Vrij downloaden: de top 25

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik was vroeger klant bij Dommel en kon downloaden wat ik wilde ..Allemaal waar maar door de never ending problemen met connectie en mail kan je daar geen klant blijven,althans niet wanneer je ook zakelijk bezig bent.De mensen bij Dommel zijn vaak vriendelijk,af en toe zelfs bekwaam maar toch.
Dus de hele boel bij telenet ondergebracht =tel+tv+internet (fiber)..Ik download van het usenet vooral tv series uit mijn geboorteland en ben niet van plan om me iets aan te trekken van de 'regenboog' van telenet.Vrij downloaden is vrij downloaden.Ik kan jullie verzekeren dat men Telenet en Belgacom op het oog heb van hoger hand.Dat ze hun monopolie positie uitbuiten is al heel lang een doorn in het oog van velen..Dus gewoon downloaden en vooral OPENBAAR klagen als ze ingewikkeld doen..Lezer brieven in kranten,de politiek benaderen, alles helpt !
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heeft er iemand al ondervonden of je beter trager lang download of kort snel download in de rode uren?
Maakt dit misschien het verschil?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@eternum
Ik lees bij Dommel speedconnect:
# liever zonder belgacom telefoonabonnement?
mogelijk mits een extra maandelijkse kost van €13,31 /maand. nu tijdelijk aan €5,00/maand gedurende de eerste 6 maanden van contractperiode voor nieuwe aansluitingen ***

Je hoeft me echt niet te overtuigen over de diensten van dommel, ik heb er jaren met plezier gebruik van gemaakt :-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dus hetgene waar ik over spreek is iets anders dan hetgene waar jij over spreekt ?
Leg maar ff uit, want ik snap het niet meer nu.
En dat boontje mag je gerust ook anders opvatten, de overstap van adsl naar vdsl bij Dommel kostte me meer dan de overstap naar TN. Ben ik na een jaar niet tevreden(wat ik voorlopig wel ben, 10X sneller en heb nog geen last gehad van smallband) dan stap ik wel terug over naar Dommel of een andere vdsl provider.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

iceke schreef:@eternum
Ik lees bij Dommel speedconnect:
# liever zonder belgacom telefoonabonnement?
mogelijk mits een extra maandelijkse kost van €13,31 /maand. nu tijdelijk aan €5,00/maand gedurende de eerste 6 maanden van contractperiode voor nieuwe aansluitingen

Klopt inderdaad. My mistake.
En de eenmalige activatiekost voor "raw copper" van 50 euro komt er bovenop indien men geen Belgacom telefoonabonnement heeft.

Speedconnect Plus: €63,31/maand abonnementskosten zonder Belgacom telefoonabonnement.
Speedconnect Plus: €50,00/maand abonnementskosten met Belgacom telefoonabonnement.
En Telenet TurboNet: €61,32/maand inclusief "Vrij Downloaden".
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

eternum schreef:
iceke schreef:@eternum
Ik lees bij Dommel speedconnect:
# liever zonder belgacom telefoonabonnement?
mogelijk mits een extra maandelijkse kost van €13,31 /maand. nu tijdelijk aan €5,00/maand gedurende de eerste 6 maanden van contractperiode voor nieuwe aansluitingen

Klopt inderdaad. My mistake.
En de eenmalige activatiekost voor "raw copper" van 50 euro komt er bovenop indien men geen Belgacom telefoonabonnement heeft.

Speedconnect Plus: €63,31/maand abonnementskosten zonder Belgacom telefoonabonnement.
Speedconnect Plus: €50,00/maand abonnementskosten met Belgacom telefoonabonnement.
En Telenet TurboNet: €61,32/maand inclusief "Vrij Downloaden".

Vergeet niet dat een discovery line 10,25€ kost, wat minder is dan raw copper :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

honda4life schreef:Vergeet niet dat een discovery line 10,25€ kost, wat minder is dan raw copper :wink:
Bovendien gebruik je die dan als inkomende telefoonlijn, uitbellen doe je goedkoop met voipbuster.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Limburg schreef:
honda4life schreef:Vergeet niet dat een discovery line 10,25€ kost, wat minder is dan raw copper :wink:
Bovendien gebruik je die dan als inkomende telefoonlijn, uitbellen doe je goedkoop met voipbuster.


Oei, das geen reden hé, een telefoontummer kost 1X 18€(weepee) en dan hoef je helemaal geen lijn meer te hebben.
Trouwens, ik had mijn rekensommetje gemaakt met discoveryline en niet met raw copper.
Goedkoper is Belgacom Generations met 40.15€ per maand, daar zit je dan wel met Fup (niet dat het iets uitmaakt, niemand gaat zijn lijn voor 100% gebruiken)
Maar dit is natuurlijk wel een goedkoper alternatief voor Dommel en Telenet turboline .
Gebruikersavatar
alphalpha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 nov 2008, 06:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

iceke schreef:
Limburg schreef:
honda4life schreef:Vergeet niet dat een discovery line 10,25€ kost, wat minder is dan raw copper :wink:
Bovendien gebruik je die dan als inkomende telefoonlijn, uitbellen doe je goedkoop met voipbuster.


Oei, das geen reden hé, een telefoontummer kost 1X 18€(weepee) en dan hoef je helemaal geen lijn meer te hebben.
Trouwens, ik had mijn rekensommetje gemaakt met discoveryline en niet met raw copper.
Goedkoper is Belgacom Generations met 40.15€ per maand, daar zit je dan wel met Fup (niet dat het iets uitmaakt, niemand gaat zijn lijn voor 100% gebruiken)
Maar dit is natuurlijk wel een goedkoper alternatief voor Dommel en Telenet turboline .



En wat heeft dit allemaal te maken met Vrij Downloaden?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

alphalpha schreef:En wat heeft dit allemaal te maken met Vrij Downloaden?


Niks en veel, ik hoor hier iemand roepen (gelukkig niet in't rood en veel te grote letters) dat het gras groener en veel goedkoper is aan de overkant.
Wel, dat is niet zo, of toch niet zo makkelijk :
1 Telenet is limietloos (mits je smallband kan verteren in de piekuren)
2 Dommel is de enige zonder FUP maar kost hetzelfde voor 20mbps ipv 30mbps
3 Belgacom Generations is (de enige?) goedkopere formule met FUP aan 30.15€+10€ ook aan 20mbps

Nogmaals, zonder telefoonlijn dus niet in een pack
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Dit gaat over de TOP 25. Bij mijn weten geen dommel of ander FUP klanten.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Comfortabel internet houdt voor mij in ieder geval in:
  • Surfen met een aangename snelheid wanneer ik dat wil en zonder dat mijn ISP mijn snelheid (en dus het volume) bij momenten drastisch inperkt.
  • Downloaden met een aangename snelheid wanneer ik dat wil en zonder dat mijn ISP mijn snelheid (en dus het volume) bij momenten drastisch inperkt.
  • Downloaden wat ik wil en zonder dat mijn ISP bepaald verkeer monitort (vb torrent, newsfeeds) met het oog om de snelheid (en dus het volume) te verlagen.
  • Online (streaming) video bekijken wanneer ik dat wil en zonder dat mijn ISP mijn snelheid en het volume bij momenten drastisch inperkt. Uiteraard zou ik kunnen kiezen voor het concurrerend aanbod van de ISP. Doch ik wil vrij kunnen kiezen.
  • Internet dat verkeer op alle technisch beschikbare poorten toelaat, en niet enkel diegene dat de ISP denkt dat nuttig zouden kunnen zijn voor mij. Indien ik een nieuwe toestel koop wens ik niet dat de werking hiervan onmogelijk blijkt te zijn of sterk bemoeilijkt wordt omdat mijn ISP het verkeer op bepaalde poorten niet toelaat. Idem voor software producten.

Kortom: Comfortabel internet verkeer begint voor mij bij een ISP die mij een stabiele internet verbinding ter beschikking stelt, met een bepaalde bandbreedte, die ik naar eigen inzicht kan gebruiken en naar eigen inzicht kan inrichten. Dus zonder enige verdere opgelegde bemoeienis.
Maar goed ieder heeft zijn eigen invulling van comfortabel internet, uiteraard.

Klare, heldere, duidelijke en alles omvattende productomschrijvingen zijn wel een allereerste vereiste zodat ik, als consument, precies weet wat mogelijk is en wat niet mogelijk is.

Ik stel vast dat Internet Service Providers dikwijls wel beschikken over ellenlange "Algemene voorwaarden".
Doch de specifieke productomschrijvingen beperken zich doorgaans tot enkele zeer summiere beschrijvingen op hun website. Beperkingen allerhande worden vaak niet vernoemd en in het beste geval is misschien wel ergens een vage omschrijving. Ook dit draadje hier op het forum is mijn inziens in hoofdzaak het gevolg van een gebrek aan een klare, heldere, duideljke en allesomvattende productomschrijving.

Indien ik bijvoorbeeld een telefoontoestel aanschaf dan wordt alles van naaldje tot draadje uitgelegd. Neem bijvoorbeeld het volgende telefoontoestel (geschikt voor internet gebruik) van Siemens: S685IP.
De link is een verwijzing naar een pdf handleiding van 193 bladzijden waarin duidelijk omschreven wordt wat ik met het produkt kan en wat niet. Dit is een klare, heldere en duidelijke productomschrijving. Als consument weet ik precies waar ik aan toe ben!

Ik kan me vergissen maar ik heb soortgelijke documenten met een klare, heldere, duidelijke en alles omvattende productomschrijving niet teruggevonden voor bijvoorbeeld Telenet BasicNet, Telenet ComfortNet, Telenet ExpressNet, Telenet TurboNet, Telenet FiberNet 50 of Telenet FiberNet 100. Misschien zou iemand van Telenet hier kunnen aangeven waar ik dergelijke documenten kan terugvinden voor de bovenvermelde producten?

Mijn inziens is de ene Internet Service Provider (ISP) al wat meer geneigd dan de andere om je dynamisch (of noem het arbitrair) een niet klaar, niet helder en niet duidelijk omschreven gebruikersprofiel aan te meten.

In ieder geval is het mijn inziens absoluut "not done" om vage productomschrijvingen te gebruiken op dergelijke manier dat de consument zich bij tijden mogelijks in een positie bevindt waarbij het zwaard van Damocles hem op ieder ogenblik lijkt te kunnen treffen. Bovendien zouden zulke praktijken meer dan de indruk kunnen wekken dat het aanwenden van angst om het onbekende wel eens gerelateerd zou kunnen zijn aan het verwezenlijken van de eigen doelstellingen, en allicht meer in het bijzonder de financiële.

Afbeelding
Bron: tweakers.net
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik geef je 100% gelijk, alleen is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen ik wil... en dan alle nadelen van Telenet op te sommen.
Ik ga de nadelen van die andere provider hier niet opsommen, maar het is zeer makkelijk om hetzelfde toe te passen op hun lijstje.

95% van de Internet abbonee's wil: "dat het goed werkt". verder kan het hun echt niet schelen of ze tegen 12 20 of 30 mbps surfen of dat ze 300GB of 1000GB kunnen downloaden ofdat er een paar obscure poorten dichtgetimmerd zitten, laat staan dat ze zien hun torrentverkeer gekapt wordt.

Die andere 5% zal zelf wel kunnen uitmaken dat ze beter kabel of Xdsl nemen. (Voor jou is dat blijkbaar een uitgemaakte zaak want je hebt een hekel aan elk nadeel van Telenet, dus ik snap niet waarom je het dan liggen hebt ?)

En over dat andere waar 2/3 van je post overgaat, lees aub het XDSL gedeelte eens na.
Wat zijn we deze maand al tegengekomen.... Splitbilling niet op Packs,Garanties die niet kloppen,gratis dingen geven om garantie voorwaarden te mislopen,betalen voor 20mbps maar toch op Adsl gezet worden ondanks dat het perfect mogelijk is,en iemand die niet kon wat hij wou omdat hij vastzat aan de BBox2. Staat dit ook op de site bij voorwaarden ??
Laatst gewijzigd door iceke op 18 aug 2010, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

@ eternum Akkoord.
Een Turbonet of Fibernet neemt men doorgaans niet om online de krant te lezen.
Degenen die momenteel een of ander grootverbruik willen (Internet VOD, online backup, (il)legale downloads, ...) maar daarnaast ook gegarandeerde minimumsnelheid nodig hebben, bijvoorbeeld om te telewerken, zitten momenteel met een probleem bij Telenet.

Misschien zou een exact volume met meter (zoals voordien) tijdens de rode uren en de meter niet laten lopen 's nachts een goed systeem kunnen zijn. Natuurlijk is dit voor de marketingafdeling van Telenet minder aantrekkelijk.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

haha prachtig, stelletje varkens !!
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Wow zelfs slashdot!
http://tech.slashdot.org/story/10/08/21/0045220/Belgian-ISP-Claims-One-Customer-Downloads-27TB
Ik hoop dat userbase een stevige server heeft, zoniet prepare to get slashdotted! :)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Maak je daar maar geen zorgen over ;). Dit beestje kan het wel aan :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dotslasher
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

we shall see :-D

maar, waarom maken ze daar nu overal zo'n drama over?
In NL zijn er genoeg die TBs per maand downloaden. Daar hoor ik toch niemand over kraaien.
Niet dat ik zoveel download.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tommy78 schreef:Wow zelfs slashdot!
http://tech.slashdot.org/story/10/08/21/0045220/Belgian-ISP-Claims-One-Customer-Downloads-27TB
Ik hoop dat userbase een stevige server heeft, zoniet prepare to get slashdotted! :)

Toen het op Tweakers stond hebben we ruim 4x meer bezoekers gehad (en veel meer trafiek gezien) en gisteren pakweg iets meer dan het dubbele.
Voor vandaag zal ik morgen pas in Google Analytics kunnen zien, ik heb Clicky voor realtime analytics enkel op de frontpage staan :)
Serverload heeft met 't nieuwe beestje gisteren gepiekt op 40%, dus oude Walhalla zou daar vast helemaal plat mee gegaan zijn ;)
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb echt goesting om over al deze perikelen een soort korte documentaire te maken.

En ook om eens precies 24 uur x 31 dagen mijn verbinding maximaal te stressen en kijken hoeveel ik dan precies heb gedownload.
Ik heb alleen geen schijfruimte genoeg daarvoor ...
Er moet toch gewoon uiteindelijk een EIND komen aan elke vorm van controle en limitering van je verbinding?
Zeker als cloud systemen meer en meer in optrek zijn.
Zoals microsoft het bv ook wil.
- Dat je besturingssysteem over wan word geladen inclusief alle documenten.
- Streaming HD
- Onlive en dergelijke waar je games speelt op een server en al het beeld en geluid en toestcommando's gestreamt en geupload worden.
- De nieuwe google tablet met google OS, dat ook bijna volledig afhankelijk is van een internet verbinding. Je browser is daar het OS.

etc etc. Ik vermoed ook dat de opkomst van FUP nu bij Belgacom en Telenet mede te danken is aan microsoft en een paar andere bedrijven die diensten willen gaan aanbieden in België die veel data verbruiken.

Ook is het niet eerlijk dat PCTV door Telenet niet word aangerekend als gebruikt volume terwijl dat bij diensten van andere bedrijven wel zo is.
Dat Telenet zijn netwerk optimaal wil houden, daar kan ik inkomen.
Maar wie legt mij uit hoe ze dat in Nederland dan doen met hun 120/10 mbit coax verbindindingen over docsis 3 zonder enige vorm van limiet ?
Ik ben nu een paar weken niet thuis geweest dus voor deze maand zal ik waarschijnlijk niet op een grootverbruikersprofiel terecht komen.
Maar dan nog. Van mijn 18 TB aan schijf ruimte heb ik nu nog 500GB vrij ongeveer.
Ik kan wel wat plaats maken door oude video projecten en audio projecten op te schonen van oude opnames.
Maar gedownloade films en dergelijke gooi ik niet weg. Dus binnenkort maar eens 4 nieuwe 2TB schijven kopen.
Enige manier om nog een beetje productief om te gaan met een 100 euro kostende verbinding.
Die snelheid is toch maar goed voor één ding. En dat is downloaden. Alle andere diensten op het internet hebben van 10 of 20 mbit meer als genoeg.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

@Kainiac : ik heb zo het vermoeden dat de volgende maanden van de FUP er eentje gaat zijn met nog meer verbruik.
rohendar
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 aug 2010, 12:15
Bedankt: 4 keer

Heb nu 10 dagen Turbonet. Ben juist deze periode thuis met verlof, dus ga ik ook niet wachten tot 's nachts om te downloaden en overdag niets zitten doen. Zit ondertussen al op niveau 7. Telenetvertegenwoordiger zei mij juist dat ik moest oppassen of ik heb binnenkort nog een limiet van 10Gb aan mn been en dan smallband tijdens peak uren. Heb nog geen 100Gb gedownload, en ze gaan mij al op smallband smijten? Betaal ik daar dubbel van de nederlandse prijzen voor?
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ik weet niet hoe jullie het doen, maar heb deze week al 100 gig binnen gehaald, en telemeter is nog niets omhoog gegaan :). (still arrow 4/9)
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

door rohendar op 26 aug 2010, 12:20

Heb nu 10 dagen Turbonet. Ben juist deze periode thuis met verlof, dus ga ik ook niet wachten tot 's nachts om te downloaden en overdag niets zitten doen. Zit ondertussen al op niveau 7. Telenetvertegenwoordiger zei mij juist dat ik moest oppassen of ik heb binnenkort nog een limiet van 10Gb aan mn been en dan smallband tijdens peak uren. Heb nog geen 100Gb gedownload, en ze gaan mij al op smallband smijten? Betaal ik daar dubbel van de nederlandse prijzen voor?

Het ergste van al is ,die topman van Telenet 'Duco Sickinghe' is Nederlander.
We moeten eisen voor Turbo net 60Mbps downs 6Mbps ups
Max 60 euro
Meter weg en fup niet toepassen zoals in Nederland
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Rikkyrocker schreef:door rohendar op 26 aug 2010, 12:20

Heb nu 10 dagen Turbonet. Ben juist deze periode thuis met verlof, dus ga ik ook niet wachten tot 's nachts om te downloaden en overdag niets zitten doen. Zit ondertussen al op niveau 7. Telenetvertegenwoordiger zei mij juist dat ik moest oppassen of ik heb binnenkort nog een limiet van 10Gb aan mn been en dan smallband tijdens peak uren. Heb nog geen 100Gb gedownload, en ze gaan mij al op smallband smijten? Betaal ik daar dubbel van de nederlandse prijzen voor?

Het ergste van al is ,die topman van Telenet 'Duco Sickinghe' is Nederlander.
We moeten eisen voor Turbo net 60Mbps downs 6Mbps ups
Max 60 euro
Meter weg en fup niet toepassen zoals in Nederland

En hoe ga je dat dan precies doen, dat 'eisen'?
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

En hoe ga je dat dan precies doen, dat 'eisen'?

Iedereen mee doen,STOPPEN met fibernet aan te schaffen,STOPPEN met nieuwe packs aan te schaffen.Ook voor Turbo geen packs meer kopen
Want ze blijven maar aandringen op mijn Telenet,stap nu over op Fibernet.Of koop nu een pack.
Kijken hoe snel de prijzen zullen dalen.Wat in Nederland kan,moet hier ook kunnen.Prijzen zijn daar 35 procent goedkoper dan hier .
Voor Fiber power 120Mbps betaal je in Nederland maar zoveel als hier voor FiberNet 50Mbps SCHANDE
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker op 26 aug 2010, 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Rikkyrocker schreef:Heb nu 10 dagen Turbonet...

Rikkyrocker schreef:We moeten eisen...

Eerst klant worden en dan van uwe neus maken. Goed bezig :nono:
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:
Rikkyrocker schreef:rohender.Heb nu 10 dagen Turbonet...

Rikkyrocker schreef:We moeten eisen...

Eerst klant worden en dan van uwe neus maken. Goed bezig :nono:


Ik zal wel iets verkeerd aangeklikt hebben.
Ben al jaren klant van Telenet, en Heb nu 10 dagen turbonet,komt wel van rohender,
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Rikkyrocker schreef:En hoe ga je dat dan precies doen, dat 'eisen'?

Iedereen mee doen,STOPPEN met fibernet aan te schaffen,STOPPEN met nieuwe packs aan te schaffen.Ook voor Turbo geen packs meer kopen
Want ze blijven maar aandringen op mijn Telenet,stap nu over op Fibernet.Of koop nu een pack.
Kijken hoe snel de prijzen zullen dalen.Wat in Nederland kan,moet hier ook kunnen.Prijzen zijn daar 35 procent goedkoper dan hier .
Voor Fiber power 120Mbps betaal je in Nederland maar zoveel als hier voor FiberNet 50Mbps SCHANDE



Maar ik wil mijn Fibernet 100 specificaties behouden. Ik kan en wil niet betalen om naar een 'goedkoper' (wat ook relatief is) abonnement stappen.
Een andere providers is ook geen keus wat de bouwheer heeft hier destijds in het appartementsblok geen koperpaar gelegd.

't Is allemaal makkelijk zeggen, maar hoeveel mensen gaat het effectief doen? Kom van die wolk af voor je hard neervalt. ;)
Thorsbox
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2010, 18:00

Ik ben al jaren klant bij telenet maar ben juist verhuisd. Door de verhuis heb ik een nieuw telenet turbonet abonnement genomen (Oude is ook turbonet maar moest daar blijven voor de nog resterende bewoners). Ik heb dus nog geen maand mijn turbonet abonnement en heb deze maand nog geen 150GB gedownload maar ik kreeg daarstraks deze email:

"Wij stellen vast dat uw download- en/of uploadgedrag niet in lijn is met de Fair Use Policy van Telenet: uw volumeverbruik in de lopende aanrekeningsperiode is aanzienlijk meer dan wat typerend is voor uw internetabonnement. "

"Als u uw volumeverbruik niet matigt, zijn wij genoodzaakt om de snelheid van uw internetverbinding tot het einde van deze periode aan te passen.
Om deze ingreep te vermijden, kennen we aan uw abonnement tot aan het einde van deze aanrekeningsperiode nog 10 GB bijkomend volume toe. "

Voor ongelimiteerd internet vind ik dit wel niet kunnen, vooral als je hier leest dat mensen een pak meer downloaden maar niets krijgen. En vooral als je kijkt naar de top 25 sorry hoor maar daar zit ik nog lang niet aan!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Thorsbox schreef:Voor ongelimiteerd internet vind ik dit wel niet kunnen, vooral als je hier leest dat mensen een pak meer downloaden maar niets krijgen. En vooral als je kijkt naar de top 25 sorry hoor maar daar zit ik nog lang niet aan!


Als ze je binnenkort op verlaagde snelheid zetten stuur je volgend bericht via het telenet klachtenformulier:

Ik kan mij onmogelijk akkoord verklaren met vage niet falsificeerbare termen vermeld in uw geautomatiseerde e-mails zoals "aanzienlijk meer" en "overdreven hoog in vergelijking met wat typerend is voor uw internetabonnement", en dit met betrekking tot mijn internet verbruik.

Ik wens geen standaard antwoord te ontvangen over de werking van de telemeter, maar concrete cijfers die contractueel rechtvaardigen dat ik door telenet op een verlaagde snelheid ben geplaatst sinds DD/MM/JJ.

Concreet wens ik dus die cijfers op te vragen die mij in staat stellen om de voorwaarden van "vrij downloaden" op objectieve manier te controleren, zodat de contractuele clausule

"verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct"

geverifiëerd kan worden en dus van toepassing is.


Ik stel voor dat iedereen die op verlaagde snelheid staat, de helpdesk lastig valt met zulk bericht.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Thorsbox schreef:Ik ben al jaren klant bij telenet maar ben juist verhuisd. Door de verhuis heb ik een nieuw telenet turbonet abonnement genomen (Oude is ook turbonet maar moest daar blijven voor de nog resterende bewoners). Ik heb dus nog geen maand mijn turbonet abonnement en heb deze maand nog geen 150GB gedownload maar ik kreeg daarstraks deze email:

"Wij stellen vast dat uw download- en/of uploadgedrag niet in lijn is met de Fair Use Policy van Telenet: uw volumeverbruik in de lopende aanrekeningsperiode is aanzienlijk meer dan wat typerend is voor uw internetabonnement. "

"Als u uw volumeverbruik niet matigt, zijn wij genoodzaakt om de snelheid van uw internetverbinding tot het einde van deze periode aan te passen.
Om deze ingreep te vermijden, kennen we aan uw abonnement tot aan het einde van deze aanrekeningsperiode nog 10 GB bijkomend volume toe. "

Voor ongelimiteerd internet vind ik dit wel niet kunnen, vooral als je hier leest dat mensen een pak meer downloaden maar niets krijgen. En vooral als je kijkt naar de top 25 sorry hoor maar daar zit ik nog lang niet aan!


De rode uren wegen behoorlijk zwaar door, je zou je downloads wat kunnen spreiden.
Oké, niet de meest ideale oplossing, maar buiten overschakelen weinig andere mogelijkheden voorlopig :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Thorsbox
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2010, 18:00

honda4life schreef:
Thorsbox schreef:Ik ben al jaren klant bij telenet maar ben juist verhuisd. Door de verhuis heb ik een nieuw telenet turbonet abonnement genomen (Oude is ook turbonet maar moest daar blijven voor de nog resterende bewoners). Ik heb dus nog geen maand mijn turbonet abonnement en heb deze maand nog geen 150GB gedownload maar ik kreeg daarstraks deze email:

"Wij stellen vast dat uw download- en/of uploadgedrag niet in lijn is met de Fair Use Policy van Telenet: uw volumeverbruik in de lopende aanrekeningsperiode is aanzienlijk meer dan wat typerend is voor uw internetabonnement. "

"Als u uw volumeverbruik niet matigt, zijn wij genoodzaakt om de snelheid van uw internetverbinding tot het einde van deze periode aan te passen.
Om deze ingreep te vermijden, kennen we aan uw abonnement tot aan het einde van deze aanrekeningsperiode nog 10 GB bijkomend volume toe. "

Voor ongelimiteerd internet vind ik dit wel niet kunnen, vooral als je hier leest dat mensen een pak meer downloaden maar niets krijgen. En vooral als je kijkt naar de top 25 sorry hoor maar daar zit ik nog lang niet aan!


De rode uren wegen behoorlijk zwaar door, je zou je downloads wat kunnen spreiden.
Oké, niet de meest ideale oplossing, maar buiten overschakelen weinig andere mogelijkheden voorlopig :wink:


Als je naar hun "rode uren" kijkt, die zijn de ganse dag, elke dag van de week! De enige uren die in het groen, of oranje, staan zijn 's nachts of heel vroeg in de ochtend. Ik ben nog altijd iemand die 's nachts slaapt en overdag op het internet zit. Met andere woorden ik word gestraft omdat hun internet gebruik overdag! Dat hun "vrij downloaden" maar niet te lang duurt en dat het klachten regent!!! Dit is gewoon dikke afzetterij !!!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Heb nog een beetje geduld.
Belgacom is het voor Telenet aardig zuur aan het maken vind ik, er moet gwn nog veel gebeuren zo :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Pulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jul 2010, 16:40

Nu dat belgacom dezelfde snelheden als fibernet 100 kan aanbieden aan bijna de helft van de prijs (ok dan moet je wel dicht bij de centrale wonen) dan zal er wel nog iets grondig moeten veranderen bij telenet voor 2011
misternutcase
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2010, 16:29
Twitter: illnino0007
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Ik ben bij telenet sinds 2003 maar ik denk hoedanig ik nu ongelimiteerd internet heb en digitaletv en gsm abonnement da ik ipv goedkoper naar duurder aan het gaan ben en wa hun zo gezegde up- en download snelheid zou moeten zijn dat is een lachertje .
Ik heb turbo-net en ben al blij da ik aan 3.5 MB/sec en 500 kb/sec kan soms en ook te zien met welke downloads en da zijn dus maximale snelheden maar da is meestal veel minderen nu ik nie meer hoef bij te betalen want ongelimiteerd zou ik me in principe veel geld moete kune besparen want erover geraken (toen er nog zoiets bestond als limiet) was ik heel goe in en bijbestellen da was meestal het vervolg en da was min 20 euro per maand en ik denk da het me een keer moe gelukt zijn om 80 gigabite bij te bestellen dus 80 euro whoehoe da waren nogal tijden lol , maar swat ik nu dus NO LIMIT hebbe maar nu zie ik dit en ben eens naar hun reglement gaan kijken en vind er deze info in de reclame van mijn turbonet.
Topsnelheid voor de veeleisende surfer.
- Je surft al flitsend over het internet.
- Inclusief gratis opleiding.

Specificaties
Downloadsnelheid (2) 30 Mbps
Uploadsnelheid (2) 1,25 Mbps
Volume Vrij downloaden (1)
Mailboxen 8 (telkens van 5 GB)
Gratis webruimte voor eigen website 50 MB
Opties
Inbegrepen in je abonnement (te beheren via "Mijn Telenet")
E-mail inbegrepen
Anti-virus inbegrepen
Anti-spam inbegrepen
Auto-reply inbegrepen
Telenet Security Pack (per maand per computer)
1ste computer inbegrepen
Telenet Hotspots abonnement inbegrepen
Mee te bestellen tijdens je (online) bestelling
Telenet Internet Security Pack (per maand per computer)
2-8 computers € 3
Te beheren via "mijn telenet"
Extra datavolume
Uitbreiding maandelijks basis datavolume (per maand) Niet van toepassing
Eenmalig extra Datavolume Niet van toepassing
Extra mailbox (per maand) € 1,5
Extra webruimte 10 MB (per maand) € 2,05/10 MB
Subdomein "jenaam.telenet.be" € 2,56 (per maand per domein)
Domeinnaam (per maand per domein)
.be € 3
.com/.org/.net/.eu € 5

tja joepie denkt men dan tot je de in vet staande haakjes met 1 en 2 opmerkt

waar deze regels bijhoren maar die staan niet in het zelfde venster en tegelijk met het boven staande dus klikje

Tariefinfo & voorwaarden (1)(2)

(1) De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen.

Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.

"Vrij downloaden" mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.

(2) Theoretische snelheden: werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren.

Ik weet nie welke geniale waarschijnlijk een IQ van een doordeweekse regenworm persoon deze term en voorwaarden heeft verzonnen maar maar denk da hij nog moe leren lezen of eens in ne woordenboek moe kijken mare vrij en ongelimteerd is niet hetzelfde want zie regel 2 het buitensporig internet verbruikregel waarschijnlijk nie door diene regenworm maar een nog lagere IQ klasse zijnde en denkend van zichzelf einstein dus het dubbele van mijn internet is wacht eens turbonet is ola er sta geen getal wa nu dus is geen limiet maal 2 aan 150 . Ja einstein en archimedes hadden da waarschijnlijk wa moeilijker gemaakt maar tja dan komt da theorie gedoe boven op da verkeer en andere technische factoren de boel vertraagt hmmm ik denk da ze daarmee hunne beveiliging aanprijzen als niet werkend of door een of andere persoon vrij easy te omzeilen beveiliging totale beveiliging is dus net het zelfde als surfen zonder anti-virus. Maar zoveel geluk moogt ge nu ook nie uitproberen want da zal uwe pc nogal populair maken ze !!!
Maar wa hebben we dus vandaag geleerd
1/ Dat telenet beter stopt mee hun valse beloftes
2/ Dat ze voor ze iemand op smallband zette eens da gemiddelde mogen bekent maken en da we were mee ne limiet zitte
3/ Dat het medewerkers zijn van telenet die voor ze de mensen ambeteren met blokeren van mensen hun digitale TV en gsm abonement want da kan nie anders dan iemand zijn die de mac codes heeft van betreffende toestellen en ik weet uit heel goede bron da dit gebeurd door meerder werknemers en met diploma pc van telenet want ik heb zelfs ne naam van een van die medewerkers van het telenet oplicht team .
Of kortgezegt zie ge wel da ik verdomt gelukkig ben met telenet en zie ben nie alleen en mijn andere 2 abonementen daar ben ik nog tevredener van maar da zal hier nie thuis horen dus zullen we verder eens ons verdiepe in het telenet reglement en mijn blijschap delen met iedereen dus Jaja mee telenet kom ik altijd tevreden thuis of nie????
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Gij moet een oneindige lange adem hebben.

(Gebruik wat interpunctie in uw tekst, hij is anders bijna-onmogelijk te lezen.)
misternutcase
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2010, 16:29
Twitter: illnino0007
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Gij moet een oneindige lange adem hebben.

(Gebruik wat interpunctie in uw tekst, hij is anders bijna-onmogelijk te lezen.)


Ik zeg altijd bijna onmogelijk is nie onmogelijk :-D maar weet het je hebt daarin gelijk mare ikke nogal vaak denke miljaar interpunctie maar vergeet het altijd. Tja niemand es perfect eee.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

misternutcase schreef:
Ik zeg altijd bijna onmogelijk is nie onmogelijk :-D maar weet het je hebt daarin gelijk mare ikke nogal vaak denke miljaar interpunctie maar vergeet het altijd. Tja niemand es perfect eee.

Dat wil niet zeggen dat ge uw tekst niet moet aanpassen, hé. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”