Ale, ze hebben van bij dommel dan toch gebeld,
en heb de melding gekregen dat omdat er geen dommel firmware op stond, ze hem niet mogen/willen opsturen.
Dus @ de mensen hier die een BGC firmware op hun modem zetten, ge geeft uw garantie weg van dommel
.
Ik moet weer een extra modem gaan betalen, terwijl het via PXE zomaar te fixen is, maar sagem geeft hunne kernel niet vrij, al is dit op het randje van illegaal.
Dit omdat ze linux gebruiken en een hele hoop licentie gezever dat ik hier niet volledig uit de doeken wil doen
.
Kunnen de belgacom techniekers hier eigenlijk aan de source code van die firmware files, of hebben ze daar geen clearance voor?
Of worden die zelfs van sagem uit uitgeduwd?
In principe had ik enkel de kernel nodig, en kon dan desnoods mbv wat solderen een nieuwe firmware erop flashen..
edit: wel oh zo grappig, volgens hun is hun firmware "open", en kan je er mee mee.
Ik zie geen verschil buiten de branding van BGC die er niet is, en kan in principe met de meer up2date firmware van BGC een stuk meer
.
Het enige dat ik eigenlijk niet wil is de lelijke BBox "outer shell". Dat gaat zo out of place lijken bij de rest
.