Weet er iemand of er een manier is om de wifi range van de Bbox2 te vergroten? Mijn Bbox2 staat in de living, en in mijn slaapkamer heb ik amper nog bereik, terwijl dit op dezelfde verdieping is en hooguit 10 meter van de bbox2 (1 muur en 2 deuren ertussen).
Zou het helpen om er een aparte wifi router achter te hangen (eentje met externe antennes erop)?
Bbox2 wifi range
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik denk dat eender welke andere router je problemen verhelpt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Wat voor ontvanger gebruik je?
Je kan natuurlijk ook steeds eens proberen je router in een andere positie te oriënteren, of te verplaatsen, niet elke richting straalt helemaal hetzelfde..
Wil je zeker spelen, koop dan een router die bekend staat om z'n betere range.
Je kan natuurlijk ook steeds eens proberen je router in een andere positie te oriënteren, of te verplaatsen, niet elke richting straalt helemaal hetzelfde..
Wil je zeker spelen, koop dan een router die bekend staat om z'n betere range.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Smartphones zijn inderdaad niet zo schitterend wat betreft range, wat goed te begrijpen is voor de levensduur van de accu.
Een andere draadloze installatie zal je probleem nooit amper verhelpen!
Hetzij een AP dichter bij je slaapkamer plaatsen
Een van de betere oplossingen zou wel eens een repeater kunnen zijn
Een andere draadloze installatie zal je probleem nooit amper verhelpen!
Hetzij een AP dichter bij je slaapkamer plaatsen
Een van de betere oplossingen zou wel eens een repeater kunnen zijn
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een slaapkamer dient om te slapen, en niet om de ganse nacht met de telefoon te spelenhonda4life schreef:Hetzij een AP dichter bij je slaapkamer plaatsen
Dit probeer ik mijn gasten toch altijd wijs te maken.
Zo'n repeaterje kan inderdaad een heel flexibele oplossing zijn: eens het goed ingesteld is, kan je het in gelijk welk stopkontakt steken (theoretisch ergens "halverwege" tussen de router en waar je internet nodig hebt).
Als ik in de zomer de laptop in de tuin wil gebruiken: repeatertje in stopkontakt in de keuken, en mijn wireless komt tot in de tuin.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Bedoel je een "echte" repeater of een PLC met een wifi extensie?philippe.deleye schreef:Een slaapkamer dient om te slapen, en niet om de ganse nacht met de telefoon te spelenhonda4life schreef:Hetzij een AP dichter bij je slaapkamer plaatsen
Dit probeer ik mijn gasten toch altijd wijs te maken.
Zo'n repeaterje kan inderdaad een heel flexibele oplossing zijn: eens het goed ingesteld is, kan je het in gelijk welk stopkontakt steken (theoretisch ergens "halverwege" tussen de router en waar je internet nodig hebt).
Als ik in de zomer de laptop in de tuin wil gebruiken: repeatertje in stopkontakt in de keuken, en mijn wireless komt tot in de tuin.
Philippe.
- honda4life
- Elite Poster
Een echte repeater bedoelen we, dit is goedkoper, en vermits je smartphone toch trager is dan een computer, ga je het zelfs niet merken dat de repeater je snelheid naar beneden haalt
En een slaapkamer dient inderdaad om te slapen, of andere leuke dingen met het vrouwtje (niet met de computer dus)
En een slaapkamer dient inderdaad om te slapen, of andere leuke dingen met het vrouwtje (niet met de computer dus)