Snelheidsdrop -> city+ -> oplossing...
Hallo
Sinds enkele dagen is mijn snelheid met Cityconnect Plus merkelijk lager. Vooral de upload is vervelend traag.
Kan iemand mij vertellen of onderstaande waarden normaal zijn?
Zelf is daar niets aan te doen zeker? Helpdesk bellen?
Alvast bedankt om te antwoorden !!!
Zie screenshot:
Waarden op modem/router (Linksys WAG160N) (locatie: Hasselt - Abelenstraat) :
DSL Driver Version: AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: ShowtimeRetrain Reason: 8000
DSL Mode: ADSL2+ AnnexM EU-56
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 945 Kbps
DSL Downstream Rate: 17233 Kbps
Down up
DSL Noise Margin: 7.3 dB 30.9 dB
DSL Attenuation: 14.0 dB 7.2 dB
DSL Transmit Power: 15.6 dBm 13.1 dBm
Sinds enkele dagen is mijn snelheid met Cityconnect Plus merkelijk lager. Vooral de upload is vervelend traag.
Kan iemand mij vertellen of onderstaande waarden normaal zijn?
Zelf is daar niets aan te doen zeker? Helpdesk bellen?
Alvast bedankt om te antwoorden !!!
Zie screenshot:
Waarden op modem/router (Linksys WAG160N) (locatie: Hasselt - Abelenstraat) :
DSL Driver Version: AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: ShowtimeRetrain Reason: 8000
DSL Mode: ADSL2+ AnnexM EU-56
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 945 Kbps
DSL Downstream Rate: 17233 Kbps
Down up
DSL Noise Margin: 7.3 dB 30.9 dB
DSL Attenuation: 14.0 dB 7.2 dB
DSL Transmit Power: 15.6 dBm 13.1 dBm
Laatst gewijzigd door Dropzone 03 nov 2010, 19:44, in totaal 2 gewijzigd.
Ja de upload lag toch rond de 2Mbps.
Download ging ongeveer dubbel zo snel als nu.
Ik heb Annex-M connectie (dsl mode: ADSl2+ AnnexM). DSL modulation staat ook op ADSL2+M.
De router al eens gereset tot fabrieksinstellingen en de dingen opnieuw ingevuld.
Geen snelheidsverbetering echter...
Download ging ongeveer dubbel zo snel als nu.
Ik heb Annex-M connectie (dsl mode: ADSl2+ AnnexM). DSL modulation staat ook op ADSL2+M.
De router al eens gereset tot fabrieksinstellingen en de dingen opnieuw ingevuld.
Geen snelheidsverbetering echter...
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 30 sep 2010, 14:49
Hoi,
Ik heb altijd maar rond 1Mbs upload gehad met cityconnect,
maar theoretisch is het 3.
Hangt een beetje af van hoe goed je connectie is.
Maar als je zegt dat het vroeger 2 was en nu 1,
dan moet er toch iets met je verbinding gebeurd zijn.
Of ze je daar veel mee zullen helpen in de helpdesk...
Meestal schuiven ze gewoon de schuld op Belgacom.
Maar je kan maar proberen natuurlijk.
Ik heb altijd maar rond 1Mbs upload gehad met cityconnect,
maar theoretisch is het 3.
Hangt een beetje af van hoe goed je connectie is.
Maar als je zegt dat het vroeger 2 was en nu 1,
dan moet er toch iets met je verbinding gebeurd zijn.
Of ze je daar veel mee zullen helpen in de helpdesk...
Meestal schuiven ze gewoon de schuld op Belgacom.
Maar je kan maar proberen natuurlijk.
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb hetzelfde probleem met mijn snelheid, en ben al van september 2008 aangesloten op cityconnect plus. En altijd zeer tevreden geweest. Maar een goei 1,5 maand terug had ik serieus wat problemen, mijn internet viel constant uit. Dommel gebeld het lag aan mijn binnenbekabeling. We hebben dan alles vernieuwd, kabels waren toch al niet meer van de jongste. Maar het probleem bleef. nu een goei maand terug kwam ik thuis van werken en ik had opeens niets meer, geen adsl signaal geen verbinding.
Toen was er naar het schijnt iets kapot in de centrale, ze hebben dit gerepareerd en sindsdien is mijn snelheid een heel stuk minder.
Ben dan maar gisteren bij belgacom langsgeweest en het daar een pack besteld met telefoon, tv en internet intense.
Dit was voor de panne.
En dit is nu.
Toen was er naar het schijnt iets kapot in de centrale, ze hebben dit gerepareerd en sindsdien is mijn snelheid een heel stuk minder.
Ben dan maar gisteren bij belgacom langsgeweest en het daar een pack besteld met telefoon, tv en internet intense.
Dit was voor de panne.
En dit is nu.
-
- Plus Member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
Snelheid aanpassing gebeurde bij mij (Leuven) in de week van 20 september.
downstream 15900 naar 14300Kbps
upstream van 1250 baar 945Kbps(magic number?)
Ik weet uit ervaring bellen naar helpdesk gaat niks oplossen. Ik ben bijna 3 jaar klant, mijn downstream snelheid was in het begin van 2008 rond 13600, 1 jaar later naar 10000, en sinds feb 2010 naar bijna 16000kbps. Sinds paar weken is die met bijna 10% gedaald.
Het is spijtig, maar idd Belgacom lijkt me meer en meer een optie.
downstream 15900 naar 14300Kbps
upstream van 1250 baar 945Kbps(magic number?)
Ik weet uit ervaring bellen naar helpdesk gaat niks oplossen. Ik ben bijna 3 jaar klant, mijn downstream snelheid was in het begin van 2008 rond 13600, 1 jaar later naar 10000, en sinds feb 2010 naar bijna 16000kbps. Sinds paar weken is die met bijna 10% gedaald.
Het is spijtig, maar idd Belgacom lijkt me meer en meer een optie.
Het lijkt wel of het hele Cityconnect-netwerk een "downgrade" gekregen heeft. In kwaliteit en snelheid, want daarvoor hebben we toch dat abo genomen, zijn ze er sinds een paar weken behoorlijk op achteruit gegaan. Met mijn Linksys AM200 haalde ik in Hasselt vlot een downloadsync van 17900 Kbps en een uploadsync van 1400 Kbps. Vond ik behoorlijk. Nu sync ik aan 16000 Kbps (down) en 944 (up). Met een Sitecom-modem (toch van mindere kwaliteit dacht ik) haal ik nu 17140 (down) en 944 (up). Dat Dommel aanpassingen aan zijn hardware gedaan heeft is wel duidelijk. Men raadt ook iedereen aan om een Cityconnect goedgekeurde modem te gebruiken en blijkbaar is er maar 1 model goedgekeurd nl. DLink 2640. Zijn er mensen die die DLink gebruiken en er op vooruit gegaan zijn ? Laat het horen !
rmag,
excuses voor de newbiequestion maar hoe geraak ik aan "DSLAM, signal to noise ratio, lijn attitude, uitgangsvermogen, .." ?
Bedankt voor alle reacties!
Wel ik ben "blij" te horen dat er nog mensen deze nieuwe snelheid hebben gekregen.
Is dit misschien hun manier om het duurdere vdsl te promoten?
Of indien er technisch wat aan de hand is, mochten ze dat toch wel laten weten aan hun klanten.
Van providor veranderen lijkt me drastisch. Bij bijvoorbeeld belgacom kan zich hetzelfde voordoen. Men vermeldt tenslotte dat de snelheden theoretisch zijn, en daar kan men weinig tegen in brengen...
Niettemin zou ik graag nog van andere mensen willen horen. En ook of een Dlink router verschil maakt?
excuses voor de newbiequestion maar hoe geraak ik aan "DSLAM, signal to noise ratio, lijn attitude, uitgangsvermogen, .." ?
Bedankt voor alle reacties!
Wel ik ben "blij" te horen dat er nog mensen deze nieuwe snelheid hebben gekregen.
Is dit misschien hun manier om het duurdere vdsl te promoten?
Of indien er technisch wat aan de hand is, mochten ze dat toch wel laten weten aan hun klanten.
Van providor veranderen lijkt me drastisch. Bij bijvoorbeeld belgacom kan zich hetzelfde voordoen. Men vermeldt tenslotte dat de snelheden theoretisch zijn, en daar kan men weinig tegen in brengen...
Niettemin zou ik graag nog van andere mensen willen horen. En ook of een Dlink router verschil maakt?
- heyedp
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ook hier Antwerpen centrum is de snelheid zowel up als down sinds de derde week van september dramatisch gedaald , vroeger haalde ik vlot to 1.7 Mb/s up en 14 Mb/s . Heb nu een mail naar de helpdesk gestuurd , afwachten wat ze antwoorden .
Heb city-lite , maar dit zou geen verschil mogen geven , denk ik toch .
Gebruikte modem : sitecom DC227 met d-Link DIR 655 .
Heb volgende mail van dommel bekomen :
Momenteel word uw verbinding door ons gemonitord om eventuele problemen op te sporen .
Wij verzoeken uw dringend uw modem aan te laten staan vanaf dat uw deze email van ons ontvangt.
Tijdens deze periode word uw verbinding getest op het hoogst mogelijke profiel.
Wij gaan er van uit dat uw een goed functionerende adsl filter en modem in uw bezit heeft.
Zodra er resultaat bekend is zal u telefonische op de hoogte gebracht worden.
11.10.2010 : nog geen bericht van Dommel . Upload speed is nu terug normaal , Download nog altijd zeer slecht .
Heb city-lite , maar dit zou geen verschil mogen geven , denk ik toch .
Gebruikte modem : sitecom DC227 met d-Link DIR 655 .
Heb volgende mail van dommel bekomen :
Momenteel word uw verbinding door ons gemonitord om eventuele problemen op te sporen .
Wij verzoeken uw dringend uw modem aan te laten staan vanaf dat uw deze email van ons ontvangt.
Tijdens deze periode word uw verbinding getest op het hoogst mogelijke profiel.
Wij gaan er van uit dat uw een goed functionerende adsl filter en modem in uw bezit heeft.
Zodra er resultaat bekend is zal u telefonische op de hoogte gebracht worden.
11.10.2010 : nog geen bericht van Dommel . Upload speed is nu terug normaal , Download nog altijd zeer slecht .
Laatst gewijzigd door heyedp 11 okt 2010, 08:45, in totaal 1 gewijzigd.
Donderdag (7/10) gevraagd of men de DSL Path Mode van Interleaved terug op Fast kon zetten in de hoop dat ik mijn goede syncwaarden zou kunnen terugkrijgen. Binnen enkele uren was dat in orde en inderdaad ik had mijn oude goede syncwaarden zo goed als terug. Zaterdagmorgen 8u (9/10) was alles nog OK, zaterdagmiddag stond mijn verbinding terug op Interleaved en zit ik opnieuw met een behoorlijk trage verbinding (pingwaarden zelfs boven 60ms). Hoe kan dit ? Wat is Dommel aan het doen ? Het is weekend dus geen helpdesk te bereiken. Zal voor maandag zijn wanneer hun helpdesk weer eens overbelast gaat zijn met ontevreden klanten.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ook hier in Hoboken (Antwerpen) exact hetzelfde. De afgelopen tijd hebben we echt een berg problemen, en ik duidelijk niet alleen. Hier staat nog het 3 pagina's tellend topic dat ik naar aanleiding van de problemen heb aangemaakt, met alle reacties van anderen. Echt, de gekste dingen zijn hier al langsgeweest:
- Onstabiel internet.
- Totaal geen internet.
- Alleen internet met één van de 5 modems die ik hier heb liggen.
- Weer onstabiel internet.
- Stabiel maar traag internet.
- Combinatie van alle drie.
Ik heb al meerdere keren een support-ticket geopend met een duidelijke beschrijving, verwijzing naar diverse topics hier op Userbase en alle dingen die al gedaan heb om te testen, maar zonder enig antwoord. Bellen moet ik nog eens proberen, misschien dat dat nog resultaat geeft...
- Onstabiel internet.
- Totaal geen internet.
- Alleen internet met één van de 5 modems die ik hier heb liggen.
- Weer onstabiel internet.
- Stabiel maar traag internet.
- Combinatie van alle drie.
Ik heb al meerdere keren een support-ticket geopend met een duidelijke beschrijving, verwijzing naar diverse topics hier op Userbase en alle dingen die al gedaan heb om te testen, maar zonder enig antwoord. Bellen moet ik nog eens proberen, misschien dat dat nog resultaat geeft...
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
- biebel
- Plus Member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
- Locatie: Leuven
- Bedankt: 4 keer
Zelfde hier... Kom steeds weer terug op interleaved terecht. Wanneer ze me op fast zetten overduidelijk een cap op mijn syncsnelheden.
Na veel zagen volgens hun:
Ik ga ze nog ff geven om het op te lossen daar ik niet echt valabele (vast ip + alle poorten open + usenet) alternatieven zie atm.
Jammer, was tot nu zeer tevreden over cityconnect.
Na veel zagen volgens hun:
Heb andere splitter geplaatst, de niet geoxideerde contacten schoongemaakt en nieuwe telefoonkabel tss splitter en modem geplaatst en tadaaaaaaa:Geachte,
We hebben een monitoring gedaan op uw lijn.
We hebben gezien dat de lijn enkele keren is weggevallen en dat er toch enkele errors te zien waren.
De oorzaak van dit wegvallen en deze errors zijn te wijten aan een fout in het aansluitpunt.
Een slecht contact van de kabeltjes of vuile of geoxideerde kabeltjes.
Gelieve dit na te kijken of te vervangen.
Met vriendelijke groeten
Technische help dommel
Verbinding net iets slechter als ervoor....DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 15743 Kbps
Upstream Rate: 944 Kbps
Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 31 db
Downstream Line Attenuation: 8
Upstream Line Attenuation: 9
Downstream Transmit Power: 14
Upstream Transmit Power: 13
Ik ga ze nog ff geven om het op te lossen daar ik niet echt valabele (vast ip + alle poorten open + usenet) alternatieven zie atm.
Jammer, was tot nu zeer tevreden over cityconnect.
hoi ,ik heb nu 6mbps profiel, hoewel me lijn bijna 12mbps aankan
ik heb dit 3 weken geleden gevraagd en dit kreeg ik als antwoord
Geachte,
Een technicus heeft uw open technische service case behandeld en heeft u zonet via e-mail of telefoon gecontacteerd.
Hij/zij kwam tot de conclusie dat er extra stappen dienen genomen te worden om uw service case op te lossen.
We plaatsen dit ticket dan ook voorlopig on-hold totdat deze extra onderzoeken/interventies worden afgerond.
Mod edit: rood is voor moderators!
ik heb dit 3 weken geleden gevraagd en dit kreeg ik als antwoord
Geachte,
Een technicus heeft uw open technische service case behandeld en heeft u zonet via e-mail of telefoon gecontacteerd.
Hij/zij kwam tot de conclusie dat er extra stappen dienen genomen te worden om uw service case op te lossen.
We plaatsen dit ticket dan ook voorlopig on-hold totdat deze extra onderzoeken/interventies worden afgerond.
Mod edit: rood is voor moderators!
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Gisteren een lekker uitgebreid bericht gestuurd met verwijzing naar dit topic en nog een paar andere topics op Userbase, maar ondanks de vermelding dat het niet enkel bij mij het geval is, en ze eens eindelijk Userbase zouden moeten openen en gewoon zien, een standaardantwoord van "op dit moment staat uw modem niet aan dus kunnen we niets zien". Daar schrijf je dan bijna 2 pagina's tekst voor om alle problemen in detail uit te leggen
De snelheid is hier op 't moment overigens ook weer helemaal huilen met de pet op:
Heel erg stabiel 1.72Mbit/s (max. 300KB/s). Daar wordt je niet vrolijk van Wat zijn ze toch aan het aanvangen daar bij Dommel??
De snelheid is hier op 't moment overigens ook weer helemaal huilen met de pet op:
Heel erg stabiel 1.72Mbit/s (max. 300KB/s). Daar wordt je niet vrolijk van Wat zijn ze toch aan het aanvangen daar bij Dommel??
@Petervanakelyen
Aan je snelheid te zien lijkt het mij dat je op een testprofiel staat zodat ze je lijn volledig kunnen uitmeten. Heb ik ook 36u gehad (in samenspraak met de helpdesk), waarna men mij zei dat mijn modem enkele keren de connectie verloor. Alle kabels nagekeken, opnieuw door de helpdesk op Fast gezet en alles was weer enkele dagen OK. Men zei mij ook nog dat de connectie automatisch op Interleaved terecht komt wanneer hun software op 24 uur teveel disconnects registreert. De Interleaved path mode moet dan de lijn stabiliseren. Vorige vrijdag kwam ik weer op Interleaved terecht en dat terwijl mijn modem meer dan 24 uur niet had aangestaan.
Mijn vermoeden: ze hebben op hun Cityconnect netwerk heel wat klachten ontvangen van allerhande disconnects en proberen nu via allerlei wegen, waaronder de Interleaved path mode, de connecties te stabiliseren. Alleen, als deze redenering klopt, waarom kunnen ze dat niet individueel aanpassen zonder dat andere klanten er onder lijden, moet toch mogelijk zijn.
Aan je snelheid te zien lijkt het mij dat je op een testprofiel staat zodat ze je lijn volledig kunnen uitmeten. Heb ik ook 36u gehad (in samenspraak met de helpdesk), waarna men mij zei dat mijn modem enkele keren de connectie verloor. Alle kabels nagekeken, opnieuw door de helpdesk op Fast gezet en alles was weer enkele dagen OK. Men zei mij ook nog dat de connectie automatisch op Interleaved terecht komt wanneer hun software op 24 uur teveel disconnects registreert. De Interleaved path mode moet dan de lijn stabiliseren. Vorige vrijdag kwam ik weer op Interleaved terecht en dat terwijl mijn modem meer dan 24 uur niet had aangestaan.
Mijn vermoeden: ze hebben op hun Cityconnect netwerk heel wat klachten ontvangen van allerhande disconnects en proberen nu via allerlei wegen, waaronder de Interleaved path mode, de connecties te stabiliseren. Alleen, als deze redenering klopt, waarom kunnen ze dat niet individueel aanpassen zonder dat andere klanten er onder lijden, moet toch mogelijk zijn.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik vermoedde ook al zoiets. Ik blijf me echter afvragen wat ze hebben gedaan waardoor veel mensen opeens disconnects kregen en op Interleaved belandden. Het heeft hier met exact dezelfde setup meer dan een jaar perfect gewerkt...
Nu ja, we zullen wel zien wat het resultaat is
Nu ja, we zullen wel zien wat het resultaat is
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zit ook nog altijd met het probleem dat het soms serieus traag is. En das soms echt om gek te worden.
Daarom maar een belgacom pack met internet intense aangevraagd.
5 november komen ze alles installeren.
Daarom maar een belgacom pack met internet intense aangevraagd.
5 november komen ze alles installeren.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Zojuist na een week evaluatie van mijn lijn op het laagste profiel gebeld met de klantendienst voor een status-update. Bleek dat er in die week geen enkele fout is gebeurd, en dat ze nog eens zouden proberen met het hoogste profiel. 2 minuten later had ik opeens terug een veel betere snelheid
Zowel latency, download, als upload is terug OK. Met AnnexM:
Vroeger was het toch nog beter, maar ik ben al blij dat ik niet meer op 2Mbit testprofiel sta
Zowel latency, download, als upload is terug OK. Met AnnexM:
Vroeger was het toch nog beter, maar ik ben al blij dat ik niet meer op 2Mbit testprofiel sta
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 28 okt 2010, 17:25, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Hier in Kessel-Lo is het ook huilen met de pet op. Zo'n mooi product vroeger en nu sinds eind september nog maar 10 Mbps download en 1 upload, terwijl ik op AnnexM zit... ze hebben de lijn al uitgemeten, maar alles was ok
Ook ik heb een telefoontje gedaan naar Dommel met de melding dat ik vernomen had dat er problemen waren en bepaalde klanten op een lagere snelheid waren gezet. Mijn vraag was natuurlijk om mij terug op een hoger profiel/hogere snelhied te zetten. Na wat getokkel door de technieker op zijn computer, kreeg ik inderdaad terug een beter profiel.
Zie screenshot:
De uploadsnelheid is terug dik in orde. De download kan nog wat beter, hoewel mijn indruk is dat deze na 00:00 savonds een stuk beter wordt.
Hopelijk is iemand iets met deze info.
Zie screenshot:
De uploadsnelheid is terug dik in orde. De download kan nog wat beter, hoewel mijn indruk is dat deze na 00:00 savonds een stuk beter wordt.
Hopelijk is iemand iets met deze info.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Volgens mij is het max. profiel dat ze hebben 16Mbps. Dat zei de support-medewerker van Dommel toch.
Is dit probleem al bij iemand opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde maar krijg geen reactie van Dommel. Stond wel voor een dag terug op een normale up/down snelheid.
Geen idee of mijn waarden goed zijn
Uptime: 0 days, 0:23:28
DSL Type: G.992.5 Annex M US 56
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 945 / 12.672
Data Transferred (Sent/Received) [kB/kB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 28,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 24.845
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 43 / 0
Geen idee of mijn waarden goed zijn
Uptime: 0 days, 0:23:28
DSL Type: G.992.5 Annex M US 56
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 945 / 12.672
Data Transferred (Sent/Received) [kB/kB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 28,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 24.845
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 43 / 0
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
ik sync tss de 18 en 21Mbps op city* ... dus zeker geen 16Mbps limiet. Sync is dynamisch ... neemt best mogelijke bij opstarten modem en dat durft wel al eens varieren.
Welke modem gebruik je? Ik momenteel een THOMSON ST516.ChelloExtremer schreef:ik sync tss de 18 en 21Mbps op city* ... dus zeker geen 16Mbps limiet. Sync is dynamisch ... neemt best mogelijke bij opstarten modem en dat durft wel al eens varieren.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
nog steeds Siemens Gigaset SX762
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
En het is weer op zeep
Dit haalde ik een tijd terug (draadloos):
En dit haal ik nu (bekabeld):
Welcome to interleaved. Blijkbaar ik daar op gezet nadat ik per ongeluk "Annex A"-only had geselecteerd in mijn modem (ja, ik zit veel te prutsen met settings ). Ik zal ze eens een mail sturen. Is er geen mogelijkheid om interleaved gewoon te disablen op mijn verbinding?
Dit haalde ik een tijd terug (draadloos):
En dit haal ik nu (bekabeld):
Welcome to interleaved. Blijkbaar ik daar op gezet nadat ik per ongeluk "Annex A"-only had geselecteerd in mijn modem (ja, ik zit veel te prutsen met settings ). Ik zal ze eens een mail sturen. Is er geen mogelijkheid om interleaved gewoon te disablen op mijn verbinding?
Petervanakelyen schreef:En het is weer op zeep
Dit haalde ik een tijd terug (draadloos):
En dit haal ik nu (bekabeld):
Welcome to interleaved. Blijkbaar ik daar op gezet nadat ik per ongeluk "Annex A"-only had geselecteerd in mijn modem (ja, ik zit veel te prutsen met settings ). Ik zal ze eens een mail sturen. Is er geen mogelijkheid om interleaved gewoon te disablen op mijn verbinding?
Veel succes, ik wacht al van begin november op antwoord
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Probeer eens te bellen. In nog geen 10 minuten was het in orde (terwijl ik al een maand mails aan het sturen was...)
- heyedp
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Na enige mails en bellen naar de helpdesk nog steeds geen oplossing :
De helpdeskmedewerker melde enkel dat ik mijn splitters moet veranderen ( veel ruis op de lijn )
Heb ook mijn modem stats uitglezen :
Mode ADSL2+
Latency Interleave
Downstream Upstream
SNR Margin (dB) 26.3 30.6
Attenuation (dB) 17.0 13.0
Output Power (dBm) 20.5 14.0
Attainable Rate (Kbps) 16024 945
Rate (Kbps) 7661 945
Verder staat in mijn dslinfo manager :
modem type: currently this login is not connected to the dommel.com adsl network
Heeft iemand een idee
en zou overschakelen naar VSDL2 een mogelijkheid zijn (scarlet -belgacom -edpnet)
30/12/2010 Nu een duidelijk antwoord van Dommel .
Mijn lijn werd nu volledig gemonitord.
Tijdens onze monitoring zien we duidelijk dat er een probleem zou zijn in de binnenbekabeling.
Gelieve uw adsl splitter te vervangen door een nieuwe splitter.
Heb dus de binnenbekabeling nagegeken en er was sprake van slecht contact en oxidatie terhoogte van het "isra-punt"
eigelijk zou dit laatste vernieuwd moeten worden , ik vermoed dat Belgacom dit moet komen doen .
Iemand een idee of een interventie aan het "Isra-punt " door Belgacom betalend is .
speed nu een stuk beter:
De helpdeskmedewerker melde enkel dat ik mijn splitters moet veranderen ( veel ruis op de lijn )
Heb ook mijn modem stats uitglezen :
Mode ADSL2+
Latency Interleave
Downstream Upstream
SNR Margin (dB) 26.3 30.6
Attenuation (dB) 17.0 13.0
Output Power (dBm) 20.5 14.0
Attainable Rate (Kbps) 16024 945
Rate (Kbps) 7661 945
Verder staat in mijn dslinfo manager :
modem type: currently this login is not connected to the dommel.com adsl network
Heeft iemand een idee
en zou overschakelen naar VSDL2 een mogelijkheid zijn (scarlet -belgacom -edpnet)
30/12/2010 Nu een duidelijk antwoord van Dommel .
Mijn lijn werd nu volledig gemonitord.
Tijdens onze monitoring zien we duidelijk dat er een probleem zou zijn in de binnenbekabeling.
Gelieve uw adsl splitter te vervangen door een nieuwe splitter.
Heb dus de binnenbekabeling nagegeken en er was sprake van slecht contact en oxidatie terhoogte van het "isra-punt"
eigelijk zou dit laatste vernieuwd moeten worden , ik vermoed dat Belgacom dit moet komen doen .
Iemand een idee of een interventie aan het "Isra-punt " door Belgacom betalend is .
speed nu een stuk beter:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Mijn upstream is ook opeens teruggevallen tot 945kbit/s. Het gekke is dat deze gelijk is aan de Attainable rate.
Attainable rate (Kbps): 17860 945
Rate (Kbps): 14287 945
Attainable rate (Kbps): 17860 945
Rate (Kbps): 14287 945
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Is niks geks aan, het is het maximum dat je kan hebben en dat je ook krijgt.crapiecorn schreef:Het gekke is dat deze gelijk is aan de Attainable rate.
Fluctuaties in de downloadsnelheid zijn gevoeliger dan bij upload dacht ik met ADSL2+.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik heb ooit eens 16/2 gehaald, maar dat ik heb ik daarna toch nooit meer kunnen nadoen. Ik sync nu op 13/1.5 (Annex M op SpeedTouch 706WL) en daar zal ik mee moeten leven (goed genoeg, maar sneller mag altijd natuurlijk )