Speedconnect naar 30/4,5

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

GuntherDW schreef:
Trojan schreef:Ik denk dat je eerst de normale firmware (60A022) moet installeren en dan de recovery (60R109).

Hetgeen ik doe bij een klant is gewoon de firmware zelf updaten naar 60A022 en ZTC de rest (recovery FW en login push) laten doen, het spaart mij toch ongeveer een half uur uit.


Hmm, ik heb hier eens een firmware van die mirror proberen flashen, leuke brick heb ik nu, ik weet zeker dat ik een goede firmware geflashed heb trouwens.
Told ya.

Ga gewoon een nieuwe modem halen in een belgacom winkel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

GuntherDW schreef:
Trojan schreef:Ik denk dat je eerst de normale firmware (60A022) moet installeren en dan de recovery (60R109).

Hetgeen ik doe bij een klant is gewoon de firmware zelf updaten naar 60A022 en ZTC de rest (recovery FW en login push) laten doen, het spaart mij toch ongeveer een half uur uit.


Hmm, ik heb hier eens een firmware van die mirror proberen flashen, leuke brick heb ik nu, ik weet zeker dat ik een goede firmware geflashed heb trouwens.

Ben al een paar uur bezig met stuff uit de firmware dumps te krijgen, heb enkel de kernel nog nodig en ik kan via PXE booten, hopelijk :|


Ai, da's minder. Ik ben wel geinteresseerd in hoe dat het je gelukt is om die firmware uit te pakken.
Ik heb zelf een tweede hands sagem gevonden die met versie 60S001 was uitgerust. Deze heeft zich ondertussen zelf mooi geupgrade naar de laatste versie. Ik ben er ondertussen ook in geslaagd om de firmware gedeeltelijk te ontleden en heb een vermoeden waarom de automatic update niet werkt voor de oudere firmware. En ik denk dat ofwel Dommel ofwel Belgacom de update gaat moeten pushen.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik heb em die ochtend vanaf de dommel helpdesk "openging" gebeld om te vragen wat m'n opties waren, ik moest em opsturen, zij zouden em testen (om te zien of hij weldegelijk "bricked" is) en een andere terugsturen.

Ik krijg het meeste er wel uit, maar de vmlinux_bin krijg ik er hoe hard ik ook probeer niet uit, de cramfs root wel, maar ik kan die niet mounten (al had/heb ik een complete dump ervan op een usb stick staan)

Van zodra ik de kernel kon uitpakken zou het in orde moeten geweest zijn, spijtig genoeg is de gzip header "verkeerd" of mee gefoefeld in het begin van de firmware image.
gzip zegt dat het de kernel is, maar het is je root fs van de modem, exclusief kernel dus.

Trojan schreef:Told ya.

Ga gewoon een nieuwe modem halen in een belgacom winkel.


Gah, zo'n bbox2 moet ik niet hebben, en ik behoud ook liefst de sagem omdat ik daar toch wel wat voor heb moeten neertellen :p.
Ik heb ook een paar "gedachten" waarom die update er niet doorkomt.

Bij m'n buur bv is die er niet door gekomen tot ik een geforceerde lijntest deed, maar z'n 9Mbit profiel verbeterde niet :p.
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

Damn dat s**** :s

Mja ik had wel zoiets verwacht van als uwe sagem VDSL2 modem van dommel defect is dat het een paar weken duurt voor je onder garantie een nieuwe hebt... en ondertussen zit je dan wel zonder internet.

Daarom had ik eerst bbox2 overgekocht van een familie lid en was eerst van plan om deze via dommel niet te nemen, maar dacht ik, stel nu als er 1 van de 2 defect gaat.... zit ik zonder, dus die 139 euro extra is wel zijn investering waart...

Op ebay vind je veel bbox2's, en kun je ze toch gemakkelijk tussen de 40 en de 70 euro 2de hands voor kopen. (mja in uw geval duurt dit dan ook weer een week voor je zo eentje hebt... dus neem ik aan dat dit dan ook weer geen oplossing is... maar wel eventueel voor erna ;))

Welke is eigenlijk de goede firmware voor de sagem 2 die normaal automatisch moet binnenkomen via dommel ? (diegene dat 30mbit profiel aankan ?) en welke voor bbox2 ?

In ieder geval, ben zeer tevreden met dommel vdsl2 plus abo ... Heb tevens ook door aanraden op dit forum zo'n nieuw aansluitpunt bakje geplaatst en haal de volle speed. (behalve de 30Mbit die nu de nieuwe klanten krijgen)

Groetjes,

Davide
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Zijn er al mensen uit de IP range 83.101.5.* die al op een 30Mmbit profiel zitten?


Hier wilt de firmware update precies nie pushen in regio Waasland.. :(


Dommel helpdesk is ook traag met reageren
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

yep, ik denk dat de omschakeling afhangt van Belgacom - niet zozeer van Dommel ...
Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Stormlord schreef:yep, ik denk dat de omschakeling afhangt van Belgacom - niet zozeer van Dommel ...

Yep -> de helpdesk is traag?

of Yep -> U zit in de range en bent al overgeschakeld? :)
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

ik ben overgeschakeld naar 30/4.5 en zit in die schedomfix subnet.
Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Hoe heb je die firmware update geforceerd dan? Bij mij komt ie niet automatisch binnen :(
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

Is er eigenlijk al een soort WIKI in de plaats die in kaart brengt, waar mensen al 30mbit profiel aktief is ?
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

ik heb beide firmwares (eerst de gewone, dan de recovery) gedownload van de CPE skynet server en manueel opgeflashed via de administrator login, gegevens hiervoor kan je hier op userbase terugvinden (zie de Belgacom groep ook naast dommel). Echter, dat alleen is onvoldoende - Belgacom moet ook de instellingen aanpassen in de centrale (en de firmware moet daar mogelijk ook upgedate zijn voor het 17a profiel) ...
Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

@Stormloop,

Kan je mij vertellen welke 2 images ik best flash? Kwil geen bricked modem zoals anderen hier :nono:
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Is het 30 / 4,5 profiel niet mogelijk met de oudere firmware?
Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Runtime Code Version -6OC005
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

pm schreef:Is het 30 / 4,5 profiel niet mogelijk met de oudere firmware?
Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Runtime Code Version -6OC005


Met die firmware is de kans 0 dat je 30/4,5 gaat krijgen.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Is het mogelijk al de router settings te exporteren en na installatie van de nieuwe firmware deze terug te importeren?
Of zijn settings enkel compatibel met 1 bepaalde firmware?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Uzzi schreef:
pm schreef:Is het 30 / 4,5 profiel niet mogelijk met de oudere firmware?
Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Runtime Code Version -6OC005


Met die firmware is de kans 0 dat je 30/4,5 gaat krijgen.


Maar die firmware update gaat er toch automatisch komen hoop ik ?
'k Heb niets gewijzigd aan die modem sinds aankoop, dus verwacht dat de firmware/profiel upgrade automatisch zal gebeuren ?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

pm schreef:Is het mogelijk al de router settings te exporteren en na installatie van de nieuwe firmware deze terug te importeren?
Of zijn settings enkel compatibel met 1 bepaalde firmware?


Je kan ze normaal exporten via het admin panel.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Uzzi schreef:
pm schreef:Is het 30 / 4,5 profiel niet mogelijk met de oudere firmware?
Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
Runtime Code Version -6OC005


Met die firmware is de kans 0 dat je 30/4,5 gaat krijgen.

Ik weet niet op belgacom controlleert welke firmware er op de modem staat alvorens te upgraden naar 17Mhz, of dat ze gewoon iedereen die voldoet aan de voorwaarde upgrade. Maar het alvast wel mogelijk om 17MHz te gebruiken met de oude firmware.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

En met deze Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47.
Runtime Code Version 60R109-60A022 ??
Heb speedconnect aangevraagd krijg ik dan direct max dl speed??
Rop staat ong 50 m van mijn deur aan dezelfde kant.
Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Nieuwe klanten worden inderdaad onmiddellijk op de nieuwe snelheden aangesloten.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

@ Sardonis,

Ik heb het bij mij als volgt gedaan (bij mij werd de firmware ook niet automatisch bijgewerkt, ondanks het feit dat de VOIP VLAN aan stond en een aantal reboots en coldstarts) - ik heb een Sagem 3464 en speedconnect plus met fixed IP:

Download de firmwares hier:

"Ik denk dat je eerst de normale firmware (60A022) moet installeren en dan de recovery (60R109)"
--> cfr trojan

Deze firmwares bevinden zich hier:
http://cpe.mirrors.skynet.be/

Download de gepaste files ergens op een folder op je harddisk

Eerst log je in als administrator, dat doe je alsvolgt:
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=OLOVDSL2
(of BGCVDSL2 als paswoord als je box van Belgacom komt)
[opm.: hierbij ga ik er van uit dat je IP van de router op 192.168.1.1 - de default - staat]

Ga naar het administrator menu en flash de firmware vanaf het gepaste submenu

Dus eerst de 60A022 firmware flashen , reboot en wachten
Dan de recovery firmware 60R109 flashen, reboot en wachten tot herstart
Gun het toestel wel even de tijd, want het duurt wel wat eer alles is upgedate en het toestel opnieuw volledig is opgestart.
De hele zaak kan toch wel 10-15 minuten in beslag nemen, verwacht dus niet dat je toestel al meteen is bijgewerkt en pas op dat je de update procedure niet onderbreekt (want dan kan je idd. met een brick eindigen).

Zie evt. ook dit topic: viewtopic.php?p=338017

Mvg,

David
Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Het is gelukt!

Runtime Code Version 60R109-60A022
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

Nu moet ik alleen wachten tot ze de centrale hier in de buurt eens gaan overzetten..


Thanks!
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

@stormlord : als je met de door jou genoemde bestanden de modem flashed in de correcte volgorde heb je dan een belgacom logo in de modem zitten dan, of zijn deze bestanden net zonder belgacom logo ?
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Dan heb je een Belgacom logo. Het bestand van 60A022 bevat het Belgacom logo.
Dit verandert ook het wachtwoord van je modem naar BGCVDSL2.
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

Hier ook, sagem modem update niet... men bbox2 is wel geupdate naar 2009 firmware ...

Maar heeft er eigenlijk iemand nog een echte geupdate dommel firmware voor zijn sagem ? Of zijn het allemaal de belgacom firmwares ?

Kan je geen problemen krijgen met garantie als men daar een belgacom firmware op zet ?
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Betwijfel het. De menne had al een Belgacom firmware toen het ding toekwam.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Voor zover ik weet zit het zo: BGC bbox2 = Sagem 3464 OEM product in een lelijke / lompe witte verpakking, de code in de firmware is normaal hetzelfde - maar er is firmware voor de OLO klanten van Belgacom en puur BGC firmware met BGC logo. Op de OLO firmware is het default admin password OLOVDSL2 en op de BGC firmware is dat BGCVDSL2. De firmware zout onderling tussen beide toestellen uitwisselbaar moeten zijn.
Afbeelding
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

Ahzo, dus enkel die BGC firmware is klaar voor het 30mbit profiel ? En dommel gebruikt deze dan zelf om op de sagem te zetten...

Vanwaar de afkorting OLO ? (Other Lease Organisations ofzoiets:p ;) ?)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

OLO Other Licensed Operator
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

DJBase,

BGC laat "officieel" op dit moment enkel de BBOX-2 of Sagem 3464 toe op hun netwerk. Naar het schijnt is de gebruikte chipset daar doorslaggevend. De firmware is aangepast door BGC voor het Belgisch telefoonnet en wordt ook door de OLOs gebruikt, zoals Dommel (al dan niet met BGC logo). Er zijn versies met en zonder het Belgacom logo in gebakken.

Ik lees hier dat evt. AVM Fritzbox 7390 en Thomson Speedtouch 787 (de VDSL2 versie wel te verstaan) ook zouden werken, maar de vraag is of dit niet enkel op het testprofiel is...
Afbeelding
jvme
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2008, 11:24
Locatie: Lokeren-Daknam
Contacteer:

David,

Als ik op "http://cpe.mirrors.skynet.be/" ga kijken, vind ik niet de normale firmware (60A022) of de
de recovery (60R109).

Is dit wel de juiste link?

Mvg,

jvme
Met Vriendelijke Groet, Best Regards

Johan Vermeire
SoftTech Consulting gcv
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

jvme schreef:David,

Als ik op "http://cpe.mirrors.skynet.be/" ga kijken, vind ik niet de normale firmware (60A022) of de
de recovery (60R109).

Is dit wel de juiste link?

Mvg,

jvme

Gebruik de zoekfunctie van uw browser eens.

http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_6 ... secure.bin
http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_6 ... re.res.bin

Zijn jullie nu echt zo dom of gewoon dat ze alles met de paplepel ingeven?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Trojan schreef:
jvme schreef:David,

Als ik op "http://cpe.mirrors.skynet.be/" ga kijken, vind ik niet de normale firmware (60A022) of de
de recovery (60R109).

Is dit wel de juiste link?

Mvg,

jvme

Gebruik de zoekfunctie van uw browser eens.

http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_6 ... secure.bin
http://cpe.mirrors.skynet.be/FAST3464_6 ... re.res.bin

Zijn jullie nu echt zo dom of gewoon dat ze alles met de paplepel ingeven?



Nu niet té denigrerend gaan doen eh :p.
Maar ik ga wel akkoord dat hij gewoon mocht lezen/zoeken :p.
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

Paplepel is gemakkelijker ;)

Dat word dan een belgogem modem :p, cool

Nog nieuws over 30mbit overzetting per regio of bij wie je moet bellen om te zagen dat ze u overzetten, bij dommel zeiden ze dat zij er niets mee te maken hadden... maar toen ik zei van, als ik mijn factuur niet betaal dan heb ik er ook niets mee te maken zeker. (pasop wel 3 dagen na elkaar moeten bellen voor ik iemand aan de lijn had die er zogezegd iets over wist...) en ze wijzen met de vinger uiteindelijk naar belgacom...

Tja naar belgacom boethiek gegaan, maar ze hadden door dat ik enkel maar telefoon lijn abonnement had via belgacom en niet internet :'( dus scheepte ze mij er ook weer af, wel terecht uiteraard mja....
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Djbase,

de omschakeling zit idd. bij Belgacom, en de voorziene termijn voor omschakeling is als "vóór eind dit jaar" opgegeven.
Dit gedeelte is compleet de infrastructuur van Belgacom en Dommel kan dit voor zover ik weet idd. niets zelf aan doen.

Bij mijn weten is het zo dat de techniekers stelselmatig de instellingen van de VDSL2 klanten aanpassen:

a) De centrales, lDCs en ROPs moeten uitgerust zijn met hardware en juiste firmware (wat wellicht reeds het geval is),
b) De nieuwe klanten worden vaak meteen al op het nieuwe profiel gezet waar het technisch mogelijk is. Voor zover ik heb begrepen is dit iets dat ze voor bestaande klanten klant per klant handmatig doen, vandaar dat het ook langer duurt en over een grotere periode is uitgespreid.

Als je een goeie Belgacom insider kent zijn ze misschien bereid je sneller voort te helpen met de omschakeling, maar dan moet je ook meteen bij iemand terecht komen die de juiste rechten daartoe heeft natuurlijk.

Mvg,

David
Afbeelding
djbase
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 dec 2008, 11:16

Ahzo, dat wordt wachten dan maar ;)
Alfredo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:11

Stormlord schreef:@ Sardonis,

Ik heb het bij mij als volgt gedaan (bij mij werd de firmware ook niet automatisch bijgewerkt, ondanks het feit dat de VOIP VLAN aan stond en een aantal reboots en coldstarts) - ik heb een Sagem 3464 en speedconnect plus met fixed IP:

Bij mij lukt het updaten van de firmware zelfs niet handmatig. Na 30 seconden (ongeveer 80% van de upload) begint deze opnieuw. Na nogmaals 30 seconden krijg ik bericht dat de verbinding geherinitialiseerd is. Dat schiet dus niet op.

EDIT - Vreemd, via de draadloze verbinding doet hij het wel.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Hoe flash jij? Via de webpage? Ik had voor zover ik me herinner niet echt een progress indicator...
Afbeelding
Alfredo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:11

Google Chrome toont aan hoeveel procent van je bestand reeds geüpload is. Daaraan kon ik zien dat hij bij 80% opnieuw begon en na nogmaals 80% de verbinding verbrak. Voor het flashen zelf is er inderdaad geen progress indicator.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ale, ze hebben van bij dommel dan toch gebeld,
en heb de melding gekregen dat omdat er geen dommel firmware op stond, ze hem niet mogen/willen opsturen.

Dus @ de mensen hier die een BGC firmware op hun modem zetten, ge geeft uw garantie weg van dommel :p.

Ik moet weer een extra modem gaan betalen, terwijl het via PXE zomaar te fixen is, maar sagem geeft hunne kernel niet vrij, al is dit op het randje van illegaal.
Dit omdat ze linux gebruiken en een hele hoop licentie gezever dat ik hier niet volledig uit de doeken wil doen :p.

Kunnen de belgacom techniekers hier eigenlijk aan de source code van die firmware files, of hebben ze daar geen clearance voor?
Of worden die zelfs van sagem uit uitgeduwd?

In principe had ik enkel de kernel nodig, en kon dan desnoods mbv wat solderen een nieuwe firmware erop flashen..


edit: wel oh zo grappig, volgens hun is hun firmware "open", en kan je er mee mee.
Ik zie geen verschil buiten de branding van BGC die er niet is, en kan in principe met de meer up2date firmware van BGC een stuk meer :p.
Het enige dat ik eigenlijk niet wil is de lelijke BBox "outer shell". Dat gaat zo out of place lijken bij de rest :p.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”