Spelfouten
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik begrijp die mail ook perfect. Maar zo zit Nederlands dus niet in elkaar.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Waar ik mij ook aan erger: terrabyte. Uegh.
En smallband. Astemblieft zeg. Maak er ineens smalllband van.
Nog eentje: passwoord.![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
EDIT: voor de nincompoops
terra = aarde (Latijn)
tera = monsterlijk groot (Grieks). Giga is ook Grieks en betekent reusachtig groot. Volgens de Grieken was een monster groter dan een reus.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Smalband met 1 l in het Nederlands of narrowband in het Engels.
Paswoord (1 * s, 2 * o) of wachtwoord in het Nederlands, password (2 * s, 1 * o) in het Engels.
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
En smallband. Astemblieft zeg. Maak er ineens smalllband van.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nog eentje: passwoord.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
EDIT: voor de nincompoops
terra = aarde (Latijn)
tera = monsterlijk groot (Grieks). Giga is ook Grieks en betekent reusachtig groot. Volgens de Grieken was een monster groter dan een reus.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Smalband met 1 l in het Nederlands of narrowband in het Engels.
Paswoord (1 * s, 2 * o) of wachtwoord in het Nederlands, password (2 * s, 1 * o) in het Engels.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
En toch vin ich da Limburgers mier letters moge gebreuhke.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Dei van Telenet eigelijk oooch: das nen echte smallllband.t Hèngk natuurlik d'r vanaaf wieväöl d'r in dien dialek te laeze vilt, mer nao e paar tekste laeze mós te toch al e bitje e bild höbbe van wie me Limburgs sjrief.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Net zoals smalband ook niet bestaat (dus met één, twee of 37 letters "l" is het eigenlijk nonsens).Sub Zero schreef:Paswoord (met 1 s) is een onbestaand woord: ofwel password (Engels) ofwel wachtwoord.
Info... http://en.wikipedia.org/wiki/Smallband
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
zeiden ze tegen de mede-auteur van het Wikipedia-artikel...r2504 schreef:Net zoals smalband ook niet bestaat (dus met één, twee of 37 letters "l" is het eigenlijk nonsens).Sub Zero schreef:Paswoord (met 1 s) is een onbestaand woord: ofwel password (Engels) ofwel wachtwoord.
Info... http://en.wikipedia.org/wiki/Smallband
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://en.wikipedia.org/w/index.php?tit ... on=history
Tenandere, paswoord is wel een correct Nederlands woord, volgens de regels van samengestelde woorden. Pas = paspoort of legitimatiebewijs.
Makik auwe pas ies zien meniër?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Paspoort en identiteitskaart worden vaak (foutief) door elkaar gebruikt.
BronHet paspoort is een reisdocument in de vorm van een boekje.
Het paspoort mag niet worden verward met de identiteitskaart die - zoals de naam het zegt - maar uit een kaart bestaat.
Een Belgisch paspoort heeft een geldigheidsduur van 5 jaar.
Vanaf zijn geboorte kan elke Belg een eigen paspoort krijgen.
Met een identiteitskaart kunt u naar een 50-tal landen reizen,.
Het paspoort laat toe om naar alle landen ter wereld te reizen, desnoods na het bekomen van de vereiste visa.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja, en dan? "Paspoort" is toch een correct Nederlands woord, en "pas" is dat toch ook?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
En waar zit de poort in mijn paspoort dan?Dfrog schreef:Paspoort en identiteitskaart worden vaak (foutief) door elkaar gebruikt.
Het paspoort mag niet worden verward met de identiteitskaart die - zoals de naam het zegt - maar uit een kaart bestaat.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
De poort in paspoort komt van de poorten in de middeleeuwse omwallingen. Je moest toen met dat document "passer à la porte".Maglor schreef:En waar zit de poort in mijn paspoort dan?Dfrog schreef:Paspoort en identiteitskaart worden vaak (foutief) door elkaar gebruikt.
Tegenwoordig zijn de grenscontroles in de luchthavens de 21ste eeuwse poorten in de omwallingen.
PS: Geek én voetballiefhebber? No wai! #5geekpoints #1nerdpoint
Ja dat is hetzelfde.Trojan schreef:Is dat paspoort dan niet hetzelfde als een reispas?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
'k Geef het toe, een onwaarschijnlijke combinatie, maar te zien aan het aantal Foursquare gebruikers die inchecken tijdens een thuismatch van de Sporting, ben ik gelukkig niet alleen.localhost schreef:
PS: Geek én voetballiefhebber? No wai! #5geekpoints #1nerdpoint
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
volgens spelling bestaat paswoord wel ze !Sub Zero schreef:Paswoord (met 1 s) is een onbestaand woord: ofwel password (Engels) ofwel wachtwoord.localhost schreef:Nog eentje: passwoord.
http://woordenlijst.org/zoek/?q=paswoord&w=w
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
da's gewoon makkelijker, .. "ela manneke, mak kik uw pasken is" ..Dfrog schreef:Paspoort en identiteitskaart worden vaak (foutief) door elkaar gebruikt.
BronHet paspoort is een reisdocument in de vorm van een boekje.
Een Belgisch paspoort heeft een geldigheidsduur van 5 jaar.
Vanaf zijn geboorte kan elke Belg een eigen paspoort krijgen.
Met een identiteitskaart kunt u naar een 50-tal landen reizen,.
Het paspoort laat toe om naar alle landen ter wereld te reizen, desnoods na het bekomen van de vereiste visa.
probeer dat eens met identiteitskaart, .. dan ben je 4 keer over dat woord gevallen ! Natuurlijk weten we toch dat het identiteitskaart is en dat een paspoort da boeksken is, .. staat er toch op, tenzij ge niet kunt lezen
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
allé .. of ge krijgt iets in den aard van, .. "mag ik even uw aandacht jonge heer zou ik, uw identiteitskaart eens mogen zien" .. die lachte toch vierkant uit. hehe
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik ben nog nooit tegengehouden, maar ik zou durven zeggen "een paspoort heb ik niet maar ik kan u wel mijn identiteitskaart tonen".
Gaan ze waarschijnlijk niet mee kunnen lachen. Gelukkig drink ik *nooit* meer dan 2 glazen alcohol 4 uur voor ik moet rijden dwz ik blaas altijd negatief.
Gaan ze waarschijnlijk niet mee kunnen lachen. Gelukkig drink ik *nooit* meer dan 2 glazen alcohol 4 uur voor ik moet rijden dwz ik blaas altijd negatief.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Mij hebben ze nog nooit naar 'menne pas' gevraagd. Maar hier in Limburg praten de politiediensten over het algemeen dan ook A.N. en zijn ze zeer beleefd in hun bewoordingen.
Nee, die karikaturale beelden die me bijgebleven zijn van Gaston & Leo-filmpjes kloppen denk ik niet (meer) met de werkelijkheid![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nee, die karikaturale beelden die me bijgebleven zijn van Gaston & Leo-filmpjes kloppen denk ik niet (meer) met de werkelijkheid
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)