Heb voor mijn dochter een "generation MTV 10" abonnement afgesloten (eerste 10 maanden maar 5 euro).
Op de promotie staat duidelijk elke maand 600 SMS'jes GRATIS ! (inbegrepen in bundel : 600 gratis sms'en naar alle Belgische netwerken)
Nu is het me niet duidelijk waarom die 5 euro betaald wordt.
Heb je dan elke maand 10 euro beltgoed ?
Op de site van HOTGSM staat :
Prijs binnen bundel
1 minuut bellen € 0,25
1 SMS Gratis (max. 600 /mnd)
1 MMS € 0,25
Dus begrijp ik het dat je per maand 600 SMS'jes kan versturen en 40 minuten bellen. Wat je daarboven doet wordt extra aangerekend. ofo zie ik dat verkeerd ? Op een eerste factuur werden enkele gesprekken apart gefactureerd.
Heb uiteraard even naar klantendienst Proximus gebeld,maar heb dat na 10 minuten in hold opgegeven.
Voorwaarden MTV 10
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
ik vermoed dat je juist zit, naar als het geld op is zal ze niet meer kunnen bellen denk ik.
als ze kan blijven doorbellen en ze beseft dat [nog] niet goed zou het wel eens een dure maand kunnen worden.
als ze kan blijven doorbellen en ze beseft dat [nog] niet goed zou het wel eens een dure maand kunnen worden.
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
http://customer.proximus.be/nl/Generati ... Rates.html
Je betaalt bij de MTV Generation 10 in totaal 10€ (of 5€ in promoperiode) voor de 600 sms'jes én 10MB.
Als je de MTV Generation 20 neemt, dan zie je dat er én 10 000 sms'en én 60 minuten én 10MB inbegrepen zijn in de 20€.
In jouw geval zal jouw dochter vanaf de eerste minuut dat ze belt aan 25ct per minuut bellen. En na de 600 sms'jes kost haar (/u) dat 6ct per bericht.
Je betaalt bij de MTV Generation 10 in totaal 10€ (of 5€ in promoperiode) voor de 600 sms'jes én 10MB.
Als je de MTV Generation 20 neemt, dan zie je dat er én 10 000 sms'en én 60 minuten én 10MB inbegrepen zijn in de 20€.
In jouw geval zal jouw dochter vanaf de eerste minuut dat ze belt aan 25ct per minuut bellen. En na de 600 sms'jes kost haar (/u) dat 6ct per bericht.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
- dietervanb
- Elite Poster
Maar er staat :
Sms al uw vrienden gratis 24/24
Elke maand kunt u gratis sms’en naar alle netwerken.
Als je daar 10 euro moet voor betalen is dat niet echt meer "gratis". Dacht dat die gratis SMS'jes bovenop het tegoed van 10 euro kwamen.
Na ja : ze is 17 en moet maar zelf wat leren haar budget onder controle te houden. Moeten we tenslotte allemaal ....
Als je daar 10 euro moet voor betalen is dat niet echt meer "gratis". Dacht dat die gratis SMS'jes bovenop het tegoed van 10 euro kwamen.
Na ja : ze is 17 en moet maar zelf wat leren haar budget onder controle te houden. Moeten we tenslotte allemaal ....
- LPS
- Premium Member
En er staat vanaf 10€ per maand, maar om zogenaamd gratis 24/24 te sms'en moet je idd voor de mtv20 gaan.
En gratis is altijd relatief, voor niets gaat de zon op... Marketing :')
Als ze 17 is dan is het abo normaalgezien aangesloten op jouw naam, en zal jij dus ook opdraaien voor alle verbruikskosten. Dus als ze haar kosten niet onder controle kan houden, dan zal jij daar vooral last van hebben ^^. Doorfactureren dus ;o)
En gratis is altijd relatief, voor niets gaat de zon op... Marketing :')
Als ze 17 is dan is het abo normaalgezien aangesloten op jouw naam, en zal jij dus ook opdraaien voor alle verbruikskosten. Dus als ze haar kosten niet onder controle kan houden, dan zal jij daar vooral last van hebben ^^. Doorfactureren dus ;o)
Hmm die abonnementen vind ik eigenlijk maar zwakjes. Die generations alleszinds toch. Ik vind dat de prepaids van generation toch een meerwaarde hebben t.o.v. de abbonementen. Voor 15 euro per maand heb je dus die belwaarde die je opsoupeert zoals je wil en 5000 smsen en 15 surfsessies (aan 10 mb) dacht ik. En je zit niet vast aan zo'n dom abbonement. Je moet wel elke maand herladen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik vind de abonnementen juist wel interessant, zeker nu met die promo's. De surfsessies bij Proximus voor herlaadkaarten, zijn 30 minuten x 15.
Indien on-line besteld:
Indien on-line besteld:
11,67 euro per maand (gezien over 24 maanden) voor 10k smsjes, 60 belminuten en 10 MB is zeer sterk.Voor een nieuw abonnement op Generation MTV 20-30 voor 24 maanden: € 10 gedurende 20 maanden
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik denk dat je het nog niet begrijptdietervanb schreef:Maar er staat :
je betaalt elke maand 10€ (momenteel promotie dat je tijdelijk 5€ betaalt)
wat heb je voor 10€: 40 min beltijd
en wat krijg je gratis: 600 sms'jes
dus niet 10€ + 5€ of 10€ + 10€ ofzo
gewoon 10€ per maand, tenzij men meer belt dan 40 min (of als men internationale gesprekken of speciale gesprekken voert)
Mogelijk dat de eerste maand meer of minder is dan 10€ als men bij Proximus met pro rata werkt
ik heb zelf geen ervaring met Proximus, maar bij Mobistar betaal je de 1ste maand iets meer vanwege pro rata
Zoals al eerder aangehaald door LPS hierboven, zijn enkel de SMS'en inbegrepen in deze bundel,Shenron schreef: wat heb je voor 10€: 40 min beltijd
en wat krijg je gratis: 600 sms'jes
de belminuten NIET.
Enkel bij Generation MTV 20 en 30 zijn er belminuten inbegrepen
Denk eraan dat dit een abonnementskost is, geen prepaid!
Over het wel of niet aantrekkelijk zijn van deze formules spreek ik me niet uit, dat is een persoonlijke voorkeur.
MTV 10
Maandelijks bedrag: 10€
Gratis Sms: 600
Gratis surfsessies: 10 MB
Inbegrepen belminuten: -
MTV 20:
Maandelijks bedrag: 20€
Gratis Sms: 10 000
Inbegrepen belminuten: 60 min All Time, All Networks
MTV 10:
Maandelijks bedrag: 30€
Gratis Sms: 10 000
Inbegrepen belminuten: 120 min All Time, All Networks
- dietervanb
- Elite Poster
Binnen paar maanden is ze 18LPS schreef:En er staat vanaf
Heb dit alleen genomen omdat via HOTGSM je een gratis GSM kreeg, die van haar was stuk en had haar voor haar 18e verjaardag eentje met touchscreen beloofd. Om die enkele maanden te overbruggen dus op dit voorstel ingegaan.
Vroeger was ze bij BASE en nam ze 10 keer per jaar een 15euro prepaid om ook te kunnen SMS'en.
Denk dat ze op gebied van prijs (7,9/maand) er op vooruit gaat en er een GSM bij heeft.
Ik nam enkele maanden geleden ook een abonnement bij hotgsm. Het was MTV10 zonder internet, nu ontvang ik facturen waarop wel staat dat ik voor internet koos??? Bij de levering werd me ook verzekerd dat mijn nummeroverdracht binnen de 48 UREN zou plaatsvinden, in werkelijkheid duurde dit 32 DAGEN!!! En het is heel vreemd dat ze foto's moeten hebben van zowel je idenditeitskaart en je bankkaart, is dit trouwens wel wettelijk?
Conclusie: hotgsm heeft me zonder toestemming een optie op mijn abonnement aangesmeerd en mij meer dan een maand onbereikbaar gemaakt voor werk, familie en vrienden. Maar ja probeer deze charlatans maar eens te bereiken of een klacht in te dienen.
Ik zou dus iedereen willen waarschuwen voor deze malafide firma, Dit zijn niet mijn woorden maar bij Proximus zelf waarschuwen ze hun klanten om niet met hotgsm in zee te gaan.
Conclusie: hotgsm heeft me zonder toestemming een optie op mijn abonnement aangesmeerd en mij meer dan een maand onbereikbaar gemaakt voor werk, familie en vrienden. Maar ja probeer deze charlatans maar eens te bereiken of een klacht in te dienen.
Ik zou dus iedereen willen waarschuwen voor deze malafide firma, Dit zijn niet mijn woorden maar bij Proximus zelf waarschuwen ze hun klanten om niet met hotgsm in zee te gaan.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Fotokopie van identiteitskaart: Ja dat is wettelijk. Bii ieder telefonie abonnement (mobiel, vaste lijn) wordt je identiteit gevraagd. Voor mijn part zouden ze dat mogen doen voor pre-paid nummers ook.herent schreef:En het is heel vreemd dat ze foto's moeten hebben van zowel je idenditeitskaart en je bankkaart, is dit trouwens wel wettelijk?
Fotokopie van bankkaart: voor niets nodig.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Waarom zouden ze dat ook mogen voor prepaid nummers?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Omdat ik het niet normaal vind dat iedereen volledig anoniem een prepaid nummer kan kopen, zonder enige identificatie. Dit vergemakkelijkt aanzienlijk het misbruik (telefooonpesterijen, valse alarm meldingen), om maar niet te spreken over het crimineel gebruik van pre-paid nummers.Lord Utopia schreef:Waarom zouden ze dat ook mogen voor prepaid nummers?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- LPS
- Premium Member
Waaruit blijkt dat je voor internet koos? Wat hebben ze precies van 'internet' aangerekend dat je niet gebruikt hebt?herent schreef:Ik nam enkele maanden geleden ook een abonnement bij hotgsm. Het was MTV10 zonder internet, nu ontvang ik facturen waarop wel staat dat ik voor internet koos??? Bij de levering werd me ook verzekerd dat mijn nummeroverdracht binnen de 48 UREN zou plaatsvinden, in werkelijkheid duurde dit 32 DAGEN!!! En het is heel vreemd dat ze foto's moeten hebben van zowel je idenditeitskaart en je bankkaart, is dit trouwens wel wettelijk?
De nummeroverdracht kan wel eens iets langer duren ja, maar 32 dagen is inderdaad erg lang. Er moet ergens een cijfertje mis geweest zijn in de aanvraag (= meest voorkomende fout). Waar lag de oorzaak? Foto van eID is idd normaal, van bankkaart niet normaal. Zou'k ook niet toelagen overigens.
Het is niet omdat er iets misloopt (lange portering) dat Hotgsm ter kwader trouw is. En zelfs als ze iets van internet te veel op uw lijn hebben gezet, dan zal dat zeker niet zijn omdat ze malafide zijn. Zolang jij niets aangevraagd of getekend hebt, dan moet je niets betalen en moeten ze het er vanaf halen. En dat zullen ze ook wel doen/gedaan hebben veronderstel ik.