activatie gisteren

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Hoi iedereen,

Gisteren om 6 uur ging de activatie in gang van men nieuw belgacom pack. Ik heb internet intense genomen + mobile + digi tv. We sluiten gisteren alles zelf aan en alles werkte perfect. Lijntestjes gedaan en ik haalde +- 20mbit en dat daalde naar +- 10mbit met 2 HD posten op.

We gaan naar men 2de pc die boven staat om het draadloos internet te laten werken en dit ging niet...duw we besluiten de cd die erbij zat in te steken en dat werkte totaal niet. Erger nog, nu neemt die bbox ipv VDSL connectie steeds een ADSL connectie.

We bellen dus naar belgacom en vertellen wat er is gebeurt, die kerel doet een lijntest en zegt dat er iets mis is met de lijn... nu is nog wel mijn dommel actief tot +- 22 oktober (wegens maand opzeg). Maar mij leek het persoonlijk niet logisch dat als om 18h belgacom zen eigen lijn actief zet voor VDSL dat ik dan achteraf na een uur perfect te werken weer adsl signaal binnenkrijg.

Vandaag in de namiddag komt er een technieker van Belgacom langs. Volgens die aan de telefoon zou het aan de centrale ligge :p Dus hopelijk word het gefixt en behoud ik ook minstens mijn 20mbit. Want ik heb altijd schrik van die interventies :p

Wat denken jullie hiervan??
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

GunSmoke007 schreef:Wat denken jullie hiervan??
shit happens...... veel meer valt er niet over te zeggen....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Wou eigenlijk gewoon is weten of anderen dit ook al voorgehad hebben? Of ze dit zelf hebben kunnen verhelpen of niet, want die aan de helpdesk weten ook niet altijd wat er aan de hand is en dan sturen ze maar al te graag een technieker op zeker??

Anyway shid happens idd en het is nooit leuk dat het gebeurd en ik ga ook niet beu doen op belgacom. Zal maar afwachten tot deze namiddag dan en hopen dat ze wat uitleg geven, want zelf ben ik aan het werk, men schoonvader mag er thuis op gaan wachten :p
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zo is diene mens zijne dag ook weer eens nuttig gevuld :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Normaal zou uw adsl signaal niet meer mogen doorkomen, de vdsl2 in de rop houdt dat tegen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Zeker dat uw lijn niet op een repairprofiel is gegaan? (9mbit)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Hoe is dit afgelopen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Superwatje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:57

Hey ...Da's krek hetzelfde als wat mij nu aan het overkomen is. (Dommel is hier ook nog altijd actief)

Activatie Gisteren 5/10
De eerste 10 minuten perfecte snelheid (intense) 40mb down en up 4mb
Plots merk ik dat ik terug naar mijn oude snelheid ben gezet (9mb down en 0.50up)

Ik bel naar storingen en zij weten me doodleuk te vertellen dat het een probleem bij mij is. Er zou iets mis zijn met de bekabeling (alhoewel die is aangelegd door een Belgacom Technieker ... maar soit)

Morgen Donderdag komt er een technieker om alles es te bekijken.

Hopelijk komt dit in orde.

Wel raar ... ik krijg hier nu in de brievenbus een brief van Belgacom met een ander login en passwoord :|
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Hoi iedereen,

Mijn verhaal is dat het nu WEL weer werkt :) De snelheid die ik nu haal is "iets" lager. 18.7 en 1.82 en daarvoor was dit meer naar de 20 en 2.

Ook raar is het volgende, sinds dat de bbox2 modem aangesloten is heeft mijn pc boven wel een wificonnectie, maar ik kan niets doen op internet. Wat ik wel kan doen is gamen :p ik snap er eigenlijk niets van waarom ik het ene wel kan en het andere niet.

Ook spijtig vind ik het dat je betaald voor 30mbit en je maar 18.7 krijgt. En ik zit vrij dicht tegen de ROP, als die technieker dan toch in die kast moest zijn waarom zet hij me dan niet ineens op die 30 ipv 20??

Maargoed, ben al blij dat het werkt en nu regelmatig is bellen naar belgacom om achter mijn hogere snelheid te vragen :)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

GunSmoke007 schreef:
Ook spijtig vind ik het dat je betaald voor 30mbit en je maar 18.7 krijgt. Maargoed, ben al blij dat het werkt en nu regelmatig is bellen naar belgacom om achter mijn hogere snelheid te vragen :)
GunSmoke007 hier hetzelfde , er is me meermaals bevestigd dat ik op 20/2 zou komen.
Helaas niks van waar.
Ik heb Belgacom nu al 3x gebeld, de laatste persoon zou me 100% zeker gisteren terug bellen !!!! Natuurlijk niet terug gebeld.
Ik heb na 3 dagen mijn buik alweer vol van Belgacom.
Voor te verkopen bellen ze je 10x op maar eenmaal je in hun web zit dan zijn ze nog te mottig om je te helpen.
Eerlijk gezegd ze kunnen toch nog veel leren van de helpdesk van Dommel.
Ik wacht nog tot Vrijdag en als het dan nog niet inorde is dan ga ik naar de Belgacom winkel en dan mogen ze de modem en al de andere rommel houden. :bang: :bang:
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Feit is ook dat ze altijd met zever afkomen, ipv soms gewoon de waarheid te vertellen.

Het feit dat ik op 20mbit zit vind ik op zich niet zo erg, dat is 5 keer zoveel als ik bij dommel had. Dus in mijn geval is dat prachtig.

Maar waar ik me wel aan erger is het feit dat ik op voorhand belde, en vroeg welke snelheid ik zou halen en toen zei die dame, oh meneer wij kunnen maar testen tot 20mbit en u zit op groen, dwz dat uw lijn volledig OK is en dat u wel zeker meer dan 20 zal halen... had die dame toen gezegd, de kans dat je meteen meer dan 20 haalt zonder een test is klein. Dan had ik 20mbit gekocht. En pas veranderd als 30 standaard werkt bij iedereen.

Mensen het duurste laten betalen is goed om 1 jaar vol te verdienen, maar als ze in mijn ogen slim zijn doen ze beter eerlijk, laten ze je voor 20 betalen en van zodra je op 30 kan geven ze een seintje en dan kan je overgaan naar 30 mist duurder abbo aangerekend dan. Veel mensen zouden blij zijn en zouden dit meer appreciere. Ok ge hebt het eerste jaar minder inkomsten, maar ge gaat normaal uw klanten ook langer dan dat jaar houden. Dus tis maar hoe je het bekijkt.

Toch veel succes aan alleen die niet halen wat ze gehoopt hadden, ik deel die droefheid :p
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

GunSmoke007 schreef: Mensen het duurste laten betalen is goed om 1 jaar vol te verdienen, maar als ze in mijn ogen slim zijn doen ze beter eerlijk, laten ze je voor 20 betalen en van zodra je op 30 kan geven ze een seintje en dan kan je overgaan naar 30 mist duurder abbo aangerekend dan.
Je kan naar Belgacom bellen en zeggen dat je dan een ander pakket neemt, ze gaan daar mss moeilijk over doen maar ze kunnen niet weigeren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

GunSmoke007 schreef:... had die dame toen gezegd, de kans dat je meteen meer dan 20 haalt zonder een test is klein. Dan had ik 20mbit gekocht. En pas veranderd als 30 standaard werkt bij iedereen.
Wat bedoel je dan met "dan had ik 20 mbit gekocht" ?
Er bestaat geen 20 mbit abbo bij BGC (je betaalt voor abbo's, niet voor de gebruikte technologie).
Zover ik weet zijn er alleen volgende paketten: 3 Mbps, 12 Mbps, 25 Mbps en 30 Mbps (resp. Start, Comfort, Favorite en Intense).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Ok sorry, het is 25mbit dan. Is al ff geleden dat ik mijne besteld heb en ik had eerst moeten kijken.

Maar men mening blijft dezelfde :p "krijgen waar je voor betaald word"
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

philippe.deleye schreef:
GunSmoke007 schreef:... had die dame toen gezegd, de kans dat je meteen meer dan 20 haalt zonder een test is klein. Dan had ik 20mbit gekocht. En pas veranderd als 30 standaard werkt bij iedereen.
Wat bedoel je dan met "dan had ik 20 mbit gekocht" ?
Er bestaat geen 20 mbit abbo bij BGC (je betaalt voor abbo's, niet voor de gebruikte technologie).
Zover ik weet zijn er alleen volgende paketten: 3 Mbps, 12 Mbps, 25 Mbps en 30 Mbps (resp. Start, Comfort, Favorite en Intense).

Philippe.
U haalt wel de theoretische snelheid hier aan
Ik had tot eind september Intense met BelgacomTV op 16Mbit profiel en had als snelheid maar max13Mbit en ben overgegaan naar comfort en heb nu 12,5Mbit
Nu betaal ik voor wat Belgacom me echt kan aanbieden
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Kan best zijn, maar als je betaald voor 30mbit en ja haalt +- 18mbit dan is er toch wel iets loos hé. Zeker als je daar nog abbonementskeuze's tussen hebt die goedkoper zijn.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

GunSmoke007 schreef:Kan best zijn, maar als je betaald voor 30mbit en ja haalt +- 18mbit dan is er toch wel iets loos hé. Zeker als je daar nog abbonementskeuze's tussen hebt die goedkoper zijn.
Het typische ADSL probleem dus, Belgacom geraakt er niet vanaf ondanks hun zogenaamde VDLS2
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”