krisken schreef:In hoeverre kan een bedrijf zomaar andere kosten aanrekenen dan deze vermeld op de website?
Inmiddels is de kwestie reeds opgelost door een andere VOIP provider te gebruiken waar deze nummers nog vrij waren, doch graag zou ik hier jullie mening eens over willen...
Bij alle telefonie operatoren, zowel de klassieke als VoIP, worden de nummers random toegewezen.
Sommige nummers zijn gemakkelijk te onthouden omwille van een bepaalde nummervolgorde, zijn daarom veel gevraagd door klanten en zijn dus commercieel interessant. Iedere telefonie operator heeft dus een bepaald tarief als de klant een welbepaald specifiek nummer wil. De prijs daarvan wordt geregeld door de vrije marktwerking. Een operator die geen meerprijs vraagt voor een niet-random nummer, is eigenlijk een dikke dommerik want die laat gemakkelijk te winnen geld liggen.
Had 3Starsnet dat moeten melden op de website? Ja, en het blijkt dat ze dat ook inderdaad doen, ergens in "kleine lettertjes".
Hadden ze dat moeten melden tijdens de bestelprocedure? Ja, eigenlijk wel, dat had beter gekunnen.
Hebben ze het gemeld vóór de bestelling definitief was? Ja, blijkbaar wel, want er is nog een mailtje gestuurd.
Mijn persoonlijke conclusie: er zijn een aantal aandachtspunten voor 3starsnet, dwz enkele puntjes waarop ze kunnen verbeteren. Maar in totaliteit zijn er nog geen grote rampen gebeurd. Het is niet dat er achteraf nog een zware factuur kwam, zoals men soms wel eens hoort bij de grote jongens (I'm looking at you, TN&BC).
Ik hoop dat ze het internet afschuimen op zoek naar hun eigen naam (zoals ieder bedrijf tegenwoordig zou moeten doen). Dan gaan ze deze topic zeker vinden en dat hoop ik dat ze de verbeteringsvoorstellen ter harte gaan nemen. Het is dus een goede zaak dat krisken dit komt melden: zowel voor andere klanten als voor 3starsnet zelf.
Dit alles staat volledig los van de al of niet gebruiksvriendelijkheid van hun website. Dat is totaal
want dat heeft de topicstarter niet gevraagd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.