Welke "vriend" wil 20 euro

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Naar aanleiding van het nieuws dat Scarlet de downloadlimieten afschaft schreef ik :
"Ben effe aan het rekenen gegaan. Ben nu bij Dommel formule DIGITEL (download snelheid 4,6), en betaal 35 euro + 10 euro voor de Belgacom aansluiting. (totaal 45)
Indien ik overschakel naar Scarlet betaal ik slechts 40 euro/maand + 5 euro voor nieuwsgroep (bij dommel inbegrepen). Dus voor dezelfde prijs krijg ik veel meer. Er zijn wel 100 euro kosten aan verbonden, maar die zou ik dan terug krijgen door mijn Fritzbox terug te sturen.
Of zie ik iets over het hoofd ???"

Heb ondertussen ook telefonisch contact gehad met scarlet en ze hebben me gezegd dat "scarlet internet +telefonie" via VDSL gaat en ze me een minimum snelheid van 12 Mbps garanderen, maar dat het waarschijnlijk wel hoger zal liggen.

Heb met deze gegevens Dommel gecontacteerd, want het is nu al jaren dat ze "binnenkort" een snelheidsverhoging aankondigen. Wacht nu maximum 7 dagen op hun antwoord. Dan schakel ik over na 5 jaar Dommel (tenzij er hier nog users zijn die een goede reden kunnen aanhalen waarom niet :twisted: )

Zag echter op de webstek van Scarlet http://www.scarlet.be/nl/mgm/index.php dat je 40 euro kan krijgen als je iemand aanbrengt.
Dus iemand interesse om dit voordeeltje te delen (20/20) ? Laat me maar iets weten via PM.
Is uiteraard allemaal kwestie van vertrouwen, maar niet iemand die zich registreert om alleen op dit voorstel in te gaan ....

Ook feedback of overschakeling goed idee of tips zijn welkom ....

Mod edit: rood (en dus ook bordeaux) = voor mods
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

scarlet is van belgacom dus kans dat ze je gewoon terug aansluiten op adsl?

neem je vdsl bij dommel dan heb je 100% zeker vdsl indien beschikbaar.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

u betaalt uiteraard heel veel bij dommel voor wat u maar krijgt - ik heb dit produkt trouwens ook enkele jaren gehad (in die tijd interessant vanwege de limiet, maar tegenwoordig zijn de limieten overal aan het vervagen). u zou een overstap naar dommel speedconnect kunnen overwegen, maar dit viel mij alvast veel te duur uit (verplichte aanschaf van modem en dure activatie)

wat betreft nieuwsgroepen, kost geen 5 euro de maand. kan vanaf 2,5 of zelfs gratis
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

q-tec schreef:scarlet is van belgacom dus kans dat ze je gewoon terug aansluiten op adsl?

Scarlet zegt telefonisch dat het VDSL is, anders kunnen ze me toch geen minumum 12 Mbps garanderen. Klote is uiteraard dat dit allemaal per telefoon moet gaan en er dus niets op papier is. Vind ook nergens email adres klantendienst voor meer info.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:
q-tec schreef:scarlet is van belgacom dus kans dat ze je gewoon terug aansluiten op adsl?

Scarlet zegt telefonisch dat het VDSL is, anders kunnen ze me toch geen minumum 12 Mbps garanderen. Klote is uiteraard dat dit allemaal per telefoon moet gaan en er dus niets op papier is. Vind ook nergens email adres klantendienst voor meer info.
12Mbit kan perfect over ASDSL2+ (tot 24Mbps) ... en scarlet gebruikt regelmatig de oudere ADSL infra om kosten te besparen volgens mij.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Nog effe gebeld met Scarlet. Op hun webstek staat :
Scarlet One en Scarlet Internet & telefonie worden geleverd op de nieuwe VDSL2 technologie, via glasvezel tot aan de hoek van uw straat. Dit is een verbeterde versie van ADSL, sneller en eveneens gebruikmakend van het kopernetwerk van Belgacom. Om u te verbinden aan het VDSL netwerk heeft u een speciale VDSL modem nodig, welke door Scarlet geleverd wordt (€ 50 i.p.v. € 80). Deze modem is ook compatibel met ADSL2+ , Belgacom TV, bevat een draadloos internet (WiFi) antenne en heeft de mogelijkheid om tot 2 telefoonlijnen aan te sluiten.

Volgens telefonist wordt bij de bestelling gecontroleerd of je idd op VDSL gaat, en anders gaat de bestelling gewoonweg niet door.

EDIT : ondertussen al een iemand voor de 20 euro actie. :beerchug:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je hebt enkel zekerheid op VDSL2 in combinatie met digitale tv.
Telefoon kunnen ze perfect waarmaken over ADSL.
Zie maar dat je voor ONE kan controleren of het beschikbaar voor je is, en voor internet+telefonie niet :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Perkele
Plus Member
Plus Member

Op http://www.belgacomtv.be kan je een test doen voor aansluitbaarheid van digitale TV, indien er 2 TV's en HD aangevinkt zijn, heb je zeker VDSL2.

Veel geluk met die korting, mijn 'peter' heeft ettelijke emails ervoor moeten sturen eer hij dit na een half jaar kreeg.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Perkele schreef:Op http://www.belgacomtv.be kan je een test doen voor aansluitbaarheid van digitale TV, indien er 2 TV's en HD aangevinkt zijn, heb je zeker VDSL2.
als je tv erbij neemt wel ja. pak je geen tv bij heb je die zekerheid niet dat je wel zal aangesloten worden op vdsl2
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Perkele
Plus Member
Plus Member

Waarom zouden ze ADSL aansluiten wanneer VDSL2 beschikbaar is?
Callum_
Plus Member
Plus Member

Rechtstreeks van de scarlet site, is hier meermaals gequote geweest : Scarlet One en Scarlet Internet & telefonie worden geleverd op de nieuwe VDSL2 technologie, via glasvezel tot aan de hoek van uw straat. Dit is een verbeterde versie van ADSL, sneller en eveneens gebruikmakend van het kopernetwerk van Belgacom.

Als het niet beschikbaar is wordt m'n gewoon niet aangesloten.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

No offense, de mensen die nog op ADSL of ADSL2+ aangesloten worden zijn klanten die om een of andere reden niet aansluitbaar zijn op VDSL2 of waar vermoedelijke problemen zijn. Belgacom (en dus Scarlet) wil maar al te graag stoppen met ADSL want dat kost tig maal meer in onderhoud en verbruik.
Wie mij niet geloofd, over bepaalde tijd geloof je mij wel :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Voor internet alleen sluit Scarlet "NIET" aan op VDSL2.

Dit is mij officieel door Scarlet via de ombudsman meegedeeld.
Ze vermelden erbij dat ze dit enkel leveren voor de hogere abbo's.
(en dat men dus tegen meerkost kan opwaarderen naar VDSL2)
Callum_
Plus Member
Plus Member

tonym schreef:
Voor internet alleen sluit Scarlet "NIET" aan op VDSL2.

Dit is mij officieel door Scarlet via de ombudsman meegedeeld.
Ze vermelden erbij dat ze dit enkel leveren voor de hogere abbo's.
(en dat men dus tegen meerkost kan opwaarderen naar VDSL2)
Dat word toch duidelijk op de site geconstateerd?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

honda4life schreef:Je hebt enkel zekerheid op VDSL2 in combinatie met digitale tv.
Telefoon kunnen ze perfect waarmaken over ADSL.
Zie maar dat je voor ONE kan controleren of het beschikbaar voor je is, en voor internet+telefonie niet :wink:
Indien je ONE kan bestellen (en dus op VDSL2 kan) gaan ze je voor internet+tel ook VDSL2 zetten. Anders idd op ADSL2 :)

Ik wil gerust 40eur betalen per maand voor VDSL2 met FUP maar hun telefonie heb ik liever niet. Eens zien wat ze daarop gaan zeggen morgen :D
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je bet niet verplicht hun tel te gebruiken, toch...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Heb reactie gekregen van DOmmel :
Tegen het einde van het jaar komen we met een nieuw abonnement.

Internet + telefonie. Waarbij een minimum snelheid van 16,5mbps gegarandeerd is. Deze snelheid kan oplopen tot 30mbps.
Dus dit is zeker een optie in uw geval.
Er blijft een combinatie mogelijk met telefonie maar de snelheid wordt enorm verhoogd.

Als DOmmel met een nieuwe formule komt is deze meestel concurrentieel met wat er op de markt is.
Zou ik nog 3 maanden wachten ?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Goztow schreef:Je bet niet verplicht hun tel te gebruiken, toch...
Nee zeker niet, maar als je een actieve lijn bij belgacom hebt, weet ik niet of het eenvoudig is om het zo te regelen... (Ja er bestaat een tweede paar, maar de vraag is of ze dat doen)
tom35
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

dietervanb schreef:Heb reactie gekregen van DOmmel :
Tegen het einde van het jaar komen we met een nieuw abonnement.

Internet + telefonie. Waarbij een minimum snelheid van 16,5mbps gegarandeerd is. Deze snelheid kan oplopen tot 30mbps.
Dus dit is zeker een optie in uw geval.
Er blijft een combinatie mogelijk met telefonie maar de snelheid wordt enorm verhoogd.

Als DOmmel met een nieuwe formule komt is deze meestel concurrentieel met wat er op de markt is.
Zou ik nog 3 maanden wachten ?
Dit dilemma heb ik ook.
Natuurlijk heb je bij dommel nog steeds de bc lijn nodig die je bij scarlet niet nodig hebt.
Nu VDSL2 500GB dommel 39 euro + raw copper of discovery = 52 euro en dan moet je je telefoongesprekken nog betalen, met standaardlijn is dit 58 euro , scarlet no limit + telefoon, incl lijn, onbeperkt bellen daluren 40 euro.
Ik vraag me af of ze daar aan gaan kunnen bij dommel, want dat is een verschil van 18 uero - laten we 6 euro nemen voor de newsserver = 12 euro ?
En wat als de promo voorbij is tegen dan bij scarlet ?

Tom
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”