Ik heb vroeger veel in de US gekocht, met wisselend succes kwa douanecontrole.
De laatste jaren wordt het inderdaad moeilijker om niet gecontroleerd te worden.
Als de paketten via de post geleverd worden blijft het regelmatig bij enkel 10€ bijbetalen.
Als ze geleverd worden via een courrierdienst (UPS, DHL, GLS) is het meestal prijs (BTW, invoerkosten, forfaitaire behandelingskosten).
Mijn laatste grote aankoop (in prijs) in de US, een paar jaar geleden, was een complete Mikuni HSR42 carburatorkit voor mijn Harley ter vervanging van de (waardeloze) originele Keihin CV40 carburator.
In België kost zo'n Mikuni carburator gemakkelijk 500€ (bij Harley nog méér) en via deze winkel in New York kon ik hem bekomen voor 204€, verzendingskosten inbegrepen.
Rekening houdende met alle douanekosten schatte ik de uiteindelijke totaalprijs op zo'n 300€ hetgeen dus nog steeds voordelig uitkwam.
Voor alle zekerheid had ik ook nog voor verzekerde verzending bijbetaald (204€ is toch al een redelijk bedrag in geval van verlies).
Groot was mijn verbazing toen de postbode anderhalve week later, zonder bijbetalen van enige taxen, de carburator kwam afleveren.
Op de bijgeleverde faktuur/douaneaangifte stond als waarde 26$...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Moest de levering ergens verloren geraakt zijn had ik dus ook maar 26€ teruggekregen...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)