Beste,
Is er iemand die reeds kan genieten van de nieuwe snelheden en wie niet gebruikt maakt van de PPPOE client op de BBOX2 maar op een externe router ? Is het nodig dat de BBOX2 via PPPOE een IP krijgt voor de firmware upgrade of heeft dit geen belang ?
VOiD
Snelheidsverhoging VDSL2 PPPOE nodig ?
fireware update werkt via ztc die werkt via het voip ip dus gewoon een reset van je bbox en je bent 100% zeker dat deze naar de nieuwste fireware gaat. maar kijk anders even welke fireware nu op de modem staat. het is vast al de nieuwe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
alwa,
Runtime is 60I11U-60I01U.
Voip IP is ook gedesactiveer. Ik heb de slechte (?) gewoonte van alle onnodige zaken uit te schakelen...
Runtime is 60I11U-60I01U.
Voip IP is ook gedesactiveer. Ik heb de slechte (?) gewoonte van alle onnodige zaken uit te schakelen...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
via voip vlan worden de auto updates gedaan.
ken hem niet vanbuiten maar dacht dat het 60R109-60A022 was. kan het morgen nakijken op het werk maar de updates werken alleen nog via de ztc. dus ik vrees dat je de vlan voor voip weer even zal moeten activeren
ken hem niet vanbuiten maar dacht dat het 60R109-60A022 was. kan het morgen nakijken op het werk maar de updates werken alleen nog via de ztc. dus ik vrees dat je de vlan voor voip weer even zal moeten activeren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Thanks alwa !
Je had gelijk, van zodra ik de voip vlan enabled zette kwamen de updates binnen. Eerst was er een update van de firmware en naar runtime 60I11U-60A022, vervolgens na een reboot een update naar runtime 60R109-60A022. BGC zou dit wel mogen vermelden maarja, ik zal dan ook niet behoren tot de categrie van de 'gemiddelde thuisgebruiker' zeker.
Nu nog wachten op een aanpassing van de snelheden !
Je had gelijk, van zodra ik de voip vlan enabled zette kwamen de updates binnen. Eerst was er een update van de firmware en naar runtime 60I11U-60A022, vervolgens na een reboot een update naar runtime 60R109-60A022. BGC zou dit wel mogen vermelden maarja, ik zal dan ook niet behoren tot de categrie van de 'gemiddelde thuisgebruiker' zeker.
Nu nog wachten op een aanpassing van de snelheden !
Internet: EDPNet VDSL
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja, het is inderdaad nodig dat de BBOX2 een IP adres krijgt om een firmware upgrade te bekomen. De recenste firmware versie, die bovendien de compatibiliteit met het 17 Mhz profiel garandeerd is 60R109-60A022. Via de VLAN 20 voor VOIP krijg je dit gedownload van het ZTC platform (die gebruik maakt van dezelfde VLAN). Dit geldt voor VDSL2. Voor alle andere DSL technieken geldt het t.a. ook dat via dezelfde weg als VOIP het ZTC platform wordt bediend. Hier is het echter zo dat het niet over een VLAN gaat maar over een ATM VP/VC cross-connect waar de VPi waarde steeds 10 is.VOiD schreef:Beste,
Is er iemand die reeds kan genieten van de nieuwe snelheden en wie niet gebruikt maakt van de PPPOE client op de BBOX2 maar op een externe router ? Is het nodig dat de BBOX2 via PPPOE een IP krijgt voor de firmware upgrade of heeft dit geen belang ?
VOiD
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Nee dat klopt niet. De nieuwste update is wel nodig om te zorgen voor een goede stabiliteit om het 30Mbit/s profiel.dendirk schreef:Begrijp ik het goed dat alle Favorite of Intense klanten die hun BBOX2 resetten een firmware-update krijgen die de snelheid onmiddelijk verhoogt tot de nieuw aangekondigde waarden?
Maar zelfs al heb je de laatste update, dan nog moet je lijn afzonderlijk verhoogd worden naar de hogere snelheid.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Weet iemand of het veranderen van ip reeks invloed heeft op firmware updates ?
In bepaalde geval is de bbox 10.0.0.254 ipv 192.168.1.1 ..
Voip staat aan .
Maar krijg precies de laatste firmware niet mee ..of toch runtime code = 60R109-60A022
Sync wel op 30/6 momenteel 17A profiel dus .
Maar haal amper 8-9mbit op Favorite abonnement .. ( over Utp uiteraard )
Voip staat aan .
Maar krijg precies de laatste firmware niet mee ..of toch runtime code = 60R109-60A022
Laatst gewijzigd door Kitt 13 sep 2010, 16:21, in totaal 2 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Kitt schreef:Weet iemand of het veranderen van ip reeks invloed heeft op firmware updates ?
Voip staat aan .
Maar krijg precies de laatste firmware niet mee ..of toch runtime code = 60R109-60A022 <--- Dit is de laatste nieuwe firmware
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.