Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Ik bedoel idd dat ge, eens op smalband, uw lijn 24/7 maximaal kunt stressen, natuurlijk rekening houdend met de smalband tussen 17u en 23 u en zo ettelijke TB's kunt binnenhalen.

Dat heb ik zelf 'getest' vorige maand :-D

Ik las vroeger dat je bij Belgacom tot 500 GB standaard kreeg en daarna tot 1 TB blokken gratis kon bijkopen. Dixit Trojan is dit niet beperkt tot 1 TB ...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heeft het zin om de factuur te weigeren bij Telenet of wacht ik beter even af op het antwoord van de ombudsdienst ?

- op mijn eerdere aangetekende schrijvens werd doodleuk een standaardmail teruggestuurd met de vage telemeter uitleg
- op mijn recente vraag rond mijn 2e facturatieperiode tijdens vrij downloaden werd er doodleuk geantwoord dat het bij de dienst mediatie zit en de ombudsdienst maar moet antwoorden

Is telenet dit soort rotbedrijf dat je eerst voor de rechtbank moet slepen alvorens ze zich wensen te verantwoorden ?

Ik heb de twee vorige facturatieperiode's slechts halftime van mijn 30mbps kunnen genieten, op minstens de helf van de dagen stond ik op smallband/verlaagde snelheid waardoor basic zaken zoals youtube in 360p een nachtmerrie werden. Niet dat we daar uren naar kijken, maar af en toe eens een filmpje van 10m is onmogelijk om live te kijken.

Telenet weigert om mij de gevraagde cijfers (mijn verbruik, gemiddeld verbruik) mede te delen. Als telenet dit bewijs niet wil leveren, dan wil ik voor de dagen dat telenet mij niet de service geeft waarop ik contractueel recht heb, dan ook niet het volle tarief betalen.

Dus je zou kunnen stellen dat ik de laatste twee maand al minstens recht heb op 1 maand compensatie. Dus mijn huidige factuur weigeren wegens niet opleveren van de speficaties tijdens de vorige twee maanden ?
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

Ik gebruik Fibernet 50

Ik probeer te weten te komen waar het Zwart op Wit staat dat je Alléééééén tussen 17u en 23u op smalband terecht kunt komen, maar ik vind daar eigenlijk geen echte bewijsplaats voor - behalve dan dit forum. Kan iemand mij vertellen waar dat precies staat?

Andere vraag: wanneer je als "grootverbruiker" geklist wordt (zo voel ik het toch aan), hoeveel tijd verloopt er dan tussen het verstrijken van je 10/20/30 extra "gratis" gigabyte en het intreden van de smalband? Of word je ogenblikkelijk en automatisch naar smalband gezwierd zodra de 10/20/30 GB opgesoupeerd zijn?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

deludo schreef:Ik probeer te weten te komen waar het Zwart op Wit staat dat je Alléééééén tussen 17u en 23u op smalband terecht kunt komen, maar ik vind daar eigenlijk geen echte bewijsplaats voor - behalve dan dit forum. Kan iemand mij vertellen waar dat precies staat?
Nergens volgens mij, maar is het gewoon een conclusie op basis van de groene/oranje/rode uren (waarbij 17-23u steeds rood is).
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

r2504 schreef:
deludo schreef:Ik probeer te weten te komen waar het Zwart op Wit staat dat je Alléééééén tussen 17u en 23u op smalband terecht kunt komen, maar ik vind daar eigenlijk geen echte bewijsplaats voor - behalve dan dit forum. Kan iemand mij vertellen waar dat precies staat?
Nergens volgens mij, maar is het gewoon een conclusie op basis van de groene/oranje/rode uren (waarbij 17-23u steeds rood is).
Staat nergens geschreven ... het is een persoonlijke ervaring die ikzelf (en een hoopp anderen) al een tweetal maanden heb mogen beleven.
Niks garandeert ons trouwens dat ze die periodes niet gaan verlengen en je een groter deel van de dag op smalband staat.
Maar voorlopig verlaagt de snelheid rond 17u00 of 18u00 uur en gaat het weer sneller vanaf 22u00 of 23u00. Je staat trouwens ook niet de hele tijd op 50 kB, er is ook een periode dat je rond de 350 kB staat. De laagste snelheid krijg je zo tussen 19u00 en 22u00.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

ub4b schreef:Als telenet dit bewijs niet wil leveren, dan wil ik voor de dagen dat telenet mij niet de service geeft waarop ik contractueel recht heb
Op wat denk jij recht te hebben? Alle snelheden zijn richtwaarden.
Dus in theorie kan je Telenet niets maken als ze je op 512Kbit zetten zelfs als je een Turbonet of Fibernet hebt.
Dit geldt trouwens ook voor de DSL aanbieders.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Door de wijziging van hun algemene voorwaarden kan je zonder probleem opstappen.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:
ub4b schreef:Als telenet dit bewijs niet wil leveren, dan wil ik voor de dagen dat telenet mij niet de service geeft waarop ik contractueel recht heb
Op wat denk jij recht te hebben? Alle snelheden zijn richtwaarden.
Dus in theorie kan je Telenet niets maken als ze je op 512Kbit zetten zelfs als je een Turbonet of Fibernet hebt.
Dit geldt trouwens ook voor de DSL aanbieders.
Ik denk toch als hierin geen verandering gaat komen,dat er zich minder en minder fibernet zullen aanschaffen,en over stappen op
expressnet binnenkort 100GB .
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Rikkyrocker schreef:
Astralon schreef:
ub4b schreef:Als telenet dit bewijs niet wil leveren, dan wil ik voor de dagen dat telenet mij niet de service geeft waarop ik contractueel recht heb
Op wat denk jij recht te hebben? Alle snelheden zijn richtwaarden.
Dus in theorie kan je Telenet niets maken als ze je op 512Kbit zetten zelfs als je een Turbonet of Fibernet hebt.
Dit geldt trouwens ook voor de DSL aanbieders.
Ik denk toch als hierin geen verandering gaat komen,dat er zich minder en minder fibernet zullen aanschaffen,en over stappen op
expressnet binnenkort 100GB .
Overstappen naar belgacom zekers, intensive, 56 euro, 30 mbit, 4.5 mbit profiel, geen limiet om te downloaden, gratis activatiekosten, gratis modem en 5 maanden promo voor maar 20 euro in de maand en een contract van 12 maand, als dat niet allemaal beter is dan wat telenet nu aanbied dan weet ik het niet meer hoor.

Mijn bestelling voor belgacom Intensive is nog voor deze week :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Astralon schreef:
ub4b schreef:Als telenet dit bewijs niet wil leveren, dan wil ik voor de dagen dat telenet mij niet de service geeft waarop ik contractueel recht heb
Op wat denk jij recht te hebben? Alle snelheden zijn richtwaarden.
Dus in theorie kan je Telenet niets maken als ze je op 512Kbit zetten zelfs als je een Turbonet of Fibernet hebt.
Dit geldt trouwens ook voor de DSL aanbieders.
als ze 30mbps adverteren is het een redelijke verwachting dat je dan toch wel wat meer dan 512kbps krijgt, anders had je hun goedkoopste productje genomen ipv maandelijks 70 eur te overhandigen
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

samsung schreef:Overstappen naar belgacom zekers, intensive, 56 euro, 30 mbit, 4.5 mbit profiel, geen limiet om te downloaden, gratis activatiekosten, gratis modem en 5 maanden promo voor maar 20 euro in de maand en een contract van 12 maand, als dat niet allemaal beter is dan wat telenet nu aanbied dan weet ik het niet meer hoor.

Mijn bestelling voor belgacom Intensive is nog voor deze week :-)
Hou je ons op de hoogte, Samsung? Ik denk dat ervaringen als die waarover jij het hebt, erg belangrijk zijn.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

deludo schreef:
samsung schreef:Overstappen naar belgacom zekers, intensive, 56 euro, 30 mbit, 4.5 mbit profiel, geen limiet om te downloaden, gratis activatiekosten, gratis modem en 5 maanden promo voor maar 20 euro in de maand en een contract van 12 maand, als dat niet allemaal beter is dan wat telenet nu aanbied dan weet ik het niet meer hoor.

Mijn bestelling voor belgacom Intensive is nog voor deze week :-)
Hou je ons op de hoogte, Samsung? Ik denk dat ervaringen als die waarover jij het hebt, erg belangrijk zijn.
Zal ik zeker doen, ben nog aan het twijfelen ivm mijn digitale tv om ook belgacom te nemen maar daar ben ik nog niet uit maar internet wordt zeker intensive :-)
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Wat een Bullsh... allemaal..Ik hoop dat veel mensen Telenet gaan verlaten indien ze hun beloftes niet nakomen..Vrij downloaden als het hun past ( tussen 02.03 en 03.04 ?) Als je het lef hebt om buiten die uren je dure abo te gebruiken kom je op dino snelheid :bang: Wat een sufferds..Ik hoop oprecht dat veel mensen vertrekken.Ik zelf ben niet zo heel lang klant maar ben aan het overwegen om met alles daar te vertrekken ,,tv,tel en internet.
Verwachten ze in Mechelen nu echt dat ze met zulke praktijken uit voormalig Oost Duitsland kunnen blijven wegkomen ,,,,,,Am Arsch !!
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Gewoon doen en opzeggen die handel. Ik heb eind Augustus mijn Fibernet 100 abonnement op deze manier opgezegd. 't is te hopen dat er nog meer dit doen, misschien dat ze dan hun fouten zullen inzien in Mechelen.
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

Vraagje. Ik liep onlangs uit bij een nijvere jongen die abonnees voor Belgacom wilde werven. Ik vertelde hem over mijn misnoegdheid met de dwaze Telenet-regeling rond “vrij downloaden” in de Fibernet-50-formule. Hij antwoordde me:
- in het “Belgacom Internet Intense” pakket heb je Echt vrij en onbeperkt downloaden, geen gedoe met piek- en daluren, geen gedoe met smalband-wegens-grootverbruik, gewoon, nul komma niks beperkingen qua volume, tijdstip en snelheid (nou ja, de snelheid is 20 MB/sec, wel aanzienlijk minder dan Fibernet dus). Is dat zo? (“Intense” bevat vaste telefoon, 20 MB/sec Internet, en TV Comfort, voor 69,10 per maand. Fibernet 50 alléén kost mij 69 euro per maand……).
- hij vertelde me ook dat Telenet Nooit tot echt onbeperkt downloaden zal kunnen overgaan, omdat Belgacom (!) dat nooit zal toelaten. Ik begreep dat Telenet afhangt van bepaalde technieken die Belgacom in eigendom heeft, en zolang Belgacom op dat punt de vinger op de knip houdt, blijft er een voor Telenet onoverbrugbare kloof. Met andere woorden: wat Telenet ook moge beweren, er zal àltijd een limiet bestaan op hun downloadmogelijkheden. Nog anders gezegd: alleen Belgacom kan écht onbeperkte downloads aanbieden. Uiteraard sprak die brave meneer met een Belgacom-pet. Maar toch lijkt het hele gedoé van Telenet me stilaan zó van de pot gerukt, zó slecht gecommuniceerd en zó haaks staand op wat de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn (namelijk écht onbeperkt downloaden), dat ik geneigd ben toch minstens enig geloof aan zijn verhaal te hechten. Jullie mening?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vergeet onbeperkt downloaden.
Het bestaat gewoon niet. Het is hier op het forum al een paar keer uitgelegd, met de huidige stand van zaken kan niemand (ook niet in het buitenland) toelaten dat _elke_ klant _continue_ aan de _volle_ snelheid kan downloaden!

Daar tegenover staat dat je zoiets hebt als FUP waarbij de ISP de gebruiker toelaat een aanzienlijke hoeveelheid data te downloaden. Als de ISP echter merkt dat zijn netwerk te veel belast wordt dan heeft hij een stok achter de deur om de grootverbruikers tot de orde te roepen. Op dit moment lijkt het erop dat het netwerk van Belgacom veel meer aankan dan dat van Telenet. Daardoor zijn er dus ook geen klachten over de FUP politiek van Belgacom daar waar er enorm veel vragen zijn bij de implementatie van Telenet (Vrij Downloaden). Maar laat één ding duidelijk zijn: Telenet is hiervoor _niet_ afhankelijk van Belgacom. Belgacom heeft geen enkele technologie in handen die Telenet verhinderen om zijn Vrij Downloaden aan te passen. Telenet moet gewoon investeren in zijn netwerk en minder centjes aan de aandeelhouders geven.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Onbeperkt downloaden bestaat wel, alleen niet bij TN of bij BGC. Bij dommel bijvoorbeeld wel. Geen 'vrij gebruik' of fup bullshit.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

cumme schreef:Onbeperkt downloaden bestaat wel, alleen niet bij TN of bij BGC. Bij dommel bijvoorbeeld wel. Geen 'vrij gebruik' of fup bullshit.
Het bestaat _niet_. Leer lezen!
Als morgen _elke_ klant van Dommel _continue_ gaat downloaden dat gaat Dommel zijn netwerk op zijn gat en dan valt je snelheid terug!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Maar dat gebeurt niet, dus het bestaat op dit moment wel.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

cumme schreef:Onbeperkt downloaden bestaat wel, alleen niet bij TN of bij BGC. Bij dommel bijvoorbeeld wel. Geen 'vrij gebruik' of fup bullshit.
Jij denkt dat dommel voor _ELKE_ VDSL2 klant een 25 resp 30Mbit reserveert???

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik vind dat Telenet hun klanten besodemieteren ! Niet meer of minder dan dat ..
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:Maar dat gebeurt niet, dus het bestaat op dit moment wel.
Wie zegt dat? Ik zou de overboekingsfactor van Dommel wel eens willen zien?

En als het toch al bestaat dan krijgt het een soort omschrijving als "onbeperkt downloaden zolang ons netwerk het aankan". Komt vrij aardig in de buurt van het "vrij downloaden" van Telenet.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ben lang klant bij Dommel geweest.Het is daar een bende ,das helemaal waar .Connectie en mail problemen achter elkaar maar ze zeurden nooit over data limieten..
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Maar dat gebeurt niet, dus het bestaat op dit moment wel.
Onbeperkt bestaat niet. je hebt nog altijd de beperking van wat je lijn aan kan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, maar zo is het een eindje zonder straat en gaan we mierenneuken op alles, hé. :D
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Ja, maar zo is het een eindje zonder straat en gaan we mierenneuken op alles, hé. :D
Klopt! Dus...onbeperkt bestaat niet daar er altijd een beperkende factor is ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

samsung schreef:Zal ik zeker doen, ben nog aan het twijfelen ivm mijn digitale tv om ook belgacom te nemen maar daar ben ik nog niet uit maar internet wordt zeker intensive :-)
Wij zijn einde augustus overgeschakeld van Turbonet+ shake naar Belgacom-all-in-one (Internet intense, de rest 'normaal') en hebben het ons nog niet beklaagd.
BTV heeft een paar minpunten tov Telenet:
bv. hd programma opnemen, een ander hd programma dat we aan't bekijken zijn kunnen we niet pauzeren (misschien in de toekomst?)
Victory Not Vengeance
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Goztow schreef:
Yogi schreef:Hij bedoelt dat ge van 1.00 tot 17.00 ongestoord u 100Mbit kunt gebruiken als ge op smallband zit, zonder u ergens zorgen over te maken -> op die tijd kunt ge wel wat verzetten... met belgacom eens je over hun FUP zit, kom je de hele dag op smallband, waardoor ge dus niet meer zoveel kunt downloaden
Ook niet juist: eens je over de 500 GB komt, koop je gratis volumepacks van 20 GB bij. Quistnix heeft zo 1,6 TB verzet zonder problemen.
kan je tegelijkertijd meerdere ''gratis" bijkopen, of moet je telkens bij het verstrijken van elke extra 20 GB een nieuwe gratis blok bijkopen ?

ik wil geen slaaf worden van de blokjes, zoals nu alle telenetters slaaf zijn van hun vage fup
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

ub4b schreef:kan je tegelijkertijd meerdere ''gratis" bijkopen, of moet je telkens bij het verstrijken van elke extra 20 GB een nieuwe gratis blok bijkopen ?

ik wil geen slaaf worden van de blokjes, zoals nu alle telenetters slaaf zijn van hun vage fup
Je kan geen 10 blokjes 'kopen' door één druk op de knop maar je kan er bijvoorbeeld wel 10 onmiddellijk na elkaar reserveren.
M.a.w. je hoeft niet te wachten om te kopen tot wanneer een blokje is opgebruikt.

Ik heb vorige maand een groot aantal blokjes gekocht en ik heb in totaal iets meer dan 800GB verbruikt en ik hield nog 200GB over. Dus deze maand heb ik 500GB normaal verbruik + 200 GB gekochte blokjes in reserve en als ik wil kan ik nu nog blokjes bijkopen alhoewel mijn 500 GB nog niet op is en ik reeds 200GB reserve heb.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vind je nu zelf niet dat je wat overdrijft? Een volumeblok is 20GB, dat zijn 2 blue-ray films per volumeblok. Zo gauw zal je er dus geen slaaf van worden... Het is gewoon de bekende knuppel achter de deur om onrechtstreeks tegen grootverbruikers te zeggen "rustig aan mannen"...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

mag weg, per ongeluk geplaatst
Laatst gewijzigd door localhost 17 sep 2010, 01:02, in totaal 3 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

ub4b schreef:
Goztow schreef:
Yogi schreef:Hij bedoelt dat ge van 1.00 tot 17.00 ongestoord u 100Mbit kunt gebruiken als ge op smallband zit, zonder u ergens zorgen over te maken -> op die tijd kunt ge wel wat verzetten... met belgacom eens je over hun FUP zit, kom je de hele dag op smallband, waardoor ge dus niet meer zoveel kunt downloaden
Ook niet juist: eens je over de 500 GB komt, koop je gratis volumepacks van 20 GB bij. Quistnix heeft zo 1,6 TB verzet zonder problemen.
kan je tegelijkertijd meerdere ''gratis" bijkopen, of moet je telkens bij het verstrijken van elke extra 20 GB een nieuwe gratis blok bijkopen ?

ik wil geen slaaf worden van de blokjes, zoals nu alle telenetters slaaf zijn van hun vage fup
Wat betekent eigenlijk "gratis bijkopen"? Is het Gratis voor niks, of Bijkopen voor geld?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Yup, blokken van 20 GB aan"kopen" voor 0 euro.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:Yup, blokken van 20 GB aan"kopen" voor 0 euro.

Werkt zo precies als maaltijdschecks - 20 GB kopen gratis krijgen - geen belasting heffing.

Wat een circus.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

localhost schreef:
dasmewat schreef:Ik vind dat Telenet hun klanten besodemieteren ! Niet meer of minder dan dat ..
Besodewat? Welke taal is dat?

EDIT: Google heeft me geholpen. Een sodomiet is een oud scheldwoord voor een homosexueel.
Dus eigenlijk wil dasmewat gewoon zeggen dat Telenet haar klanten langs achteren pakt. Wat een taalgebruik zeg...
telenet verkoopt fair use (zie de engelse tekst maar eens op hun site) terwijl het opdringen van specifieke uren en het labelen als "vrij downloaden" een grote contradictie is, wel dan voel ik mij in mijn gat gebeten
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rikkyrocker schreef:maaltijdschecks
Is dat iets om je eten te controleren :?
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Besodewat? Welke taal is dat?

EDIT: Google heeft me geholpen. Een sodomiet is een oud scheldwoord voor een homosexueel.
Dus eigenlijk wil dasmewat gewoon zeggen dat Telenet haar klanten langs achteren pakt. Wat een taalgebruik zeg...[/quote]

besodemieteren (ww): bedonderen, bedriegen, belazeren, besjoemelen, bezwendelen, neppen, ontrouw zijn, pluimen, smokkelen, smousen, vals doen
besodemieteren (ww): afzetten, bedonderen, bedotten, beduvelen, oplichten, uitbuiten,

Hier nog wat betekenissen van besodemieteren maar je mag uiteraard invullen wat je wilt,we leven in een vrij land ..

Telenet verkoopt je een duur product maar je mag dit alleen gebruiken wanneer het hun uitkomt ..
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Mag ook weg
Laatst gewijzigd door localhost 17 sep 2010, 01:02, in totaal 1 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

krisken schreef:Vind je nu zelf niet dat je wat overdrijft? Een volumeblok is 20GB, dat zijn 2 blue-ray films per volumeblok.
Jij koopt je Blu-Rays misschien van een schimmige Albanees (no offence) op de markt in Anderlecht op zondagochtend, maar bij mijn weten zijn 'untouched Blu-Rays' nog altijd iets groter hoor dan 10 GB!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

localhost schreef:Gelieve correct te quoten!!!
Gelieve niet te zaniken.
Besodemieteren is nog altijd een perfect woord dat regelmatig gebruikt word in onze taal.
Dat jij dat woord niet kent daar kan dasmewat niets aan doen heh.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”