Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

blowie schreef:
Yogi schreef:Nja, 21.00 is nog volledig in de dikke rode uren. en dan 24 gig ineens vind telenet niet zo tof. Mocht het 1/2 gig zijn zou het wss niet veel uitmaken.
Mijn tip: download van 2.00 - 12.00 ofzo :)


Hmmm, is het de laatste maand dan zo? Want ervoor heb ik er nooit geen last van gehad denk ik. Er waren avonden bij van 50 tot 80gb die ik binnentrekte.

Als je iets downloawd, wil je het nu hebben en niet snachts of volgende dag he. Waarom hebben we anders de fibernet? Dan kunnen we met een trage account ook evengoed downloaden, en deze snachts lekker laten draaien.

JeeeeJ telenet :)
Merci mannen voor den info :)


Laatste 2 maanden. Sinds het vrij downloaden. Ze bekijken het eigenlijk dag per dag. Tijdens de groene uren kunt ge redelijk wat verzetten (toch 300 gig ofzo). tijdens de gele uren maakt het ook niet heel veel uit denk ik. Maar tijdens de rode uren tellen ze naar wat ik hier heb gezien alles.

Als jij bv ineens 24gig gaat downloaden, gaan ze dit als je normale verbruik nemen tijdens die rode uren, waardoor ge 24*31 = 744 gig download tijdens de drukke periodes. Ze vinden dit veel, daarom dat ze je zo een mail sturen. 1-5 gig ofzo gaat ook nog tijdens rode uren. tijdens groene uren maakt het allemaal niet veel uit.

Ikzelf probeer zovee mogelijk van mijn downlods in de groene uren te doen, en in de rode uren gewoon surfen/youtube/streamen enzo, zoals normaal internet verkeer. Tot nu toe op 2 maanden enkel maar op arrow4/9 geraakt :)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Yogi , proficiat met de 1000 ste reply in dit topic :)
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

blowie schreef:
Rikkyrocker schreef:Als iedereen die meerdere keren op smalband wordt gezet, aangetekend opzegt,want het kan nog tot 31 oktober gratis.
Kan je toch beter overstappen naar een andere provider.
Voor een prijskaartje van 100 euro,zou ik niet twijfelen.


Ik ga het wel overwegen. Heb bij belgacom gezien, eerste 5 maand tegen 20 euro..
Is bijna 500 euro dat ik uitspaar op een jaar... daar ga je inderdaad van twijfelen!
En heb gehoord van interne bronnen, dat ze de upload nog omhoog gaan halen bij bgc.


Als betrouwbaarheid echt belangrijk is kan je altijd een pro compact nemen bij Belgacom.
Goedkoper dan fibernet & snellere support dan partikuliere klanten.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Rode uren,groene uren,gele uren..Wat mij betreft nemen ze zwart ,blauw en paars erbij maar wat een sukkels zijn het :nana: ...Dure abonnementen verkopen en dan het lef hebben om mensen met domme mails te intimideren..Ik zelf heb geen mail ontvangen maar mocht dat gebeuren en zie ik dat mijn snelheid niet is wat die moet zijn ben ik weg ,,,,met internet,tel,tv.,de hele boel .. Ik zou rustig een maand zonder die dingen kunnen leven..Liever dat dan belachelijk gemaakt worden,Ik werk hard genoeg voor mijn centen ..
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Gewoon 's nachts downloaden, dan kom je niet in de problemen, heb je het daar moeilijk mee ? er zijn nog andere providers...
"duur" is geen reden, en heeft niks met "vrij downloaden" te maken.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Dus extra kosten maken om je pc aan te laten staan omdat je provider met je kl... speelt ,,Never
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

blowie schreef:Zit jij bij een dsl provider, of ook bij telenet?

Bij alle twee, dus ik kan echt wel vergelijken...

Zowel kwa service als stabiliteit komt Telenet zelfs niet in de buurt van Belgacom.
Het feit dat Belgacom een SLA durft aan te bieden op hun abonnement en Telenet niet zegt volgens mij genoeg.
Daarnaast heb je het fenomeen Vrij Downloaden waar ik het voel heb veel vrijer te zijn bij Belgacom dan bij Telenet.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:
blowie schreef:Zit jij bij een dsl provider, of ook bij telenet?

Bij alle twee, dus ik kan echt wel vergelijken...

Zowel kwa service als stabiliteit komt Telenet zelfs niet in de buurt van Belgacom.
Het feit dat Belgacom een SLA durft aan te bieden op hun abonnement en Telenet niet zegt volgens mij genoeg.
Daarnaast heb je het fenomeen Vrij Downloaden waar ik het voel heb veel vrijer te zijn bij Belgacom dan bij Telenet.



Waarom neem je dan geen 2 Belgacom lijnen,en telenet weg?Je kan nog steeds gratis weg.
eerste 5 maanden nog veel korting.Of verwacht je binnenkort 'n tegenaanval van Telenet?
Dat zie ik wel aankomen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik denk dat Astralon eerder zekerheid wil dat er minstens één lijn werkt. Als er bij belgacom back-end problemen zijn heeft hij niets meer.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Twee VDSL abonnementen over 1 kabel (2 koperparen) heeft weinig zin want als er iets fout gaat met de kabel of kabelbundel dan heb ik niets meer.
Door 2 fysiek verschillende media (koper en coax) te gebruiken heb ik net iets meer zekerheid.

Maar laat het duidelijk zijn mijn VDSL is mijn primair abonnement en ben zeer tevreden en neen, ik verwacht geen tegenaanval van Telenet.
Trouwens Telenet zou al met iets als 30 Mbit down en 8 Mbit up en een FUP en SLA zoals die van Belgacom moeten komen voor 61 EUR.
'k ziet nog niet zo snel gebeuren :wink:
blowie
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

iceke schreef:Gewoon 's nachts downloaden, dan kom je niet in de problemen, heb je het daar moeilijk mee ? er zijn nog andere providers...
"duur" is geen reden, en heeft niks met "vrij downloaden" te maken.


Idd moeilijk mee, waarom hebbe we anders fibernet? Om iets te downloaden dat we onmiddelijk willen zien. Dus dan gaan we dat niet snachts doen :)

Ma idd, als jullie hierzeggen dat je tot eind oktober kosteloos kan verbreken bij telenet, dan doen we dat ook.

Het was leuk iets van 8gb op 10min binnen...
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

blowie schreef:
iceke schreef:Gewoon 's nachts downloaden, dan kom je niet in de problemen, heb je het daar moeilijk mee ? er zijn nog andere providers...
"duur" is geen reden, en heeft niks met "vrij downloaden" te maken.


Idd moeilijk mee, waarom hebbe we anders fibernet? Om iets te downloaden dat we onmiddelijk willen zien. Dus dan gaan we dat niet snachts doen :)

Ma idd, als jullie hierzeggen dat je tot eind oktober kosteloos kan verbreken bij telenet, dan doen we dat ook.

Het was leuk iets van 8gb op 10min binnen...




Succes bij andere provider.Of zien we je binnenkort weer terug :lol: Bewaar deze laatste zin eens. :beerchug:
blowie
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

Rikkyrocker schreef:

Succes bij andere provider.Of zien we je binnenkort weer terug :lol: Bewaar deze laatste zin eens. :beerchug:


grrr... :p tis een moeilijke keuze... ik heb nog een maand... :p
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

Een paar dagen geleden dus ook m'n eerste mails gehad.
Mail 1 is een waarschuwing en mail 2 is een iets dringender verzoek om je surfgedrag aan te passen.
Hooguit 200 GB deze maand gedownload.
Wel nooit gekeken naar piek of daluren.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Wij doen nog beter.
We hebben een klant met een lijn op Turbonet XL.
Wij doen zelf accounting op al onze systemen, dus weten perfect wat er dagelijks over die lijn gegaan is.

Here we go:

Totaal verbruikt volume in september was 109GB
De aanrekeningsperiode is van 27/9 tot 26/10.
Op 30/9 een mail in mn mailbox dat we op stage 9 zitten op die lijn, en ja meter volledig in 't rood :-)
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat van die 109GB er 39GB de laatste 3 dagen verbruikt werd, zonder enige rekening te houden met de kleurboek van telenet. Maar dan nog, 13GB/dag lijkt me niet overdreven....

Telenet acct manager gebeld, welke mn klacht doorgaf aan de betrokken dienst.
Die belden me in de namiddag op, doch geen deftige uitleg gekregen (enkel een nog duurder abon. als oplossing, no tnx!) en er is GEEN verandering op komst mbt het vrij downloaden. (heb ik expliciet gevraagd)

Ik weet wat me te doen staat. Met tegenzin, want honderden lijnen migreren naar Vdsl2 is VEEL werk, maar het loont wel de moeite!
We hebben tot hiertoe totaal geen issues gehad op bgc vdsl2 (waarmee ik Astralon zijn bevindingen zeker kan bevestigen) en die upload is gewoon zalig. Wij hebben besloten van enkel nog telenet te nemen voor onze (nieuwe) klanten als het echt niet anders kan. (geen koper, geen Vdsl2 beschikbaar, etc)

PS En ik wou net kijken op mijn telenet wat de status was van die meter vandaag, maar.....we kunnen weeral eens niet inloggen op mijntelenet. :bang:

Mvg
Yves
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ouch... honderden lijnen die in handen vallen van de concurrentie? Dat is een zware aderlating...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Is de enige oplossing. Laat hen het maar voelen waar het pijn doet. Als je met zo'n duur abonnement niet aan de behoeften van je klanten kunt voldoen, dan verdien je niet die klanten te behouden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Vicarious schreef:Een paar dagen geleden dus ook m'n eerste mails gehad.
Mail 1 is een waarschuwing en mail 2 is een iets dringender verzoek om je surfgedrag aan te passen.
Hooguit 200 GB deze maand gedownload.
Wel nooit gekeken naar piek of daluren.





Zodoende je kon nog verder na 200GB
Hoe deed je dat voor 1 Juli ?????
20GB in de groene uren,geen enkel probleem hier met Turbo
Voor 1 juli 220 GB prijs 162euro rest van de maand smalband - 60GB x2 nachtsurfen 100GB extra blokken 100 euro Samen 162euro
Nu 220GB - 62 euro om voorbeeld te geven ----- 300gb en meer incl nacht ,geen probleem nu met turbo


.
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

Rikkyrocker schreef:
Vicarious schreef:Een paar dagen geleden dus ook m'n eerste mails gehad.
Mail 1 is een waarschuwing en mail 2 is een iets dringender verzoek om je surfgedrag aan te passen.
Hooguit 200 GB deze maand gedownload.
Wel nooit gekeken naar piek of daluren.





Zodoende je kon nog verder na 200GB
Hoe deed je dat voor 1 Juli ?????
20GB in de groene uren,geen enkel probleem hier met Turbo
Voor 1 juli 220 GB prijs 162euro rest van de maand smalband - 60GB x2 nachtsurfen 100GB extra blokken 100 euro Samen 162euro
Nu 220GB - 62 euro om voorbeeld te geven ----- 300gb en meer incl nacht ,geen probleem nu met turbo


.


Nog verder met 200 GB..ik kreeg dan nog de laatste 10 GB die ik op de laatste aanrekeningsdag nog kon opmaken..anders smalband waar ik geen zin in had.
Voor 1 juli geen mails gehad omdat ik toen minder binnenhaalde.
Ik snap het zelf niet goed..zeker niet overdreven bezig en je krijgt al achterlijke mails. Nu ga ik deze maand wel eens bijhouden wat ik download qua volume.
Probleem is wel dat die downloads s'avonds moeten gebeuren wat dan weer leuk in die belachelijke rode zone is.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb vrijdagochtend (tussen 8-10h) 19gb gedownload, en ging van jpg1 naar jpg4. :bang:
Dit is toch zogezegd een groene zone?

Mijn Telenet is niet beschikbaar maandag 4/10 van 1u tot 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
Ben ik een dag te vroeg, of werkt dat rotyding zo goed als nooit in het weekend? :bang:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Teebee schreef:Mijn Telenet is niet beschikbaar maandag 4/10 van 1u tot 6u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
Ben ik een dag te vroeg, of werkt dat rotyding zo goed als nooit in het weekend? :bang:

De loginvelden zijn beschikbaar maar als je probeert in te loggen krijg je de melding: "Interne fout. Gelieve even later opnieuw te proberen."
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Teebee schreef:Ik heb vrijdagochtend (tussen 8-10h) 19gb gedownload, en ging van jpg1 naar jpg4. :bang:
Dit is toch zogezegd een groene zone?

Ach, heel die "Telemeter constructie" bij vrij downloaden werkt mijn inziens voor, euh, 'tja, geen meter.
Ik ben beginnen downloaden op 17/09/2010. Op 18/09/2010 (goed een etmaal en bijna 300GB later) heb ik het grootverbruikers profiel aangemeten gekregen. En nú net voor mijn nieuwe aanrekeningsperiode ziet het plaatje er zo uit (stand 7).

Afbeelding

Dus sinds de start van mijn aanrekeningsperiode tot net voor mijn nieuwe aanrekeningsperiode verhoudt mijn dagelijkse volumeverbruik zich op een schaal van 1 to 9 (het aantal standen van de meter) op "standje" 7 van de negen ten opzichte van wat typerend is voor mijn abonnement Turbonet, volgens Telenet.

Dit is dus wel meer dan het gemiddelde (dat zou stand 5 moeten zijn) maar volgens de kleurtjes op het overgangsgebied tussen geel en rood. Dus, als hun meter iets voorstelt, zal het er zo zwaar nog niet over zijn ten opzichte van wat typerend is voor mijn abonnement. Een limiet geval volgens de kleurtjes. De vraag die ik mij dan wel stel is waarom ik dan al vanaf 18/09/2010 (16 dagen in totaal dus) het grootverbruikers profiel heb aangemeten gekregen?

Heb ik veel gedownload? Ja, zonder twijfel.
Ben ik een grootverbruiker? Allicht wel...

Afbeelding

Afbeelding

Doch ik vind geen enkele correlatie tussen het gedownloade volume en de stand van hun meter.
Van 04/09/2010 tot en met 16/09/2010 heb ik gewoon geen gebruik gemaakt van mijn Turbonet abonnement. Dat zijn 13 volle dagen zonder enig verbruik! Na 14 dagen en enkele uren (maar geen 300GB aan data getransfereerd) heb ik wel het grootverbruikers profiel en stond de Telemeter op stand 9 ...

Doch drie kwartier in mijn nieuwe aanrekeningsperiode beschik ik wel over de volledige surfsnelheid met een Telemeter op stand 9...

Afbeelding
Wel zeer bijzonder dat men, na een "reset" (wat dat ook moge betekenen), in het plaatje spreekt van het dagelijkse volumeverbruik en dit na 43 minuten ...

Ik verwacht dat Telenet drie maanden na het invoeren van het "Vrij downloaden" verder geen opheldering meer zal geven over de werking van hun Telemeter bij hun "Vrij Downloaden" abonnement formules.
Wat ik persoonlijk wel verwacht is dat er nieuwe formules komen met een limiet, in navolging van wat bij de business klanten al is gebeurd.

PS Voor diegene die twijfelen over de legaliteit van zulke hoeveelheid aan data: het zijn publiek beschikbare databanken. Om één voorbeeld te geven van zulke directory: ftp://ftp.ncbi.nih.gov/1000genomes/ . Enkel deze directory bevat al meer dan 60 TB (terabytes, sic!) aan data.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Het probleem is dat jij 300 gig in 1x hebt binnengehaald. 4TB in totaal. Telenet maakt hte niets uit og je 2 weken niets hebt gedaan, maar gewoon dat jij 300 gig in 1 dag download, dan vinden ze je een grootgebruiker, en eigenlijk hebben ze wel gelijk.

Vrij downloaden is geen vrijgeleide om maar te downloaden wat je wil. Gewoon eerder om zorgeloos een maand te surfen en te streamen met al die multimedia dingen tegenwoordig. ikzelf kijk naar niet veel tijdens de dag, enkel downloaden doe ik smorges / snachts, en ik zit maar op de helft van de telemeter.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Yogi schreef:Gewoon eerder om zorgeloos een maand


Zo zorgeloos lijkt me dat allemaal niet als ik de berichten hier lees :lol:
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Vrij downloaden kan je snel of traag,daar zul je het mee moeten doen.Zolang je maar verder kan surfen.
En wanneer je dat best kan doen(grote hoeveelheden),geeft Telenet al 2 maand aan.
Lees gebruiksaanwijzing - Juridich kan je hier weinig tegen inbrengen,of helemaal niets.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker op 04 okt 2010, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Vroeger had je toch ook vrij downloaden: tot 10 gieg aan 20 Mbps, en erna aan 56kbps...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het grootste probleem voor mij is dat als ik ooit over de limiet ga, ik geen datablokken meer kan aankopen, de smallband is dus onherroepelijk.
Verder heb je geen zicht op hoeveel data er kan verzet worden per maand, nu is dit genoeg, maar volgende maand kan TN dit drastisch verminderen zonder hun voorwaarden aan te passen. TN creëert dus opzettelijk onduidelijkheid zonder hun klanten een alternatief te bieden.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

iceke schreef:Het grootste probleem voor mij is dat als ik ooit over de limiet ga, ik geen datablokken meer kan aankopen, de smallband is dus onherroepelijk.
Verder heb je geen zicht op hoeveel data er kan verzet worden per maand, nu is dit genoeg, maar volgende maand kan TN dit drastisch verminderen zonder hun voorwaarden aan te passen. TN creëert dus opzettelijk onduidelijkheid zonder hun klanten een alternatief te bieden.



Je kan toch terug naar ExpressNet overstappen,volume blokken aan de helft van de prijs.zo snel als turbo.--- 42.91 Euro.
Downloaden wanneer je dan zelf wil.Telemeter weer terug.Nachtsurfen voor de helft aangerekend tot 10uur.
Einde van het jaar 100GB volume.Of is Telenet turbo toch verbeterd voor dezelfde prijs 62....euro.Denk het persoonlijk wel.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee dat kan je niet, 100gb extra kost 50€ dus expressnet is geen goed alternatief voor iemand die denkt niet toe te komen met turbonet of fibernet.

Stop trouwens eens met quoten op een post +1.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
Yogi schreef:Gewoon eerder om zorgeloos een maand


Zo zorgeloos lijkt me dat allemaal niet als ik de berichten hier lees :lol:

nja, ik weet het :)

maar uit eigen ervaring is het zorgeloos ;). Gewoon surfen en streamen van trailers / films enzo de hele dag :) en snachts alles downloaden (meestal zo een 20 gig max / dag)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Yogi schreef:en snachts alles downloaden (meestal zo een 20 gig max / dag)


Echt snel is dat niet... je moet verdorie wachten tot het donker is :bang:
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

maar...

als je eenmaal in je routine bent, heb je wel genoeg om je een dag bezig te houden ;)
dan maakt het niet echt uit of je iets onmiddelijk binnen hebt, of pas na 1 dag.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dan kun je even goed een goedkoop adsl-lijntje laten installeren tegen drie keer zo weinig geld.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Niet tevreden met ExpressNet - Turbo - fibernet,na bijna 3 maand met klachten,die niet gehoord worden door Telenet.
Verbreek aangetekend gratis jou contract,en ga naar andere provider.Of hebben julie daar geen vertrouwen in.
Als ik hier lees dat er andere Providers zijn waar je zorgeloos unlimited volumes mag verbruiken,dag en nacht,waar wachten jullie in godsnaam nog op?
Ombudsman man (WIE IS DAT?) :lol:Als je de algemene voorwaarden van Telenet leest,kan je niets maar ook NIETS daar aan veranderen.Ook niet juriedisch.
Denk je nu echt dat Telenet er wakker van ligt,dat er 'n paar klanten vertrekken,als er duizenden per maand bijkomen.De opzeg termijn is nog maar eens met een maand verlengt.30 oktober.Ze zijn baas op de kabel,alleenbeheerders.En de snelste.Ook qua upload.Dat speelt ook een grote rol voor hun.
Ofwel kunnen ze momenteel niet beter,ofwel laten ze ons gewoon zeuren.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ben het helemaal mee eens dat Telenet zich absoluut niets van aantrekt dat een paar 'idealisten' vertrekken,Integendeel zelfs ! Ze gaan met hun ronde buik schudden ,kloppen elkaar op de schouders en zeggen,,Zo,daar zijn we lekker van af. Ze willen veel liever klanten die geen kritiek leveren en gewoon betalen.. De gemiddelde Belg is veel te trouw aan zijn/haar leveranciers , in andere landen komen de BG's,Telenetten "en bijv Elektrabel niet zo gemakkelijk weg met het uitbuiten van hun monopolie positie.
Daarom is het belangrijk om anderen te overtuigen van het feit dat het niet door de beugel kan dat een bedrijf veel geld vraagt voor een product dat je alleen mag gebruiken als het hun uitkomt. Ik ben geen grootverbruiker maar ik wil mijn Internet gebruiken zoals ik wil en wanneer het mij past...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

daarom blijf ik ook kritiek geven, zelfs al ben ik weg.
Al die slechte kritiek, laat tenminste toch de kieskeurige klant nadenken.
En ook de minder kieskeurige klant gaat eens nadenken over het feit of hij wel 'het beste' heeft. Want 'het beste' is een totaal pakket van prijs, hoeveelheid, snelheid, stabiliteit, klantvriendelijkheid.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Er zullen wel kieskeurige klanten genoeg zijn, anders zaten we hier nog altijd allemaal met 4 Mbit dsl lijntjes en 12 gieg volume.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rikkyrocker schreef:Als je de algemene voorwaarden van Telenet leest,kan je niets maar ook NIETS daar aan veranderen.


Daar gaat het hem niet over... wel over het correct informeren van potentiele klanten.

Rikkyrocker schreef:Ze zijn de snelste.


De snelste... als je kan wachten tot 's nachts... snel en wachten... en dat in één zin :roll: Voor iemand die geen constant patroon heeft in z'n verbruik is dergelijke 'snelheid' dus gewoon waardeloos... eens een dag iets extra downloaden en je hebt kans dat de rest van de maand je beter knal in het rood staat (en je 's avonds kan vergeten om eens een Youtube filmpje te bekijken).

Rikkyrocker schreef:Ook qua upload.


Hun allerduurste formule, alle andere laten het stevig afweten tegen de concurrentie.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Er zullen wel kieskeurige klanten genoeg zijn, anders zaten we hier nog altijd allemaal met 4 Mbit dsl lijntjes en 12 gieg volume.



Een tip voor VRT - VTM - VT4 enz.
Breng een program voor de consument zoals in Nederland er 'n paar zijn.
Gegarandeerd meer kijkers.En ook goedkoop.
En halveer die praatpragrams met steeds diezelde zever met diezelfde BV's.
Kan userbase (Tik) daar mischien eens voor zorgen,bij de omroepen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Kan userbase (Tik) daar mischien eens voor zorgen,bij de omroepen.

Waarom probeer je zelf niet? Zo de mensen aan het werk zetten, voor iets wat je eigenlijk wel zelf kan proberen. Das niet mooi hé :nono:
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”