Spelfouten

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik begrijp die mail ook perfect. Maar zo zit Nederlands dus niet in elkaar.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Waar ik mij ook aan erger: terrabyte. Uegh. :nono:
En smallband. Astemblieft zeg. Maak er ineens smalllband van. :roll:
Nog eentje: passwoord. :bang:

EDIT: voor de nincompoops
terra = aarde (Latijn)
tera = monsterlijk groot (Grieks). Giga is ook Grieks en betekent reusachtig groot. Volgens de Grieken was een monster groter dan een reus. :)

Smalband met 1 l in het Nederlands of narrowband in het Engels.

Paswoord (1 * s, 2 * o) of wachtwoord in het Nederlands, password (2 * s, 1 * o) in het Engels.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

En toch vin ich da Limburgers mier letters moge gebreuhke. :banana:
t Hèngk natuurlik d'r vanaaf wieväöl d'r in dien dialek te laeze vilt, mer nao e paar tekste laeze mós te toch al e bitje e bild höbbe van wie me Limburgs sjrief.
Dei van Telenet eigelijk oooch: das nen echte smallllband. :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

localhost schreef:Nog eentje: passwoord. :bang:
Paswoord (met 1 s) is een onbestaand woord: ofwel password (Engels) ofwel wachtwoord.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sub Zero schreef:Paswoord (met 1 s) is een onbestaand woord: ofwel password (Engels) ofwel wachtwoord.
Net zoals smalband ook niet bestaat (dus met één, twee of 37 letters "l" is het eigenlijk nonsens).

Info... http://en.wikipedia.org/wiki/Smallband
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:
Sub Zero schreef:Paswoord (met 1 s) is een onbestaand woord: ofwel password (Engels) ofwel wachtwoord.
Net zoals smalband ook niet bestaat (dus met één, twee of 37 letters "l" is het eigenlijk nonsens).

Info... http://en.wikipedia.org/wiki/Smallband
zeiden ze tegen de mede-auteur van het Wikipedia-artikel... :lol:
http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... on=history

Tenandere, paswoord is wel een correct Nederlands woord, volgens de regels van samengestelde woorden. Pas = paspoort of legitimatiebewijs.
Makik auwe pas ies zien meniër?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Paspoort en identiteitskaart worden vaak (foutief) door elkaar gebruikt.
Het paspoort is een reisdocument in de vorm van een boekje.

Het paspoort mag niet worden verward met de identiteitskaart die - zoals de naam het zegt - maar uit een kaart bestaat.

Een Belgisch paspoort heeft een geldigheidsduur van 5 jaar.

Vanaf zijn geboorte kan elke Belg een eigen paspoort krijgen.

Met een identiteitskaart kunt u naar een 50-tal landen reizen,.
Het paspoort laat toe om naar alle landen ter wereld te reizen, desnoods na het bekomen van de vereiste visa.
Bron
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, en dan? "Paspoort" is toch een correct Nederlands woord, en "pas" is dat toch ook?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dfrog schreef:Paspoort en identiteitskaart worden vaak (foutief) door elkaar gebruikt.

Het paspoort mag niet worden verward met de identiteitskaart die - zoals de naam het zegt - maar uit een kaart bestaat.
En waar zit de poort in mijn paspoort dan? :wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Is dat paspoort dan niet hetzelfde als een reispas?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maglor schreef:
Dfrog schreef:Paspoort en identiteitskaart worden vaak (foutief) door elkaar gebruikt.

En waar zit de poort in mijn paspoort dan? :wink:
De poort in paspoort komt van de poorten in de middeleeuwse omwallingen. Je moest toen met dat document "passer à la porte".
Tegenwoordig zijn de grenscontroles in de luchthavens de 21ste eeuwse poorten in de omwallingen.

PS: Geek én voetballiefhebber? No wai! #5geekpoints #1nerdpoint

Trojan schreef:Is dat paspoort dan niet hetzelfde als een reispas?
Ja dat is hetzelfde.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

localhost schreef:
PS: Geek én voetballiefhebber? No wai! #5geekpoints #1nerdpoint
'k Geef het toe, een onwaarschijnlijke combinatie, maar te zien aan het aantal Foursquare gebruikers die inchecken tijdens een thuismatch van de Sporting, ben ik gelukkig niet alleen. :-)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Sub Zero schreef:
localhost schreef:Nog eentje: passwoord. :bang:
Paswoord (met 1 s) is een onbestaand woord: ofwel password (Engels) ofwel wachtwoord.
volgens spelling bestaat paswoord wel ze !

http://woordenlijst.org/zoek/?q=paswoord&w=w
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het paspoort is een reisdocument in de vorm van een boekje.

Een Belgisch paspoort heeft een geldigheidsduur van 5 jaar.

Vanaf zijn geboorte kan elke Belg een eigen paspoort krijgen.

Met een identiteitskaart kunt u naar een 50-tal landen reizen,.
Het paspoort laat toe om naar alle landen ter wereld te reizen, desnoods na het bekomen van de vereiste visa.
Bron
da's gewoon makkelijker, .. "ela manneke, mak kik uw pasken is" ..

probeer dat eens met identiteitskaart, .. dan ben je 4 keer over dat woord gevallen ! Natuurlijk weten we toch dat het identiteitskaart is en dat een paspoort da boeksken is, .. staat er toch op, tenzij ge niet kunt lezen :p

allé .. of ge krijgt iets in den aard van, .. "mag ik even uw aandacht jonge heer zou ik, uw identiteitskaart eens mogen zien" .. die lachte toch vierkant uit. hehe
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik ben nog nooit tegengehouden, maar ik zou durven zeggen "een paspoort heb ik niet maar ik kan u wel mijn identiteitskaart tonen".
Gaan ze waarschijnlijk niet mee kunnen lachen. Gelukkig drink ik *nooit* meer dan 2 glazen alcohol 4 uur voor ik moet rijden dwz ik blaas altijd negatief.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mij hebben ze nog nooit naar 'menne pas' gevraagd. Maar hier in Limburg praten de politiediensten over het algemeen dan ook A.N. en zijn ze zeer beleefd in hun bewoordingen.
Nee, die karikaturale beelden die me bijgebleven zijn van Gaston & Leo-filmpjes kloppen denk ik niet (meer) met de werkelijkheid :)
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”