Android kan standaard GEEN taken synchroniseren met Outlook en je kan geen vergaderverzoeken maken of accepteren.
Een betere vraag die we kunnen stellen is: is er Exchange Activesync mogelijk voor de gebruiker? Zoja: data-abonnement en OTA (over the air) synchroniseren, zalig als het werkt.
Android + Exchange Activesync = slechte ervaringen mee. Ik heb hier ondertussen al een paar HTC Desire's met Android 2.2 (Froyo) op en dat gaat telkens mis. Dan gaat agenda niet meer, dan mail, dan contactpersonen... Blegh.
Als je fatsoenlijke agenda en taken met Exchange wilt gebruiken kan je niet buiten dit op Android:
http://www.nitrodesk.com/dk_touchdownFeatures.aspx .
Mijn beste ervaring op dat gebied is eigenlijk de iPad, maar weer: geen taken. Ik neem aan dat het voor iPhone hetzelfde is.
Door de bocht genomen en betaalbaar: Nokia met Symbian en Mail for Exchange er op: relatief weinig problemen mee, goed ondersteund en kan corporate adresboek benaderen, vergaderverzoeken accepteren, mail en bijlages openen (ook MIME-bijlages, de mail-in-mails waar zowel Android als iOS de mist in gaan).
SonyEricsson is eventueel ook een oplossing, die ondersteunen op hun niet-smartphone-platform ook Exchange Activesync over the air; maar geen corporate adresboek dat je kan benaderen. (Wel eigen contactpersonen).
In het kort is mijn antwoord dus: Nokia. Schiet me nu maar af, maar op iOS na vind ik de ondersteuning van Exchange Activesync op de overige platformen niet voldoende.
Windows Mobile negeer ik compleet en Windows Phone 7 kan ik nog geen uitspraken over doen.
Elke gsm zal overigens wel een "PC Suite" aanbieden voor synchronisatie met een kabeltje, maar ik vind dat persoonlijk geen werkbare optie en iets dat dateert van 4 jaar geleden.