Bbox2 wifi range

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
KK
Elite Poster
Elite Poster

Weet er iemand of er een manier is om de wifi range van de Bbox2 te vergroten? Mijn Bbox2 staat in de living, en in mijn slaapkamer heb ik amper nog bereik, terwijl dit op dezelfde verdieping is en hooguit 10 meter van de bbox2 (1 muur en 2 deuren ertussen).

Zou het helpen om er een aparte wifi router achter te hangen (eentje met externe antennes erop)?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik denk dat eender welke andere router je problemen verhelpt :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
KK
Elite Poster
Elite Poster

Het feit dat die Bbox2 geen antennes heeft deed mij al vermoeden dat de range vrij beperkt was... Morgen eens gaan zien voor een wifi routertje dus, die dingen kosten toch geen geld meer tegenwoordig.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Wat voor ontvanger gebruik je?
Je kan natuurlijk ook steeds eens proberen je router in een andere positie te oriënteren, of te verplaatsen, niet elke richting straalt helemaal hetzelfde..
Wil je zeker spelen, koop dan een router die bekend staat om z'n betere range.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
KK
Elite Poster
Elite Poster

De ontvanger is een Samsung smartphone.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Smartphones zijn inderdaad niet zo schitterend wat betreft range, wat goed te begrijpen is voor de levensduur van de accu.
Een andere draadloze installatie zal je probleem nooit amper verhelpen!
Hetzij een AP dichter bij je slaapkamer plaatsen :wink:

Een van de betere oplossingen zou wel eens een repeater kunnen zijn :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

honda4life schreef:Hetzij een AP dichter bij je slaapkamer plaatsen :wink:
Een slaapkamer dient om te slapen, en niet om de ganse nacht met de telefoon te spelen ;)
Dit probeer ik mijn gasten toch altijd wijs te maken.

Zo'n repeaterje kan inderdaad een heel flexibele oplossing zijn: eens het goed ingesteld is, kan je het in gelijk welk stopkontakt steken (theoretisch ergens "halverwege" tussen de router en waar je internet nodig hebt).
Als ik in de zomer de laptop in de tuin wil gebruiken: repeatertje in stopkontakt in de keuken, en mijn wireless komt tot in de tuin.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

philippe.deleye schreef:
honda4life schreef:Hetzij een AP dichter bij je slaapkamer plaatsen :wink:
Een slaapkamer dient om te slapen, en niet om de ganse nacht met de telefoon te spelen ;)
Dit probeer ik mijn gasten toch altijd wijs te maken.

Zo'n repeaterje kan inderdaad een heel flexibele oplossing zijn: eens het goed ingesteld is, kan je het in gelijk welk stopkontakt steken (theoretisch ergens "halverwege" tussen de router en waar je internet nodig hebt).
Als ik in de zomer de laptop in de tuin wil gebruiken: repeatertje in stopkontakt in de keuken, en mijn wireless komt tot in de tuin.

Philippe.
Bedoel je een "echte" repeater of een PLC met een wifi extensie?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Een echte repeater bedoelen we, dit is goedkoper, en vermits je smartphone toch trager is dan een computer, ga je het zelfs niet merken dat de repeater je snelheid naar beneden haalt :wink:
En een slaapkamer dient inderdaad om te slapen, of andere leuke dingen met het vrouwtje :angel: (niet met de computer dus)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”