Snelheidsdrop -> city+ -> oplossing...

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Dropzone
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2010, 00:22
Bedankt: 1 keer

Hallo

Sinds enkele dagen is mijn snelheid met Cityconnect Plus merkelijk lager. Vooral de upload is vervelend traag.
Kan iemand mij vertellen of onderstaande waarden normaal zijn?
Zelf is daar niets aan te doen zeker? Helpdesk bellen?
Alvast bedankt om te antwoorden !!!


Zie screenshot:
Afbeelding

Waarden op modem/router (Linksys WAG160N) (locatie: Hasselt - Abelenstraat) :

DSL Driver Version: AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI: 8/35
DSL Status: ShowtimeRetrain Reason: 8000
DSL Mode: ADSL2+ AnnexM EU-56
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 945 Kbps
DSL Downstream Rate: 17233 Kbps

Down up
DSL Noise Margin: 7.3 dB 30.9 dB
DSL Attenuation: 14.0 dB 7.2 dB
DSL Transmit Power: 15.6 dBm 13.1 dBm
Laatst gewijzigd door Dropzone 03 nov 2010, 19:44, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Was je DSL Upstream Rate dan vroeger hoger dan 945 Kbps ? Met ADSL2+ in Annex A is dit toch wel een zeer goed resultaat.
Dropzone
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2010, 00:22
Bedankt: 1 keer

Ja de upload lag toch rond de 2Mbps.
Download ging ongeveer dubbel zo snel als nu.

Ik heb Annex-M connectie (dsl mode: ADSl2+ AnnexM). DSL modulation staat ook op ADSL2+M.
De router al eens gereset tot fabrieksinstellingen en de dingen opnieuw ingevuld.
Geen snelheidsverbetering echter...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Sorry, heb mij vergist. Je hebt inderdaad de ADSL2+ Annex M EU-56 mode. Dan zal je je toch maar bij de helpdesk van Dommel moeten wenden.
thomasraes
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2010, 14:49

Hoi,

Ik heb altijd maar rond 1Mbs upload gehad met cityconnect,
maar theoretisch is het 3.
Hangt een beetje af van hoe goed je connectie is.

Maar als je zegt dat het vroeger 2 was en nu 1,
dan moet er toch iets met je verbinding gebeurd zijn.
Of ze je daar veel mee zullen helpen in de helpdesk...
Meestal schuiven ze gewoon de schuld op Belgacom.

Maar je kan maar proberen natuurlijk.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

Eerst even de lijnwaardes posten: DSLAM, signal to noise ratio, lijn attitude, uitgangsvermogen, ..
Black_BMWke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2007, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb hetzelfde probleem met mijn snelheid, en ben al van september 2008 aangesloten op cityconnect plus. En altijd zeer tevreden geweest. Maar een goei 1,5 maand terug had ik serieus wat problemen, mijn internet viel constant uit. Dommel gebeld het lag aan mijn binnenbekabeling. We hebben dan alles vernieuwd, kabels waren toch al niet meer van de jongste. Maar het probleem bleef. nu een goei maand terug kwam ik thuis van werken en ik had opeens niets meer, geen adsl signaal geen verbinding.
Toen was er naar het schijnt iets kapot in de centrale, ze hebben dit gerepareerd en sindsdien is mijn snelheid een heel stuk minder.
Ben dan maar gisteren bij belgacom langsgeweest en het daar een pack besteld met telefoon, tv en internet intense.

Dit was voor de panne.

Afbeelding

En dit is nu.

Afbeelding
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Snelheid aanpassing gebeurde bij mij (Leuven) in de week van 20 september.
downstream 15900 naar 14300Kbps
upstream van 1250 baar 945Kbps(magic number?)

Ik weet uit ervaring bellen naar helpdesk gaat niks oplossen. Ik ben bijna 3 jaar klant, mijn downstream snelheid was in het begin van 2008 rond 13600, 1 jaar later naar 10000, en sinds feb 2010 naar bijna 16000kbps. Sinds paar weken is die met bijna 10% gedaald.

Het is spijtig, maar idd Belgacom lijkt me meer en meer een optie.
Tiwas
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2010, 18:58
Locatie: Hasselt

Het lijkt wel of het hele Cityconnect-netwerk een "downgrade" gekregen heeft. In kwaliteit en snelheid, want daarvoor hebben we toch dat abo genomen, zijn ze er sinds een paar weken behoorlijk op achteruit gegaan. Met mijn Linksys AM200 haalde ik in Hasselt vlot een downloadsync van 17900 Kbps en een uploadsync van 1400 Kbps. Vond ik behoorlijk. Nu sync ik aan 16000 Kbps (down) en 944 (up). Met een Sitecom-modem (toch van mindere kwaliteit dacht ik) haal ik nu 17140 (down) en 944 (up). Dat Dommel aanpassingen aan zijn hardware gedaan heeft is wel duidelijk. Men raadt ook iedereen aan om een Cityconnect goedgekeurde modem te gebruiken en blijkbaar is er maar 1 model goedgekeurd nl. DLink 2640. Zijn er mensen die die DLink gebruiken en er op vooruit gegaan zijn ? Laat het horen !
Dropzone
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2010, 00:22
Bedankt: 1 keer

rmag,
excuses voor de newbiequestion maar hoe geraak ik aan "DSLAM, signal to noise ratio, lijn attitude, uitgangsvermogen, .." ?

Bedankt voor alle reacties!
Wel ik ben "blij" te horen dat er nog mensen deze nieuwe snelheid hebben gekregen.
Is dit misschien hun manier om het duurdere vdsl te promoten?
Of indien er technisch wat aan de hand is, mochten ze dat toch wel laten weten aan hun klanten.

Van providor veranderen lijkt me drastisch. Bij bijvoorbeeld belgacom kan zich hetzelfde voordoen. Men vermeldt tenslotte dat de snelheden theoretisch zijn, en daar kan men weinig tegen in brengen...

Niettemin zou ik graag nog van andere mensen willen horen. En ook of een Dlink router verschil maakt?
Gebruikersavatar
heyedp
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ook hier Antwerpen centrum is de snelheid zowel up als down sinds de derde week van september dramatisch gedaald , vroeger haalde ik vlot to 1.7 Mb/s up en 14 Mb/s . Heb nu een mail naar de helpdesk gestuurd , afwachten wat ze antwoorden .

Heb city-lite , maar dit zou geen verschil mogen geven , denk ik toch .

Gebruikte modem : sitecom DC227 met d-Link DIR 655 .


Afbeelding


Afbeelding

Heb volgende mail van dommel bekomen :
Momenteel word uw verbinding door ons gemonitord om eventuele problemen op te sporen .
Wij verzoeken uw dringend uw modem aan te laten staan vanaf dat uw deze email van ons ontvangt.
Tijdens deze periode word uw verbinding getest op het hoogst mogelijke profiel.
Wij gaan er van uit dat uw een goed functionerende adsl filter en modem in uw bezit heeft.
Zodra er resultaat bekend is zal u telefonische op de hoogte gebracht worden.



11.10.2010 : nog geen bericht van Dommel . Upload speed is nu terug normaal , Download nog altijd zeer slecht .

Afbeelding
Laatst gewijzigd door heyedp 11 okt 2010, 08:45, in totaal 1 gewijzigd.
Tiwas
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2010, 18:58
Locatie: Hasselt

Donderdag (7/10) gevraagd of men de DSL Path Mode van Interleaved terug op Fast kon zetten in de hoop dat ik mijn goede syncwaarden zou kunnen terugkrijgen. Binnen enkele uren was dat in orde en inderdaad ik had mijn oude goede syncwaarden zo goed als terug. Zaterdagmorgen 8u (9/10) was alles nog OK, zaterdagmiddag stond mijn verbinding terug op Interleaved en zit ik opnieuw met een behoorlijk trage verbinding (pingwaarden zelfs boven 60ms). Hoe kan dit ? Wat is Dommel aan het doen ? Het is weekend dus geen helpdesk te bereiken. Zal voor maandag zijn wanneer hun helpdesk weer eens overbelast gaat zijn met ontevreden klanten.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ook hier in Hoboken (Antwerpen) exact hetzelfde. De afgelopen tijd hebben we echt een berg problemen, en ik duidelijk niet alleen. Hier staat nog het 3 pagina's tellend topic dat ik naar aanleiding van de problemen heb aangemaakt, met alle reacties van anderen. Echt, de gekste dingen zijn hier al langsgeweest:

- Onstabiel internet.
- Totaal geen internet.
- Alleen internet met één van de 5 modems die ik hier heb liggen.
- Weer onstabiel internet.
- Stabiel maar traag internet.
- Combinatie van alle drie.

Ik heb al meerdere keren een support-ticket geopend met een duidelijke beschrijving, verwijzing naar diverse topics hier op Userbase en alle dingen die al gedaan heb om te testen, maar zonder enig antwoord. Bellen moet ik nog eens proberen, misschien dat dat nog resultaat geeft...
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Hierbij overigens ook nog mijn (huidige) snelheid:

Afbeelding

Snelheid tijdens de onstabiele periode:

Afbeelding

Maar ik heb zelfs snelheden van 20Mb/s gehaald...

Afbeelding
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Zelfde hier... Kom steeds weer terug op interleaved terecht. Wanneer ze me op fast zetten overduidelijk een cap op mijn syncsnelheden.
Na veel zagen volgens hun:
Geachte,

We hebben een monitoring gedaan op uw lijn.
We hebben gezien dat de lijn enkele keren is weggevallen en dat er toch enkele errors te zien waren.
De oorzaak van dit wegvallen en deze errors zijn te wijten aan een fout in het aansluitpunt.
Een slecht contact van de kabeltjes of vuile of geoxideerde kabeltjes.

Gelieve dit na te kijken of te vervangen.

Met vriendelijke groeten
Technische help dommel
Heb andere splitter geplaatst, de niet geoxideerde contacten schoongemaakt en nieuwe telefoonkabel tss splitter en modem geplaatst en tadaaaaaaa:
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 15743 Kbps
Upstream Rate: 944 Kbps
Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 31 db
Downstream Line Attenuation: 8
Upstream Line Attenuation: 9
Downstream Transmit Power: 14
Upstream Transmit Power: 13
Verbinding net iets slechter als ervoor....

Ik ga ze nog ff geven om het op te lossen daar ik niet echt valabele (vast ip + alle poorten open + usenet) alternatieven zie atm.

Jammer, was tot nu zeer tevreden over cityconnect.
ruud
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2010, 09:16

hoi ,ik heb nu 6mbps profiel, hoewel me lijn bijna 12mbps aankan
ik heb dit 3 weken geleden gevraagd en dit kreeg ik als antwoord
Geachte,

Een technicus heeft uw open technische service case behandeld en heeft u zonet via e-mail of telefoon gecontacteerd.
Hij/zij kwam tot de conclusie dat er extra stappen dienen genomen te worden om uw service case op te lossen.
We plaatsen dit ticket dan ook voorlopig on-hold totdat deze extra onderzoeken/interventies worden afgerond.

Mod edit: rood is voor moderators!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Gisteren een lekker uitgebreid bericht gestuurd met verwijzing naar dit topic en nog een paar andere topics op Userbase, maar ondanks de vermelding dat het niet enkel bij mij het geval is, en ze eens eindelijk Userbase zouden moeten openen en gewoon zien, een standaardantwoord van "op dit moment staat uw modem niet aan dus kunnen we niets zien". Daar schrijf je dan bijna 2 pagina's tekst voor om alle problemen in detail uit te leggen :bang:

De snelheid is hier op 't moment overigens ook weer helemaal huilen met de pet op:

Afbeelding

Heel erg stabiel 1.72Mbit/s (max. 300KB/s). Daar wordt je niet vrolijk van :evil: Wat zijn ze toch aan het aanvangen daar bij Dommel??
Tiwas
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2010, 18:58
Locatie: Hasselt

@Petervanakelyen
Aan je snelheid te zien lijkt het mij dat je op een testprofiel staat zodat ze je lijn volledig kunnen uitmeten. Heb ik ook 36u gehad (in samenspraak met de helpdesk), waarna men mij zei dat mijn modem enkele keren de connectie verloor. Alle kabels nagekeken, opnieuw door de helpdesk op Fast gezet en alles was weer enkele dagen OK. Men zei mij ook nog dat de connectie automatisch op Interleaved terecht komt wanneer hun software op 24 uur teveel disconnects registreert. De Interleaved path mode moet dan de lijn stabiliseren. Vorige vrijdag kwam ik weer op Interleaved terecht en dat terwijl mijn modem meer dan 24 uur niet had aangestaan.
Mijn vermoeden: ze hebben op hun Cityconnect netwerk heel wat klachten ontvangen van allerhande disconnects en proberen nu via allerlei wegen, waaronder de Interleaved path mode, de connecties te stabiliseren. Alleen, als deze redenering klopt, waarom kunnen ze dat niet individueel aanpassen zonder dat andere klanten er onder lijden, moet toch mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik vermoedde ook al zoiets. Ik blijf me echter afvragen wat ze hebben gedaan waardoor veel mensen opeens disconnects kregen en op Interleaved belandden. Het heeft hier met exact dezelfde setup meer dan een jaar perfect gewerkt...

Nu ja, we zullen wel zien wat het resultaat is ;)
Black_BMWke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2007, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zit ook nog altijd met het probleem dat het soms serieus traag is. En das soms echt om gek te worden.
Daarom maar een belgacom pack met internet intense aangevraagd.
5 november komen ze alles installeren.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Zojuist na een week evaluatie van mijn lijn op het laagste profiel gebeld met de klantendienst voor een status-update. Bleek dat er in die week geen enkele fout is gebeurd, en dat ze nog eens zouden proberen met het hoogste profiel. 2 minuten later had ik opeens terug een veel betere snelheid :)

Afbeelding

Zowel latency, download, als upload is terug OK. Met AnnexM:

Afbeelding

Vroeger was het toch nog beter, maar ik ben al blij dat ik niet meer op 2Mbit testprofiel sta :P
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 28 okt 2010, 17:25, in totaal 2 gewijzigd.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Hier in Kessel-Lo is het ook huilen met de pet op. Zo'n mooi product vroeger en nu sinds eind september nog maar 10 Mbps download en 1 upload, terwijl ik op AnnexM zit... ze hebben de lijn al uitgemeten, maar alles was ok :?
Dropzone
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2010, 00:22
Bedankt: 1 keer

Ook ik heb een telefoontje gedaan naar Dommel met de melding dat ik vernomen had dat er problemen waren en bepaalde klanten op een lagere snelheid waren gezet. Mijn vraag was natuurlijk om mij terug op een hoger profiel/hogere snelhied te zetten. Na wat getokkel door de technieker op zijn computer, kreeg ik inderdaad terug een beter profiel.

Zie screenshot:
Afbeelding

De uploadsnelheid is terug dik in orde. De download kan nog wat beter, hoewel mijn indruk is dat deze na 00:00 savonds een stuk beter wordt.

Hopelijk is iemand iets met deze info.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Dat is toch nog altijd de helft van de maximale snelheid, niet? OK dat er een factor afstand meespeelt, maar de HELFT?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Volgens mij is het max. profiel dat ze hebben 16Mbps. Dat zei de support-medewerker van Dommel toch.
xdrie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2010, 21:45

Is dit probleem al bij iemand opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde maar krijg geen reactie van Dommel. Stond wel voor een dag terug op een normale up/down snelheid.
Geen idee of mijn waarden goed zijn :)

Uptime: 0 days, 0:23:28
DSL Type: G.992.5 Annex M US 56
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 945 / 12.672
Data Transferred (Sent/Received) [kB/kB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 28,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 24.845
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 43 / 0
xdrie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2010, 21:45

Petervanakelyen schreef:Volgens mij is het max. profiel dat ze hebben 16Mbps. Dat zei de support-medewerker van Dommel toch.
Oplichting? :cop:
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ik sync tss de 18 en 21Mbps op city* ... dus zeker geen 16Mbps limiet. Sync is dynamisch ... neemt best mogelijke bij opstarten modem en dat durft wel al eens varieren.
xdrie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2010, 21:45

ChelloExtremer schreef:ik sync tss de 18 en 21Mbps op city* ... dus zeker geen 16Mbps limiet. Sync is dynamisch ... neemt best mogelijke bij opstarten modem en dat durft wel al eens varieren.
Welke modem gebruik je? Ik momenteel een THOMSON ST516.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

nog steeds Siemens Gigaset SX762
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

En het is weer op zeep :-(

Dit haalde ik een tijd terug (draadloos):

Afbeelding

En dit haal ik nu (bekabeld):

Afbeelding

Welcome to interleaved. Blijkbaar ik daar op gezet nadat ik per ongeluk "Annex A"-only had geselecteerd in mijn modem (ja, ik zit veel te prutsen met settings :wink: ). Ik zal ze eens een mail sturen. Is er geen mogelijkheid om interleaved gewoon te disablen op mijn verbinding? :P
xdrie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2010, 21:45

Petervanakelyen schreef:En het is weer op zeep :-(

Dit haalde ik een tijd terug (draadloos):

Afbeelding

En dit haal ik nu (bekabeld):

Afbeelding

Welcome to interleaved. Blijkbaar ik daar op gezet nadat ik per ongeluk "Annex A"-only had geselecteerd in mijn modem (ja, ik zit veel te prutsen met settings :wink: ). Ik zal ze eens een mail sturen. Is er geen mogelijkheid om interleaved gewoon te disablen op mijn verbinding? :P

Veel succes, ik wacht al van begin november op antwoord :lol:
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Probeer eens te bellen. In nog geen 10 minuten was het in orde (terwijl ik al een maand mails aan het sturen was...)
Gebruikersavatar
heyedp
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2010, 12:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Na enige mails en bellen naar de helpdesk nog steeds geen oplossing :

Afbeelding

De helpdeskmedewerker melde enkel dat ik mijn splitters moet veranderen ( veel ruis op de lijn )

Heb ook mijn modem stats uitglezen :
Mode ADSL2+
Latency Interleave
Downstream Upstream
SNR Margin (dB) 26.3 30.6
Attenuation (dB) 17.0 13.0
Output Power (dBm) 20.5 14.0
Attainable Rate (Kbps) 16024 945
Rate (Kbps) 7661 945

Verder staat in mijn dslinfo manager :
modem type: currently this login is not connected to the dommel.com adsl network

Heeft iemand een idee
en zou overschakelen naar VSDL2 een mogelijkheid zijn (scarlet -belgacom -edpnet)

30/12/2010 Nu een duidelijk antwoord van Dommel .
Mijn lijn werd nu volledig gemonitord.
Tijdens onze monitoring zien we duidelijk dat er een probleem zou zijn in de binnenbekabeling.
Gelieve uw adsl splitter te vervangen door een nieuwe splitter.


Heb dus de binnenbekabeling nagegeken en er was sprake van slecht contact en oxidatie terhoogte van het "isra-punt"
eigelijk zou dit laatste vernieuwd moeten worden , ik vermoed dat Belgacom dit moet komen doen .
Iemand een idee of een interventie aan het "Isra-punt " door Belgacom betalend is .

speed nu een stuk beter:
Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn upstream is ook opeens teruggevallen tot 945kbit/s. Het gekke is dat deze gelijk is aan de Attainable rate.

Attainable rate (Kbps): 17860 945
Rate (Kbps): 14287 945
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

crapiecorn schreef:Het gekke is dat deze gelijk is aan de Attainable rate.
Is niks geks aan, het is het maximum dat je kan hebben en dat je ook krijgt.
Fluctuaties in de downloadsnelheid zijn gevoeliger dan bij upload dacht ik met ADSL2+.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Maximum van Annex M is 3Mb. Ik heb altijd +-1.7Mb gehad.

nu :
Afbeelding

vroeger :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik heb ooit eens 16/2 gehaald, maar dat ik heb ik daarna toch nooit meer kunnen nadoen. Ik sync nu op 13/1.5 (Annex M op SpeedTouch 706WL) en daar zal ik mee moeten leven (goed genoeg, maar sneller mag altijd natuurlijk :) )
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”