SABAM kwaad op Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100827_099

Bij Sabam zijn ze erg kwaad omdat Telenet haar snelheid verhoogd heeft, evenals de volumes. Bij Sabam zijn ze van mening dat Telenet moet controleren wat hun gebruikers doen en ze aangeven bij de polies. :cop:

Zelfde voor gasten die een hotelkamer huren, het gebeurt dat kamers worden vernield. Dus stelt de baas aan zijn personeel voor dat ze via een camera een oogje in het zeil houden (oooh ironie).

Privacy? Nee, daar hebben ze bij Sabam nog nooit van gehoord. Van Maffia praktijken wel.

De dief die bestolen wordt, dat is toch schoon dat leedvermaak. :beerchug:
Laatst gewijzigd door suiker 27 aug 2010, 18:41, in totaal 1 gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

De vraag is hoeveel duizenden Belgen slachtoffer zijn van de Sabam maffia...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

VOiD schreef:De vraag is hoeveel duizenden Belgen slachtoffer zijn van de Sabam maffia...
Zeg maar van Coninckx, Verminnen, Terra en de rest van de bende.
http://www.sabam.be/nl/getpage.php?i=156
Dit zijn ze dus, de gangsters.

Ze zouden een prijs moeten zetten op elk hunne kop: MOST WANTED. :cop:

:banana:
Laatst gewijzigd door suiker 27 aug 2010, 21:18, in totaal 4 gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb een geweldig voorstel.
Dat Telenet een testproject opzet samen met het personeel van SABAM als testgroep
Wedden dat daar ook downloaders/leechers tussen zitten :p
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet zeggen ze dan :beerchug:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Af en toe gaan die van Sabam toch eens grondig op hun bek hoor. Lees dit vonnis maar eens van het HVB in Gent:

http://www.dekerpel.com/node/164

't Zal ongetwijfeld niet van harte geweest zijn, want Sabam komt er publiekelijk voor uit dat zij boven de wet staan.

Ze zullen die rechters bij het Hof van beroep ongetwijfeld gewraakt hebben, zo werkt Maffia.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Uit het artikel

De vereniging herhaalt dat België van het Europese voorzitterschap gebruik moet maken om "dringende en drastische maatregelen" te nemen.

Er schiet mij onmiddellijk een dringende en drastische maatregel binnen : SABAM opdoeken.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Bij wet is men onschuldig tot bewezen en als sabam denkt dat die mensen schuldig zijn, .. vind ik nog altijd niet dat ze dat mogen zeggen tot ze enig bewijs hebben. is wel een beetje makkelijk iedereen zo te veroordelen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ispwatch schreef:Uit het artikel

De vereniging herhaalt dat België van het Europese voorzitterschap gebruik moet maken om "dringende en drastische maatregelen" te nemen.

Er schiet mij onmiddellijk een dringende en drastische maatregel binnen : SABAM opdoeken.
da's niet drastisch, .. da's rechtvaardig, drastisch zou zijn dat we alle directieleden/voorzitters stenigen, ..
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik had het artikel ook al gelezen en dacht onmiddellijk: ze zijn daar weer eens grondig de pedalen kwijt...
J.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Ofloo schreef:
ispwatch schreef:Uit het artikel

De vereniging herhaalt dat België van het Europese voorzitterschap gebruik moet maken om "dringende en drastische maatregelen" te nemen.

Er schiet mij onmiddellijk een dringende en drastische maatregel binnen : SABAM opdoeken.
da's niet drastisch, .. da's rechtvaardig, drastisch zou zijn dat we alle directieleden/voorzitters stenigen, ..
Stenigen zou mij te ver gaan, maar pek en veren dat moet kunnen ;-)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Pff, ik dacht dat we voor dit soort mensen instellingen hadden?
'k weet nie wa voor spul ze daar snuiven :evil:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ispwatch schreef:
Ofloo schreef:
ispwatch schreef:Uit het artikel

De vereniging herhaalt dat België van het Europese voorzitterschap gebruik moet maken om "dringende en drastische maatregelen" te nemen.

Er schiet mij onmiddellijk een dringende en drastische maatregel binnen : SABAM opdoeken.
da's niet drastisch, .. da's rechtvaardig, drastisch zou zijn dat we alle directieleden/voorzitters stenigen, ..
Stenigen zou mij te ver gaan, maar pek en veren dat moet kunnen ;-)
daarom dat het ook drastisch is :p
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Astralon schreef:Pff, ik dacht dat we voor dit soort mensen instellingen hadden?
'k weet nie wa voor spul ze daar snuiven :evil:
was wel niet serieus bedoelt natuurlijk, .. en ik maak ook niet de suggestie, dat het zou moeten ik wou gewoon aantonen dat wat drastisch genoemd wordt eigenlijk niks voorstelt, maar eigenlijk gewoon rechtvaardig is. hmm misschien was ik niet helemaal duidelijk. 'k durf wel eens extremen te gebruiken om iets duidelijk te maken maar dat komt niet altijd zo over.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Eigenlijk wat was de bedoeling van Telenet om de (extreme) datavolumes van gebruikers op het net te gooien ?
Willen ze mss ambras ?, dat de regering ingrijpt...?(zo kan hun capatiteitsprobleem door extreme gebruikers voorlopig wel wat opgelost worden hé, al die illigale downers buiten :cop: ? :| :wink: )
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

achter de schermen, stuurt telenet nu een top25 van degene die eerst op smalband gaan. Sabam weer zeer tevreden 8) en de oorlog is voorbij.
de koe zegt boe
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

kaise1 schreef:Eigenlijk wat was de bedoeling van Telenet om de (extreme) datavolumes van gebruikers op het net te gooien ?
Aantonen dat er in feite geen limiet staat op 'vrij downloaden' en dat je, zelfs als je de grens van 'grootverbruiker' hebt overschreden, nog steeds enkele TB's kan verzetten.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

SABAM zou juist blij moeten zijn met gebruikers die zoveel terrabytes aan download gebruiken;
Die betalen op hun hardeschijven en dvd's toch auvibel, dat zijn toch juist extra inkomsten voor hen :lol:
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

xayana schreef:
kaise1 schreef:Eigenlijk wat was de bedoeling van Telenet om de (extreme) datavolumes van gebruikers op het net te gooien ?
Aantonen dat er in feite geen limiet staat op 'vrij downloaden' en dat je, zelfs als je de grens van 'grootverbruiker' hebt overschreden, nog steeds enkele TB's kan verzetten.
Klopt, aantonen dat in tegenstelling tot Belgacom (limiet van 500GB) het bij telenet écht onbeperkt surfen is.

De consument wordt bij Telenet dus niet in de zak gezet, zoals dat wel het geval is bij het onbetrouwbare Belgacom.

Belgacom moet je trouwens ook niet betrouwen inzake privacy, 't zijn de eersten om allerhande informatie door te spelen aan Sabam of anderen kanalen.

Belgacom kijkt als zijnde internetpolitie over de schouder van de surfer heen. :cop: Je zal maar iets betrouwbaars aan iemand doorsturen (bedrijfsinfo en dat soort zaken). En dan achterna tot de constatatie komen dat Belgacom die info gepikt heeft door je internetverkeer te screenen.

Nee dank u, geen Belgacom voor mij. Van een staatsbedrijf kan je dit soort van gestapo toestanden verwachten.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

suiker schreef:Klopt, aantonen dat in tegenstelling tot Belgacom (limiet van 500GB) het bij telenet écht onbeperkt surfen is.

De consument wordt bij Telenet dus niet in de zak gezet, zoals dat wel het geval is bij het onbetrouwbare Belgacom.

Belgacom moet je trouwens ook niet betrouwen inzake privacy, 't zijn de eersten om allerhande informatie door te spelen aan Sabam of anderen kanalen.

Belgacom kijkt als zijnde internetpolitie over de schouder van de surfer heen. :cop: Je zal maar iets betrouwbaars aan iemand doorsturen (bedrijfsinfo en dat soort zaken). En dan achterna tot de constatatie komen dat Belgacom die info gepikt heeft door je internetverkeer te screenen.

Nee dank u, geen Belgacom voor mij. Van een staatsbedrijf kan je dit soort van gestapo toestanden verwachten.
Hou uw mond eens als je niets zinnig weet te zeggen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

suiker schreef:
xayana schreef:
kaise1 schreef:Eigenlijk wat was de bedoeling van Telenet om de (extreme) datavolumes van gebruikers op het net te gooien ?
Aantonen dat er in feite geen limiet staat op 'vrij downloaden' en dat je, zelfs als je de grens van 'grootverbruiker' hebt overschreden, nog steeds enkele TB's kan verzetten.
Klopt, aantonen dat in tegenstelling tot Belgacom (limiet van 500GB) het bij telenet écht onbeperkt surfen is.

De consument wordt bij Telenet dus niet in de zak gezet, zoals dat wel het geval is bij het onbetrouwbare Belgacom.

Belgacom moet je trouwens ook niet betrouwen inzake privacy, 't zijn de eersten om allerhande informatie door te spelen aan Sabam of anderen kanalen.

Belgacom kijkt als zijnde internetpolitie over de schouder van de surfer heen. :cop: Je zal maar iets betrouwbaars aan iemand doorsturen (bedrijfsinfo en dat soort zaken). En dan achterna tot de constatatie komen dat Belgacom die info gepikt heeft door je internetverkeer te screenen.

Nee dank u, geen Belgacom voor mij. Van een staatsbedrijf kan je dit soort van gestapo toestanden verwachten.
Zware beschuldigingen zonder enige backup / bron. :nono:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

KK schreef:Ik denk eerder dat het omgekeerd is, dat Belgacom hem niet meer wil als klant :lol:

Dit is weer eens dezelfde persoon als 'Fustigateur', 'monopolie', 'ontevredenmobistar', 'koekie' en waarschijnlijk nog enkele nicknames. Waarom de mods niets doen tegen dit soort misbruik is mij een raadsel.
Als jij kan zeggen hoe je een dynamisch IP bant kan het opgelost worden :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

honda4life schreef:
KK schreef:Ik denk eerder dat het omgekeerd is, dat Belgacom hem niet meer wil als klant :lol:

Dit is weer eens dezelfde persoon als 'Fustigateur', 'monopolie', 'ontevredenmobistar', 'koekie' en waarschijnlijk nog enkele nicknames. Waarom de mods niets doen tegen dit soort misbruik is mij een raadsel.
Als jij kan zeggen hoe je een dynamisch IP bant kan het opgelost worden :lol:
Heel simpel: abuse naar zijn provider met forumlogs erbij. Bans ontwijken door telkens een nieuw account aan te maken is een vorm van abuse.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Goztow schreef: Zware beschuldigingen zonder enige backup / bron. :nono:
Nochtans al meegemaakt met Belgacom. Gewoon even eenzijdig voor rechter spelen. Maar mensen die het niet geloven, hoeven dat niet te doen. Ik heb er in elk geval al jaren geen last meer van, want Belgacom ligt hier al even lang buiten. Na hun walgelijke praktijken van machtsmisbruik (intussen is er op de internetmarkt gelukkig al veel veranderd en behoort dat machtsmisbruik wat ze toen hadden tot het verleden, toen vonden ze dat funny om hun klanten af te zeiken).

Overigens is het niet onlogisch. Alles wat ook maar met de staat gelieerd is moet je niet betrouwen. NMBS, VRT, Belgacom, ... niet voor niets allemaal een "reputatie" om U tegen te zeggen. Overigens geldt dat ook voor mensen die voor de staat werken, dat zijn overwegend luizakken, idioten en profiteurs die niet sporen in de private sector waar harder gewerkt moet worden, en men ook sociaal minder beschermd is. Zeker wat kleinere kmo's betreft.

UPDATE:
Ok, het behoort niet tot de topic, maar toch even uitwijken. Onlangs was er 6 euro korting op de vaste lijn bij Belgacom, waarbij je dan voor een jaar vast zat. Ik had dat helemaal niet gevraagd, en weigerde die promotie. De daarbij ingesloten brief was je reinste oplichting van Belgacom. Ik heb dit toen doorgestuurd naar diverse instanties, en die bevestigden dat dit er zwaar over was (en het niet de eerste klacht was hieromtrent), en hier gevolg aan zou gegeven worden. Ik heb tot op vandaag nog niets gehoord over deze oplichting. En waarom? Belgacom is een staatsbedrijf en mag maffiatechnieken toepassen. Net zoals SABAM en de staat nauwe banden hebben. Kerk mag ook kinderen misbruiken, dat hangt ook vast aan de politiek. Zie je, als je maar vasthangt aan de politiek, dan mag je ALLES!

PS:
Is hier een manier om personen te bannen? Want de trollen KK en on4bam (mensen die publiekelijk en herhaaldelijk oproepen om iemands persoonlijk leven te beschadigen zijn inderdaad trollen) duiken steeds op bij berichten van mijnentwege om de boel hier te verzieken. Ken ze niet en moet ze ook niet kennen. Met dat soort van lowlifers wil ik niets te maken hebben.
Laatst gewijzigd door suiker 28 aug 2010, 15:01, in totaal 9 gewijzigd.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Rikkyrocker schreef:
KK schreef:
suiker schreef:Vraag is, is hier een manier om personen te bannen? Want deze troll KK duikt steekt op om de boel hier te verzieken. Ken hem niet en moet hem niet kennen. Ik kies m'n vrienden zelf, en daar horen zeker geen losers en dorpsidioten bij.
Zucht... argumenten op = beginnen schelden... :roll:

Dynamische IP's kan je bannen door
De hele range te bannen met Netlimiter.
Belgacom heeft verschillende range.veranderen niet elke dag.
Ik zelf heb al een skynetter 4 maand blokkeerd op 4 verschillende Range
Kan het hier weer over de topic gaan, dank u!
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zegt de juiste persoon
Al goed dat je in je gebruikerspaneel een handig tooltje bestaat :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Of dat sabam nu maffia praktijken hanteerd, of niet ? dat doet er hier niet toe. Sabam wil gewoon duidelijk zijn dat al wat zo veel kan gedownload worden de drijfveer is achter onbeperkt downloaden. Telenet en ander onbeperkt download providers vullen er hun zakken mee. Binnenkort zien we een bijdrage op internet abonementen zoals er nu zijn voor de blanko cd's DVD's en Harde schijven. Sabam wil ook de europese top duidelijk maken dat het uit de hand aan het lopen is nu deze vorm van downloaden is ontstaan.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

mailracer schreef:Sabam wil ook de europese top duidelijk maken dat het uit de hand aan het lopen is nu deze vorm van downloaden is ontstaan.
FUP bestaat al langer hoor.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

mailracer schreef:Of dat sabam nu maffia praktijken hanteerd, of niet ? dat doet er hier niet toe. Sabam wil gewoon duidelijk zijn dat al wat zo veel kan gedownload worden de drijfveer is achter onbeperkt downloaden. Telenet en ander onbeperkt download providers vullen er hun zakken mee. Binnenkort zien we een bijdrage op internet abonementen zoals er nu zijn voor de blanko cd's DVD's en Harde schijven. Sabam wil ook de europese top duidelijk maken dat het uit de hand aan het lopen is nu deze vorm van downloaden is ontstaan.
Zal er nooit komen, want Sabam past het principe van de omgekeerde bewijslast toe. Zij zegt: U bent schuldig (U downloadt illegaal) tot U zelf het tegendeel bewijst" (zo zit de geheel onwettige AUVIBEL kopieertaks ook in mekaar). In werkelijkheid maakt Sabam zich hier schuldig aan laster, want wie beweert moet bewijzen. En die bewijzen heeft ze niet. Zij kan enkel aan die bewijzen raken via justitie. En het zit zo dat de privacy wetten tot nader order nog steeds de persoonlijke levenssfeer beschermen. En die wegen veel zwaarder door dan die paar filmpjes en cd'tjes die illegaal worden gedownload. Anders is het met mensen die kopiëren en verkopen. Maar dat is in tegenstelling tot internetdownload geen persoonlijke levenssfeer en kan op klacht makkelijk worden opgespoord. Bij verkoop kom je steeds in contact met een afnemer. Bij illegale download blijft dit in de persoonlijke levenssfeer waarbij privacywetten deze levenssfeer beschermen. Het is enkel bij zware vormen van misdaad dat onderzoeksrechters aan politie de toestemming geven om een inbreuk te plegen op de persoonlijke levenssfeer. En illegaal downloaden is verre van een "zware misdaad". Sabam denkt dat dat een zware misdaad is, maar in werkelijkheid gaat hier zelfs eerder om "verdiende loon". De dief die bestolen wordt, wie kan daar nu iets op tegen hebben?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik dacht dat downloaden legaal was, omdat ik toch auvibel taks betaal, er wordt toch verondersteld dat mijn schijf voor illegale opslag gebruikt wordt :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Awel 'Suiker' dat is nu eens echt de WAARHEID.
Overal willen ze hun graantje mee pikken.
Waar zitten hier in Belgie die duizenden kunstenaars en artiesten?
En wie zegt dat elke Bels daar van houd. Ik in elk geval niet.
En wat ze trouwens op de blanco cd's dvd's en HD's verdienen,is potverdorie nie mis.
Om nog nie te spreken over auteursrechten op de kabel.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

suiker schreef:
xayana schreef:
kaise1 schreef:Eigenlijk wat was de bedoeling van Telenet om de (extreme) datavolumes van gebruikers op het net te gooien ?
Aantonen dat er in feite geen limiet staat op 'vrij downloaden' en dat je, zelfs als je de grens van 'grootverbruiker' hebt overschreden, nog steeds enkele TB's kan verzetten.
Klopt, aantonen dat in tegenstelling tot Belgacom (limiet van 500GB) het bij telenet écht onbeperkt surfen is.

De consument wordt bij Telenet dus niet in de zak gezet, zoals dat wel het geval is bij het onbetrouwbare Belgacom.

Belgacom moet je trouwens ook niet betrouwen inzake privacy, 't zijn de eersten om allerhande informatie door te spelen aan Sabam of anderen kanalen.

Belgacom kijkt als zijnde internetpolitie over de schouder van de surfer heen. :cop: Je zal maar iets betrouwbaars aan iemand doorsturen (bedrijfsinfo en dat soort zaken). En dan achterna tot de constatatie komen dat Belgacom die info gepikt heeft door je internetverkeer te screenen.

Nee dank u, geen Belgacom voor mij. Van een staatsbedrijf kan je dit soort van gestapo toestanden verwachten.
sorry dat ik het zeg in mijn ogen is telenet geen haar beter dan belgacom, .. of werk je soms bij telenet dat je bgc hier zo volhoudend afbreekt en telenet precies wilt ophemelen?
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Ik werk niet bij Belgacom, maar Telenet belt tenminste als er iets aan de hand is en doet er alles aan om hun klanten te houden in tegenstelling tot Belgacom. Heel wat slechte ervaringen doorheen de jaren met deze aan de staat gelieerde maffia instantie.

Belgacom stelt zichzelf boven de wet en speelt voor rechter en politie tegelijk. 1 keer meegemaakt jaren geleden. Nooit meer. Wat ze ook beweren over Belgacom, als er 1 provider is waar ik zelfs over hun internetlijnen met mijn lief niet zou converseren dan is het wel Belgacom. Die moeten niet uitpluizen wat ik mail naar mijn lief. Laat staan de vertrouwelijke mails tussen klanten en mijn onderneming. Zij moeten gewoon met hun fikken van mijn persoonlijk en professioneel leven afblijven.

Belgacom beschouw ik als de gestapo onder de ISP's. Dit is MIJN mening, en niemand zal mijn visie over dat bedrijf ooit veranderen! Privacy daar hebben ze in de twin towers nog nooit van gehoord.

Je zult maar af en toe een muziekje downloaden, of een film, of software, ... met Belgacom ben je de pineut. Die van Sabam en Belgacom regelen die zaakjes wel onder mekaar. Die leven in een wereld zonder justitie en politie. Die hebben hun eigen wetten. Namelijk MAFFIA wetten.

Voor Belgacom klanten: SABAM is watching you! 1 illegaal muziekje downloaden is genoeg voor BC om verklikkerje te spelen aan Sabam.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

suiker schreef:Ik werk niet bij Belgacom, maar Telenet belt tenminste als er iets aan de hand is en doet er alles aan om hun klanten te houden in tegenstelling tot Belgacom. Heel wat slechte ervaringen doorheen de jaren met deze aan de staat gelieerde maffia instantie.

Belgacom stelt zichzelf boven de wet en speelt voor rechter en politie tegelijk. 1 keer meegemaakt jaren geleden. Nooit meer. Wat ze ook beweren over Belgacom, als er 1 provider is waar ik zelfs over hun internetlijnen met mijn lief niet zou converseren dan is het wel Belgacom. Die moeten niet uitpluizen wat ik mail naar mijn lief. Laat staan de vertrouwelijke mails tussen klanten en mijn onderneming. Zij moeten gewoon met hun fikken van mijn persoonlijk en professioneel leven afblijven.

Belgacom beschouw ik als de gestapo onder de ISP's. Dit is MIJN mening, en niemand zal mijn visie over dat bedrijf ooit veranderen! Privacy daar hebben ze in de twin towers nog nooit van gehoord.

Je zult maar af en toe een muziekje downloaden, of een film, of software, ... met Belgacom ben je de pineut. Die van Sabam en Belgacom regelen die zaakjes wel onder mekaar. Die leven in een wereld zonder justitie en politie. Die hebben hun eigen wetten. Namelijk MAFFIA wetten.

Voor Belgacom klanten: SABAM is watching you! 1 illegaal muziekje downloaden is genoeg voor BC om verklikkerje te spelen aan Sabam.
Ge zijt hier al heel den tijd aan het zeveren over belgacom, gestapo, sabam, privacy. Zeg nu eens wat uw punt is en waarom ge belgacom beschuldigd met zulke debiele opmerkingen.

Oh, en de twin towers stonden in new york tot terroristen er met vliegtuigen in gevlogen zijn. Mooie vergelijking aldaar, faler!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Nog iets.

Waarom valt Sabam Telenet aan en niet Belgacom?

Lees mijn vorige reactie ... en u kent het antwoord.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

suiker schreef:Nog iets.

Waarom valt Sabam Telenet aan en niet Belgacom?

Lees mijn vorige reactie ... en u kent het antwoord.

Denk dat dit komt,Belgacom is staatsbedrijf,en wie is er minister van Telecom,juist Uittredend minister Vincent Van Quickenborne.
En die zal Belgacom natuurlijk beschermen.Denkt aan zijn postje.
Want bij Belgacom kan je ook onbeperkt volume gebruiken,zoveel als bij Telenet,en daar hoor je Sabam niet over morren.
Leg dit dan eens uit TROJAN
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 28 aug 2010, 19:58, in totaal 1 gewijzigd.
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

Rikkyrocker schreef:Awel 'Suiker' dat is nu eens echt de WAARHEID.
Overal willen ze hun graantje mee pikken.
Waar zitten hier in Belgie die duizenden kunstenaars en artiesten?
En wie zegt dat elke Bels daar van houd. Ik in elk geval niet.
En wat ze trouwens op de blanco cd's dvd's en HD's verdienen,is potverdorie nie mis.
Om nog nie te spreken over auteursrechten op de kabel.
Dat is het net. Die sukkelaars van artiesten en kunstenaars worden gesteund door de staat (=ons). Ze kunnen anders niet overleven. Dat zijn ook maar werkelozen in feite.
De staatszenders (vrt, radio 1 2 3, ...) moeten zoveel % Vlaamse liedjes draaien want dat is hun allemaal opgelegd.
Dictatuur i.p.v. cultuur vind ik dit. Is dit nog eerlijke concurentie? En dan staan de niks beseffende mens mee te zingen op zo'n Belgische artiest van mijn kloten.

Wat ik mij nog steeds afvraag is hoe dat sabam geld eerlijk wordt verdeeld? Hoeveel % daarvan krijgt onze artiesten ervan?
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

suiker schreef:Belgacom beschouw ik als de gestapo onder de ISP's. Dit is MIJN mening, en niemand zal mijn visie over dat bedrijf ooit veranderen! Privacy daar hebben ze in de twin towers nog nooit van gehoord.
Een ISP mag niet zomaar je traffiek in kijken, daar bestaan namelijk wetten voor. Als men echt je verkeer zou inkijken denk ik dat ze wel een grondige reden zouden hebben...zoniet kan je ze een aanklagen voor schending van het briefgeheim, privacy en nog veel meer.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

suiker schreef:
Zal er nooit komen, want Sabam past het principe van de omgekeerde bewijslast toe. Zij zegt: U bent schuldig (U downloadt illegaal) tot U zelf het tegendeel bewijst" (zo zit de geheel onwettige AUVIBEL kopieertaks ook in mekaar).
[off-topic]
Over die AUVIBEL kopieertaks, ik meen mij te herinneren dat het orakel van Kortemark daar een klacht tegen ingediend had bij de Europese instanties, nog iets van gehoord of was er niet genoeg suiker in het lepeltje om de bittere pil te doen slikken?
[/off-topic]
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

honda4life schreef:Ik dacht dat downloaden legaal was, omdat ik toch auvibel taks betaal, er wordt toch verondersteld dat mijn schijf voor illegale opslag gebruikt wordt :angel:
eens een mail gestuurd om te klagen dat ik auteursrecht taksen betaal op mijn eigen filmmateriaal

ik kreeg terug
Geachte heer



De Auvibel-vergoeding op o.a. blanco dvd’s of externe harde schijven moet door iedere consument betaald worden. Het maakt niet uit wat er op de blanco dvd’s of externe harde schijven geplaatst of gekopieerd wordt (foto’s, films, video, muziek, games, data, software, enz.).



Wel zijn er een aantal categorieën die recht hebben op een terugbetaling van de Auvibel-vergoeding.



Meer informatie hierover vindt u op onze website

http://www.auvibel.be/nl/faq



Met vriendelijke groeten



Richard Steegmans
dan maar een mail teruggestuurd dat ik wel naar nederland rij om ze te kopen zelfs met benzineprijzen inc is het nog goedkoper om ze achter te rijden.
en meestal vind ik wel een paar andere mensen die ook bestellen.... :banana: laat ze maar doen vuile afzetters ik betaal geen taksen op eigen filmmateriaal van een HD camera
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

[off-topic]
Over die AUVIBEL kopieertaks, ik meen mij te herinneren dat het orakel van Kortemark daar een klacht tegen ingediend had bij de Europese instanties, nog iets van gehoord of was er niet genoeg suiker in het lepeltje om de bittere pil te doen slikken?
[/off-topic][/quote]


Daar zul je ook niets meer van horen,binnenkort taks op de internet verbinding,heb ik ergens gelezen. .
Denk je dat Vincent Van Quickenborne dat tegen houd,vergeet het maar,21 procent er van, voor vadertje staat.
Belske zal wel betalen.SCHANDE
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”