VDSL planning

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Momenteel zijn er grote en grootse werken bij ons in de straat. Het vuil water en het afvalwater wordt van elkaar gescheiden en dus moe(s)t de baan helemaal opengebroken worden. Net voor die fase van de werken startte, werden alle nutsleidingen herlegd. Of tenminste, dat staat in de brochure van de gemeente, welke leidingen er exact vervangen zijn weten we eigenlijk niet. Ik weet dat ze gas hebben gelegd (Eandis heeft dat laten weten) en dat ze elektriciteit hebben vernieuwd (van draden-in-de-lucht naar draden-in-de-grond). Van telecom weet ik niets. Ik heb momenteel een el-cheapo Belgacom lijn om ADSL mogelijk te maken (dxADSL) en voor TV gebruik ik free-to-air DVB-T. Ik ben tevreden van die combinatie.

Ik ben echter niet blind en doof voor promoties en wil overstappen naar de triple-play van Belgacom (telefoon + TV + internet). Ik heb dat enkele maanden geleden voor mijn schoonmoeder gedaan en was aangenaam verrast over de beeldkwaliteit en de prijs die daarmee gepaard ging. Momenteel heb ik enkel ADSL in de straat liggen en ik zie het niet zitten om nog trager te surfen tijdens het TV-kijken (hoewel we maar zelden TV kijken). Ook een verkoper in de BGC boetiek in Mechelen wist mij te vertellen dat het écht niet aan te raden is om triple-play te pakken op een ADSL lijn. Ik wacht dus tot ik VDSL en HD kan krijgen.

Toen ik enkele maanden geleden voor nog iemand anders vroeg wanneer die aangesloten zou worden op het VDSL-netwerk, kon de verkoper in Mechelen dat zeggen. Of die datum ook klopt zal in de toekomst moeten blijken :). Ik wil nu vooral weten of er VDSL kabel bij ons in de grond gestoken is en indien ja, wanneer die geactiveerd zou worden. Stel dat dit nog 2 jaar duurt, dan kan ik beter een andere combinatie zoeken (TV Vlaanderen samen met Scarlet ofzo).

Ik heb al 2 keer gebeld met Support in Brussel (0800 etc), ik ben al naar 3 verschillende boetieks geweest (Mechelen, Heist-op-den-Berg en Lier) en telkens wisten ze mij te vertellen dat zij niet kunnen zien wanneer iemand aangesloten zou worden en of de VDSL kabel al in de grond steekt (hoewel de boetiek in Mechelen dat blijkbaar eerder wél kon controleren). Op de Belgacomkaart die je online kan raadplegen, is te zien dat op enkele honderden meters van onze deur meerdere blauwe druppels (ROP) staan. Enkele jaren geleden (10-15) is er in de buurt (1200m) een wijk verkaveld met ongeveer 20-30 huizen en die hebben bij de "ingang" een ROP, een plein in de buurt (750m) heeft een ROP en een kruispunt verderop ook (600m).

Waar kan ik wél vragen naar die informatie:
- ligt er VDSL in de straat of is het net gelegd
- wanneer word ik aangesloten op VDSL

Ik ben onlangs verhuisd en heb mijn abonnementen (telefoon en internet) meegenomen. Ik had een 12Mbit abonnement en haalde die snelheid ook bijna (achteraf bleek ik daar wél over VDSL2 te beschikken). Toen ik pas in dit huis kwam wonen, is mijn profiel teruggebracht naar 6 of 7Mbit, anders kon ik geen stabiele verbinding behouden. Sinds enkele weken of maanden haal ik terug snelheden van 780kB/s enzo, wat lijkt te wijzen op een hoger profiel? Ik heb via de site van BGC (zowel de gewone als BGC-TV) gecontroleerd wat ik kan leggen en ik krijg telkens de melding dat ik maar 1TV kan aansluiten en dus concludeer ik dat ik nog geen VDSL heb.

Ik begrijp niet dat BGC die informatie niet kan/wil verstrekken aan hun klanten. Ze hebben die informatie in hun systemen, "ergens". Als BGC me zegt wanneer ik VDSL en dus HD-TV kan pakken, hebben ze een klant bij. Nu weet ik gewoon niet wanneer ik bij hen terecht kan voor een oplossing. Commercieel gezien een heel rare situatie.

Alvast bedankt voor feedback en/of suggesties.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb exact hetzelfde probleem. BGC kan/wil me niet zeggen wanneer VDSL beschikbaar komt voor mij. Helaas gaan ze hierdoor mij als klant verliezen... Het probleem is volgens mij dat mensen zonder VDSL in de minderheid zijn, en dat het voor BGC niet veel uitmaakt als deze minderheid geen klant wil worden/weggaat.
Maar goed, in de hoop dat een BGC ingewijde mij hier wel kan helpen: zone 013 - 3290 Tessenderlo :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

heist_175 schreef: Ik wil nu vooral weten of er VDSL kabel bij ons in de grond gestoken is en indien ja, wanneer die geactiveerd zou worden.
Ik denk dat je 2 dingen verwart.
- eigenlijk wil je weten of en wanneer je aansluitbaar bent op VDSL2.
- maar je vraagt of er VDSL kabel bij ons in de grond gestoken is.
Dit is een verkeerde vraagstelling.
VDSL2 komt jouw woning binnen via de bestaande telefoonkabel, hier is absoluut geen nieuwe kabel bij jou in de straat nodig. Gelukkig maar, anders moesten we met zijn allen wachten tot ze onze straat openbreken voor de gescheiden riolering ;)???
Er bestaat niet zoiets als "er ligt alleen ADSL kabel in mijn straat"
De vraag is hoe ver een of meerdere rops staan van jou in je buurt, of deze rops al geactiveerd zijn, en wanneer de kabel die bij jou binnenkomt aansluitbaar is op een van deze rops.
Heb je al eens de Belgacom TV test gedaan op Belgacom website ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Sommige redeneringen vind ik plezant om lezen ... hier in mijn straat bvb hebben ze al zeker minstens 40 jaar geen draad in de grond veranderd laat staan er een bijgestoken.. de telefoonlijn/draad lijkt mij uit de prehistorie te stammen ... en toch heb ik VDSL2 .. en nog een behoorlijk goede lijn ook ... wonderlijk!

'k vraag mij af of de Antwerpenaren elke dag naar hun stadsbestuur gaan bellen als ze aan die tunel/brug 8) beginnen om te vragen wanneer dat nu gaat "af" zijn :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het is een beetje zoals bij ons op het werk: klanten die bellen wanneer hun drukwerk naar de eindklant vertrekt terwijl de drukplaten nog binnen moeten komen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

NickG schreef:Maar goed, in de hoop dat een BGC ingewijde mij hier wel kan helpen: zone 013 - 3290 Tessenderlo :-)
3980 Tessenderlo :wink:

Mijn broer heeft een tijdje geleden BGC-TV genomen en een medewerker aan de telefoon wist hem te zeggen dat volgend jaar in Mei VDSL zou beschikbaar zijn hier in Tessenderlo.

Ik hoop dat hij gelijk heeft want ik ben pas ook overgeschakeld naar BGC.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ik was dus blijkbaar in de foute veronderstelling dat er een ander soort kabel in de grond gestoken moest worden.
Het al dan niet actief zijn of aangesloten zijn op VDSL, is dus een kwestie van al dan niet een ROP in de buurt te hebben? Als de ROP er staat, ben je nog niet zeker dat ie ook actief is.

De vraag blijft wel een beetje hoe ik kan te weten komen wanneer ze een ROP gaan bijzetten. Maar omdat ik denk dat er voldoende ROPs in de buurt zijn, is de vraag wss ook wanneer ze een bestaande ROP activeren.

De vraag wanneer ze een regio activeren is niet relevant, want er zijn huizen en straten genoeg in Heist-op-den-Berg waar er al wel VDSL is.

Het feit dat de BGC medewerker de vorige keer wél en bij MJ ook, een schatting kon geven van de beschikbaarheid van VDSL, vraag ik me toch af waarom ze het soms wel en soms niet kunnen zien?!

Zoals ik in de startpost aangeef, heb ik de check al gedaan via zowel de site van BGC als de site van BGC-TV en er komt telkens uit dat ik nog geen VDSL heb. Ik wil weten op welke termijn ik dus een actieve VDSL lijn krijg. Zoals hierboven ook aangegeven, denk ik dat er voldoende ROP's in de onmiddelijke omgeving staan.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

heist_175 schreef:Ik was dus blijkbaar in de foute veronderstelling dat er een ander soort kabel in de grond gestoken moest worden.
Het al dan niet actief zijn of aangesloten zijn op VDSL, is dus een kwestie van al dan niet een ROP in de buurt te hebben? Als de ROP er staat, ben je nog niet zeker dat ie ook actief is.
Je veronderstellling is niet helemaal fout: alleen de "nieuwe soort kabel" (= glasvezel) komt niet noodzakelijk in jouw straat, maar is wel nodig om de rop te verbinden met het BGC glasvezel netwerk. Dus je zal wel zien dat ze een glasvezelkabel steken naar de rop - indien dit al niet gebeurd is. In de meeste gevallen breken zie hiervoor in enkele straten het voedpad open.

Tot zover het kabelverhaal.
Maar daarmee weet je nog niet wanneer jij in de toekomst aansluitbaar bent. Deze info is inderdaad bijna nergens te krijgen. Pas op... niet alle kastjes op de straat zijn rops !!!!
Misschien eens de nummers noteren, en dan eens vragen aan onze BGC mensen in dit Forum??
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

- Hoe ziet zo'n ROP er fysiek uit? Of zit die in een put in de grond?
- ROP overzicht:
* 15HEI0_00309 Heilig Hartstr - 2220 (KVD) [mijn huis valt binnen de straal die aangegeven is, het vierkantje aan het einde van de rode lijn stopt net voor mijn huis, afstand voor het rode vierkant is 1206,01m, mijn huis is 50m van dat rode vierkant verwijderd]

* 15HEI0_00410 Werfsesteenweg - 2220 (KVD) [mijn huis valt binnen de straal, er is geen rode lijn van dat gele punt tot mijn straat]

* 15HEI0_00408 Werftsesteenweg - 2220 (KVD) [mijn huis valt binnen de straal, geen rode lijn tot in mijn straat]

* 15HEI0_00313 Kasteelstraat - 2220 (KVD) [mijn huis valt binnen de straal die aangegeven is, het vierkantje aan het einde van de rode lijn stopt net voor mijn huis, afstand voor het rode vierkant is 1271,19m, mijn huis is 50m van dat rode vierkant verwijderd]

* 15HEI0_Stationsstraat - 2220 (LEX) [mijn huis valt buiten de straal]
* 15HEI0_450 Isschotweg - 2220 (LDC) [mijn huis valt buiten de straal]
* 15HEI0_299 Heiste Hoekstr - 2220 (LDC) [mijn huis valt buiten de straal]

Dus ik heb dikke pech en zal nooit VDSL hebben?
Er zijn rode vierkanten in de buurt die op 1438,32m liggen. Als BGC een vierkant dat bij mij in de buurt ligt verlengt tot 1438m, dan heb ik ook sowieso een rood lijntje voor mijn deur liggen!
Callum_
Plus Member
Plus Member

heist_175 schreef:- Hoe ziet zo'n ROP er fysiek uit? Of zit die in een put in de grond?
Er staan foto's genoeg op dit forum 'ns zoeken :wink:
Dus ik heb dikke pech en zal nooit VDSL hebben?
Van wat ik heb opgemaakt gaat (of is) belgacom versterkers of mini dslams plaatsen zodat de afstand minder belangrijk wordt en zodoende nog meer mensen vdsl kunnen krijgen.
Er zijn rode vierkanten in de buurt die op 1438,32m liggen. Als BGC een vierkant dat bij mij in de buurt ligt verlengt tot 1438m, dan heb ik ook sowieso een rood lijntje voor mijn deur liggen!
Geen idee wat je hiermee bedoelt want bij mijn weten sluit belgacom maar aan tot max 1 km van de ROP.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

In Heist is er al 2 jaar VDSL2 beschikbaar. Maar dat wil nog niet zeggen dat naast álle KVDs een ROP staat én dat deze dan ook nog eens al zijn uitgerust met de VDSL2 apparatuur. Ook is het zo dat de dekking niet 100 % is wat dus voor de TS kan betekenen dat hij te vér zit van de kortst bijzijnde ROP. Er komen op termijn inderdaad nog ROPs bij die korter bij de klanten staan om de dekking te verhogen. Dit is (nog) niet officiëel bekend gemaakt, ik wil er dan ook niets meer over kwijt.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

MJ schreef: 3980 Tessenderlo :wink:
Mijn broer heeft een tijdje geleden BGC-TV genomen en een medewerker aan de telefoon wist hem te zeggen dat volgend jaar in Mei VDSL zou beschikbaar zijn hier in Tessenderlo.
Ik hoop dat hij gelijk heeft want ik ben pas ook overgeschakeld naar BGC.
Grmbl, da's al een paar keer dat ik 3290 gebruik als postcode... Macht der gewoonte, ik woonde vroeger in 3290 ;-)
Anyway laten we hopen dat het idd in de loop van volgende jaar is. Mijn contract loopt ergens af in maar/april, ik hoop tegen dan duidelijk te hebben en te beslissen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Callum_ schreef:
heist_175 schreef:
Geen idee wat je hiermee bedoelt want bij mijn weten sluit belgacom maar aan tot max 1 km van de ROP.
Als ik op zo'n gele, rode of blauwe druppel klik, dan schieten er allerlei rode lijnen uit, die eindigen met een rood vierkantje. Ik veronderstel dat het rode vierkantje het laatste huis is dat VDSL krijgt?
Bij mij in de buurt (gewoon het kruispunt oversteken) ligt een rood vierkantje op 1400m en het vierkantje dat tot bij ons in de straat komt is maar 1200m.

Aangezien het stuk straat dat nog geen rood lijntje heeft maar 7 huizen betreft, is de kans klein dat BGC daar een aparte kast voor gaat zetten?
Vind ik bijzonder jammer, want het BGC-aanbod leek me echt ideaal. Maar ik zal dan toch bij de Mechelse smeerlappen een abonnement moeten nemen om interactieve digitale TV te hebben, of TVVlaanderen...
Benbits
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

NickG schreef:Ik heb exact hetzelfde probleem. BGC kan/wil me niet zeggen wanneer VDSL beschikbaar komt voor mij. Helaas gaan ze hierdoor mij als klant verliezen... Het probleem is volgens mij dat mensen zonder VDSL in de minderheid zijn, en dat het voor BGC niet veel uitmaakt als deze minderheid geen klant wil worden/weggaat.
Maar goed, in de hoop dat een BGC ingewijde mij hier wel kan helpen: zone 013 - 3290 Tessenderlo :-)
Tesenderlo : mei 2011 (werken bezig / bevestigd)
Balen : juli 2011 (werken bezig / bevestigd)
Meerhout : november 2011 (werken nog niet bezig)

das de laatste planning die ik deze week gezien heb bij mij in de streek.
ik zal eens een fotoreportage maken over de volledige installatie van zo'n rop.

b.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Is daar ergens een kaart van beschikbaar?
Want jullie spreken over bollekes en vierkantjes ...
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Afaik was er een kaart die ook hier op de frontpage stond, gemaakt door een van de BGC medwekers op het forum. Deze is dan enkele maanden geleden verdwenen omdat er kritiek van BGC op gekomen was...:(
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Once posted on the internet.....forever on the internet :-)

Kaartje telefooncentrales, lex, rop,....:
Modbreak:
Link naar ROP-kaart op verzoek van auteur verwijderd
Werkt bij mij nogal crashend in internet explorer.
Firefox en chrome maken echter geen bezwaar
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Stel dat je net op VDSL2 net actief bent gezet wegens nieuwe klant en je komt op het 20/2 profiel, maak je dan nog kans op het 30/6 profiel? Want daar heb ik nl. voor gekozen. Of zal ik max deze 20/2 kunnen halen?
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

lirec schreef:Once posted on the internet.....forever on the internet :-)

Kaartje telefooncentrales, lex, rop,....: --snip--
Interessant! bedankt voor die link .. bestaat er nog zo'n web site? ik dacht dat ik er ooit eens eentje geraadpleegd had op een andere URL? .. is dat spel up-to-date? volgens die kaart echter, ben ik dus kompleet NIET aangesloten op wat dan ook :eek: ttz er ligt geen VDSL in mijn straat (geen rode lijn, of wil dat niets zeggen?) ... Volgens wat de technieker mij verteld heeft ben ik dus aangesloten op een KVD? ROP? die hier 'k weet niet hoe ver weg staat terwijl er hier, om zo te zeggen, eentje staat aan de overkent van de steenweg op nog geen 200m van mijn deur .. vreemd .. want niet echt efficient zeker? :wink:
Laatst gewijzigd door Regulus 11 okt 2010, 12:24, in totaal 1 gewijzigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hoe kan je die lijst nu lokaal op je computer saven?
Als deze weer verdwijnt heb ik ze tenminste nog...
EN hier zie je zelfs het parcours van de kabels :-D ik zit net op 420m
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

ocharme trojan :cry:

Die kaarten mogen niet meer gebruikt worden van belgacom, modjes zullen de link wel weghalen.
Afbeelding
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Toon aub wat meer respect voor Trojan.
Je weet goed genoeg wat ik hiermee bedoel!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Tegen wie heb je het nu eigenlijk? Tegen mij?
Mag ik nu al geen informatieve links meer meegeven dan?

Ik postgewoon een link die ik zelf enorm handig vind.
Ik heb verder niets te maken met die kaart, ik heb ze daar niet geplaatst.
Ik weet zelfs niet of dat een kopie is van de kaart die vroeger hier op userbase stond, of dat deze door iemand geheel anders is gemaakt.

Het gaat hier volgens mij niet om een link naar illegale content ofzo he.
Waar haal je het vandaan om mij daarvoor zo aan te vallen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Sorry, had niet gezien dat je hier nieuw was, iemand die hier al wat langer zit weet wel waarom.
Een medewerker van BC heeft dit met de beste bedoelingen gemaakt, maar blijkbaar dacht de reactie directie er anders over...
Laatst gewijzigd door honda4life 11 okt 2010, 16:55, in totaal 1 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

honda4life schreef:maar blijkbaar dacht de reactie er anders over...
Belgacom wil je zeggen of begrijp ik je zin nu verkeerd?

Dacht wel al dat Lirec deze map niet gemaakt heeft. Zal wel iemand van de franstalige tegenhanger van userbase (adsl-bc forum) zijn die dit host, spijtig genoeg voor Trojan. Hopelijk bezorgt dit hem geen sancties/jobverlies.
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Kaart kan dezelfde van trojan zijn maar ik denk van niet want nu is er een plan toegevoegd zodat je kan zien langswaar de kabels vd centrale precies lopen (was er vroeger niet bij mijn weten)
maar het is niet 100% waterdicht zo is er een straat waar zogezegd niks loopt maar ik ken er daar wel 4 die op vdsl en hdtv zitten via bgc.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
quistnix
Erelid
Erelid

Blijft een feit dat deze gegevens van Belgacom zijn en enkel van Belgacom. Stop met het posten van sites waarop deze gegevens nog te vinden zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:Stop met het posten van sites waarop deze gegevens nog te vinden zijn.
The ghost is out of the bottle... of dit nu leuk is of niet, je zal het niet kunnen stoppen.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Don't make me regret it.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

quistnix schreef:Blijft een feit dat deze gegevens van Belgacom zijn en enkel van Belgacom. Stop met het posten van sites waarop deze gegevens nog te vinden zijn.
Het internet vergeet nooit. Pech voor Belgacom, ze moeten er maar voor zorgen dat zo'n gegevens niet op straat komt te liggen. Mensen die het achteraf beschikbaar houden moet men dan ook niet afschieten.
Ferre
Starter
Starter

Ook hier (postcode 2600) hetzelfde probleem. Kreeg een jaar geleden van Belgacom verkoper te horen dat BGC volop werkt
aan de verdere uitbreiding van hun VDSL net, en dat het niet zo lang zou duren voordat ik ook zou kunnen genieten van uitzendingen in HDTV.
Nu twee en een half jaar nadat BGC startte met uitzendingen in full HD blijkt nog altijd een zeer groot deel klanten niet in
staat van HDTV te genieten. Op mijn vraag aan de klantendienst (afd. Fixed Line Services) kreeg ik een zeer vriendelijk briefje
terug waarin ze me lieten weten dat de toekenning van HDTV via VDSL2 technologie afhankelijk is van de technische situatie
van mijn telefoonlijn, dat ik op dit ogenblik nog niet in aanmerking kom en dat ze me ook geen exacte datum konden geven!
Ik denk dat ik met Belgacom een verkeerde keuze gemaakt heb en denk er dan ook ernstig aan over te stappen naar de
concurentie.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Hier ook nog geen VDSL2.

Tja belgacom moet het zelf weten: zolang het hier niet is ben ik verplicht bij telenet te blijven als ik meer dan 10mbit wil, aangezien er alleen maar adsl1 beschikbaar is.

Ik heb nu beide:

- telenet expressnet 30mbit down / 1.25 mbit up
- base home internet 4mbit down / 0.384 mbit up (als backuplijn)

Ik zou maar al te graag telenet/adsl1 buitengooien en VDSL2 nemen met 4.5 mbit upload...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

SplinterByte schreef:Hier ook nog geen VDSL2.
Ik heb nu beide:

- telenet expressnet 30mbit down / 1.25 mbit up
- base home internet 4mbit down / 0.384 mbit up (als backuplijn)

Ik zou maar al te graag telenet/adsl1 buitengooien en VDSL2 nemen met 4.5 mbit upload...
Je kan niet verwachten van iedereen dat ze de financiële draagkracht hebben om 2 internet abonnementen te betalen per maand. Belgacom en Telenet zullen blij zijn, kassa kassa voor hen. (Je betaalt wel aan Base maar het is toch Belgacom die casht).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

De 2de backuplijn die ik hier aantoon is slechts ter informatie, dat het een adsl1 lijn is... heeft dus geen nut voor iemand die geen backup nodig heeft...

Belgacom zal zeker wel wat meer cashen als je volledig een abbo bij hun neemt.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Twitter: VanveerdeghemS
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Ook hier in 8720 Markegem geen VDSL heb amper 2,2Mbps, maar ben zeer content dat men nu werkt met de optie unlimited, zo kan ik toch de helft goedkoper dan vroeger en toch een grote datalimiet.
Belgacom heeft nog geen plannen dus zal nog zeker een tijdje duren. Hopelijks toch vlug verandering.
:-D
quistnix
Erelid
Erelid

simon1205 schreef:Ook hier in 8720 Markegem geen VDSL heb amper 2,2Mbps, maar ben zeer content dat men nu werkt met de optie unlimited, zo kan ik toch de helft goedkoper dan vroeger en toch een grote datalimiet.
Belgacom heeft nog geen plannen dus zal nog zeker een tijdje duren. Hopelijks toch vlug verandering.
:-D
VDSL2 voorzien voor volgend jaar Q2 voor LEX 51AAR0 (Aarsele, Dentergem, Markegem).
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ivm met kaartje: heb de links weggehaald, maar 't is uiteindelijk publiek en waarschijnlijk ook niet meer onder controle te houden, dus als hier op andere manieren dan via 't publieke forum over gecommuniceerd wordt... Kunnen wij daar niks tegen doen...
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”