SmartPhone met goede Outlook kalender sync 2

Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik weet dat er hier al verschillende topics geweest zijn over smartphones maar dit vond ik toch 'speciaal' genoeg om er een topic aan te wijden.

Gisteren de vraag gekregen om een smartphone aan te bevelen met de volgende eisen:
1) Kunnen bellen (ja, ja :P)
2) Goede lokale ondersteuning voor synchronisatie van Kalender en Taken van Outlook (XP)
3) Blue tooth is niet aanwezig maar we kunnen altijd een uitbreidingskaartje kopen. Is synchroniseren via USB een optie?

Ik weet dat je daar niet noodzakelijk een smartphone voor nodig hebt maar de smartphones hebben toch het voordeel dat ze over een groot scherm beschikken en in dit geval is een touchscreen misschien ook wel aangewezen. Anderzijds is er nu en ook niet op korte termijn behoefte om ook maar iets op het internet te doen.

Iemand ervaring met (smart)phones die bovenstaande kunnen maar toch niet overladen zijn met features.
De potentiele gebruiker is niet echt een fanaat van elektronische snufjes.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik zal zeggen wat ik vooral mis aan mijn smartphone: De ondersteuning van meerdere kalenders te synchroniseren, alles moet nu in 1 agenda staan.
Heb 4 agenda's om alles wat op orde te houden.

Ik wil bijvoorbeeld mijn persoonlijke afspraken allemaal synchroniseren.
Een andere kalender is voldoende voor bijvoorbeeld de komende week.

Zet je die laatste kalender bij je persoonlijke, dan heb je snel je maximum items bereikt, en gaat je persoonlijke maar een paar weken ver dusja.
Ik zit nu te klooien met agenda-items te kopieren naar m'n persoonlijke :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

@honda4life dat is dus wat ik ongelofelijk fantastisch vind aan mijn Android: door die te koppelen aan mijn Google account, krijg ik automatisch ook alle kalenders die ook in Google Calendar staan. Dus mijn eigen agenda, maar ook die van mijn vrouw, de weersverwachting, Facebook events, Facebook verjaardagen, feestdagen.
Mijn Google kalender heb ik ook toegevoegd aan Outlook op hetwerk, en aan Evolution thuis..

Dat wil dan wel zeggen dat niet Outlook of Evolution het middelpunt van mijn kalenders, maar Google. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij een klein beetje controle wil opgeven in ruil voor het gebruiksgemak.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ditto hier, ik heb onlangs een iPhone 4 aangeschaft en ben dan volledig overgestapt naar Google (Gmail / Calender / Contacts)
Deze heb ik ingesteld als Exchange, dus alles wordt naar m'n iPhone gepusht.

Op de PC gebruik ik Outlook steeds minder & minder, de GMAIL offline app is meer dan genoeg voor mij. (Wil je Outlook blijven gebruiken, Gmail instellen als IMAP ! )
Google Calender: super makklijk online te beheren (diverse kalenders in één view) of via een App op de iPhone.
Contacts synchroniseren automatisch via google contacts.

Alles staat centraal en wijzigingen zie ik meteen, onafhankelijk van het apparaat dat ik gebruik

I love google ;)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet dat er hier al verschillende topics geweest zijn over smartphones maar dit vond ik toch 'speciaal' genoeg om er een topic aan te wijden.

Gisteren de vraag gekregen om een smartphone aan te bevelen met de volgende eisen:
1) Kunnen bellen (ja, ja :P)
2) Goede lokale ondersteuning voor synchronisatie van Kalender en Taken van Outlook (XP)
3) Blue tooth is niet aanwezig maar we kunnen altijd een uitbreidingskaartje kopen. Is synchroniseren via USB een optie?

Ik weet dat je daar niet noodzakelijk een smartphone voor nodig hebt maar de smartphones hebben toch het voordeel dat ze over een groot scherm beschikken en in dit geval is een touchscreen misschien ook wel aangewezen. Anderzijds is er nu en ook niet op korte termijn behoefte om ook maar iets op het internet te doen.

Iemand ervaring met (smart)phones die bovenstaande kunnen maar toch niet overladen zijn met features.
De potentiele gebruiker is niet echt een fanaat van elektronische snufjes.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Allemaal bedankt om zo lekker off-topic te gaan !
Echt handig :evil:
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

localhost schreef:Dat wil dan wel zeggen dat niet Outlook of Evolution het middelpunt van mijn kalenders, maar Google. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij een klein beetje controle wil opgeven in ruil voor het gebruiksgemak.
Zo doe ik het ook, dit is volgens mij de eenvoudigste manier om Outlook, HTC en Gmail/kalender up to date te houden. Met google sync 2way outlook en google , met activesync outlook en HTC.
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Niks off-topic aan, je vraagt een smartphone met outlook ondersteuning,
Iedereen zal je komen vertellen dat juist dat het probleem is met (de meeste?) alle smartphones, je kan namelijk maar 1 outlook agenda syncen.
De workaround is dus te zoeken naar een smartphone met goeie google calender mogelijkheden ;-)
Wil je toch een voor jou on-topic antwoord ? elke Blackberry....
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Iedereen zal je komen vertellen dat juist dat het probleem is met (de meeste?) alle smartphones, je kan namelijk maar 1 outlook agenda syncen.
Waar vraag ik om meerdere agenda's te synchronizeren? Gewoon 1 agenda synchronizeren, ik kan het zelf met mijn supersimpele Nokia.
iceke schreef:Wil je toch een voor jou on-topic antwoord ? elke Blackberry....
En dat is een eenvoudige/simpele smartphone?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ja, hij kost geen maandloon ala iphone en heeft niet de 1000 vooral internet gerelateerde snufjes van het android platform.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

localhost schreef:@honda4life dat is dus wat ik ongelofelijk fantastisch vind aan mijn Android: door die te koppelen aan mijn Google account, krijg ik automatisch ook alle kalenders die ook in Google Calendar staan. Dus mijn eigen agenda, maar ook die van mijn vrouw, de weersverwachting, Facebook events, Facebook verjaardagen, feestdagen.
Mijn Google kalender heb ik ook toegevoegd aan Outlook op hetwerk, en aan Evolution thuis..

Dat wil dan wel zeggen dat niet Outlook of Evolution het middelpunt van mijn kalenders, maar Google. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij/zij een klein beetje controle wil opgeven in ruil voor het gebruiksgemak.
'k heb het ook zo gedaan, het enige wat mij stoort is dat ik google moet gebruiken en dat ik al mijn informatie te grabbel gooi aan google, er is caldav voor android, maar dat laat dan weer niet toe dat je in je agenda kleuren te zien krijgt voor verschillende agenda, .. ik had toch nog iets meer verwacht, maar zoals je zegt het werkt perfect met google calendar.

zo heb ik alles kunnen centraliseren via caldav protocol (google ondersteund dit) op mijn thunderbird/sunbird, .. en gebruik ik op android gewone sync systeem. Werkt perfect kan van op alle plaatsten mijn agenda ten allen tijde aanpassen, .. maar had toch liever gezien dat ik zelf de server oplossing kon draaien en dat ik hiervoor niet op google had moeten rekenen.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een standaard/budget Android of Windows Phone7 zijn dan de juiste keuzes he. Android/Exchange komt wel maar pas echt goed tot zijn recht met de app "Touchdown", deze kost wel eenmalig ~15$

Android met Touchdown is stukken beter dan een WinMo 6.5.3
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb me blijkbaar niet goed genoeg uitgedrukt.
De synchronisatie zou moeten gebeuren met een standalone Outlook, dus zonder Exchange server.

Daarnaast is de aankoop van een applicatie niet echt een probleem zolang het maar niet meer is dan 100 euro schat ik.

Touchdown lijkt inderdaad wel een mooie applicatie maar werkt waarschijnlijk niet met een standalone Outlook en is misschien ook overkill voor wat men er wil mee doen.

Windows Phone (7) lijkt inderdaad de meest logische keuze maar ik heb (een beetje) persoonlijk ervaringen met Windows Phone en dan vind ik een Android toch net iets prettiger werken
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Denk dat je met alle smartphones kunt syncen met Outlook als 3rd Party Software geen issue is. Denk zelfs niet dat er Apps zijn die $100 kosten.
Zelf heb ik een HTC Desire en die komt met zijn eigen HTC Sync. Kalender sync werkt probleemloos maar Taken is al niet ondersteund. Contacts zijn ook een challenge want verschillende adresboeken ondersteunen verschillende velden en tenzij je je altijd aan simpele veldjes houdt kan de mapping soms wel problematisch zijn.
Ben wel al een 3rd party pakket tegengekomen dat goed schijnt te werken en Tasks ondersteunt en was iets van een $40. Effen gegoogled om terug te vinden: www.companionlink.com.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt !
Het lijkt misschien een beetje de omgekeerde wereld maar we willen de beste oplossing, lees applicatie en dan zullen we wel zien op welk OS het draait en welke SmartPhone we daarbij kopen. Wat de persoon in kwestie NIET wil is alles (Kalender / Taken / Contacten) zomaar in de cloud gooien.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik begrijp het niet goed, men wil dus een dure smartphone/applicatie kopen voor een goedkope standalone Outlook oplossing ? Dat is inderdaad de omgekeerde wereld :p

En wat is in de cloud ? Bij google staat de cloud niet direct synoniem met privacy (lees de EULA maar), maar bvb met Exchange Online (5euro/maand) kom je terecht op een virtuele Exchange instance en is privacy gegarandeerd.

Maar ... ik denk eerlijk gezegd dat de Windows Phone 7 de beste keuze gaat zijn hiervoor. En veel ervaring kan je daar nog niet mee hebben vermoed ik, het is trouwens compleet anders dan Windows Mobile. Heb nu zelf een 2 tal weken ermee gespeeld in test en ik vind het toch wel een knappe phone voor de business gebruiker die een gesloten systeem wenst dat naadloos werkt zijn backoffice.

Grtz,
Sasuke
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:Ik begrijp het niet goed, men wil dus een dure smartphone/applicatie kopen voor een goedkope standalone Outlook oplossing ? Dat is inderdaad de omgekeerde wereld :p
Op dit moment wordt Outlook gesynchroniseerd met een (klassieke) Nokia en dat werkt.
Alleen is data ingeven op de Nokia heel moeilijk door het kleine scherm en daarom dacht ik aan een SmartPhone die meestal toch een groter scherm hebben. Een andere reden om een SmartPhone te gebruiken is er niet.
Sasuke schreef: En wat is in de cloud ? Bij google staat de cloud niet direct synoniem met privacy (lees de EULA maar)
Daarom dat Google geen optie is.
Sasuke schreef: Maar ... ik denk eerlijk gezegd dat de Windows Phone 7 de beste keuze gaat zijn hiervoor.
Was ook mijn idee maar het is zo moeilijk oordelen zonder toestel :-D .
Sasuke schreef: En veel ervaring kan je daar nog niet mee hebben vermoed ik, het is trouwens compleet anders dan Windows Mobile. Heb nu zelf een 2 tal weken ermee gespeeld in test en ik vind het toch wel een knappe phone voor de business gebruiker die een gesloten systeem wenst dat naadloos werkt zijn backoffice.
Ik heb inderdaad geen ervaring met Windows Phone maar wel met Windows Mobile en dat viel/valt aardig tegen.
Een beetje off-topic. Ik word door Microsoft overspoelt met communicatie en aanmoedigingen om toch maar voor Windows Phone te ontwikkelen maar ik vraag mij gewoon af of ze niet een beetje te laat komen en het tij noch kunnen keren.

Ik kreeg gisteren die vraag voorgeschoteld en ik heb ze vandaag op het forum gesteld. Misschien moet ik inderdaad wachten totdat er meer ervaring is met Windows Phone 7. Anderzijds zijn er denk ik genoeg Androids in omloop om daar een redelijk zicht te krijgen op wat mogelijk is.

Ik heb zelf geen SmartPhone dus zelf iets uitproberen zit er ook niet in.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Als je gebruiker reeds een Nokia heeft, waarom dan geen Nokia smartphone met full keyboard zoals bv. een E71 of E72? Ik prefereer nog altijd gewone toetsen voor de ingave van data en de synchronisatie met outlook via USB is geen probleem.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Astralon schreef:Allemaal bedankt om zo lekker off-topic te gaan !
Echt handig :evil:
Ik weet niet wat daar off topic aan is?
Jij vraagt om een smartphone met Outlook sync, je krijgt 2 reacties die gaan over smartphones die een bepaalde publieke mailservice als Exchange gebruiken, en toevallig is Exchange ook de primaire mailserver voor Outlook. Dwz Outlook is ontworpen om met Exchange samen te werken.

Dwz volledig on topic, dwz geen reden om een dubbele topic te starten.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

HTC Touch Pro2
HTC HD2

Worden hier dagelijks gebruikt met hosted Exchange.
Toen we nog geen Exchange gebruikten ging het via sync over USB of BT.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Eerste reply begint met:
Ik zal zeggen wat ik vooral mis aan mijn smartphone...
Dan jouw reply:
@honda4life dat is dus wat ik ongelofelijk fantastisch vind aan mijn Android...
Dan volgt dit:
Ditto hier, ik heb onlangs een iPhone 4 aangeschaft en ben dan volledig overgestapt naar Google...
Er wordt welgeteld één SmartPhone, nl de iPhone vermeld, geen enkel OS of applicatie en al zeker geen oplossing voor het probleem dat ik aankaart.

Dus ge moogt nog een proberen. Waar geef jij aan welke SmartPhone ik kan gebruiken voor het 'probleem' dat ik omschreven heb?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

@localhost: denkt ge nu echt dat ik da niet weet :twisted: ?
Prutst a.u.b. wat verder in dat ander topic en laat de mensen die iets willen bijdragen verder gaan in dit topic.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

2400 posts en zich nog zo arrogant gedragen op een publiek forum... :bang:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:2400 posts en zich nog zo arrogant gedragen op een publiek forum... :bang:
Waar is de arrogantie?
Ik heb je bedankt voor je bijdrage en voor de rest wil ik vermijden dat localhost ook dit topic verprutst zoals hij reeds met het eerste topic gedaan had.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Zoals reeds gezegd: overweeg een Nokia smartphone (bijvoorbeeld E52).

Ze zijn niet echt meer 'sexy' of 'trendy', maar dat is blijkbaar geen vereiste deze keer.

Installeer Nokia PC (OVI) Suite, eventueel een bluetooth adapter, en verder geen omkijken meer.
En met OVI Suite kan je ook instellen dat je dagelijks een backup van je smartphone neemt.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 187 keer

HTC HD2 of andere smartphone met windows mobile professional op.
Daar zit zelfs outlook in ...

Maar dat is natuurlijk geen goedkope telefoon.
Heeft wel alles om te synchroniseren
wifi, bluetooth, usb
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

duizend schreef:Maar dat is natuurlijk geen goedkope telefoon.
Voor een particulier die zo'n toestel niet volledig benut is het inderdaad duur, maar voor een firma of een zelfstandige maakt het in de meeste gevallen weinig uit aan die prijs...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Volgens mij bestaat het niet. Elke smartphone die een uitgebreide calendar-functie heeft met véél mogelijkheden zal ook barsten van de andere functies die in jouw geval blijkbaar niet nodig zijn.

Waar je dan op uitkomt zijn 3rd-party calendarfuncties. In de Appstore van Apple of in de Android Store (of hoe noemt dat) zijn ontelbare calendarfuncties te vinden, die al dan niet een paar van de gevraagde functies hebben.

Volgens mij ben je (of diegene die het vraagt) het beste af met een goedkoop Android toestel.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Koop gewoon een HTC met android op. De kalender en mailbox functies zijn het beste van alle gratis versies en pakken beter dan de standaard crap van google zelf. Alsook is die mail en kalender app zo goed als volledig compatibel met exchange. Bij mij werkt het alvast geweldig, afspraken invoeren op mijn pc en onderweg bekijken op mijn htc hero, en dat dankzij de wondere wereld van exchange en push.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Android kan standaard GEEN taken synchroniseren met Outlook en je kan geen vergaderverzoeken maken of accepteren.

Een betere vraag die we kunnen stellen is: is er Exchange Activesync mogelijk voor de gebruiker? Zoja: data-abonnement en OTA (over the air) synchroniseren, zalig als het werkt.
Android + Exchange Activesync = slechte ervaringen mee. Ik heb hier ondertussen al een paar HTC Desire's met Android 2.2 (Froyo) op en dat gaat telkens mis. Dan gaat agenda niet meer, dan mail, dan contactpersonen... Blegh.
Als je fatsoenlijke agenda en taken met Exchange wilt gebruiken kan je niet buiten dit op Android: http://www.nitrodesk.com/dk_touchdownFeatures.aspx .

Mijn beste ervaring op dat gebied is eigenlijk de iPad, maar weer: geen taken. Ik neem aan dat het voor iPhone hetzelfde is.
Door de bocht genomen en betaalbaar: Nokia met Symbian en Mail for Exchange er op: relatief weinig problemen mee, goed ondersteund en kan corporate adresboek benaderen, vergaderverzoeken accepteren, mail en bijlages openen (ook MIME-bijlages, de mail-in-mails waar zowel Android als iOS de mist in gaan).

SonyEricsson is eventueel ook een oplossing, die ondersteunen op hun niet-smartphone-platform ook Exchange Activesync over the air; maar geen corporate adresboek dat je kan benaderen. (Wel eigen contactpersonen).

In het kort is mijn antwoord dus: Nokia. Schiet me nu maar af, maar op iOS na vind ik de ondersteuning van Exchange Activesync op de overige platformen niet voldoende.
Windows Mobile negeer ik compleet en Windows Phone 7 kan ik nog geen uitspraken over doen.

Elke gsm zal overigens wel een "PC Suite" aanbieden voor synchronisatie met een kabeltje, maar ik vind dat persoonlijk geen werkbare optie en iets dat dateert van 4 jaar geleden.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Topics samengevoegd om het overzicht niet te verliezen, er werd namelijk in beide topics geantwoord ...

@meon, I already said that :p
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wow, moet topic opnieuw lezen precies. Enfin ja, mijn ervaringen blijven gelden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Dacht dat hij toch duidelijk aangegeven had dat hij geen Exchange server draait (of wil draaien) en dus gewoon wil syncen met zijn lokale Outlook op zijn PC.
Zit zelfs een beetje in dezelfde situatie, maar ben nu toch de hele Google suite eens aan het uitproberen alhoewel ik toch wel reserves heb bij het hele in-the-cloud gedoe.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

2de poging, een Blackberry storm... 400 €, een degelijk toestel, een touchscreen dat niet op 5minuten deffect is, toegespitst op de zakelijke gebruiker.
Werk naar mijn mening beter met exchange serverdan Nokia, maar de TS heeft dit blijkbaar niet nodig. Android heb ik nog geen ervaring mee, windows mobile zover mogelijk wegblijven,Iphone werkt ook goed, maar dan zit je in een nog hogere prijsklasse.
Samengevat, goedkoop:Nokia Symbian, prijs/kwaliteit : Blackberry, Als het niet uitmaakt : Iphone

Probleem is dat de klant die die dingen gaat bebruiken later altijd meer wil dan aanvankelijk de bedoeling is.. Hoe zou je zelf zijn ? het werkt perfect.
Zijn Madam/Maitresse wil de prive agenda ook syncen & de baas wil dat de secretaresse de agenda ook update wanneer hij met zijn madam/Maitresse op restaurant zit ;-)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

meon schreef:Android kan standaard GEEN taken synchroniseren met Outlook en je kan geen vergaderverzoeken maken of accepteren.
Er is toch wel een verschil tussen synchroniseren met outlook of met een exchange server. In beide gevallen zit je snor met een htc. Voor het synchroniseren met outlook heeft htc een pc applicatie. En het synchroniseren met een exchange server kan door de account toe te voegen, zij het via mail of rechstreeks via settings.

In beide gevallen werkt het bij mij zoals het moet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Astralon schreef:@localhost: denkt ge nu echt dat ik da niet weet :twisted: ?
Prutst a.u.b. wat verder in dat ander topic en laat de mensen die iets willen bijdragen verder gaan in dit topic.
Ge hebt mij nog niet zien prutsen. En Android is toevallig wél een OS. Op mijn blog (link staat in profiel) kan je zien dat ik zelf een Motorola Milestone gebruik. Just saying.

Dus, samengevat: (verbeter mij als ik mis ben)
  • Er moet maar 1 kalender gesynchroniseerd worden
  • Outlook is de "master"
  • Synchronisatie moet niet Over The Air gebeuren, maar zal gebeuren aan de pc via usb-kabel of bluetooth, zoals dit in het vorige decennium gebruikelijk was.
  • Geen gegevens op internet.
  • Er is ook een (1) takenlijst die gesynchroniseerd moet worden.
  • Prijs is blijkbaar een factor
  • De hardware van de smartphone is van belang. De invoer van gegevens moet gemakkelijk zijn.
Op basis van deze vereisten, zou ik in de eerste plaats rondkijken bij Nokia of bij low-end BlackBerry toestellen. Bij voorkeur een toestel met full keyboard.

Ik heb zelf nog een Nokia 6680 van 4 jaar oud liggen. Als je interesse hebt, mag je die voor een spotprijsje overkopen. Hij heeft wel wat gebruikssporen (slijtagekrassen in de plastic behuizing op de zijkant & achterkant van in de broekzak te zitten) maar voor de rest werkt hij nog prima.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ik heb zelf sinds kort een Nokia C6-00 , synct perfect op m'n werk met een Outlook (lokaal) voor Agenda en taken (Géén mail)
Is voor mij een perfect toestel :
-> Ik bel veel dus batterij mag niet té snel leeg zijn
-> full size keyboard & Touch screen , afh van wat ik wil doen
-> Agenda en taken zijn volwaardig bruikbaar
-> Toestel werkt zeer vlot en snel , Symbian doet het hier zeker niet slecht

Mijn toestel hiervoor was een HTC S740 met WinMo , die syncte ook de mail mee vanuit de Outlook Inbox
Nadeel was dat BT synchronisatie met Activesync een echte hel was.
Nokia PC Suite doet dat dan weer voorbeeldig (Ik vind zelf OVI suite niet zo lekker werken en prefereer PC Suite)

Android ben ik van weg gebleven omwille van de prijs (de enige die min of meer het budget paste was een Wildfire en daar zijn issues met de schermresolutie) en de onzekerheid ivm synchroniseren met de lokale Outlook. (Foefelen met GMail , extra apps enz zag ik niet direct zitten , het is de bedoeling dat ik er kan op betrouwen en dat alles direct werkt)

Ik heb lang getwijfeld tussen de C6 en een E52 maar uiteindelijk toch voor de meer flashy C6 gegaan. (Ik wou nog eens een touch screen)
2 van m'n collega's werken met die E52 en die is echt geweldig qua build-quality , grootte (enorm plat) en batterijleven.
Als je vooral het "telefoon"-gevoel zoekt (met echt keypad en grote knopjes) , zou ik daarvoor gaan.

Als je de WiFi etc niet nodig hebt , zou zelfs een Nokia 5230 volstaan denk ik.
Qua software heeft die minder mogelijkheden om je homescreen aan te passen maar je krijgt daar ook gewoon je agenda en taken op vanuit Outlook.
Ik heb er zo eentje voor m'n vriendin gekocht een paar maand geleden en die is daar heel tevreden mee.
(hier moet je wel zelf een Micro-USB kabeltje bijkopen , dat zit niet in de doos)
Floris Bakker for president!
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik denk ook dat Android niet aangewezen is voor het gevraagde genruik.

Vooral het onvermogen van Android om contacten en taken te syncen maken het een onbruikbaar OS voor de vooropgestelde vereisten.

Ik zou ook voor iets low-cost gaan met gewoon sync software van de fabrikant.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”