Gewoon een vriendelijke waarschuwing voor mede Edpnetters die graag willen overschakelen van hun belgacom vaste lijn naar Edpnet.
Bij overschakeling kan u een boete verwachten van Belgacom!!
verhaal:
Zelf ben ik al verscheidene jaren bij Edpnet en altijd mijn telefoonlijn bij belgacom gehad maar nu gaf Edpnet hun lijn net iets goedkoper en u kreeg er een "gratis" telefoon bij .(na betalen van activatie en 15€ verzendkosten voor de telefoon wat bij de post maar amper 5.70€ kost)
Nu geen probleem alles zou door hun geregeld worden ,maar wat blijkt nu krijg ik een factuur van Belgacom met een boete voor vroegtijdige opzegging.
Dit omdat Edpnet mijn lijn heeft opgzegd zonder rekening te willen houden met de 1 maand vooropzeg.(standaard bij belgacom)
Contact opgenomen met Edpnet en daar een verantwoordelijke aan de lijn gehad en deze heeft mij verzekerd dat dit de normaalste zaak is bij hun en dat ze de details van mijn contract niet kunnen weten.(terwijl zij gewoon eigenlijk de lijn van Belgacom huren)

Ok, de details kunnen ze niet weten maar 1 maand vooropzeg dat is iets wat ze goed genoeg weten (is standaard)maar ze willen er gewoon geen rekening mee houden.
Ook willen ze geen moeite doen om dit op te lossen want ik mocht al blij zijn met hun scherpe prijs en "gratis" telefoon volgens de verantwoordelijke en op die manier wilde hij mij afschepen.
Dus wat moet een mens dan doen,
1. Andere op de hoogte stellen zodat zij dit ook niet voorkrijgen .
2. Een klacht neerleggen bij economische inspectie en/of Ombudsdienst voor Telecommunicatie
http://statbel.fgov.be/nl/geschillen/kl ... /index.jsp
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
Bij deze wees gewaarschuwd.
