3starsnet vraagt extra geld voor een "makkelijk nummer"

Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In hoeverre is het wettelijk dat een bedrijf als 3starsnet extra geld vraagt voor een - volgens hun - makkelijk nummer zonder dit te vermelden op hun site? Een nicht van mij heeft 3starsnet gecontacteerd met de vraag of een bepaald nummer "vrij" was. Dit ging over de nummers 09 277 87 87 en 09 277 87 88. Ze kreeg te horen dat beide nummers nog vrij waren, en meteen geregistreerd konden worden. Afgaande op wat men vermeld op de site (http://www.3starsnet.be/index.php/shop_home/nl/cid=12/ bij "belgium - geographical number) staat duidelijk dat men €20 vraagt voor een nieuw nummer in de 09-zone. Echter kreeg ze prompt de volgende mail
De nummers die u vraagt hebben wel nog een bijiomend kostenplaatje omdat het hier om zeer gemakkelijke commerciële nummers gaat.

Voor het nummer eindigend op 87 87 betaalt je een éénmalige kost van 350€ + BTW; en voor het nummer 87 88 betaalt je 50€ éénmalig + BTW.
In hoeverre kan een bedrijf zomaar andere kosten aanrekenen dan deze vermeld op de website?

Inmiddels is de kwestie reeds opgelost door een andere VOIP provider te gebruiken waar deze nummers nog vrij waren, doch graag zou ik hier jullie mening eens over willen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik denk dat je die bij Belgacom ook dik zal mogen betalen hoor.
Waarschijnlijk zal "de aard van" het nummer de kost bepalen.
Er zal een hele hoop logische regeltjes bestaan om zo de prijs te bepalen, niet echt praktisch om zonder scriptje te berekeken lijkt me.
Ik kan 3stars geen ongelijk geven eerlijk gezegd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Tja, 3starsnet en website... 2 dingen die zoizo al niet compatibel zijn, gezien deze overduidelijk amper maintained wordt. Enkel de tariefverlaging naar gsms is er ergens tussen gegooid. Spijtig voor een communicatiebedrijf.

ivm jouw vraag/opmerking:

In principe vermelden ze deze dienst niet op hun website, ze verkopen enkel nrs door hun uitgekozen. Maw, hetgeen jij vraagt is een manuele opdracht, afwijkend van hun standaard procedure (order proces). Ze kunnen er mijn inziens dus voor vragen wat ze willen.

(en als je hun jaarrekeningen uitpluist zal je zien dat ze de cash goed kunnen gebruiken)

(btw ben zelf ook een redelijk tevreden klant bij 3starsnet maar vraag me af wat ze van plan zijn)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

fryelectro schreef:Tja, 3starsnet en website... 2 dingen die zoizo al niet compatibel zijn, gezien deze overduidelijk amper maintained wordt. Enkel de tariefverlaging naar gsms is er ergens tussen gegooid. Spijtig voor een communicatiebedrijf.

ivm jouw vraag/opmerking:

In principe vermelden ze deze dienst niet op hun website, ze verkopen enkel nrs door hun uitgekozen. Maw, hetgeen jij vraagt is een manuele opdracht, afwijkend van hun standaard procedure (order proces). Ze kunnen er mijn inziens dus voor vragen wat ze willen.

(en als je hun jaarrekeningen uitpluist zal je zien dat ze de cash goed kunnen gebruiken)

(btw ben zelf ook een redelijk tevreden klant bij 3starsnet maar vraag me af wat ze van plan zijn)
Ze vermelden op hun website de prijs van een DID-nummer. Er staat ergens dat ze voor speciale nummers (eerlijk...zo speciaal is hij ook weer niet) extra geld vragen. Overigens kiezen ze elk nummer manueel, bij het nummer dat ikzelf heb bij 3stars heb ik zelfs een mailtje gekregen of ze mochten weten wat mijn gsm nummer was, zodat ze een nummer konden geven dat er goed op gelijkt, ofwel mocht ik een combinatie kiezen die ik leuk vond. Heb toen een paar combinaties + gsm nummer doorgestuurd en een dagje later kreeg ik van Lieve een mail terug met alle combinaties die ik vrij mocht kiezen voor mijn 20 euro. En laat mijn nummer nu even "makkelijk" zijn als het nummer dat men hier vermeld...

Ik weet niet waar/hoe ik aan die jaarrekeningen kan geraken, maar het stuurt er wel op aan dat blijkbaar alle middelen goed zijn om de put te dempen?

Kris

PS : of de website een zooitje is of niet maakt mij niet uit : voor mij is het een bron van informatie over hun diensten, dus ga ik er vanuit dat de diensten die daar aangeboden worden ook correct geprijsd zijn...

Telefonie = EDPnet + OVH
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik denk wat 3Starsnet doet perfect legaal is maar vind het anderzijds toch wel vrij veel geld.
Ik heb zelf één van de mooiste nummers die je in de 09 zone kan vinden en heb voor zover ik mij kan herinneren daar nooit extra moeten voor betalen aan Belgacom (zit ondertussen ook bij 3Starsnet)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Astralon schreef:Ik denk wat 3Starsnet doet perfect legaal is maar vind het anderzijds toch wel vrij veel geld.
Ik heb zelf één van de mooiste nummers die je in de 09 zone kan vinden en heb voor zover ik mij kan herinneren daar nooit extra moeten voor betalen aan Belgacom (zit ondertussen ook bij 3Starsnet)
Astralon, mag ik je vragen of het nr dat jij hebt even "goed" is als het nummer dat hier is weergegeven?
Juist (te laat) gezien dat bgc de 09 377 reeks heeft...en 87 87 en 87 88 nog vrij zijn. Dju, denk dat ze die liever wou dan de 09 395 nummers :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Doorgestuurd via PM.
Netdummie
Starter
Starter

Bijkomende kostprijs staat wel degelijk aangegeven op de website
All numbers are assigned randomly, special number combinations are available after paying additional fees. Please contact us for more information and possibilities on special number combinations.
http://www.3starsnet.com/index.php/shop ... a063f8be31

Aangezien er geen minimum contract en dit soort van nummers meestal door personen/bedrijven met commerciële bedoelingen gebruikt worden, denk ik dat de prijs al bij al nog meevalt.

Ter vergelijking de Telenet tarieven voor speciale nummers
Diamanten nummer (€619,73 eenmalig):
Elk nummer eindigend op 4 (of meer) dezelfde cijfers, bijvoorbeeld 015 644 444
Elk nummer eindigend op 3 (of meer) nullen, bijvoorbeeld 015 644 000
Gouden nummer (€247,88 eenmalig)
Laatste 3 getallen eindigen hetzelfde als de eerste 2 of 3 cijfers na het zone nummer - alleen als deze cijfers een paar zijn, bijvoorbeeld 015 330 333
Elk nummer eindigend op drie opeenvolgende cijfers, bijvoorbeeld 015 640 444
Elk nummer dat eindigt op 00, bijvoorbeeld 015 640 100
Elk paar nummer waar 1 van de paren passen in de eerste 2 of 3 cijfers na het zone nummer, bijvoorbeeld 015 33 55 33
Zilveren nummer (€123,94 eenmalig)
Elk cijfer dat volgt op de eerste 2 of 3 cijfers na het zone nummer, en die exact hetzelfde zijn, bijvoorbeeld 03 288 28 8x
De laatste 4 cijfers zijn opeenvolgend dalend of stijgend, nul inbegrepen, bijvoorbeeld xxx 12 34
Elk dubbel paar - laatste 4 cijfers bijvoorbeeld xx 66 44 (let wel: 33 66 33 = gouden nummer)
Alle 4 laatste cijfers in rij van 19 00 tot 20 20, bijvoorbeeld xxx 20 06
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Netdummie schreef:Bijkomende kostprijs staat wel degelijk aangegeven op de website
All numbers are assigned randomly, special number combinations are available after paying additional fees. Please contact us for more information and possibilities on special number combinations.
http://www.3starsnet.com/index.php/shop ... a063f8be31

Aangezien er geen minimum contract en dit soort van nummers meestal door personen/bedrijven met commerciële bedoelingen gebruikt worden, denk ik dat de prijs al bij al nog meevalt.

Ter vergelijking de Telenet tarieven voor speciale nummers
Diamanten nummer (€619,73 eenmalig):
Elk nummer eindigend op 4 (of meer) dezelfde cijfers, bijvoorbeeld 015 644 444 begin_of_the_skype_highlighting              015 644 444      end_of_the_skype_highlighting
Elk nummer eindigend op 3 (of meer) nullen, bijvoorbeeld 015 644 000
Gouden nummer (€247,88 eenmalig)
Laatste 3 getallen eindigen hetzelfde als de eerste 2 of 3 cijfers na het zone nummer - alleen als deze cijfers een paar zijn, bijvoorbeeld 015 330 333
Elk nummer eindigend op drie opeenvolgende cijfers, bijvoorbeeld 015 640 444
Elk nummer dat eindigt op 00, bijvoorbeeld 015 640 100
Elk paar nummer waar 1 van de paren passen in de eerste 2 of 3 cijfers na het zone nummer, bijvoorbeeld 015 33 55 33
Zilveren nummer (€123,94 eenmalig)
Elk cijfer dat volgt op de eerste 2 of 3 cijfers na het zone nummer, en die exact hetzelfde zijn, bijvoorbeeld 03 288 28 8x
De laatste 4 cijfers zijn opeenvolgend dalend of stijgend, nul inbegrepen, bijvoorbeeld xxx 12 34
Elk dubbel paar - laatste 4 cijfers bijvoorbeeld xx 66 44 (let wel: 33 66 33 = gouden nummer)
Alle 4 laatste cijfers in rij van 19 00 tot 20 20, bijvoorbeeld xxx 20 06
Bedankt! Deze had ik over het hoofd gezien :)

Telefonie = EDPnet + OVH
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Ik weet niet waar/hoe ik aan die jaarrekeningen kan geraken, maar het stuurt er wel op aan dat blijkbaar alle middelen goed zijn om de put te dempen?
op de site van de nationale bank kan je zoeken naar jaarrekeningen.Je kan zoeken op de BTW nr van 3 starsnet of gewoon bij naam "3 Stars Net" ingeven.

http://bcc.nbb.be/BCCIA0101/WEB/actions ... angIndex=N
krisken schreef:PS : of de website een zooitje is of niet maakt mij niet uit : voor mij is het een bron van informatie over hun diensten, dus ga ik er vanuit dat de diensten die daar aangeboden worden ook correct geprijsd zijn...
Nee tuurlijk niet, het is ook niet omdat hun website een zooitje is, dat ik er geen klant meer wil zijn. Maar voor een online communicatiebedrijf is hun website zowat het allerbelangrijkste uithangbord dat ze kunnen hebben. Gezien deze er dus voor status quo bijstaat wekt het toch niet echt veel vertrouwen voor nieuwe klanten. Ook naar de bestaande klanten is er weinig animo (geen innovatie, features etc).

Ik ben onlangs klant geworden bij Weepee en ik moet zeggen dat ik het verschil duidelijk zie als ik op hun backend inlog (alhoewel daar ook nog wel wat te verbeteren valt).
Orange go plus
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

krisken schreef:In hoeverre kan een bedrijf zomaar andere kosten aanrekenen dan deze vermeld op de website?

Inmiddels is de kwestie reeds opgelost door een andere VOIP provider te gebruiken waar deze nummers nog vrij waren, doch graag zou ik hier jullie mening eens over willen...
Bij alle telefonie operatoren, zowel de klassieke als VoIP, worden de nummers random toegewezen.
Sommige nummers zijn gemakkelijk te onthouden omwille van een bepaalde nummervolgorde, zijn daarom veel gevraagd door klanten en zijn dus commercieel interessant. Iedere telefonie operator heeft dus een bepaald tarief als de klant een welbepaald specifiek nummer wil. De prijs daarvan wordt geregeld door de vrije marktwerking. Een operator die geen meerprijs vraagt voor een niet-random nummer, is eigenlijk een dikke dommerik want die laat gemakkelijk te winnen geld liggen.

Had 3Starsnet dat moeten melden op de website? Ja, en het blijkt dat ze dat ook inderdaad doen, ergens in "kleine lettertjes".
Hadden ze dat moeten melden tijdens de bestelprocedure? Ja, eigenlijk wel, dat had beter gekunnen.
Hebben ze het gemeld vóór de bestelling definitief was? Ja, blijkbaar wel, want er is nog een mailtje gestuurd.

Mijn persoonlijke conclusie: er zijn een aantal aandachtspunten voor 3starsnet, dwz enkele puntjes waarop ze kunnen verbeteren. Maar in totaliteit zijn er nog geen grote rampen gebeurd. Het is niet dat er achteraf nog een zware factuur kwam, zoals men soms wel eens hoort bij de grote jongens (I'm looking at you, TN&BC).
Ik hoop dat ze het internet afschuimen op zoek naar hun eigen naam (zoals ieder bedrijf tegenwoordig zou moeten doen). Dan gaan ze deze topic zeker vinden en dat hoop ik dat ze de verbeteringsvoorstellen ter harte gaan nemen. Het is dus een goede zaak dat krisken dit komt melden: zowel voor andere klanten als voor 3starsnet zelf.

Dit alles staat volledig los van de al of niet gebruiksvriendelijkheid van hun website. Dat is totaal :offtopic: want dat heeft de topicstarter niet gevraagd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:Dit alles staat volledig los van de al of niet gebruiksvriendelijkheid van hun website. Dat is totaal :offtopic: want dat heeft de topicstarter niet gevraagd.
totaal offtopic is misschien wat kort door de bocht en tja on-topic of off-topic is altijd een beetje relatief, het ging er vooral om dat de website deze tarieven niet vermeldde. Achteraf bleek dit wel het geval te zijn, hetgeen enigzins bevestigde dat de site niet zo goed in mekaar steekt en up-to-date is.
Orange go plus
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

fryelectro schreef:
localhost schreef:Dit alles staat volledig los van de al of niet gebruiksvriendelijkheid van hun website. Dat is totaal :offtopic: want dat heeft de topicstarter niet gevraagd.
totaal offtopic is misschien wat kort door de bocht en tja on-topic of off-topic is altijd een beetje relatief, het ging er vooral om dat de website deze tarieven niet vermeldde. Achteraf bleek dit wel het geval te zijn, hetgeen enigzins bevestigde dat de site niet zo goed in mekaar steekt en up-to-date is.
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Ik dacht dat jij het had over de backend waarvoor je moet inloggen, en dat krisken het had over de frontend waar je bestellingen kan doen. Het ene deel van de website hoeft niet per sé iets te maken hebben met het andere deel.
Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
no problemo:)
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”