Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 maa 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

iceke schreef:Je krijgt nog 20gig vanaf die mail, wanneer je die verbuikt maakt niet uit, dus ze beginnen direct te tellen, ook snacht's en niet voor de helft.
Wanneer de 20giga op zijn mag je van telenet zoveel downloaden als je wil, dus je lijn 24/24 7/7 laten downloaden tegen 50mbps is vanaf dan geen probleem meer.
Wel moet je tussen 17 & 24 smalband slikken en op zondag zowat de hele dag.
Vrij downloaden = je doet het kalmpjes en we laten je met rust.
Vrij downloaden = we gaan uit de bol 24/24 7/7 met een rustpauze in de avond en op zondag.
Ik moet toch wat teveel gedronken hebben denk ik. Efkes zien of ik alles goed samenvat.
- Je kiest voor Telenet, want het levert het snelste internet. Ten minste, dat zeggen ze, en één of andere tool die ook in de boekskes wordt gezet bevestigt dit. Een andere tool (Speedtest.net) geeft minder goede cijfers, maar daar maken ze geen reclame voor, dus die zal wel minder juiste cijfers geven zeker? :? Over upstream praten ze niet, want daar zijn de resultaten niet goed genoeg van. Dat HTTP verkeer afhankelijk is van upstream om een goede downstream te leveren vermelden we er dan ook niet bij. Ah, ja. Downloadvolumes zijn ook kleiner dan bij de concurrentie, maar aangezien Telenet daar niks over zegt zal ook dit wel minder relevant zijn zeker? Dus, op wat 'details' na heb je het snelste en beste internet van de hele wereld...
- Omdat je dat snelste internet van de hele wereld hebt ben je uiteraard bereid meer te betalen dan bij de concurrentie.
- Eén van die vermelde detailkes zorgt ervoor dat je ineens een mailtje krijgt waarin staat dat je gratis (!!! joepie, wat een cadeau, geweldig, formidabel...) nog 20GB mag gebruiken deze maand. We zijn 7 september....
- Na die 20GB neemt het updaten van je virusscanner een hele avond, kan je enkel nog YouTube filmpjes in superlow kwaliteit bekijken en moet je kiezen of je nu je bankverrichtingen zult doen of internetradio aanzetten. Je kan ook je wekker zetten natuurlijk en om 3 uur 's morgens achter je PC kruipen, of ontslag nemen op je werk.

's avonds en in het weekend werk je aan 512 kbps.... En dat zijn dan de gasten die zeggen dat je geen Belgacom TV moet nemen, want anders kan je zo snel niet meer surfen als je TV aanstaat.

Als dat geen redenen zijn om uit de bol te gaan weet ik het inderdaad niet meer.

Pintje !! :beerchug:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat is uw mening, als ik mijn mening daarover ga neerpennen zijn we weer weg voor 5 pagina's off-topic gezever...
Je bent nog vergeten te vermelden dat het veel te duur is tov de buurlanden.
Jij bent blij met uw Belgacom lijn, ik ben blij met mij turbonet verbinding, wat is het probleem ?
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

Bedankt voor de goede uitleg!
Er is nog één ding wat ik toch nog zou willen weten - voor volgende maand, wanneer ik opnieuw "vrij" mag downloaden. Als ik als FIbernet-50-gebruiker ALLEEN tijdens de "groene uren" download, in het holst van de nacht dus, kan ik dan eigenlijk Nooit als "grootverbruiker" beschouwd worden? Kan ik 's nachts echtig-en-techtig onbeperkt zoveel downloaden als ik wil? Of zit er ook dàn nog altijd een adder onder het gras? Ik vraag het maar eens Héél uitdrukkelijk, omdat ik niet meer met dat onding van een smalband geconfronteerd wil worden.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, je gaat volgens TN "merkelijk" meer kunnen downloaden in de groene uren, maar niet zonder op smallband te vallen.
maw, als je 's nachts download gaan ze je minder snel op smallband zetten dan als je in de rode uren download.
(Had TN nu iedereen gewoon 500gb gegeven en die smallband aangenaam gemaakt, hadden we deze discussies veel minder moeten hebben)
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

iceke schreef:Nee, je gaat volgens TN "merkelijk" meer kunnen downloaden in de groene uren, maar niet zonder op smallband te vallen.
maw, als je 's nachts download gaan ze je minder snel op smallband zetten dan als je in de rode uren download.
(Had TN nu iedereen gewoon 500gb gegeven en die smallband aangenaam gemaakt, hadden we deze discussies veel minder moeten hebben)
Dan snap ik het niet meer. De "groene uren" worden op de Help-pagina's van Telenet gedefinieerd als uren waarin je de werking van andere gebruikers niet beïnvloedt en dus zeker niet hindert (ik zou graag letterlijk citeren, maar de Help-pagina's zijn niet toegankelijk momenteel...). Waarom zouden uren waarop ik niet kàn hinderen, tóch meetellen om mij als grootverbruiker te beschouwen? Een grootverbruiker is iemand die, nog steeds volgens de eigen definitie van Telenet, meer dan het dubbel van het gemiddelde van de gebruikers van een bepaalde abonnementsformule "omzet" en dus geen "fair use" van het systeem maakt. Maar als die omzet niet relevant is, namelijk omdat hij gebeurt op een tijdstip waarin hinder niet mogelijk is, waarom zou die omzet dan nog wél meetellen bij de beslissing of je al of niet grootverbruiker bent? Als een aspirant-grootverbruiker de moeite doet om zijn activiteiten naar het holst van de nacht te verleggen, om op die manier niemand te hinderen, zoals Telenet het blijkbaar wil, dan is het aan Telenet om die inspanning te "belonen", lees: gewoon te laten gebeuren, zonder enig gevolg. "Fair use" moet van twee kanten komen, en impliceert ook "Fair offer"...

Conclusie: maak de zaak Echt vrij, of, zoals Iceke voorstelt, begin minstens met een duidelijke (maar ruime) limiet, en als er dan toch nog nood is aan een stok achter de deur, in de vorm van smalband, maak die dan zo dat hij anno 2010 nog werkbaar is. Wat is dat, "minder impact"? En wat zijn die groene uren trouwens? Ik zie op de veelkleurengrafiek groengele en geelrode zones. In hoeverre zijn die groen of rood? En in hoeverre is het onnozel om gedwongen te worden te discussiëren over een product dat overduidelijk met haken en ogen aan elkaar hangt?

NOOT: de Help-pagina's zijn weer online, en ik stel nu vast dat "groene uren" niet gedefinieerd worden als "geen invloed op andere gebruikers", maar "minder impact op andere internetgebruikers". Vaagheid troef, dus, eens te meer.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Het moet eens gedaan zijn,met die wantoestanden bij Telenet over die smalband.
Is daar nu echt niets aan te doen,en wat zegt de ombudsman daarvan.
Na vele klachten gestuurd door leden van Telenet naar de ombudsman,lees je hier weinig antwoorden daarop.
Is het niet mogenlijk,na op smalband te zijn gezet,de volgende aanrekening maar de helft betalen.En schade vergoeding te eisen.
omdat je nooit weet, na hoeveel volume,je daar terecht komt.Dat verekken ze gewoon mede te delen daar in Mechelen.
Je betaalt tenslotte voor breedband,en niet voor smalband.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Rikkyrocker schreef:Het moet eens gedaan zijn,met die wantoestanden bij Telenet over die smalband.
Is daar nu echt niets aan te doen,en wat zegt de ombudsman daarvan.
voorlopig nog niks gehoord van de ombudsdienst
volgens telenet zit het bij hun dienst 'mediation'
Rikkyrocker schreef: Na vele berichten gestuurd door leden van Telenet naar de ombudsman,lees je hier weinig antwoorden daarop.
Is het niet mogenlijk,na op smalband te zijn gezet,de volgende aanrekening maar de helft betalen.En schade vergoeding te eisen.
ja, je kan hen in gebreke stellen voor het niet opleveren van de specificaties wegens het achterhouden van cijfers die toelaten om na te gaan of smallband/verlaagde snelheid contractueel gerechtvaardigd is
Rikkyrocker schreef: omdat je nooit weet, na hoeveel volume,je daar terecht komt.Dat verekken ze gewoon mede te delen daar in Mechelen.
Je betaalt tenslotte voor breedband,en niet voor smalband.

dit is de enige piste die telenet begrijpt: centjes ....
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Hier hetzelfde ...
Het is stil aan obudskant ...
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

De ombudsman geeft 30 dagen tijd aan de providers om te reageren. Even geduld jongens en meisjes...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Zaterdag en zondag mag je niets downloaden, of je wordt als grootverbruiker bekeken. Door de dag enkel van 06-09h, daarna ben je ook gesch*ten.

Dit is niet de definitie van vrij downloaden voor mij.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je enkel 's nachts mag downloaden, dan is heel het nut van zo'n duur fibernet abonnement gewoon nul. Kan je evengoed een goedkoop ongelimiteerd VDSL2-abo nemen. Dat downloadt ook snel (30 Mbps) en vooral uploadt snel (4,5 Mbps).
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

Gedachten van een teleurgestelde mens

- Overdag downloaden komt je na pakweg 200 of misschien 300 gigabyte op een kwalificatie als “grootverbruiker” te staan, met als gevolg dat je op smalband vliegt. In de top-25 (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=26761) van grootverbruikers staat zelfs iemand die het na 187 GB al had zitten.
- ’s Nachts downloaden (écht ’s nachts, dus ruwweg van 02.00 tot 07.00) verleent je een beetje uitstel van executie. Als je alléén ’s nachts gaat downloaden, kan je blijkbaar wat meer. In de top-25 van verbruikers staan 4 mensen die tussen 600 GB en iets meer dan 1 TB gedownloaded hebben zónder grootverbruiker geworden te zijn. Blijft het bittere feit uit het eerste streepje: 187 GB kan al te veel zijn...
- Als je op smalband gezwierd wordt, is dat vermoedelijk wel ‘slechts’ gedurende een bepaald aantal uren per dag is (ruwweg van 17 tot 23u, begrijp ik uit de reacties van deze thread). Of dat zo is, en van wanneer tot wanneer preciés, blijft onduidelijk.
- De grafiek van groene en rode uren is vaag, maar is nog altijd een toonbeeld van precisie in vergelijking met de nieuwe Telemeter. Het vlekkenpatroon dat als ‘meter’ opgedist wordt, is een farce (er staan verdorie niet eens cijfers bij!). Maar wel een farce met gevolgen...
- Het is me bovendien niet duidelijk hoe die meter reageert. De afgelopen twee weken heb ik alleen maar ‘vlak’ gestaan, ofwel helemaal in het groen, ondanks het feit dat ik enkele forse downloads gedaan heb, ook tijdens de rode uren, ofwel helemaal in het rood, ondanks het feit dat ik de afgelopen vijf dagen helemaal Niks gedownload heb en slechts een verbruik van enkele tientallen MB per dag haalde. Ondanks die stilte beweegt de meter echter geen zier. Vergelijk het met een snelheidsmeter in je auto die je gemiddelde snelheid zou aanduiden – op zichzelf misschien interessant, alhoewel ik een absolute snelheidsmeter zou prefereren – en die, nadat je auto vijf dagen in de garage staat, nog altijd vrolijk meedeelt dat je gemiddelde snelheid x km per uur bedraagt. Zelfs als je je auto tot schroot zou herleiden, blijft de meter ‘meten’. Relevantie? Nul.
- Over de impact van grootverbruik in groene of rode uren zal Telenet wel een boom kunnen opzetten, en ik beschik niet over de technische kennis om in een dergelijke discussie iets ernstigs te zeggen, al vind ik het bizar dat een bedrijf zoveel mogelijk klanten wil, in principe dus ook zoveel mogelijk klanten voor 'vrij downloaden', maar dan wel een systeem aanbiedt dat blijkbaar zéér gevoelig is voor enthousiast gebruik van die vrijheid. Hoe dan ook: de meter is beneden alle peil. Bovendien bestààn de gegevens over het absolute verbruik wel degelijk: de hierboven geciteerde top-25 is immers afkomstig van een Telenet-medewerk(st)er... En als je je werkelijke verbruik wil kennen, kan Telenet je daar blijkens hun hulppagina's niet aan helpen. Je moet maar een tooltje ergens van het internet plukken. Ander voorbeeld: koop een BMW, en luister dan naar de verkoper die je vertelt dat je voor een benzinemeter wel eerst nog naar de Vogelenmarkt moet, want BMW kan je daar niet mee helpen. Komààn...
- Over de teleurstelling die ik als nieuwe Fibernetter voel bij dit ‘product’, kan ik kort zijn: ik ween bittere tranen – nou ja, niet echt, maar het is gewoon een wrang gevoel wanneer je dénkt een product uit de top van het gamma te hebben, en na verloop van een paar weken moet vaststellen dat je een heel flauw gevalletje in huis gehaald hebt.
- Conclusie: Hoog Tijd voor een zeer ernstige update van het hele concept, de hele omkadering en de hele aanpak van ‘vrij downloaden’.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

deludo schreef:Over de teleurstelling die ik als nieuwe Fibernetter voel bij dit ‘product’, kan ik kort zijn: ik ween bittere tranen – nou ja, niet echt, maar het is gewoon een wrang gevoel wanneer je dénkt een product uit de top van het gamma te hebben, en na verloop van een paar weken moet vaststellen dat je een heel flauw gevalletje in huis gehaald hebt.
De vraag is wat je ervan verwacht... zeker wanneer het je maandelijks meer dan 100 euro kost. Als ik jou was ging ik dringend eens kijken wat de actuele aanbiedingen zijn van de concurrentie (met uitzondering van de downloadsnelheid kan je daar verder een beter product krijgen voor de fractie van de prijs).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
deludo schreef:Over de teleurstelling die ik als nieuwe Fibernetter voel bij dit ‘product’, kan ik kort zijn: ik ween bittere tranen – nou ja, niet echt, maar het is gewoon een wrang gevoel wanneer je dénkt een product uit de top van het gamma te hebben, en na verloop van een paar weken moet vaststellen dat je een heel flauw gevalletje in huis gehaald hebt.
De vraag is wat je ervan verwacht... zeker wanneer het je maandelijks meer dan 100 euro kost. Als ik jou was ging ik dringend eens kijken wat de actuele aanbiedingen zijn van de concurrentie (met uitzondering van de downloadsnelheid kan je daar verder een beter product krijgen voor de fractie van de prijs).
Helemaal akkoord r2504, alleen vrees ik dat de meesten nog maanden vast zitten aan telenet (door hun fibernet50/100 contract).
Kans is dan ook héél groot dat bgc of eender welke VDSL aanbieder over enkele maanden (zo rond februari/maart) plots heel veel installaties ga verkopen ;) OK, het zal een derde trager gaan dan je fibernet100 of ruwweg de helft van de snelheid van fibernet50, maar je haalt wel continue een goede snelheid tegen een fractie van de prijs die je nu betaald...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tenzij de hele bende Telenetklanten zich laat verleiden door een marginaal hogere uploadsnelheid. (cfr een jaartje geleden 1,2 Mbps Belgacom vs 1,25 Mbps Telenet)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Tenzij de hele bende Telenetklanten zich laat verleiden door een marginaal hogere uploadsnelheid. (cfr een jaartje geleden 1,2 Mbps Belgacom vs 1,25 Mbps Telenet)
In dat geval pak je 2 abonnementen en gooi je er pfsense ofzo tussen ;) Zal je minder kosten vermoed ik (geen zin om te berekenen ;)) en NOG hogere uploadsnelheid :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

Zou het zinvol zijn om de waarschuwing van je naderende grootverbruikerschap veel vroeger te geven? Nu is het heel goed mogelijk dat je lange tijd, een week of langer, als grootverbruiker aangeduid wordt door de begeleidende tekst bij de Telemeter, maar dat er verder niks gebeurt. En dan, plots, krijg je De Mail, die aangeeft dat het noodlot toeslaat: je krijgt, naargelang je abonnement, nog 10/20/30 GB, en als die op zijn, vlieg je voor de rest van de abonnementsperiode op smalband. Zou het niet zinvol zijn om de waarschuwing Stùkken duidelijker te maken, bv. door ook die waarschuwing in een mail te versturen (ik vermoed dat heel veel gebruikers zelden of nooit hun Telemeter bekijken), en vooral ook door de tekst die nu onder de Telemeter staat en die je als grootverbruiker ontmaskert, heel anders aan te pakken, bv. iets in de zin van: "Als u gedurende de volgende 5 dagen meer dan 100 gigabyte gedownload hebt, vliegt u op smalband, gedurende x dagen, en alleen tussen uur A en uur B. Gedraagt u zich en verbruikt u minder dan 100 GB gedurende de volgende 5 dagen, dan bent u een goede mens en staat de Telemeter weer op groen." Zoals de zaak nu is, heb je aan de tekst onder de Telemeter Niks. Je wéét niet wat je nog mag en niet mag. Je kunt je downloadgedrag wel aanpassen, zoals er uitgelegd wordt, maar wat betékent dat? 's Nachts downloaden helpt niet, want ook dat wordt in rekening gebracht, zij het misschien wat langzamer. Overdag verder blijven downloaden kàn, maar je weet niet hoe snel dat er dan toe zal bijdragen vooraleer je De Mail krijgt. Onduidelijkheid troef. En dàt is, vermoed ik, een van de grootste pijnpunten van het hele "vrij downloaden" zoals Telenet dat interpreteert.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Persoonlijk blijf ik het grappig vinden dat er fibernet/turbonet gebruikers zijn die telenet helpen met deze praktijken door zelf voorstellen te doen hoe Telenet hun telemeter kan communiceren naar hun andere klanten toe. Het lijkt mij logisch dat telenet met deze onzin moet stoppen. Het is gewoon allemaal te gek voor woorden...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
deludo
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 aug 2010, 12:38

krisken schreef:Persoonlijk blijf ik het grappig vinden dat er fibernet/turbonet gebruikers zijn die telenet helpen met deze praktijken door zelf voorstellen te doen hoe Telenet hun telemeter kan communiceren naar hun andere klanten toe. Het lijkt mij logisch dat telenet met deze onzin moet stoppen. Het is gewoon allemaal te gek voor woorden...
Daar ben ik het mee eens, Krisken. Ideaal zou zijn: Echt vrij downloaden, zonder limiet, zonder gevolgen, zonder gedoe. Maar misschien zijn er bij Telenet wel hier of daar enkele zinnige mensen te vinden die zeggen: "Mja, dat gaat wat te ver, maar een betere meter, wat meer duidelijkheid, open communicatie en ruimere limieten, dat kunnen we misschien nog wel verkocht krijgen aan onze managers." Je weet maar nooit.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Bij Testaankoop kan je gratis juridisch advies krijgen,ivm internet enz.Ik zelf ben jaren lid geweest,anders had ik al lang uitleg gevraagd.
Als iemand dat wil doen,want deze wantoestanden met vrij downloaden,grootverbruikers en smalband kan echt niet door de beugel.
Als we nu zeker waren,met duizenden tezamen,gewoon per direct STOPPEN met aanrekeningen te betalen,of maar de helft,zalang dit circus blijft duren.Smalband betekent voor mij,ok, dan maar de helft betalen,ik vraag niet smalband,zij doen het gewoon,zonder dat je weet waarom.
Telenet heeft niet het recht,zonder exacte gegevens iemand op smalband te gooien,dan hebben ze ook niet het recht op de volledige aanrekening. :evil:
Smalband hoort niet thuis bij deze woekerprijzen in Belgie,En andere providers hier in Belgie,zijn ook veel te duur,ivgm het buitenland.
Vraag eens aan Testaankoop,hoe we het best de aanrekeningen kunnen stop zetten ivm toepassen smalband,of halveren.
Liefst zag ik een artikel in de kranten,verschillende Telenetters niet tevreden over toepassing smalband.(Zeer trage snelheid)
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 09 sep 2010, 09:09, in totaal 5 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Mmm, TA, das eens een idee :-D
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

svermassen schreef:Mmm, TA, das eens een idee :-D

Stel jij ook eens iets voor, svermassen,alle sugesties zijn welkom.
mischien zit er dan eindelijk het juiste in.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Rikkyrocker schreef:Telenet heeft niet het recht,zonder exacte gegevens iemand op smalband te gooien,dan hebben ze ook niet het recht op de volledige aanrekening. :evil:
Als je zo zeker bent van je stuk dan heb je Testaankoop toch niet nodig en betaal je toch maar de helft of gewoon helemaal niets.
Ik denk dat ge rap gaat weten hoe laat het is.
Rikkyrocker schreef: Liefst zag ik een artikel in de kranten,verschillende Telenetters niet tevreden over toepassing smalband.(Zeer trage snelheid)
Wat houdt er u tegen?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Rikkyrocker schreef:Bij Testaankoop kan je gratis juridisch advies krijgen,ivm internet enz.Ik zelf ben jaren lid geweest,anders had ik al lang uitleg gevraagd.
Als iemand dat wil doen,want deze wantoestanden met vrij downloaden,grootverbruikers en smalband kan echt niet door de beugel.
Ik heb het hier ooit eens voorgesteld (ben zelf nog steeds lid) maar kreeg het verwijt 'wat gaan ze er aan doen, heeft geen zin'.
Dan heb ik het ook maar gelaten en overgestapt naar de concurrentie. :-)
Victory Not Vengeance
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:
Rikkyrocker schreef:Telenet heeft niet het recht,zonder exacte gegevens iemand op smalband te gooien,dan hebben ze ook niet het recht op de volledige aanrekening. :evil:
Als je zo zeker bent van je stuk dan heb je Testaankoop toch niet nodig en betaal je toch maar de helft of gewoon helemaal niets.
Ik denk dat ge rap gaat weten hoe laat het is.
Rikkyrocker schreef: Liefst zag ik een artikel in de kranten,verschillende Telenetters niet tevreden over toepassing smalband.(Zeer trage snelheid)
Wat houdt er u tegen?

Ben jij een van die schrikschijters mischien
Zo moet je maar reageren,het zijn die, dat het eerste profiteren,van anderen hun werk
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 09 sep 2010, 10:12, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Rikkyrocker schreef:Ben jij een van die schrikschijters mischien
Neen, in tegenstelling met jou :angel:
Als ik weet dat ik gelijk heb en het is de moeite waard dan stap ik onmiddellijk naar een advocaat en loop niet te zeuren op een forum.
Nog eens, als je zo zeker bent van je zaak en je bent geen schrikschijter zoals jij het noemt dan stop je toch gewoon met betalen.

Aangezien je geen schrikschijter bent ga ik ervan uit dat je dus je eerst volgende factuur niet gaat betalen.
Laat ons eens weten hoe het afloopt.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:
Rikkyrocker schreef:Ben jij een van die schrikschijters mischien
Neen, in tegenstelling met jou :angel:
Als ik weet dat ik gelijk heb en het is de moeite waard dan stap ik onmiddellijk naar een advocaat en loop niet te zeuren op een forum.
Nog eens, als je zo zeker bent van je zaak en je bent geen schrikschijter zoals jij het noemt dan stop je toch gewoon met betalen.

Aangezien je geen schrikschijter bent ga ik ervan uit dat je dus je eerst volgende factuur niet gaat betalen.
Laat ons eens weten hoe het afloopt.


Als iedereen mee doet,gebeurt er niets,blij dat ze daarna hun centen nog kriigen.
Ik heb ooit 7 euro herrinneringskosten aangerekend gekregen ,waar ze zelf fout waren,met niet opsturen factuur,had klachten mail gestuurd,en copy gehouden,heb dit nooit betaald,en zal het ook nooit betalen ook niet.Laat ze maar dreigen,Hoe kunnen ze bewijzen,dat dit factuur is opgestuurd?
Ze kennen die Limburger wel bij Telenet.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 09 sep 2010, 10:25, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Rikkyrocker schreef:Als iedereen mee doet,gebeurt er niets,blij dat ze daarna hun centen nog kriigen.
Alvorens met grote verklaringen te komen moet je misschien toch maar eerst eens leren hoe het rechtsysteem in elkaar zit.
Heb je al eens een factuur geprotesteerd bij Telenet? Want zonder geprotesteerde factuur heb je _geen_ schijn van kans voor de rechtbank.

En als het u mag helpen: ik ben bedrijfsleider en heb dus net iets meer ervaring met geprotesteerde facturen, dagvaardigingen en rechtbanken.
Ik verval in herhaling: niet zeuren op dit forum en al helemaal niet de andere forumgebruikers gaan uitschelden maar gewoon doen, actie ondernemen.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:
Rikkyrocker schreef:Als iedereen mee doet,gebeurt er niets,blij dat ze daarna hun centen nog kriigen.
Alvorens met grote verklaringen te komen moet je misschien toch maar eerst eens leren hoe het rechtsysteem in elkaar zit.
Heb je al eens een factuur geprotesteerd bij Telenet? Want zonder geprotesteerde factuur heb je _geen_ schijn van kans voor de rechtbank.

En als het u mag helpen: ik ben bedrijfsleider en heb dus net iets meer ervaring met geprotesteerde facturen, dagvaardigingen en rechtbanken.
Ik verval in herhaling: niet zeuren op dit forum en al helemaal niet de andere forumgebruikers gaan uitschelden maar gewoon doen, actie ondernemen.
Als ik geen aanrekenigsfactuur heb ontvangen,kan ik het ook niet voorleggen,of betalen,ofwel
Wel de klachtenmail die ik verzonden heb die datum,na aanmaning.Laat ze maar bewijzen,wat ik niet ontvangen heb.of denk je dat dit nooit gebeurd.
Ik moet niet opdraaien,voor hun computerfout.Heb netjes een nieuw aanrekeningsfactuur ontvangen daarna.DeTelenetbus met klachten van mij ,zit intussen al vol.Geloof jij nog in een rechtsysteem hier in Belgie?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rikkyrocker schreef:Laat ze maar dreigen
Och, ze dreigen niet... ze sluiten je gewoon af :lol:
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Op een dag vind je de rop van je leven... en dan ben je weg natuurlijk.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

biebel schreef:Op een dag vind je de rop van je leven... en dan ben je weg natuurlijk.

Als rop maar niet te laat komt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Als ik vanuit m'n voordeur tot tegen de rop kan pissen, misschien ooit, of nee bij nader inzien nooit.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

't Systeem van Telenet is idd een beetje problematisch voor velen ... het is onduidelijk en wordt als velen als nog altijd even stresserend als voorheen beschouwd, met dien verstande dat je nu al helemaal niet meer kan zien hoeveel je verbruikt hebt.

Maar langs de andere kant kan je, eens op smalband, dan weer onbeperkt volume verbruiken (met de dagelijkse lagere snelheid tussen 17u en 23u), maar dan is het wel degelijk onbeperkt. Dan kan je letterlijk ongestoord ettelijke TB's binnenhalen, hetgeen je bij Belgacom niet kan.

Waarom die smalband niet gewoon afschaffen, de mensen gewoon laten doen en eerst even de kat uit de boom kijken. Die paar uurtjes tussen 17u en 23u ook aan volle snelheid downloaden gaat toch niet de oorzaak zijn van de overbelasting van het netwerk hé.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Disme schreef:Dan kan je letterlijk ongestoord ettelijke TB's binnenhalen, hetgeen je bij Belgacom niet kan.
Bron ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je toch op smalband ongelimiteerd wenst te downloaden, kan je even goed een ongelimiteerd ADSL-lijntje aanschaffen bij Dommel. En dat is veel goedkoper dan 99 euro per maand.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

r2504 schreef:
Disme schreef:Dan kan je letterlijk ongestoord ettelijke TB's binnenhalen, hetgeen je bij Belgacom niet kan.
Bron ?
Inderdaad, wat Disme hier beweert gaat lijnrecht tegenover de waarnemingen van tientallen andere in.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Hij bedoelt dat ge van 1.00 tot 17.00 ongestoord u 100Mbit kunt gebruiken als ge op smallband zit, zonder u ergens zorgen over te maken -> op die tijd kunt ge wel wat verzetten... met belgacom eens je over hun FUP zit, kom je de hele dag op smallband, waardoor ge dus niet meer zoveel kunt downloaden
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Yogi schreef:Hij bedoelt dat ge van 1.00 tot 17.00 ongestoord u 100Mbit kunt gebruiken als ge op smallband zit, zonder u ergens zorgen over te maken -> op die tijd kunt ge wel wat verzetten... met belgacom eens je over hun FUP zit, kom je de hele dag op smallband, waardoor ge dus niet meer zoveel kunt downloaden
Ook niet juist: eens je over de 500 GB komt, koop je gratis volumepacks van 20 GB bij. Quistnix heeft zo 1,6 TB verzet zonder problemen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Goztow schreef:
Yogi schreef:Hij bedoelt dat ge van 1.00 tot 17.00 ongestoord u 100Mbit kunt gebruiken als ge op smallband zit, zonder u ergens zorgen over te maken -> op die tijd kunt ge wel wat verzetten... met belgacom eens je over hun FUP zit, kom je de hele dag op smallband, waardoor ge dus niet meer zoveel kunt downloaden
Ook niet juist: eens je over de 500 GB komt, koop je gratis volumepacks van 20 GB bij. Quistnix heeft zo 1,6 TB verzet zonder problemen.
Dat was ik, en ik zit deze maand ook al aan 2TB op weg naar 3TB.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”