import taks

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Anciënniteit

hoi

dus als ik van de us iets naar hier zou laten komen kost me dat meer dan waarschijnlijk een dikke import taks :bang:
het zou van dvdpacific zijn.

mijn idee: ik laat het gewoon naar florida verzenden bij een kennis en die stuurt het dan op naar mij als particuliere cadeau zending ofzo?
zo heb ik veeeeeeeeel minder kans op taxen? :beerchug: en buiten het feit van die taksen is dat ik enkel verzend kosten betaal naar florida naar be betalen zij wel aangezien ze eerst de blu raykes mogen bekijken en dan doorsturen.
Dit zou dan via de gewone post verzonden worden dus geen koerier dienst.

iemand een idee van of ervaring mee?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Anciënniteit

met belastingontduiking ? nee, geen ervaring mee..
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Anciënniteit

Alles wat uit amerika komt via de gewone post wordt behandeld door DSV en die rekenen bijna altijd douane kosten aan (en die zijn niet mals).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Anciënniteit

Regelmatig ontvang ik pakketjes of dikke brieven uit de VS waarin papieren of cd's/dvd's zitten zonder aantoonbare waarde en waarvan porto door verzender betaald wordt.
In ongeveer de helft worden deze open gemaakt en rekent men 10 euro "onderderzoekskosten" die ik met veel ergernis aan de Post moet betalen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

gm123 schreef:Alles wat uit amerika komt via de gewone post wordt behandeld door DSV en die rekenen bijna altijd douane kosten aan (en die zijn niet mals).
ok, bij welke diensten heb je veel minder kans dan?
Limburg schreef:Regelmatig ontvang ik pakketjes of dikke brieven uit de VS waarin papieren of cd's/dvd's zitten zonder aantoonbare waarde en waarvan porto door verzender betaald wordt.
In ongeveer de helft worden deze open gemaakt en rekent men 10 euro "onderderzoekskosten" die ik met veel ergernis aan de Post moet betalen.

voor zover ik weet mag alles onder de 25 $ zonder douane kost maar in mijn geval zullen het een 5a8tal blu ray dooskes zijn

dus andere opties om die importdinges te ontwijken?

ps: Ik heb nog nooit met amazon gewerkt maar als ik bestel via de .co.uk denk ik niks te moeten betalen aangezien het EU is?
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Anciënniteit

q-tec schreef:ps: Ik heb nog nooit met amazon gewerkt maar als ik bestel via de .co.uk denk ik niks te moeten betalen aangezien het EU is?
Klopt.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Anciënniteit

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/cit ... ternet.htm

bij amazon bv al uw pakketten apart verzenden dusdanig dat elk item dat je koopt onder de waarde van 22 euro gaat, aangezien je toch voor elk pakket verzendingskosten moet betalen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

q-tec schreef:
gm123 schreef:Alles wat uit amerika komt via de gewone post wordt behandeld door DSV en die rekenen bijna altijd douane kosten aan (en die zijn niet mals).
ok, bij welke diensten heb je veel minder kans dan?
Limburg schreef:Regelmatig ontvang ik pakketjes of dikke brieven uit de VS waarin papieren of cd's/dvd's zitten zonder aantoonbare waarde en waarvan porto door verzender betaald wordt.

voor zover ik weet mag alles onder de 25 $ zonder douane kost maar in mijn geval zullen het een 5a8tal blu ray dooskes zijn

dus andere opties om die importdinges te ontwijken?

ps: Ik heb nog nooit met amazon gewerkt maar als ik bestel via de .co.uk denk ik niks te moeten betalen aangezien het EU is?
het is niet onder de 25$ maar onder 22euro bij koerswisselingen kan dit van belang zijn.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

Ofloo schreef:http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/aankoop_internet.htm

bij amazon bv al uw pakketten apart verzenden dusdanig dat elk item dat je koopt onder de waarde van 22 euro gaat, aangezien je toch voor elk pakket verzendingskosten moet betalen.

bedankt voor de link!
volgens mij valt het onder dit? stel 2a3 blu rays per zending die onder de 45€ blijft.

Code: Selecteer alles

Indien een familielid, vriend of kennis u een geschenk zendt, zult u bij de invoer de rechten bij invoer, BTW en eventueel de accijns moeten betalen. Onder sommige omstandigheden kunt u echter genieten van een vrijstelling van die belastingen. De vrijstelling geldt in algemene zin voor goederen die zijn vervat in zendingen, die door een particulier vanuit een derde land naar een andere particulier worden verzonden. Deze laatste moet zich in België bevinden.
De voorwaarde is dat het gaat om een invoer zonder handelskarakter. De waarde is beperkt tot €45,00 per zending. Indien het gaat om een zending die uit verschillende goederen bestaat en de totale waarde hoger is dan het voornoemde maximum geldt de volgende regeling. U krijgt de vrijstelling tot €45,00 voor de verschillende goederen uit de zending op voorwaarde dat u de waarde van een afzonderlijk goed niet splitst. Ieder goed dat zich in de zending bevindt moet, net alsof u het apart zou invoeren, echter wel in aanmerking komen voor de vrijstelling. Wanneer u één voorwerp invoert met een waarde boven de €45, moet u de rechten betalen op de totale waarde van het goed.
en als laatse zie ik op amazon.cu.uk bijstaan "imported from the us" => toch douane payeren?

om een idee te geven wat ik wil

paar items van deze reeks

en deze ook een paar
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Anciënniteit

q-tec schreef:en als laatse zie ik op amazon.cu.uk bijstaan "imported from the us" => toch douane payeren?
Alles hangt af van het land van verzending. Dat ge op nen .co.uk site bestelt, wil niet altijd zeggen dat het ook uit de UK zal komen.

Indien wel: geen kosten.
Indien niet: mogelijks kosten.

Een exacte wetenschap is dat helaas allemaal niet... :(
ooh. shiny.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Anciënniteit

cloink schreef:
q-tec schreef:en als laatse zie ik op amazon.cu.uk bijstaan "imported from the us" => toch douane payeren?
Alles hangt af van het land van verzending. Dat ge op nen .co.uk site bestelt, wil niet altijd zeggen dat het ook uit de UK zal komen.

Indien wel: geen kosten.
Indien niet: mogelijks kosten.

Een exacte wetenschap is dat helaas allemaal niet... :(
Ik bestel vrij veel bij amazon.co.uk en heb nog nooit invoertaksen moeten betalen.

Bestel je bij .co.uk zelf of bij een van hun partners ? Indien partners & deze buiten de EU zijn, dan zou dat een probleem kunnen leveren.

Over "imported from the US": waar staat dat dan ? Bij de productomschrijving (dan zou ik mij geen zorgen maken) of bij de afrekening ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Anciënniteit

Hoeveel betaal je voor importartikel +-15€ uit Oekraïne?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Anciënniteit

Ik begrijp het probleem niet goed. Ik heb zonet een batterij +sd-kaart uit hong kong ontvangen (www.batteryupgrade.com) twv 72 euro. De SD kaart werd appart verzonden met Value $10, dus vrijgesteld. Maar op de batterij (+-50 euro) moet je dus normaal nog extra taksen betalen? Op de verpakking van de batterij staat trouwens onder "Value" een stempel "US 3" ..?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Anciënniteit

Waar is den tijd dat ik regelmatig zaken in de US kocht (want in Belgie had je nog nauwelijks webwinkels) en misschien 1 pakje op 5 tegengehouden werd door de douane :p.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Anciënniteit

Lang geleden bestelde ik af en toe wat dvd's in the us en ik moest altijd taks betalen en dat liep toch wel op ...

denk dat ik per dvd een 4€ of zoiets werd aangerekend, kan zelfs meer zijn.

Het is al een tijdje geleden maar ik vond het toch veel geld, op die brieven stond wel telkens vermeld dat je die taks niet diende te betalen als het voor een zaak was besteld (moest je wel btw nummer enz. opsturen)
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Anciënniteit

Dfrog schreef:Ik begrijp het probleem niet goed. Ik heb zonet een batterij +sd-kaart uit hong kong ontvangen (http://www.batteryupgrade.com) twv 72 euro. De SD kaart werd appart verzonden met Value $10, dus vrijgesteld. Maar op de batterij (+-50 euro) moet je dus normaal nog extra taksen betalen? Op de verpakking van de batterij staat trouwens onder "Value" een stempel "US 3" ..?
Dat is dan wel geluk hebben.
Bij contact staat
Vaalserbergweg 55
5628 CB Eindhoven
-Nederland-
Victory Not Vengeance
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

q-tec schreef: ....

en als laatse zie ik op amazon.cu.uk bijstaan "imported from the us" => toch douane payeren?

om een idee te geven wat ik wil

paar items van deze reeks

en deze ook een paar
Alles heeft te maken met land van herkomst dus als het verzonden wordt vanuit de VS, dan zullen er import/douane kosten zijn, ... je moet wel rekenen dat het exclusief verzendkosten is dus zolang het pakket onder de 22 euro blijft exclusief verzendkosten betaal je geen import/douane kosten.

Als ze het eerst zelf importeren van de VS en dan verzenden van de UK natuurlijk niet, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk waarom vermelden ze het anders, dus ga ik er vanuit dat je kosten zult betalen.

Ingeval als het gaat over verzending in familie verband of whatever, .. moet het van een individu uit de VS komen.

Nogmaals bij amazon betaal je sowieso verzendkosten per pakket, ... reken af per pakket dan wordt het apart verzonden reken je alles ineens af dan steekt amazon alles in 1 pakket alsnog rekent deze toch voor alle pakketten individuele verzendkosten aan en dan is de waarde van het pakket sowieso groter dan 22 euro, dus laat gewoon enige tijd tussen de afrekening zodat ze de pakketten apart verzenden, want de transport kosten betaal je toch.

'k had het ooit gehad, dat bv 2 boeken kocht moest voor beide verzendkosten betalen dus ging ik er van uit dat ze individueel verzonden werden wat achteraf niet bleek te zijn, als resultaat dat de waarde van mijn pakket groter dan 22 euro werd, dus met als gevolg dat ik uiteindelijk 10 euro douane kosten moest betalen, ..
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

Dfrog schreef:Ik begrijp het probleem niet goed. Ik heb zonet een batterij +sd-kaart uit hong kong ontvangen (http://www.batteryupgrade.com) twv 72 euro. De SD kaart werd appart verzonden met Value $10, dus vrijgesteld. Maar op de batterij (+-50 euro) moet je dus normaal nog extra taksen betalen? Op de verpakking van de batterij staat trouwens onder "Value" een stempel "US 3" ..?
kan zijn dat je die kosten alsnog achteraf moet betalen mij ook overkomen, .. dat ze de factuur gewoon later verzonden.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

conehead schreef:Lang geleden bestelde ik af en toe wat dvd's in the us en ik moest altijd taks betalen en dat liep toch wel op ...

Het is al een tijdje geleden maar ik vond het toch veel geld, op die brieven stond wel telkens vermeld dat je die taks niet diende te betalen als het voor een zaak was besteld (moest je wel btw nummer enz. opsturen)
da's aubivel taks volgens mij, dat heeft niks met douane te maken dacht ik, bedrijven dienen deze taks niet te betalen voor media dragers vandaar dat je een btw nummer nodig hebt, vandaar dat ik ook vermoed dat het gaat om aubivel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auvibel-taks
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anciënniteit

Heb vandaag weer prijs... Pakketje toegekomen uit de VS. Afzender = particulier, inhoud = gift (snoep), ter waarde van 25 USD.

Resultaat: 10 EUR "aanbiedingskosten" en verder niets. What the... ? Ik ga er van uit dat indien ik geen BTW en/of invoerrechten moet betalen, ik volledig in mijn recht ben (m.a.w. het pakje is weldegelijk een cadeautje). Vanwaar die 10 EUR kosten dan nog? Simpelweg om eens te kijken wat er in 't pakje zit? Zo kan ik ook geld verdienen... :evil:
ooh. shiny.
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Anciënniteit

Ja he wie weet was het wel explosief snoep
Tegenwoordig zijn ze heel vindingrijk om toeslagen aan te rekenen
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anciënniteit

Mijn beklag is al vertrokken richting "Belgian Post International". Eens benieuwd welke zinnige uitleg ze hieraan geven...
ooh. shiny.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Anciënniteit

cloink schreef:Heb vandaag weer prijs... Pakketje toegekomen uit de VS. Afzender = particulier, inhoud = gift (snoep), ter waarde van 25 USD.

Resultaat: 10 EUR "aanbiedingskosten" en verder niets. What the... ? Ik ga er van uit dat indien ik geen BTW en/of invoerrechten moet betalen, ik volledig in mijn recht ben (m.a.w. het pakje is weldegelijk een cadeautje). Vanwaar die 10 EUR kosten dan nog? Simpelweg om eens te kijken wat er in 't pakje zit? Zo kan ik ook geld verdienen... :evil:
Een collega heeft een paar maanden geleden ook een pakketje van 15 EUR of zo ontvangen en moest daar ook die 10 EUR op betalen.
Hij heeft toen ook naar de De Post geschreven en die 10 EUR terug gekregen.
Victory Not Vengeance
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

inderdaad ook meegemaakt.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Anciënniteit

Ofloo schreef:
conehead schreef:Lang geleden bestelde ik af en toe wat dvd's in the us en ik moest altijd taks betalen en dat liep toch wel op ...

da's aubivel taks volgens mij, dat heeft niks met douane te maken dacht ik, bedrijven dienen deze taks niet te betalen voor media dragers vandaar dat je een btw nummer nodig hebt, vandaar dat ik ook vermoed dat het gaat om aubivel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auvibel-taks
Dat was zeker niet het geval hoor, stond duidelijk vermeld ...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anciënniteit

cloink schreef:Mijn beklag is al vertrokken richting "Belgian Post International". Eens benieuwd welke zinnige uitleg ze hieraan geven...
Vandaag (zucht) antwoord ontvangen:
De 10 aanbiedingskosten is een forfaitair bedrag dat door de dedouaneringsdienst in rekening is gebracht voor zendingen met beperkte waarde omdat anders de totale kost van invoerrechten, BTW en taxen de waarde van de zending zou overstijgen.

Vb; een aankoop van 25 indien volledige inklaring zou hier een kost bij komen van +/- 38 in dit geval vraagt men 10

Een gift tussen particulieren van 50 geeft een kost van +/- 45 ook hier zal men de forfait vragen van 10
Met andere woorden: ze achtte dat mijn zending getaxeerd diende te worden, doch konden/wilden dit niet exact doen en rekenden daarom een forfait van 10€ aan. Lekker willekeurig wel?
ooh. shiny.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

Zou je die 10€ ook betaald hebben als er een internationaal douane formulier bij had gezeten ?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Anciënniteit

Eigenlijk moet je gewoon 21% Belgische BTW betalen op de meeste dingen die je binnenbrengt in België. Uitzonderlijk gelden er invoertaksen op bepaalde categorieën producten.

Enkele praktische regels:

- Alle pakketten met een waarde van minder dan 50 euro laat je verzenden via standaardverzending van DHL/UPS/Fedex, je betaalt ofwel exact 21% BTW, ofwel betaal je niets (BTW-vrijstelling tot waarde 22 euro) dus goedkoper dan het forfaitair bedrag van bpost

- Kleine, lichte pakketten met een waarde van méér dan 50 euro laat je verzenden via de gewone post, je betaalt 10 euro forfaitair bedrag via bpost, maar bent eigenlijk goedkoper af dan de 21% BTW

- Grote, dure pakketten altijd via DHL/UPS/Fedex en 21% BTW betalen, nooit via internationale post.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anciënniteit

iceke schreef:Zou je die 10€ ook betaald hebben als er een internationaal douane formulier bij had gezeten ?
Dat zat er bij, met een gedeclareerde waarde van 25 USD... :?
ooh. shiny.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Anciënniteit

Goed om weten, eigelijk koop ik nooit meer iets in de US, altijd prijs als het van daar komt. Uit Azië is het bijna nooit bijbetalen
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Anciënniteit

Ik heb vroeger veel in de US gekocht, met wisselend succes kwa douanecontrole.
De laatste jaren wordt het inderdaad moeilijker om niet gecontroleerd te worden.
Als de paketten via de post geleverd worden blijft het regelmatig bij enkel 10€ bijbetalen.
Als ze geleverd worden via een courrierdienst (UPS, DHL, GLS) is het meestal prijs (BTW, invoerkosten, forfaitaire behandelingskosten).

Mijn laatste grote aankoop (in prijs) in de US, een paar jaar geleden, was een complete Mikuni HSR42 carburatorkit voor mijn Harley ter vervanging van de (waardeloze) originele Keihin CV40 carburator.
In België kost zo'n Mikuni carburator gemakkelijk 500€ (bij Harley nog méér) en via deze winkel in New York kon ik hem bekomen voor 204€, verzendingskosten inbegrepen.
Rekening houdende met alle douanekosten schatte ik de uiteindelijke totaalprijs op zo'n 300€ hetgeen dus nog steeds voordelig uitkwam.
Voor alle zekerheid had ik ook nog voor verzekerde verzending bijbetaald (204€ is toch al een redelijk bedrag in geval van verlies).

Groot was mijn verbazing toen de postbode anderhalve week later, zonder bijbetalen van enige taxen, de carburator kwam afleveren.
Op de bijgeleverde faktuur/douaneaangifte stond als waarde 26$... :bang: :bang: :bang:
Moest de levering ergens verloren geraakt zijn had ik dus ook maar 26€ teruggekregen... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”