Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Opus schreef:
localhost schreef:Gelieve correct te quoten!!!


Gelieve niet te zaniken.
Besodemieteren is nog altijd een perfect woord dat regelmatig gebruikt word in onze taal.
Dat jij dat woord niet kent daar kan dasmewat niets aan doen heh.


Zoek maar uit.

besodemieteren : bedonderen, bedriegen, belazeren, besjoemelen, bezwendelen, neppen, ontrouw zijn, pluimen, smokkelen, smousen, vals doen
besodemieteren : afzetten, bedonderen, bedotten, beduvelen, oplichten, uitbuiten, vals spelen


En nu terug naar het onderwerp.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Opus schreef:
localhost schreef:Gelieve correct te quoten!!!


Gelieve niet te zaniken.
Besodemieteren is nog altijd een perfect woord dat regelmatig gebruikt word in onze taal.
Dat jij dat woord niet kent daar kan dasmewat niets aan doen heh.

Misschien moet jij eens leren lezen. Het gaat niet over het al dan niet kennen van een woord maar om het correct quoten van tekst.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Trojan schreef:
Opus schreef:
localhost schreef:Gelieve correct te quoten!!!


Gelieve niet te zaniken.
Besodemieteren is nog altijd een perfect woord dat regelmatig gebruikt word in onze taal.
Dat jij dat woord niet kent daar kan dasmewat niets aan doen heh.

Misschien moet jij eens leren lezen. Het gaat niet over het al dan niet kennen van een woord maar om het correct quoten van tekst.


En voor mij ging het over het feit dat het nooit goed is voor hem :) en dus niet over het feit dat het over het correct quoten van tekt gaat.

Brrrrrrrrr wat is het trouwens koud buiten.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Wat een gezeur mannen.
@mods : Kan dit topic gesloten worden. We weten nu intussen wel wat een fabel het vrij downloaden is. :bang:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

mailracer schreef:Wat een gezeur mannen.
@mods : Kan dit topic gesloten worden. We weten nu intussen wel wat een fabel het vrij downloaden is. :bang:

+1

*Zucht*... Meneer de schoolmeester van Tik is er weer om iedereen de les te spellen. :x

Dit topic gaat over 'vrij downloaden' en niet over de Nederlandse taal. Daar bestaan andere forums voor.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik pleit ervoor om deze topic NIET af te sluiten, maar om de laatste 1,5 pagina's af te splitsen en naar een of andere varia-rubriek te verplaatsen, waar het in de vergeetput kan sterven.
(ondertussen berichtje gestuurd naar meon om dit te vragen)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

Ik heb een Fibernet-50 abonnement.

Op 4 september kreeg ik een mail, zeggende dat mijn volume te hoog lag in vergelijking met de andere gebruikers van mijn formule, dat ik nog 20 GB ‘extra’ kreeg en dat ik op downloadgebied mijn manieren moest houden.

Vanaf die dag tot nu heb ik welgeteld 6,73 GB verbruikt. Zés. Uiteraard heb ik dat met een eigen metertje moeten achterhalen, want Telenet geeft op zijn site aan dat dat zo moet. Zelf kunnen ze een gesofisticeerde kwestie als het weergeven van je verbruik niet aan.

Vandaag, 18 september, kreeg ik een nieuwe mail. Ik citeer uit dit charmeproza:
“Zoals u weet, hanteert Telenet een Fair Use Policy voor haar ongelimiteerde internetabonnementen.
Ondanks onze eerdere herinnering aan deze Fair Use Policy, stellen we vast dat uw volumeverbruik niet is verminderd en voor de lopende aanrekeningsperiode overdreven hoog ligt in vergelijking met wat typerend is voor uw internetabonnement.
Wij hebben bijgevolg uw internetverbinding tot het einde van deze periode een lagere prioriteit gegeven. Een minimale breedbandverbinding blijft evenwel gegarandeerd.”
Einde citaat.

Dus: een verbruik van Zés GB wordt kennelijk gehanteerd als een criterium om te beslissen dat ik “mijn volumeverbruik niet verminderd heb”. Komààn zeg! Moet ik me voortaan beperken tot drie hectobyte per halfjaar of zo? Hoe kan een “ongelimiteerd” internetabonnement veranderen in “schandalig hoog” door een verbruik van een onnozele 6 GB op 2 weken???

Ik heb natuurlijk (?) contact genomen met de klantendienst. De mens in kwestie zette een verwarde boom op over de gehanteerde formule, het feit dat het echte verbruik niet bekend is, het feit dat het allemaal vooraf aangekondigd was, en, zéér verbluffend, dat ik slechts de tweede was die hij aan de lijn gekregen had om zijn beklag te doen over de gevolgde "werkwijze". En o ja, hij kon er niks aan doen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan er natuurlijk zelf iets aan doen, door over te stappen. Door de verandering van algemene voorwaarden kan dat terug gratis, BTW.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Opzeggen zonder schadevergoeding kan tot 31 oktober. Anders blijf je inderdaad slachtoffer aan de willekeur van je provider.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Op 14 dagen heb je het dus klaargespeeld om bijna 7GB te verbruiken, een gigantische 14GB op een maand. Dat kan echt niet meer door de beugel. :bang:

Misschien is het beter om i.p.v. op dit forum te klagen deze toestanden eens in de pers te brengen. Lezersrubrieken in dag- en weekbladen zouden dit in de belangstelling kunnen brengen en wie weet, een openlijke reactie van TN uitlokken. Als je verbruik correct is (en er dus niemand anders van je verbinding gebruik gemaakt heeft) dan zou ik TN schriftelijk in gebreke stellen voor het niet leveren van betaalde diensten. In jouw geval zou " vrij downloaden" dus een lagere limiet hebben dan de belachelijk lage limieten die tot enkele maanden terug van kracht waren. :bang:

Indien mogelijk is een overstap naar een VDSL provider aangewezen, hit them where it hurts....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

deludo schreef:Ik heb een Fibernet-50 abonnement.

Op 4 september kreeg ik een mail, zeggende dat mijn volume te hoog lag in vergelijking met de andere gebruikers van mijn formule, dat ik nog 20 GB ‘extra’ kreeg en dat ik op downloadgebied mijn manieren moest houden.

Vanaf die dag tot nu heb ik welgeteld 6,73 GB verbruikt. Zés. Uiteraard heb ik dat met een eigen metertje moeten achterhalen, want Telenet geeft op zijn site aan dat dat zo moet. Zelf kunnen ze een gesofisticeerde kwestie als het weergeven van je verbruik niet aan.

Vandaag, 18 september, kreeg ik een nieuwe mail. Ik citeer uit dit charmeproza:
“Zoals u weet, hanteert Telenet een Fair Use Policy voor haar ongelimiteerde internetabonnementen.
Ondanks onze eerdere herinnering aan deze Fair Use Policy, stellen we vast dat uw volumeverbruik niet is verminderd en voor de lopende aanrekeningsperiode overdreven hoog ligt in vergelijking met wat typerend is voor uw internetabonnement.
Wij hebben bijgevolg uw internetverbinding tot het einde van deze periode een lagere prioriteit gegeven. Een minimale breedbandverbinding blijft evenwel gegarandeerd.”
Einde citaat.

Dus: een verbruik van Zés GB wordt kennelijk gehanteerd als een criterium om te beslissen dat ik “mijn volumeverbruik niet verminderd heb”. Komààn zeg! Moet ik me voortaan beperken tot drie hectobyte per halfjaar of zo? Hoe kan een “ongelimiteerd” internetabonnement veranderen in “schandalig hoog” door een verbruik van een onnozele 6 GB op 2 weken???

Ik heb natuurlijk (?) contact genomen met de klantendienst. De mens in kwestie zette een verwarde boom op over de gehanteerde formule, het feit dat het echte verbruik niet bekend is, het feit dat het allemaal vooraf aangekondigd was, en, zéér verbluffend, dat ik slechts de tweede was die hij aan de lijn gekregen had om zijn beklag te doen over de gevolgde "werkwijze". En o ja, hij kon er niks aan doen.


Ik wil nu niet lastig doen maar tussen het moment waarop beslist dat jij nog 20GB gebruikt, jij de mail ontvangen hebt en leest, jij start met het meten van je dataverkeer; is er een periode waarin je niet gemeten hebt en wel verbruikt kunt hebben. Je zegt dat je op dezelfde dag beginnen meten bent, maar dat is nogal onduidelijk. Ik wil je hierbij niet in vraag stellen, verre van, maar ik wil hier toch wel even duidelijkheid scheppen.

Ik vind het nogal voorbarig om Telenet te beschuldigen zonder even duidelijk de situatie te hebben bekeken.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

neji schreef:Ik wil nu niet lastig doen maar tussen het moment waarop beslist dat jij nog 20GB gebruikt, jij de mail ontvangen hebt en leest, jij start met het meten van je dataverkeer; is er een periode waarin je niet gemeten hebt en wel verbruikt kunt hebben. Je zegt dat je op dezelfde dag beginnen meten bent, maar dat is nogal onduidelijk. Ik wil je hierbij niet in vraag stellen, verre van, maar ik wil hier toch wel even duidelijkheid scheppen.

Ik vind het nogal voorbarig om Telenet te beschuldigen zonder even duidelijk de situatie te hebben bekeken.

Dat is totaal niet van belang. Wat wel telt is dat telenet beslis om een onzichtbare limiet op te leggen aan een klant die betaalt voor een abonnement dat pretendeert limietloos te zijn. Dat ze dan nog eens afkomen met een belachelijk lage limiet van 20GB tot het einde van de aanrekeningsperiode is al helemaal onverstaanbaar. En dat voor een abonnement van €70 per maand.

Telenet denkt dat ze belgacom probeerde de loef kunnen afsteken door een hoge snelheid aan te bieden en een zogezegd onbeperkt downloadvolume. Maar ze bewijzen enkel dat hun infrastructuur op geen bal trekt en dat ze zoveel volume niet kunnen verwerken.

Als ze iets of wat zouden beseffen van wat hun klanten ECHT willen zouden ze niet afkomen met zo'n belachelijk systeem.

Heb je hier trouwens al één xDSL klant horen klagen dat hun provider is komen zagen omdat ze teveel downloaden overdag?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Hebben jullie dit na 2 maand nog niet door??
Telenet trekt zich gewoon het gezeur over die limieten niet aan.Ze trekken nog duizenden extra klanten aan per maand.
Ik zou zeggen wegwezen,en naar andere provider overstappen,je kan nog gratis weg tot 31 oktober.
Maar blijkbaar vertrekken er weinig.Duco Sickinghe(Nederlander) is slimmer,dan wij allemaal tezamen.
Heeft Telenet 10 maal groter gemaakt op 'n paar jaartjes.Volg de media ,en je kan het zo lezen.
Een consumenten program op TV zoals in de buurlanden,dat zie je hier niet,wel elke week dezelfde praatprogramma's,met steeds diezelfde BV waar de strot van overloopt.
jdulst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2005, 13:16
Locatie: ICHTEGEM

in onze streek van ichtegem nog steeds geen vdsl en ben naar telenet overgestapt tot er vdsl is en dan ben ik weg, zeker weten. :beerchug:
Heel onoverzichtelijk systeem met die telemeter, moet daar niet van weten :nono:
Die schijnbaar vrij downloaden met die rare meter, moet daar ook niet van weten :nono:

mvg
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Inspiratie ! Rechtzaak omtrent valse reclame 'onbeperkt' downloaden

"Optus has been severely throttling users who exceed a download quota, according to ZDNet — down from 100Mbps to 64Kbps — and it's drawn attention from federal regulators. Optus's ad campaign promises 'supersonic' speeds, and one technology blog notes that the Australian Competition and Consumer Commission 'isn't happy about Optus' sensationalist claims, which it's sure breaches the Trade Practices Act.' Australia's trade commission called the practice 'misleading or deceptive,' and the broadband provider now has a date in court next month, the second one since a June hearing over 'unlimited' voice and data plans that actually had usage caps."

http://yro.slashdot.org/story/10/09/19/ ... -Australia

PS: eerst even wachten op de uitkomst van de ombudsdienst, misschien hoeft een class action suit tegen TN helemaal niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ub4b schreef:PS: eerst even wachten op de uitkomst van de ombudsdienst, misschien hoeft een class action suit tegen TN helemaal niet.


Class action suits bestaan niet in Belgie bij mijn weten.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Class action suits bestaan niet in Belgie bij mijn weten.
Bestaat inderdaad niet in Belgie.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ub4b schreef:"Optus has been severely throttling users who exceed a download quota, according to ZDNet — down from 100Mbps to 64Kbps — and it's drawn attention from federal regulators


Optus gedraagt zich een beetje als BGC. Bij internetabo's die bij concurrenten aangegaan worden maar de infrastructuur van Optus gebruiken moet je zeer lang wachten, neem je internet bij hun dan kan het snel. Tijdens de vakantie zag ik op het nieuws de reportage dat ze veroordeeld waren voor concurrentievervalsing en het tegenwerken van telco's die via hun netwerk internet aanbieden.

Maar dit ter zijde en volledig OT waarvoor mijn excuses. :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Trojan schreef:
neji schreef:Ik wil nu niet lastig doen maar tussen het moment waarop beslist dat jij nog 20GB gebruikt, jij de mail ontvangen hebt en leest, jij start met het meten van je dataverkeer; is er een periode waarin je niet gemeten hebt en wel verbruikt kunt hebben. Je zegt dat je op dezelfde dag beginnen meten bent, maar dat is nogal onduidelijk. Ik wil je hierbij niet in vraag stellen, verre van, maar ik wil hier toch wel even duidelijkheid scheppen.

Ik vind het nogal voorbarig om Telenet te beschuldigen zonder even duidelijk de situatie te hebben bekeken.

Dat is totaal niet van belang. Wat wel telt is dat telenet beslis om een onzichtbare limiet op te leggen aan een klant die betaalt voor een abonnement dat pretendeert limietloos te zijn.
...
Heb je hier trouwens al één xDSL klant horen klagen dat hun provider is komen zagen omdat ze teveel downloaden overdag?


Dat is weldegelijk van belang. Er is een blind moment geweest waarin de klant verbruik kon hebben maar deze niet gemeten heeft. Iets wat heel zijn geklaag dus ontkracht, tenzij hij natuurlijk met duidelijkere uren/cijfers in de discussie komt.

En 't feit dat er hier nog geen enkele xDSL klant is komen klagen omdat hun provider is komen zagen omdat ze teveel hebben gedownload.. Dat heeft daar nu eens niets mee te maken. Mijn punt is dat die persoon klaagt terwijl hij misschien geen enkele reden tot klagen heeft.

En just so you know, ja ik heb OOK een VDSL lijn van EDPnet liggen. EN nee ik heb daar niet over te klagen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

neji schreef:
Trojan schreef:
neji schreef:Ik wil nu niet lastig doen maar tussen het moment waarop beslist dat jij nog 20GB gebruikt, jij de mail ontvangen hebt en leest, jij start met het meten van je dataverkeer; is er een periode waarin je niet gemeten hebt en wel verbruikt kunt hebben. Je zegt dat je op dezelfde dag beginnen meten bent, maar dat is nogal onduidelijk. Ik wil je hierbij niet in vraag stellen, verre van, maar ik wil hier toch wel even duidelijkheid scheppen.

Ik vind het nogal voorbarig om Telenet te beschuldigen zonder even duidelijk de situatie te hebben bekeken.

Dat is totaal niet van belang. Wat wel telt is dat telenet beslis om een onzichtbare limiet op te leggen aan een klant die betaalt voor een abonnement dat pretendeert limietloos te zijn.
...
Heb je hier trouwens al één xDSL klant horen klagen dat hun provider is komen zagen omdat ze teveel downloaden overdag?


Dat is weldegelijk van belang. Er is een blind moment geweest waarin de klant verbruik kon hebben maar deze niet gemeten heeft. Iets wat heel zijn geklaag dus ontkracht, tenzij hij natuurlijk met duidelijkere uren/cijfers in de discussie komt.

En 't feit dat er hier nog geen enkele xDSL klant is komen klagen omdat hun provider is komen zagen omdat ze teveel hebben gedownload.. Dat heeft daar nu eens niets mee te maken. Mijn punt is dat die persoon klaagt terwijl hij misschien geen enkele reden tot klagen heeft.

En just so you know, ja ik heb OOK een VDSL lijn van EDPnet liggen. EN nee ik heb daar niet over te klagen.
Dat "blind moment" zou er helemaal niet mogen zijn. Dat telenet zegt dat ge nog maar een bepaald volume beschikbaar hebt zonder dat je dat lang hun kan kan nakijken (cf telemeter vroeger) is gewoonweg absurd voor zo'n duur abonnement. Dat is hetzelfde als een autofabrikant een auto zou verkopen zonder een snelheidsmeter of een meter voor de inhoud van uw brandstoftank, ge moet dan maar gokken hoe snel of hoe ver ge nog kunt rijden.

DIT KAN GEWOONWEG NIET!

En 20 GB tot het einde van een afrekeningsperiode? Komaan, dat is toch helemaal belachelijk. Hun goedkoopste abonnement levert al 15 GB voor €18,90.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ondertussen weer 10 dagen in de nieuwe aanrekeningperiode, wan gegevens uit m'n router dus 100%(?) correct. Het grootste deel is nu in de rode uren gedaan en niet in de groene. Ik sta ondertussen terug op Arrow 5. Als ik de 500gig niet haal deze maand leg ik er een BGC lijn bij (en gaat TN terug buiten).De BGC helpdesk neem ik dan maar voor wat ze is.

1 37 550
2 57 1443
3 99 810
4 169 6605
5 235 12178
6 387 15279
7 417 6832
8 237 3293
9 169 17350
10 450 1756

MegaBytes UP 2257
Megabytes Down 66096
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Trojan schreef:Dat "blind moment" zou er helemaal niet mogen zijn. Dat telenet zegt dat ge nog maar een bepaald volume beschikbaar hebt zonder dat je dat lang hun kan kan nakijken (cf telemeter vroeger) is gewoonweg absurd voor zo'n duur abonnement. Dat is hetzelfde als een autofabrikant een auto zou verkopen zonder een snelheidsmeter of een meter voor de inhoud van uw brandstoftank, ge moet dan maar gokken hoe snel of hoe ver ge nog kunt rijden.

DIT KAN GEWOONWEG NIET!

En 20 GB tot het einde van een afrekeningsperiode? Komaan, dat is toch helemaal belachelijk. Hun goedkoopste abonnement levert al 15 GB voor €18,90.


Ja, maar de klant heeft hier geen exacte meting. Net zoals hij geen "exacte" meting zou hebben als hij pas na 200km rijden zou beginnen tellen hoeveel kilometer hij al gereden heeft, en dan pas gaat 'gokken' hoeveel hij van zijn resterende 1000km heeft te gaan.

Nog een voorbeeldje dan: pas vanaf 40km/u beginnen gokken hoe snel je rijdt (en dus begint te tellen vanaf 0). Dan moet je ook niet afkomen dat je ineens 40km/u sneller dan verwacht geflitst wordt hé?

Dat het systeem alles behalve duidelijk is, akkoord. Maar met vernoemd voorbeeld kom je er heus niet. Er zit een heel zwart gat in die meting (en dan heb ik het over het bewijs dat de klant hier aan wil leveren). Dit specifiek argument heeft niks van sterkte als je wilt aantonen dat Telenet niet nauw kijkt op de hoeveelheid verbruik. Dat je dan ook nog afkomt dat het allemaal niet duidelijk is, da's goed en wel.. Maar die meting houdt geen steek op dit moment. Niet zolang er duidelijkere cijfers/tijden komen. :cop:

Ik verdedig hiermee het systeem niet hé.. Ik vind zelf dat het ook een heel pak duidelijker mag. Waarom ze niet gewoon het verbruik tonen aan de klant.. Meten is weten, maar dan moet het wel correct gemeten worden. Zowel bij Telenet als die iets wilt bewijzen (op smallband gooien) als bij de klant (geen verbuik van 20GB maar slechts 6 of god weet hoeveel GB). En in dit geval is de klant helemaal niet duidelijk (genoeg) over zijn metingen, in zijn nadeel bij een objectieve kijk vind ik.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

neji schreef:Ja, maar de klant heeft hier geen exacte meting. Net zoals hij geen "exacte" meting zou hebben als hij pas na 200km rijden zou beginnen tellen hoeveel kilometer hij al gereden heeft, en dan pas gaat 'gokken' hoeveel hij van zijn resterende 1000km heeft te gaan.

Nog een voorbeeldje dan: pas vanaf 40km/u beginnen gokken hoe snel je rijdt (en dus begint te tellen vanaf 0). Dan moet je ook niet afkomen dat je ineens 40km/u sneller dan verwacht geflitst wordt hé?


Hier gaat het om het feit dat je zelf maar voor een snelheids- en odometer moet zorgen en dat ze je flitsen zonder dat ze zeggen hoe snel je reed en wat dat de limiet is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

iceke schreef:Ondertussen weer 10 dagen in de nieuwe aanrekeningperiode, wan gegevens uit m'n router dus 100%(?) correct. Het grootste deel is nu in de rode uren gedaan en niet in de groene. Ik sta ondertussen terug op Arrow 5. Als ik de 500gig niet haal deze maand leg ik er een BGC lijn bij (en gaat TN terug buiten).De BGC helpdesk neem ik dan maar voor wat ze is.

Intussen in mijn derde aanrekeningperiode met het "Vrij Downloaden" (abo TurboNet).
Geen enkele aanrekeningperiode meer dan 300GB trafiek (upload + download) zonder het label "grootverbruiker" ....

Wel heb ik mijn abonnement reeds opgezegd.
Vaarwel dus aan:
- download limieten
- upload limieten
- beperkte upload snelheid
- geblokkeerde poorten
- hoge prijzen
- rode/groene/gele en andersoortige uren
- etc.

Pittig detail.
Voor Telenet geldt als datum van opzeg de dag dat het aangetekend schrijven bij hen toekomt.
Dus niet de datum vermeldt in je schrijven noch de effectieve postdatum.
Uiteraard is iedere extra dag bij een TurboNet abonnement 2 euro waard.
Voor 10.000 opzeggende TurboNet abonnees dus 20.000 euro per extra aangerekende dag extra in het laatje, uiteraard.
Zou het aannemelijk zijn dat 10% van het klantenbestand per jaar een opzeg doet? :wink:
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Is er niemand met connecties die ervoor kan zorgen de de kranten over de 'wanprestaties' van Telenet berichten ?

Ook is het niet genoeg dat er een aantal mensen van dit forum weggaan bij Telenet.Neen, je moet je ooms en tantes,broers en zussen,vrienden,collegas en bekenden overtuigen dat men in Mechelen de boel oplicht,ook al gebruiken deze hun internet alleen om de gazet te lezen.. Pas wanneer er massa's opzeggingen binnenkomt zal Telenet MOETEN reageren.Indien er echt serieuze aantallen weggaan zullen ze het aan hun inkomsten voelen en dat is dé manier om zo een bedrijf te overtuigen dat ze fout bezig zijn
Laatst gewijzigd door dasmewat op 20 sep 2010, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Ach, ik ben een nieuwe telenetter sinds het invoeren van de vrij-downloaden. & ik ben nog altijd tevreden. Maar er mag wel eens wat duidelijkheid aan het systeem komen :).

Ben sinds eind juli overgeschakeld en nog altijd niet in het rood terecht gekomen arrow4 ist maximum. En heb vorige maand toch ook 280 gig minimaal afgehaald (dit is wat men download programma zegt, dus zonder surfen / ps3 online / andere personen in het huis die downloaden).
Dominique.B
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:57

Yogi schreef:Ach, ik ben een nieuwe telenetter sinds het invoeren van de vrij-downloaden. & ik ben nog altijd tevreden. Maar er mag wel eens wat duidelijkheid aan het systeem komen :).

Ben sinds eind juli overgeschakeld en nog altijd niet in het rood terecht gekomen arrow4 ist maximum. En heb vorige maand toch ook 280 gig minimaal afgehaald (dit is wat men download programma zegt, dus zonder surfen / ps3 online / andere personen in het huis die downloaden).


Ik sluit me hierbij aan. Ontevreden zijn we niet helemaal, de verbinding is van topkwaliteit, de snelheid is goed ALS ze jou die snelheid willen gunnen. De term "vrij downloaden" is nog steeds veel te vaag. Sommigen worden na 150Gb al op smallband gezet en anderen pas na 400Gb. De cijfers van verschillende gebruikers en argumenten verschillen teveel van elkaar. Ook is het eigenaardig dat Telenet WEIGERT om een verduidelijking mede te delen, zoals een vaste gemiddelde van ALLE gebruikers per categorie/abonnement. Mensen die voor iets betalen willen weten wat ze ervoor in de plaats krijgen, hier krijgen wij een gedeelte en over de rest blijft het maar vaag, antwoorden komen er niet maar de meesten blijven wel met de onbeantwoorde vragen zitten...
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Nu voor de tweede opeenvolgende maand de leuke dreigmailtjes gehad van deze arrogante provider, pisses me off..
    de promotie van BGC loopt nog even, ik heb mijn jaar bij TN uitgedaan, wat zou me nog tegenhouden (VDSL is hier in Bornem blijkbaar wel beschikbaar)
    Aan anderen om zich te bewijzen nu. Ik ga alweer hoppen :wink: Tips voor alternatieven steeds welkom natuurlijk, maar zoals het er nu uitziet wordt het toch BGC intense + TV.
    btw (up+down) zit nu weer net boven de 400 GB, zo goed als uitsluitend in de brave groene uurtjes verzet :angel:
    :drool:
    Black is the colour of my true love's hair
    blowie
    Starter
    Starter
    Berichten: 17
    Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

    Ik heb het dus ook vlaggen he.
    Heb altijd de turbonet XL gehad, tot men met de fibernet 100 afkwam. Die onmiddelijk gepakt, mijn download per maand was iets van een 200Gb, dus nog redelijk cava.
    Nu begin deze maand, was ik de hoge prijs beu, en ben ik naar de fibernet 50 gegaan. Half deze maand kreeg ik al een mail aan, een dag nadat ik 14GGb gedownload had, de bekende mail van de FUP. Om men download aan te passen, ik had al zoiets van WTF? Ik download de laatste maanden nog geen 100gb per maand meer. Nu gisteren, ik start men download om 9h savonds, iets van een 24Gb gedownload. Temorgend zag ik, dat ik een mail had gekregen van de FUP, met dat ik nog maar 20Gb mag downloaden?????? Ik dacht al WTF, ik tracht te surfen, kom ik op een vangpagina terecht van hun. Maar de vangpagina, is een pagina van Apache/tomcat, dus gecrasht.
    Ik kon geen kant meer uit. Dus deze morgend lang met telenet aan de telefoon gehangen. Men zegt dat ik gisteren OVERDAG veel te veel gedownload had.
    Ik zeg madammeke, men download is gestart om 9h savonds, en maar 24Gb, jullie publiceren een lijst dat er mannen zijn die een 1,5Terra downloaden, en jullie begint te kakken over 24Gb.
    Mja, natuurlijk kunnen ze niets doen.

    De enigste reden waarom telenet in mijn huis, is omdat de lijnen stabieler zijn dan die van bgc....
    pffff! heb echt de pest aan telenet!
    Hier in belgie moet dringend concurrentie komen!
    Gebruikersavatar
    Goztow
    userbase crew
    userbase crew
    Berichten: 13588
    Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
    Locatie: Brussel
    Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
    Bedankt: 878 keer

    De enigste reden waarom telenet in mijn huis, is omdat de lijnen stabieler zijn dan die van bgc....

    Uit eigen ervaring of van horen zeggen? Er is enorme veel evolutie geweest op de DSL markt. Als je in aanmerking komt voor VDSL2, dan durf ik ten zzerste te betwisten dat deze lijn minder stabiel zou zijn dan de kabel.
    Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
    blowie
    Starter
    Starter
    Berichten: 17
    Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

    uit ervaring, ben zelf 3 jaar belgacom dsl technieker geweest ;)
    Dus ik ken de lijnen en het netwerk...
    Heb evengoed ook scarlet en tele2 installaties gedaan... dus yezzz ervaring :)

    de modems zijn niet zo ok, en er kan heel gemakkelijk storingen op de lijnen komen.
    ma, ik moet wel toegeven, dat vdsl2 nog signaal geeft, als er een kleine breuk inzit :)
    Heb thuis services draaien, die 24/24 moeten blijven draaien.
    Astralon
    Elite Poster
    Elite Poster
    Berichten: 3310
    Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
    Locatie: Lochristi
    Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
    Bedankt: 125 keer

    blowie schreef:Hier in belgie moet dringend concurrentie komen!

    Als ik het goed begrijp moet er concurrentie komen op de kabel want DSL vind je maar niets :?.

    Als dat netwerk van Telenet zo superieur is waarom moeten ze je dan je snelheid verlagen?
    blowie
    Starter
    Starter
    Berichten: 17
    Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

    Ik vind de dsl technieken goed, zeker wel. Daar is ook al genoeg concurrentie op. Maar op het kabel netwerk is er geen concurrentie, telenet doe maar op. Vind alles van telenet niet ok, behalve de stabiliteit van hun lijnen. Tv heb ik van tvvlaanderen. De support bij telenet is slecht, om van de facturaties nog maar te zwijgen.

    Probleem met dsl is, het zijn 2 dunne kabelkes, die gemakkelijk los getrokken worden in de kvd, door een tech. Zijn veel techs die hun eigen van nummer vergissen op de rop, en zo andere buiten dienst stellen. Toen ik bgc tech was, was het geen probleem, kon ik mezelf terug aansluiten...

    ma idd, telenet, mag men snelheid niet verlagen, betaal er al genoeg voor.

    Zit jij bij een dsl provider, of ook bij telenet?
    ubremoved_539
    Deel van't meubilair
    Deel van't meubilair
    Berichten: 29849
    Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
    Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
    Bedankt: 1985 keer

    Goztow schreef:Als je in aanmerking komt voor VDSL2, dan durf ik ten zzerste te betwisten dat deze lijn minder stabiel zou zijn dan de kabel.


    Hoe je het ook wil draaien of keren... een coax is nu éénmaal gemaakt voor breedband signaal overdracht wat je van een gewoon koperdraadje niet kan zeggen. De DSL techniek, hoe mooi ook, is eigenlijk niet meer of minder dan een lapmiddel dat allerlei truukjes gebruikt om toch maar enige bandbreedte te leveren over die koperdraad.

    Dus ja coax is beter geschikt (wat niet wegneemt dat er daar geen problemen zijn met capaciteit)... tenzij je de omstandigheden van DSL zo gaat beperken (de basistechnologie, en hoofdzakelijk de afstand) dat je dezelfde stabiliteit krijgt.
    Yogi
    Pro Member
    Pro Member
    Berichten: 266
    Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
    Bedankt: 1 keer

    blowie schreef:Ik heb het dus ook vlaggen he.
    Heb altijd de turbonet XL gehad, tot men met de fibernet 100 afkwam. Die onmiddelijk gepakt, mijn download per maand was iets van een 200Gb, dus nog redelijk cava.
    Nu begin deze maand, was ik de hoge prijs beu, en ben ik naar de fibernet 50 gegaan. Half deze maand kreeg ik al een mail aan, een dag nadat ik 14GGb gedownload had, de bekende mail van de FUP. Om men download aan te passen, ik had al zoiets van WTF? Ik download de laatste maanden nog geen 100gb per maand meer. Nu gisteren, ik start men download om 9h savonds, iets van een 24Gb gedownload. Temorgend zag ik, dat ik een mail had gekregen van de FUP, met dat ik nog maar 20Gb mag downloaden?????? Ik dacht al WTF, ik tracht te surfen, kom ik op een vangpagina terecht van hun. Maar de vangpagina, is een pagina van Apache/tomcat, dus gecrasht.
    Ik kon geen kant meer uit. Dus deze morgend lang met telenet aan de telefoon gehangen. Men zegt dat ik gisteren OVERDAG veel te veel gedownload had.
    Ik zeg madammeke, men download is gestart om 9h savonds, en maar 24Gb, jullie publiceren een lijst dat er mannen zijn die een 1,5Terra downloaden, en jullie begint te kakken over 24Gb.
    Mja, natuurlijk kunnen ze niets doen.

    De enigste reden waarom telenet in mijn huis, is omdat de lijnen stabieler zijn dan die van bgc....
    pffff! heb echt de pest aan telenet!
    Hier in belgie moet dringend concurrentie komen!


    Nja, 21.00 is nog volledig in de dikke rode uren. en dan 24 gig ineens vind telenet niet zo tof. Mocht het 1/2 gig zijn zou het wss niet veel uitmaken.
    Mijn tip: download van 2.00 - 12.00 ofzo :)
    Gebruikersavatar
    Devilzown
    Elite Poster
    Elite Poster
    Berichten: 1247
    Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
    Locatie: Antwerpen
    Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
    Bedankt: 59 keer

    Alle 100 euro per maand voor een lijn die je 10 uur per dag kunt gebruiken :lol:
    blowie
    Starter
    Starter
    Berichten: 17
    Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

    Yogi schreef:Nja, 21.00 is nog volledig in de dikke rode uren. en dan 24 gig ineens vind telenet niet zo tof. Mocht het 1/2 gig zijn zou het wss niet veel uitmaken.
    Mijn tip: download van 2.00 - 12.00 ofzo :)


    Hmmm, is het de laatste maand dan zo? Want ervoor heb ik er nooit geen last van gehad denk ik. Er waren avonden bij van 50 tot 80gb die ik binnentrekte.

    Als je iets downloawd, wil je het nu hebben en niet snachts of volgende dag he. Waarom hebben we anders de fibernet? Dan kunnen we met een trage account ook evengoed downloaden, en deze snachts lekker laten draaien.

    JeeeeJ telenet :)
    Merci mannen voor den info :)
    blowie
    Starter
    Starter
    Berichten: 17
    Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

    Devilzown schreef:Alle 100 euro per maand voor een lijn die je 10 uur per dag kunt gebruiken :lol:


    echt eh, is echt vettig joh...
    Rikkyrocker
    Forumtroll
    Forumtroll
    Berichten: 349
    Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
    Bedankt: 1 keer

    Als iedereen die meerdere keren op smalband wordt gezet, aangetekend opzegt,want het kan nog tot 31 oktober gratis.
    Kan je toch beter overstappen naar een andere provider.
    Voor een prijskaartje van 100 euro,zou ik niet twijfelen.
    blowie
    Starter
    Starter
    Berichten: 17
    Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

    Rikkyrocker schreef:Als iedereen die meerdere keren op smalband wordt gezet, aangetekend opzegt,want het kan nog tot 31 oktober gratis.
    Kan je toch beter overstappen naar een andere provider.
    Voor een prijskaartje van 100 euro,zou ik niet twijfelen.


    Ik ga het wel overwegen. Heb bij belgacom gezien, eerste 5 maand tegen 20 euro..
    Is bijna 500 euro dat ik uitspaar op een jaar... daar ga je inderdaad van twijfelen!
    En heb gehoord van interne bronnen, dat ze de upload nog omhoog gaan halen bij bgc.
    Plaats reactie

    Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”