Ik ben echter niet blind en doof voor promoties en wil overstappen naar de triple-play van Belgacom (telefoon + TV + internet). Ik heb dat enkele maanden geleden voor mijn schoonmoeder gedaan en was aangenaam verrast over de beeldkwaliteit en de prijs die daarmee gepaard ging. Momenteel heb ik enkel ADSL in de straat liggen en ik zie het niet zitten om nog trager te surfen tijdens het TV-kijken (hoewel we maar zelden TV kijken). Ook een verkoper in de BGC boetiek in Mechelen wist mij te vertellen dat het écht niet aan te raden is om triple-play te pakken op een ADSL lijn. Ik wacht dus tot ik VDSL en HD kan krijgen.
Toen ik enkele maanden geleden voor nog iemand anders vroeg wanneer die aangesloten zou worden op het VDSL-netwerk, kon de verkoper in Mechelen dat zeggen. Of die datum ook klopt zal in de toekomst moeten blijken
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb al 2 keer gebeld met Support in Brussel (0800 etc), ik ben al naar 3 verschillende boetieks geweest (Mechelen, Heist-op-den-Berg en Lier) en telkens wisten ze mij te vertellen dat zij niet kunnen zien wanneer iemand aangesloten zou worden en of de VDSL kabel al in de grond steekt (hoewel de boetiek in Mechelen dat blijkbaar eerder wél kon controleren). Op de Belgacomkaart die je online kan raadplegen, is te zien dat op enkele honderden meters van onze deur meerdere blauwe druppels (ROP) staan. Enkele jaren geleden (10-15) is er in de buurt (1200m) een wijk verkaveld met ongeveer 20-30 huizen en die hebben bij de "ingang" een ROP, een plein in de buurt (750m) heeft een ROP en een kruispunt verderop ook (600m).
Waar kan ik wél vragen naar die informatie:
- ligt er VDSL in de straat of is het net gelegd
- wanneer word ik aangesloten op VDSL
Ik ben onlangs verhuisd en heb mijn abonnementen (telefoon en internet) meegenomen. Ik had een 12Mbit abonnement en haalde die snelheid ook bijna (achteraf bleek ik daar wél over VDSL2 te beschikken). Toen ik pas in dit huis kwam wonen, is mijn profiel teruggebracht naar 6 of 7Mbit, anders kon ik geen stabiele verbinding behouden. Sinds enkele weken of maanden haal ik terug snelheden van 780kB/s enzo, wat lijkt te wijzen op een hoger profiel? Ik heb via de site van BGC (zowel de gewone als BGC-TV) gecontroleerd wat ik kan leggen en ik krijg telkens de melding dat ik maar 1TV kan aansluiten en dus concludeer ik dat ik nog geen VDSL heb.
Ik begrijp niet dat BGC die informatie niet kan/wil verstrekken aan hun klanten. Ze hebben die informatie in hun systemen, "ergens". Als BGC me zegt wanneer ik VDSL en dus HD-TV kan pakken, hebben ze een klant bij. Nu weet ik gewoon niet wanneer ik bij hen terecht kan voor een oplossing. Commercieel gezien een heel rare situatie.
Alvast bedankt voor feedback en/of suggesties.