan naar Belgacom en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, das positief dus mag gezegd worden.
Mijn vraag naar haar toe was de volgende, waarom sta ik nog niet op 30mbit, had mijn lijnwaardes met die Vdsl2 tool getest en zit +- 320 van de ROP. en kon veel hogere snelheden halen dan die 20mbit dat ik nu haal.
Het antwoord van die dame is dat tegen begin 2011 alle centrales aangepast zullen worden om die 30mbit te kunnen halen en dat mijn centrale daar nog niet bijzit, maar eens die gedaan word haal ik ook die 30.
Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is? of dat dit deels correct is? of helemaal niet correct is en ik met 20mbit zal moeten leven?
Mercikes
Dit is correct als uw centrale nog niet voorzien is van de nieuwe updateGunSmoke007 schreef:Hoi iedereen,
Heb net telefoontje gedaan naar Belgacom en kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, das positief dus mag gezegd worden.
Mijn vraag naar haar toe was de volgende, waarom sta ik nog niet op 30mbit, had mijn lijnwaardes met die Vdsl2 tool getest en zit +- 320 van de ROP. en kon veel hogere snelheden halen dan die 20mbit dat ik nu haal.
Het antwoord van die dame is dat tegen begin 2011 alle centrales aangepast zullen worden om die 30mbit te kunnen halen en dat mijn centrale daar nog niet bijzit, maar eens die gedaan word haal ik ook die 30.
Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is? of dat dit deels correct is? of helemaal niet correct is en ik met 20mbit zal moeten leven?
Mercikes
Tientallen keren is hier al in dit Forum geschreven, dat iedereen die aan de voorwaarden voldoet (afstand, verzwakking) om in aanmerking te komen voor het 30Mbps profiel, dit automatisch zal krijgen, en dit voor het einde van dit jaar.GunSmoke007 schreef:Het antwoord van die dame is dat tegen begin 2011 alle centrales aangepast zullen worden om die 30mbit te kunnen halen en dat mijn centrale daar nog niet bijzit, maar eens die gedaan word haal ik ook die 30.
Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is?
Hier hetzelfde Samsung, ik zou op op zijn minst op 20/2 komen en er werd me zelfs gezegd dat ik voor 99% zeker op 25/3.5 zou komen te staan !!! is me aan de telefoon meermaals bevestigd. Ik stap over naar Belgacom (vdsl2 favorite) en natuurlijk zoals we gewend zijn van Belgacom sta ik op 16.5 profiel.samsung schreef:
Als je ziet wat ik ervoor moeten doen ik dan stel ik voor om te blijven proberen. Als je op VDSL2 zit zoals bij mij was het automatisch profiel 20/2, ze hebben het zelfs eerst niet getest of geprobeerd om me hoger te zetten, standaard stond het op 20/2, de reden daarvan was daar veel mensen problemen hadden met hun snelheid/stabiliteit op een 30/4.5 profiel vandaar dat ze het op 20/2 standaard zetten maar volgens mijn bescheiden mening is dat gewoon proberen de klant iets minder aan te bieden voor hun netwerk te sparen en als er dan toch zagen en volharden dat ze dan doen wat ze moeten doen waarvoor de klant werkelijk betaald !!
Ik ga op jullie beide posts trachten te antwoorden. @Gunsmoke: Het antwoord is correct vermits de helpdesk gezien heeft dat je aan de "fameuze" voorwaarden voldoed. Je zit op ca. 320 meter van de ROP en de gemeten verzwakking is < 0.4 db@800 Hz. Dus, jouw lijn zal voor het einde van dit jaar automatisch op 30/6 gezet worden vermits de meetresultaten van jouw lijn zijn opgeslagen in een databank en op het moment dat het script dat loopt tot het einde van het jaar deze waarden opvraagt zal je profiel veranderen.samsung schreef:Als je ziet wat ik ervoor moeten doen ik dan stel ik voor om te blijven proberen. Als je op VDSL2 zit zoals bij mij was het automatisch profiel 20/2, ze hebben het zelfs eerst niet getest of geprobeerd om me hoger te zetten, standaard stond het op 20/2, de reden daarvan was daar veel mensen problemen hadden met hun snelheid/stabiliteit op een 30/4.5 profiel vandaar dat ze het op 20/2 standaard zetten maar volgens mijn bescheiden mening is dat gewoon proberen de klant iets minder aan te bieden voor hun netwerk te sparen en als er dan toch zagen en volharden dat ze dan doen wat ze moeten doen waarvoor de klant werkelijk betaald !!GunSmoke007 schreef:Nu lees ik hier uiteraard vanalles en wou dus vragen of dit een correct antwoord is? of dat dit deels correct is? of helemaal niet correct is en ik met 20mbit zal moeten leven?
Mercikes
Als de belgacomTV en EDPnet website zegt dat ik in aanmerking kom voor VDSL, wie is er dan juist als de klantendienst altijd zegt dat het niet mogelijk is op mijn lijn?Trojan schreef:De TS had deze zever kunnen vermijden als hij maar de moeite had gedaan om zich te informeren.
Via de website van belgacomtv kan je nakijken of je in aanmerking komt voor VDSL2. En via de website van edpnet kan je zien of je in aanmerking komt voor de snelheidsverhoging naar 30Mbit.
Op dit forum zijn vaak genoeg de voorwaarden geplaatst voor elk lijnprofiel.
Een beetje moeite doen kan geen kwaad.
Ik heb nochtans hetzelfde gepost als quistnix. Maar als gij blijft volharden dat ge gelijk hebt terwijl dat niet zo is, wat quistnix met zijn uitleg ook bevestigd, dan is dat uw probleem.samsung schreef:Yep da is eens een deftige uitleg in plaats van Trojan zijn reactie.
Belgacom zou verplicht moeten zijn om deze uitleg in grote letters op hun website te plaatsen. Zo voorkom je ontgoochelde klanten en het beeld dat het voor Belgacom enkel kassa kassa graai graai is.quistnix schreef: @Samsung: jij bent een nieuwe klant. Je profiel wordt berekend op basis van die zelfde "fameuze" voorwaarden en je wordt volautomatisch op 20/2 gezet. Waarom ? Omdat één van de voorwaarden niet vervuld is, nl. je zit op > 400 meter. Het is omdat jij dit als een groot onrecht aanvoelt en vindt dat je betaalt voor die hogere snelheden (hetgeen overigens niet klopt, zie de gebruiksvoorwaarden die Astralon al 2 x gepost heeft) dat je contact opneemt met de helpdesk om hierover te klagen.
Wat is er dan gebeurd ? Je krijgt een vriendelijke persoon aan de lijn die het eigenlijk ook sneu vindt dat je "maar" 10 meter té ver woont. Maar uiteraard moet er ergens een grens getrokken worden. Deze persoon heeft dan een commerciële refleks en zet jou alsnog op 30/6. Puur technisch gezien zou je het niet mogen krijgen, commerciëel gezien is er soms speelruimte. Als je stelt dat "ze het niet eerst niet getest of geprobeerd hebben om je hoger te zetten" dan ben je mis. Je kent natuurlijk niet de processen binnen BGC. Welnu, de karakteristieken van een lijn worden volautomatisch gemeten en in een databank gestopt. Als dan je lijn wordt gepre-activeerd (PACTA) worden de karaktistieken automatisch opgevraagd en wordt je provisiningsprofiel automatisch ingesteld. In jouw geval dus op 20/2. Dit is ten andere géén standaard, een ander provisiongprofiel is 16,5/2, eveneens gebaseerd op de automatische metingen en de reflectie hiervan in de interne database van je lijn.
Ik hoop jullie iets te hebben bijgebracht. Mvg, quistnix
Daar gaan we weer met de dubbele post :-S. Deze keer laat ik hem staan voor je...Trojan schreef:Ik heb nochtans hetzelfde gepost als quistnix. Maar als gij blijft volharden dat ge gelijk hebt terwijl dat niet zo is, wat quistnix met zijn uitleg ook bevestigd, dan is dat uw probleem.samsung schreef:Yep da is eens een deftige uitleg in plaats van Trojan zijn reactie.
Toen ik belgacomtv in huis genomen heb zei de website dat ik geen HD (en dus VDSL) kon krijgen. Maar nu wel.Trojan schreef:Normaal gezien moeten die van de klantendienst hun informatie halen uit dezelfde database als die webcheck van belgacomtv. Als de webcheck zegt dat gij wel in aanmerking komt voor vdsl2, gaat het systeem u dat automatisch geven als ge belgacomtv neemt. (er van uit gaan dat de informatie in die database correct is.)
Je kan dat niet achterhalen.Bjorn_ schreef:Hoe kan ik meten hoever ik van zo'n ROP zit? Volgens een kaart die hier op het forum te vinden was, staan er 3 in mijn buurt.
Sinds wanneer ben je nieuw aangesloten ? Want als het ná 1 September is klopt de uitleg niet. Alle ROPs in gans België hebben allemaal ten laatste op 31 Augustus een update gehad met de nieuwe profielen. En mocht er dan toch een ROP vergeten zijn, dan zou men een ticket moeten opmaken om de nieuwe profielen per direct te downloaden.GunSmoke007 schreef:@Philippe, de rede dat ik hier de vraag heb gesteld is net omdat ik overal lees dat bij een NIEUWE installatie en je normaal op 30mbit profiel kan je AUTOMATISCH word overgezet. Ik heb een NIEUWE installatie en ben NIET op die 30mbit gezet en toch zou men lijn het zeker moeten aankunnen.
Die dame gaf de uitleg dat de ROP nog niet voorzien was voor die snelheid van 30mbit. Het enige wat ik dus vroeg was of dat klopte wat die dame zei, en ik heb dit HIER gepost om GEEN aparte thread te moeten opendoen. Dan moet je mij is vertellen wat daar nu zo erg aan is dat ik dat hier post?
@Quistnix, dank voor uw bijdrage. Hier heb ik tenminste iets aan
Met de tool om dit +- te kunnen uitmeten. VDSL toolPatje schreef:Op wat baseer je dat uw lijn het aankan ? moet zijn van niet anders zou je "normaal" meteen die 30 moeten krijgen ....
Sorry voor mijn overreactie, er is niets erg aan je postGunSmoke007 schreef:Dan moet je mij is vertellen wat daar nu zo erg aan is dat ik dat hier post?
Helaas zit er inderdaad nogal een flink verschil met wat de bbox2 aangeeft als max en wat de Belgacom tools uit de dslam halen, dat ligt echter niet aan mijn vdsl2tooltje. Op mijn lijn zegt de modem max 68,5 mbps, terwijl volgens de dslam het max 48 mbps is.Trojan schreef:Ik heb ondertussen al aangetoond dat de data uit de vdsl-tool niet correct is en niet overeen komt met de data van belgacom tools, en het zijn die van belgacom zelf die bepalen welke snelheid ge krijgt.
dus, wachten tot eind december heeft geen zin?quistnix schreef: Alle ROPs in gans België hebben allemaal ten laatste op 31 Augustus een update gehad met de nieuwe profielen. En mocht er dan toch een ROP vergeten zijn, dan zou men een ticket moeten opmaken om de nieuwe profielen per direct te downloaden.
Neen hoor, dit is een verkeerde veronderstelling van jou. Ik heb dit gepost omdat iemand stelde dat hij ná 1 September nieuwe klant was geworden en toch niet automatisch op het 30/6 profiel gezet was, waarbij hij de onterechte opmerking kreeg van de helpdesk dat de ROP in zijn geval nog niet was uitgerust met de juiste software.ogy schreef:dus, wachten tot eind december heeft geen zin?quistnix schreef: Alle ROPs in gans België hebben allemaal ten laatste op 31 Augustus een update gehad met de nieuwe profielen. En mocht er dan toch een ROP vergeten zijn, dan zou men een ticket moeten opmaken om de nieuwe profielen per direct te downloaden.![]()
lijnen die hogere profiel aankunen, zijn all overgezet?
ROP is 209m (loopafstand 80m) ver maar sta nog altijd op 8D profiel
Bedankt voor de klare uitleg!quistnix schreef:Neen hoor, dit is een verkeerde veronderstelling van jou. Ik heb dit gepost omdat iemand stelde dat hij ná 1 September nieuwe klant was geworden en toch niet automatisch op het 30/6 profiel gezet was, waarbij hij de onterechte opmerking kreeg van de helpdesk dat de ROP in zijn geval nog niet was uitgerust met de juiste software.
Een lijn kan pas een hoger profiel krijgen indien dit profiel zich in de ROP bevindt. Vergelijk het desnoods met een snelweg die opgewaardeerd wordt om snelheden te behalen van meer dan 200 km/u. Hierbij zullen het ook alleen die auto's zijn die effectief meer dan 200 km/u halen die van deze opwaardeing kunnen genieten.
Dus, nog even ter verduidelijking: alle ROPs hebben de nieuwe profielen. Alle lijnen die een hoger profiel aan kunnen zullen in de loop van de maanden September tot en met einde December automatisch op dit hoger profiel worden overgezet, maak je geen zorgen.