Speculatie , Reactie op verhogingen BGC
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 1 keer
30MB/s is het maximum bij docsis 2 als ik op het internet kijk. De upload zou misschien wel nog omhoog kunnen. De grote vraag is dan kan hun netwerk het aan. Ze cappen nu al de snelheid op drukken momenten.
Een download snelheid kunnen ze al alleen verhogen door docsis 3 en ik zie hun die niet massaal bij iedereen plaatsen.
Wat ik vermoed dat ze zullen doen is de upload snelheid verhogen als het mogelijk is.
Bij expresnet zullen ze de limiet naar 100gb brengen.
Bij turbonet de prijs gelijkstellen met intense.
Een download snelheid kunnen ze al alleen verhogen door docsis 3 en ik zie hun die niet massaal bij iedereen plaatsen.
Wat ik vermoed dat ze zullen doen is de upload snelheid verhogen als het mogelijk is.
Bij expresnet zullen ze de limiet naar 100gb brengen.
Bij turbonet de prijs gelijkstellen met intense.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Hier thuis:Lord Utopia schreef:Die oplossing vereist heel grote instapkosten (modem, activatiekosten x3.) Komt erbij dat de Discovery Line enkel weggelegd is voor mensen die weinig bellen.Musashi schreef:Als je de juiste shake van producten en providers neemt kan je volgens mij al voor 70 euro digitale tv, telefoon en vdsl2 hebben.
Ik denk dan aan:
- telenet digitale tv (12 + acht)
- bgc discovery line (10)
- dommel speedconnect (40)
of zie ik dat verkeerd?
In 2/3 van Vlaanderen kost het kabelabonnement (indien Digital TV) 13,33 euro per maand.
Telenet Digitale TV 31€ (kabelkosten + huur hd decoder + docu & lifestyle gedoe voor 10 euro)
Belgacom Disco 10€ (om zo evt bereikbaar te zijn)
DxADSL plus 32,5@€ (20/2 op de VDSL2, hiervoor op 15/1)
(hier zal je wel als nieuwe klant niet op VDSL2 komen, maar edpnet is maar 2.5 euro duurder)
Bij Telenet noch Belgacom activatie/installatie kosten betaald (lief zijn tegen de verkopers)
Bij DxADSL 25 € activatie kosten betaald
VDSL2 modem heb ik btw gekregen (nu had ik er al wel paar maarja

Deze vindt je ook makkelijk op 2dehands sites voor 40 euro ofzo.
En als je veel belt, dan bel je via VOIP.
Voor 65 euro heb je VDSL2, Digi TV en ben je bereikbaar via vaste nummer.
Een paar euro meer en je belt goedkoop naar buiten via VOIP.
En de instapkosten vallen reuze mee als je een beetje rondsnuffelt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Voor €50 hebt dat toch ook al bij scarlet.Devilzown schreef:
Laatst gewijzigd door dragonflo 30 aug 2010, 23:35, in totaal 1 gewijzigd.
- Devilzown
- Elite Poster
Ja, maar dan werkt er niks meer bij een storingdragonflo schreef:Voor €50 hebt dat toch ook al bij scarlet.Devilzown schreef:Lord Utopia schreef:

dragonflo schreef: Voor 65 euro heb je VDSL2, Digi TV en ben je bereikbaar via vaste nummer.
Voor €50 hebt dat toch ook al bij scarlet.
Kheb nu toch al 3 jaar scarlet en op die 3 jaar misschien 2-3 storingen gehad. Ja oke ze hebben 'nsDevilzown schreef:
Ja, maar dan werkt er niks meer bij een storing
serieuze stroomstoringen gehad in hun datacenter. Verschillende keren zelfs maar de problemen zijn
toch altijd binnen de dag opgelost geweest en dit is toch wel heel uitzonderlijk dat zoiets zich voordoet.
- Devilzown
- Elite Poster
Ik wil gewoon niet vastzitten aan één firma.
De combo die ik nu heb, bevalt mij zeer goed.
Telenet digitv is imho beter dan BGC TV (hoewel ze minder schelen dan vroeger).
DxADSL geeft me ook VDSL2 & betere voorwaarden.
Bellen doe ik met GSM, maar het is wel handig om bereikbaar te zijn via vaste lijn.
Bellen doe ik met GSM, maar het is wel handig om bereikbaar te zijn via vaste lijn.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
dxadsl via vdsl2??Devilzown schreef:Ik wil gewoon niet vastzitten aan één firma.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Hij zal één van die klanten geweest zijn die op ADSL2+ van DX-adsl stond met een profiel hoger dan 12 Mbps. Die groep klanten heeft een gratis modem + VDSL2 gekregen.krisken schreef: dxadsl via vdsl2??
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
ah klopt, vergeten.Lord Utopia schreef:Hij zal één van die klanten geweest zijn die op ADSL2+ van DX-adsl stond met een profiel hoger dan 12 Mbps. Die groep klanten heeft een gratis modem + VDSL2 gekregen.krisken schreef: dxadsl via vdsl2??
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Doeme, ik had gehoopt dat Scarlet vanmorgen ook al hogere snelheden zou verkondigen.
Helaas nog niet, maar laten we hopen
Helaas nog niet, maar laten we hopen

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@quistnix
@honda4life
@proz
On-topic ?
uit de TS :
Speculatie
Het lijkt me tof om eens te brainstormen over wat Telenet kan, en realistisch gezien, gaat doen.
@honda4life
@proz
On-topic ?
uit de TS :
Speculatie
Het lijkt me tof om eens te brainstormen over wat Telenet kan, en realistisch gezien, gaat doen.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Er staat in de titel ook reactie (en die hoeft voor mij niet over Telenet of anderen te gaan) op de verhoging, mag ik ja ?iceke schreef:@quistnix
@honda4life
@proz
On-topic ?
uit de TS :
Speculatie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 29 keer
quistnix:
Als Belgacom medewerker kan ik goed begrijpen dat je trots bent op wat Belgacom momenteel gedaan heeft met de hogere uploadsnelheden. Helaas zijn deze niet voor iedereen haalbaar, het lijkt er een beetje op of je hier wat zout op de wonde komt strooien.
De bedoeling was inderdaad om te speculeren wat Telenet hier (al dan niet) tegenover kan en mogelijk zal plaatsen. Dat VDSL2 nu tot 4.5mbit gaat is al "oud nieuws" in feite.
Hierbij dus een vraag om terug ontopic te gaan, constructieve bijdragen (bijvoorbeeld over de technische werking van het coax netwerk in Vlaanderen) zijn altijd welkom.
Als Belgacom medewerker kan ik goed begrijpen dat je trots bent op wat Belgacom momenteel gedaan heeft met de hogere uploadsnelheden. Helaas zijn deze niet voor iedereen haalbaar, het lijkt er een beetje op of je hier wat zout op de wonde komt strooien.
De bedoeling was inderdaad om te speculeren wat Telenet hier (al dan niet) tegenover kan en mogelijk zal plaatsen. Dat VDSL2 nu tot 4.5mbit gaat is al "oud nieuws" in feite.
Hierbij dus een vraag om terug ontopic te gaan, constructieve bijdragen (bijvoorbeeld over de technische werking van het coax netwerk in Vlaanderen) zijn altijd welkom.
Nja, met de huidige prijzen van telenet mag/moet telenet wel met een reactie komen. Hun TurboNet prijs is nu veel te hoog. Vroeger kun je nog zeggen, dat is door de snelheid dat je meer betaald, maar dat is nu ook niemeer waar.quistnix schreef: Er staat in de titel ook reactie (en die hoeft voor mij niet over Telenet of anderen te gaan) op de verhoging, mag ik ja ?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Jij mag alles van mij, maar ik verwacht wel dat je op zijn minst de ts gelezen hebt en niet enkel de titelquistnix schreef: Er staat in de titel ook reactie (en die hoeft voor mij niet over Telenet of anderen te gaan) op de verhoging, mag ik ja ?

- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om zout in de wonde te strooien, zeer zeker niet. En ik heb de allereerste post nog eens goed gelezen en jij en Iceke hebben gelijk, ik zat wel degelijk off-topic, sorry, zal 't niet meer doenjorgo schreef:quistnix:

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
De eerste reactie van Telenet is er: http://telenet.be/2766/0/1/nl/thuis/int ... ernet.html
Ze vergelijken nu op basis van de reële downloadsnelheid ipv. de technische specificaties (duidelijk in hun nadeel tov. Belgacom). Uiteraard zijn deze cijfers gebaseerd op basis van de oude Belgacom snelheden.
Kunnen ze niets beters verzinnen dan dit ?
Ze vergelijken nu op basis van de reële downloadsnelheid ipv. de technische specificaties (duidelijk in hun nadeel tov. Belgacom). Uiteraard zijn deze cijfers gebaseerd op basis van de oude Belgacom snelheden.
Kunnen ze niets beters verzinnen dan dit ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 29 keer
Triestig...
Vooral omdat ze hun 2 snelste abonnementen, FiberNet 50 en FiberNet 100 niet in deze grafiek betrekken.
Waarom zou dat toch zijn?
Telenet FiberNet 100
Dat zijn niet echt resultaten om naar huis te schrijven bij een aangeboden snelheid van 100mbit, vooral die upload waardes vind ik alarmerend laag.
Natuurlijk (zoals hier al zovaak besproken) is een site a la ispmonitor geen goede snelheidsindicatie, maar het is wel typisch voor de marketing aanpak van Telenet te laten zien: manipulatief.
Edit: Zou dit zelfs niet aangekaart kunnen worden bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame?
Vooral omdat ze hun 2 snelste abonnementen, FiberNet 50 en FiberNet 100 niet in deze grafiek betrekken.
Waarom zou dat toch zijn?

Telenet FiberNet 100
Code: Selecteer alles
Aantal Tests:4636
Gemiddelde Download Snelheid: 42897 Kbps
Gemiddelde Upload Snelheid:1490 Kbps
Gemiddelde Ping: 36 ms
Natuurlijk (zoals hier al zovaak besproken) is een site a la ispmonitor geen goede snelheidsindicatie, maar het is wel typisch voor de marketing aanpak van Telenet te laten zien: manipulatief.
Edit: Zou dit zelfs niet aangekaart kunnen worden bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame?
Laatst gewijzigd door jorgo 01 sep 2010, 15:59, in totaal 2 gewijzigd.
- honda4life
- Moderator
dat noem ik nu eens echt LAME
Een wanhopige daad, waar velen onwetenden intrappen
Uiteraard betekent dit voor mij dat ze de handdoek in de ring gooien voorlopig
, een beetje moeite voor hun "vrij downloaden" aan te passen zou toch wel gekund hebben volgens mij
SHAME ON YOU TELENET!!!
Een wanhopige daad, waar velen onwetenden intrappen

Uiteraard betekent dit voor mij dat ze de handdoek in de ring gooien voorlopig

SHAME ON YOU TELENET!!!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 18 keer
... niet alleen op basis van de oude abo's.Goztow schreef:Indd op basis van de oude abo's...
Veel Belgacom klanten hebben inderdaad veel te lage snelheden omdat ze:
a) ofwel op een tragere technologie zitten (ADSL, ADSL2+) en de gebooste snelheden dus niet aankunnen.
b) maar ook omdat de nieuwe snelheden niet automatisch of spontaan toegepast worden, maar alleen op vraag van de klant ...
En daar wringt het schoentje:
- doorsnee ADSL gebruiker weet gewoon niet dat hij kan overstappen op VDSL2 (en of het beschikbaar is op zijn adres).
- doorsnee ADSL gebruiker weet zelfs niet dat hij kan vragen om hem op een hoger profiel te zetten.
Gevolg: duizenden ADSL gebruikers zitten nog steeds op het 4.6 Mbps profiel, gezien ze de "speed optie" nooit aangevraagd hebben (hoewel ze dus een 12 of 20Mbps abo hebben, en hoewel hun lijn hogere snelheden zou aankunnen).
Dit heeft natuurlijk een zeer nefaste invloed op de ISP statistics, en wordt nu dus handig uitgespeeld door Telenet.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Moderator
Ik denk toch dat een leek ISP monitor installeert hoor
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Trouwens hun specs zijn verkeerdelijk aangepast ( bij ispmonitor) ze zeggen 30up voor favourite, en intense is ongewijzigd gebleven op 20 up -> dus alle "intensers" met een 30Mb profiel die nu testen op ISP -> vliegen eruit omdat ze out of spec zijn.....

-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
- honda4life
- Moderator
Je bracht me net op het idee om hun % sneller eens aan te passen naar % duurder, helaas zit er java in, en kan ik er niet veel aan veranderenGoztow schreef:Fibernet is gewoon met niks vergelijkbaar wat snelheid en prijs (vooral dat laatste) betreft.

Geen zin om afbeelding te maken en te prutsen maar wacht

-
- Forumtroll
- Bedankt: 1 keer
proximusboyke schreef:tprobleem is telenet wil enkel geld innen en zo weinig uitgeven.
Ik denk dat ze het financieel niet aankunnen.
Je zei daarstraks dat jou upspeed 4.26 Mbps was met Belgacom
Awel laat die originele speedtest dan hier ne keer zien.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex