Telenet zal binnenkort ook wel weer uit de startblokken komen qua upspeed,goeie reclame hier van Belgacom,dat hebben wij Telenetters graag Daar zijn ze ook niet van gisteren.
Aanpassing downloadsnelheid door BGC
-
- Forumtroll
- Bedankt: 1 keer
Telenet zal binnenkort ook wel weer uit de startblokken komen qua upspeed,goeie reclame hier van Belgacom,dat hebben wij Telenetters graag Daar zijn ze ook niet van gisteren.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
aja en hoe heeft telenet f-gereageerd op generation?
Bij mijn weten niet
Bij mijn weten niet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
precies wel 'n serieuze telenetfan eh? Anyways ze zijn daar idd niet van gisteren maar van eergisteren hun netwerk is overbelast en dat is algemeen geweten. Telenet heeft juist niks te zeggen als reactie.Rikkyrocker schreef:
- proximusboyke
- Elite Poster
iedereen heeft zijn fanboys
en dat mag
ik was ook best tevreden tot ik werd afgesloten voor een openstaand bedrag van 129XX euro.
Moest dit niet gebeurd zijn zat ik waarschijnlijk nog bij telenet.
en dat mag
ik was ook best tevreden tot ik werd afgesloten voor een openstaand bedrag van 129XX euro.
Moest dit niet gebeurd zijn zat ik waarschijnlijk nog bij telenet.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik vond toch dat hun vergelijking op basis van ISPmonitor ferm de feiten aan verdraaien is hoor, hadden ze gekund hadden ze BC op alle vlakken overtroffen, het zal langer wachten zijn en laten we hopen dat ze hun les geleerd hebben dat besparen op investeringen toch zijn to geëist heeft
Jaja jarenlang de snelste (en de duurste) geweest op alle vlakken, maar nu enkel de duurste.
Van een bittere pil gesproken voor de TN voorstanders (je bent enkel nog de duurste , hopelijk niet voor jaren)
Jaja jarenlang de snelste (en de duurste) geweest op alle vlakken, maar nu enkel de duurste.
Van een bittere pil gesproken voor de TN voorstanders (je bent enkel nog de duurste , hopelijk niet voor jaren)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Goh, bittere pil? Ten eerste is TN niet trager geworden, ten tweede is de factuur niet zoveel hoger dan die van BGC, ten derde zitje nog altijd op een netwerk dat niet vertraagd wanneer je ook naar tv wil kijken, ten vierde is TN nog altijd een stuk sneller met hun fibernet abbo's en ten vijfde is het bij BGC nog altijd gokken op welke technologie ze je gaan zetten wanneer je een abbo afsluit. Redenen genoeg dus om te twijfelen tussen de twee grootmachten...honda4life schreef:Ik vond toch dat hun vergelijking op basis van ISPmonitor ferm de feiten aan verdraaien is hoor, hadden ze gekund hadden ze BC op alle vlakken overtroffen, het zal langer wachten zijn en laten we hopen dat ze hun les geleerd hebben dat besparen op investeringen toch zijn to geëist heeft
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
1) neen, maar Belgacom is sneller gewordeniceke schreef:Goh, bittere pil? Ten eerste is TN niet trager geworden, ten tweede is de factuur niet zoveel hoger dan die van BGC, ten derde zitje nog altijd op een netwerk dat niet vertraagd wanneer je ook naar tv wil kijken, ten vierde is TN nog altijd een stuk sneller met hun fibernet abbo's en ten vijfde is het bij BGC nog altijd gokken op welke technologie ze je gaan zetten wanneer je een abbo afsluit. Redenen genoeg dus om te twijfelen tussen de twee grootmachten...
2) de factuur is soms serieus hoger
3) maar wel vertraagd wordt als er teveel gebruikers op dezelfde node zitten
4) voor dit specifiek "uber duur" abbonement zijn ze nog de snelste ja, so what ?
5) ongeveer 75 % van de gehele Belgische bevolking (ja hoor, gans België) is nu al aansluitbaar op VDSL2 en dit stijgt met de dag
Veel redenen om te twijfelen zie ik in ieder geval niet (meer) TN fanboy !
- proximusboyke
- Elite Poster
12000 en zoveel
Laatst gewijzigd door proximusboyke 03 sep 2010, 00:25, in totaal 1 gewijzigd.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
vandaag ook op het 17A profiel gezet:)
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 139164 kbps
max payload: 114304 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 29.8 dB
loop length: 77 m
near end: 440 m
far end: 95 m
avg. length: 204 m
snr margin: 28.1 dB
attenuation: 5.1 dB
avg. margin: 28.9 dB
avg. snr: 44.0 dB
Ik krijg er wel niet meer uit dan 20 mbit down.
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 139164 kbps
max payload: 114304 kbps
training: 29.8 dB
loop length: 77 m
near end: 440 m
far end: 95 m
avg. length: 204 m
snr margin: 28.1 dB
attenuation: 5.1 dB
avg. margin: 28.9 dB
Ik krijg er wel niet meer uit dan 20 mbit down.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik was sinds een paar jaren Telenet fanboy geworden, maar sinds m'n Turbonet en digitale TV perikelen vind ik het knap dat Belgacom serieuze stappen vooruit heeft gezet.quistnix schreef: 1) neen, maar Belgacom is sneller geworden
2) de factuur is soms serieus hoger
3) maar wel vertraagd wordt als er teveel gebruikers op dezelfde node zitten
4) voor dit specifiek "uber duur" abbonement zijn ze nog de snelste ja, so what ?
5) ongeveer 75 % van de gehele Belgische bevolking (ja hoor, gans België) is nu al aansluitbaar op VDSL2 en dit stijgt met de dag
Veel redenen om te twijfelen zie ik in ieder geval niet (meer) TN fanboy !
0) we hadden wat schrik ivm de BGTV kwaliteit (zeker in 't begin van hun opstart was het verschrikkelijk beeld) maar dit is nu gewoon goed.
1) ik was al tevreden over 20 Mbps bij Belgacom, nu 30 Mbps dat is hetzelfde als ons vorig Turbonet abonnement
2) factuur is gezakt met 18 EUR per maand
3) constant dezelfde snelheid met Belgacom.... Turbonet had ik soms snelheden van 15 Mbps -> absoluut niet leuk wanneer je zoveel geld betaald en helpdesk vond dit maar normaal
4) zie hierboven... er zijn veel momenten dat de snelheid normaal was, maar soms 's nachts na 3u gedownload en dan zelfs was er een snelheid van maar 24 Mbps.
5) wij hebben het geluk dat de ROP achter onze hoek staat, dus hell yeah! Belgacom staat voor ons een trapje hoger.
Wij zijn echter hoppers geworden....indien Telenet volgende maanden met iets spectaculair gaan komen aan een deftige prijs en een serieuze uitbreiding van hun netwerk.... wie weet stappen volgend jaar terug over. Momenteel zijn we tevreden over Belgacom.
Victory Not Vengeance
- fryelectro
- Elite Poster
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ook de update ontvangen vandaag, Favorite:
Download komt wel nog waarschijnlijk, modemwaardes:
BBox2 staat beneden, daar ik geen kabel kon trekken van daaruit naar boven gebruik ik een set Ruckussen om het internetsignaal tot op m'n kamer te krijgen, de ontvangende Ruckus is aangesloten op m'n oude SMC router die nu dienst doet als switch om zowel mijn computer als die van m'n broer van internet te voorzien.
Geen idee of die Ruckussen restrictie's qua snelheid zouden (kunnen) opleggen.
En zeggen dat ik niet eens een jaar geleden nog aan dezelfde downloadsnelheid surfte als m'n huidige uploadDownstream Training Margin : 26.2 dB
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
TX total power -20.7 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms
BBox2 staat beneden, daar ik geen kabel kon trekken van daaruit naar boven gebruik ik een set Ruckussen om het internetsignaal tot op m'n kamer te krijgen, de ontvangende Ruckus is aangesloten op m'n oude SMC router die nu dienst doet als switch om zowel mijn computer als die van m'n broer van internet te voorzien.
- fryelectro
- Elite Poster
Idd mooi resultaatkandanog schreef:Afstand lijkt me wat groot 200 Km dacht Mechelen "15 km en zoveel" van uit Wilrijk ?
is dat in vogelvlucht berekend ? of zit daar iets anders achter ?
Al bij al mooi resultaat
Die afstand is uiteraard een zeer grove schatting op basis van de geografische info die bij jouw IP hoort en dat van de server waarop je de speedtest uitvoert. Om een voorbeeld te geven, jouw IP gaat als geografische info het adres van Belgacom hebben:
Code: Selecteer alles
role: Skynet NOC administrators
address: Belgacom SA de droit public
address: ANS/ROC/RNO/IEC - TGX Building
address: Boulevard du Roi Albert II, 27
address: B-1030 Bruxelles
address: Belgium
phone: +32 2 202-4111
fax-no: +32 2 203-6593
abuse-mailbox: [email protected]
admin-c: BIEC1-RIPE
tech-c: BIEC1-RIPE
nic-hdl: SN2068-RIPE
Orange go plus
Orange go plus
- quistnix
- Erelid
Laat nou net die TGX building al een paar jaar "history" zijn. Hallo, Internet Expert Team, het wordt eens tijd dat je dit vernieuwdfryelectro schreef:Die afstand is uiteraard een zeer grove schatting op basis van de geografische info die bij jouw IP hoort en dat van de server waarop je de speedtest uitvoert. Om een voorbeeld te geven, jouw IP gaat als geografische info het adres van Belgacom hebben:
role: Skynet NOC administrators address: Belgacom SA de droit public address: ANS/ROC/RNO/IEC - TGX Building
Ik heb net dezelfde opstelling als jij (met uitzondering van die SMC router), ik heb een tweede Ruckus receiver voor een tweede pc op hetzelfde verdiep. Nu als je testsnelheid zoveel lager ligt dan zal de Ruckus wel wat vertragen waarschijnlijk. Ik zit nog op 20, ben eens benieuwd als ze de lijn hier uitrollen of de Ruckus ook een spelbreker gaat zijn.jack the ripper schreef:Ook de update ontvangen vandaag, Favorite:
En zeggen dat ik niet eens een jaar geleden nog aan dezelfde downloadsnelheid surfte als m'n huidige uploadDownstream Training Margin : 26.2 dB
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
TX total power -20.7 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Vandaag gemerkt dat je geen schrik moet hebben dat de Ruckus vertragend werktKheopsys schreef:jack the ripper schreef:Ik heb net dezelfde opstelling als jij (met uitzondering van die SMC router), ik heb een tweede Ruckus receiver voor een tweede pc op hetzelfde verdiep. Nu als je testsnelheid zoveel lager ligt dan zal de Ruckus wel wat vertragen waarschijnlijk. Ik zit nog op 20, ben eens benieuwd als ze de lijn hier uitrollen of de Ruckus ook een spelbreker gaat zijn.
Downloadsnelheid is nu ook aangepast:
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 10 keer
Merk vandaag dat ik ook op het 17a profiel ben gezet.
Zone 050 (8000), internet abonnement Favorite
Van
Naam
Of van 18.7 naar 22.7 volgens speedtest (zonder BTV aan)
Zone 050 (8000), internet abonnement Favorite
Van
download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 72740 kbps
max payload: 59464 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
download upload
line: 37428 kbps 7968 kbps
payload: 29992 kbps 6048 kbps
max line: 108856 kbps
max payload: 87812 kbps
*-*
geld die verhoging ook voor "generation" klanten?
Ik woon in Gent en hier is nog geen verhoging ...
Ik woon in Gent en hier is nog geen verhoging ...
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 70216 kbps
max payload: 57396 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 25.9 dB
loop length: 89 m
near end: 475 m
far end: 86 m
avg. length: 217 m
snr margin: 24.5 dB
attenuation: 3.6 dB
avg. margin: 25.2 dB
forecast max line: 116550 kbps
forecast max payload: 94535 kbps
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Generation is niets anders dan Internet Favorite + enkele extra's (meer volume, extra korting)ogy schreef:geldt die verhoging ook voor "generation" klanten?
Dus: ja ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bedankt Philippephilippe.deleye schreef:Generation is niets anders dan Internet Favorite + enkele extra's (meer volume, extra korting)ogy schreef:geldt die verhoging ook voor "generation" klanten?
Dus: ja ...
Philippe.
dus, afwachten en hopen om in aanmerking te komen...
- quistnix
- Erelid
Speedtest.net is heel erg inaccuraat. En ik weet over wat ik spreek ! Ik haal meestal niet meer dan 14,5 Mbps in download terwijl ik met mijn Intense abbo normaal rond de 28,2 zou moeten halen. Eigenlijk heb ik geen enkel vertrouwen meer in al die "snelheidstest sites"Marsmillo schreef:Merk vandaag dat ik ook op het 17a profiel ben gezet. Of van 18.7 naar 22.7 volgens speedtest (zonder BTV aan)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
En speedtest varieert ook erg afhankelijk welke server er gebruikt wordt. Bij mij in Chrome komt ie niet verder dan 14 mbps, terwijl in Firefox (op dezelfde server) er ruim 23 mbps op komt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb de indruk dat ze momenteel volop bezig zijn met de "favourite" abo's ..... en dat de "intense" nog even zullen moet wachten , of vergis ik mij...
Ik ben alvast in blijde verwachting.....
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
- fryelectro
- Elite Poster
Terug opnieuw: er is geen regel in te vinden. En vermoedelijk zijn er nog altijd meer favourite abo's in omloop dan intense. Ikzelf heb een intense en ben vorige week overgezet. Volgens mij gaat het veel sneller gaan dan verwacht, maar toch: geduld hebben is de boodschapthiebapa schreef:Ik heb de indruk dat ze momenteel volop bezig zijn met de "favourite" abo's ..... en dat de "intense" nog even zullen moet wachten , of vergis ik mij...
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
Zou goed kunnen hoor,quistnix schreef:Speedtest.net is heel erg inaccuraat. En ik weet over wat ik spreek ! Ik haal meestal niet meer dan 14,5 Mbps in download terwijl ik met mijn Intense abbo normaal rond de 28,2 zou moeten halen. Eigenlijk heb ik geen enkel vertrouwen meer in al die "snelheidstest sites"Marsmillo schreef:Merk vandaag dat ik ook op het 17a profiel ben gezet. Of van 18.7 naar 22.7 volgens speedtest (zonder BTV aan)
Ik gebruik zo'n testje meer als indicatie.
Daarbij, vroeger op mijn oud profiel kwam ik gemiddeld op 18.7 uit, op een server in Amsterdam via firefox. Ookal was dit misschien niet mijn reële snelheid, geeft niet, ik kwam die waarde keer op keer tegen en gebruik die als maatstaf voor een normaal werkende lijn. Als ik op small band zat vroeger, daalde die waarde ook effectief of als er ergens een storing was, kon ik dat ook zo afleiden.
Denk dat ik dus safe zit als ik dat die 18.7 via mijn oud profiel vergelijk met een paar testjes op mijn nieuw profiel. Zolang ik maar de zelfde server gebruik browser en computer. Nu kom ik gemiddeld 22.7 uit. Dus stel ik dit als een normale waarde voor mijn lijn in normale werking. Als ik ga vergelijken met mijn oude lijn profiel, kan ik als conclusie stellen dat mijn lijn effectief een stuk sneller geworden is.
Nergens beweer ik dat dit mijn effectieve snelheid is.
*-*
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Quistnix : bizar, maar leuk
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- tomw
- Premium Member
Maak je in het eerste geval ook gebruik van load balancing over 2 sessies of is dat enkel je tweede sessie?
Als je enkel de tweede sessie gebruikt ziet het er naaruit dat je BBOX niet snel genoeg kan routeren.
Ik vrees nu al beetje voor de BBOX2 performance bij hogere VDSL2 snelheden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Testje met de sessie vanaf BBOX-2, wel een andere testserver.tomw schreef:Maak je in het eerste geval ook gebruik van load balancing over 2 sessies of is dat enkel je tweede sessie?
Als je enkel de tweede sessie gebruikt ziet het er naaruit dat je BBOX niet snel genoeg kan routeren.
- quistnix
- Erelid
Neen, ik gebruik helemaal geen load balancing. Ik heb mijn login/paswoord in de BBOX2 en die maakt automatisch een PPPOE sessie. Mijn PC krijgt dan een dynamisch (LAN) IP adres via DHCP in de range 192.168.1.xtomw schreef:Maak je in het eerste geval ook gebruik van load balancing over 2 sessies of is dat enkel je tweede sessie?
Als ik nu een tweede PPPOE sessie start in mijn PC krijg ik een dynamisch (WAN) IP adres van de SKYNET IP Pool op de BAS waarop ik geconnecteerd ben. Dit kun je verifiëren met start -> run -> cmd -> ipconfig.
Misschien heb je gelijk als je stelt dat de BBOX2 niet snel genoeg routeert. Kunnen jullie deze test ook eens doen, dus een snelheidstest met de PPPOE sessie van de modem én één met een PPPOE sessie aangemaakt in de PC zelf ?
- tomw
- Premium Member
Hier haal ik de volledige snelheid via de BBOX2. Beetje vreemd dat het zoveel scheelt voor u.quistnix schreef:Neen, ik gebruik helemaal geen load balancing. Ik heb mijn login/paswoord in de BBOX2 en die maakt automatisch een PPPOE sessie. Mijn PC krijgt dan een dynamisch (LAN) IP adres via DHCP in de range 192.168.1.xtomw schreef:Maak je in het eerste geval ook gebruik van load balancing over 2 sessies of is dat enkel je tweede sessie?
Als ik nu een tweede PPPOE sessie start in mijn PC krijg ik een dynamisch (WAN) IP adres van de SKYNET IP Pool op de BAS waarop ik geconnecteerd ben. Dit kun je verifiëren met start -> run -> cmd -> ipconfig.
Misschien heb je gelijk als je stelt dat de BBOX2 niet snel genoeg routeert. Kunnen jullie deze test ook eens doen, dus een snelheidstest met de PPPOE sessie van de modem én één met een PPPOE sessie aangemaakt in de PC zelf ?
Is het eigelijk bij iedere meting zo laag of slechts eenmalig?
- quistnix
- Erelid
Zeker en vast niet éénmalig. Ik heb nu al verschillende tests gedaan en kom telkens op het zelfde resultaat terecht. Ik zal in de komende dagen mijn snelheden posten met de sessie vanop de modem en met de sessie vanaf de PC. Deze avond is het in ieder geval zéér zeker zo dat ik maar 13 á 14 haal via de modem en de volle 28,2 via de sessie in de PC. Ik spreek dus over download want upload snelheid is blijkbaar niet geaffecteerd.
PS: ik heb een CAT5 LAN kabel tussen deze PC en de BBOX2. Bovendien is het zo dat deze week enkel deze PC op mijn LAN aktief is.
PS: ik heb een CAT5 LAN kabel tussen deze PC en de BBOX2. Bovendien is het zo dat deze week enkel deze PC op mijn LAN aktief is.
-
- Plus Member
Ik wil dat ook wel eens uittesten om te zien of er verschil is, maar ik weet totaal niet hoe. Mocht je eventueel een linkje hebben voor een leek zoals ik, of het even kort posten / pm'en hoe dat in zijn werk gaat. Zou ik dat zeker op prijs stellen.
*-*