EDPnet geeft internetabonnementen serieuze boost

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goed nieuws komende van EDPnet. Vanaf 1 september verhoogt de provider de snelheden van haar VDSL2 internetabonnementen aanzienlijk. Voor VDSL Home en VDSL Office komt er de helft downloadsnelheid bij (20 naar 30 Mbps), bij de uploadsnelheid is er meer dan een verdubbeling te zien, van 2 naar 4,5 Mbps. Nieuwe klanten kunnen automatisch genieten van deze nieuwe snelheden; bestaande klanten worden in de komende maanden overgeschakeld. Tegen 1 december 2010 moeten alle klanten die in aanmerking komen, overgeschakeld zijn.

Deze aanpassing gebeurt kosteloos. Er is geen nieuwe hardware nodig.

UB Frontpage
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Komt doordat Belgacom zijn snelheden verhoogt heeft natuurlijk. Nu ja: goed nieuws voor DSL, slecht nieuws voor kabel ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Waauw! Vooral de upload.
Heerlijk, nu Dommel nog.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

OK, en nu is Telenet weer aan zet! :-)

Toch een beetje vooruitgang met de concurrentie. Het lijkt er op dat ze prijzen nooit laten zakken, maar gewoon altijd (een beetje) meer specs geven.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Nu nog een fup abonnement zonder meerkost.
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Echt geweldig nieuws! Goede zet van EDPnet! :-D
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Avenger 2.0 schreef:Nu nog een fup abonnement zonder meerkost.
Is absoluut nergens voor nodig, hun abonnementen zijn goed qua prijszetting en specs, en je moet mensen die geen fup willen niet dwingen om een fup abo te nemen.

Maarja, zageventen zullen er altijd zijn zeker :) :P
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:
Is absoluut nergens voor nodig, hun abonnementen zijn goed qua prijszetting en specs, en je moet mensen die geen fup willen niet dwingen om een fup abo te nemen.

Inderdaad mee eens FlashBlue! De abonnementen van EDPnet zijn gewoon perfect.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

dendemen2004 schreef:
FlashBlue schreef:

Inderdaad mee eens FlashBlue! De abonnementen van EDPnet zijn gewoon perfect.
Met dank aan het Belgacom netwerk waarop ze ondertussen zijn aangesloten (zaten vroeger bij Scarlet) :beerchug:
Veel lof zou ik ze niet willen schenken, ze hoeven er verdorie niets voor te doen :nono:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

In vergelijking met bv belgacom vind ik de abonnementen toch wat aan de dure kant.
Ruw geschat betaal je 53 euro per maand (35 euro vdsl home + 5 euro fup + 13 ? euro raw copper) tegenover 56 euro bij belgacom.
Daarbij komt nog eens activatie van 50 euro en 140 euro vdsl2 modem. Bij belgacom ook 50 euro activatie, maar gratis vdsl modem en 5 maand promo tegen 20 euro. Belgacom dus meer dan 280 euro goedkoper het eerste jaar?
Laatst gewijzigd door Avenger 2.0 27 aug 2010, 16:02, in totaal 1 gewijzigd.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

quistnix schreef:Veel lof zou ik ze niet willen schenken, ze hoeven er verdorie niets voor te doen :nono:
Behalve er dik voor te betalen... :twisted:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Avenger 2.0 schreef:In vergelijking met bv belgacom vind ik de abonnementen toch wat aan de dure kant.
Ruw geschat betaal je 53 euro per maand (35 euro vdsl home + 5 euro fup + 13 ? euro raw copper) tegenover 56 euro bij belgacom.
Daarbij komt nog eens activatie van 50 euro en 140 euro vdsl2 modem. Bij belgacom ook 50 euro activatie, maar gratis vdsl modem en 5 maand promo tegen 20 euro. Belgacom dus meer dan 280 euro goedkoper het eerste jaar?
Dat is zowat de enige en tevens het grootste nadeel aan alternatieve providers. De instapkost is enorm hoog, en dat heb ik er niet voor over.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Trojan schreef: Dat is zowat de enige en tevens het grootste nadeel aan alternatieve providers. De instapkost is enorm hoog, en dat heb ik er niet voor over.
Dat ligt deels aan BGC, maar hoeft ook niet echt een issue te zijn. ik ben al jaren klant bij edpnet, en zie geen reden om te vertrekken. Vdsl2 modem was gratis, overschakeling was een promo, and so on...

Moet gewoon de zaken goed timen, thats all :)
quistnix
Erelid
Erelid

Limburg schreef:
quistnix schreef:Veel lof zou ik ze niet willen schenken, ze hoeven er verdorie niets voor te doen :nono:
Behalve er dik voor te betalen... :twisted:
Neen, Belgacom gaat zal het hen eens gratis geven :bang:
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Jongens toch, wees eens allemaal zo negatief niet? Djeezus.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Lord Utopia schreef:Jongens toch, wees eens allemaal zo negatief niet? Djeezus.
Ze hebbe allemaal de kuren van Suiker gekregen, die doet ook nie anders dan zagen over zen starter abonnementje...

Dat ze allemaal eens beseffen dat ze in de afgelopen 3 kwartalen meer vooruitgang emme gezien dan in de laatste 10 jaar ofzo.
Maar neen, ze klagen en zagen liever.
suiker
Plus Member
Plus Member

FlashBlue schreef:
Lord Utopia schreef:Jongens toch, wees eens allemaal zo negatief niet? Djeezus.
Ze hebbe allemaal de kuren van Suiker gekregen, die doet ook nie anders dan zagen over zen starter abonnementje...

Dat ze allemaal eens beseffen dat ze in de afgelopen 3 kwartalen meer vooruitgang emme gezien dan in de laatste 10 jaar ofzo.
Maar neen, ze klagen en zagen liever.
Nee hoor, enkel een vaststelling dat EDPnet voor hun starter serieus achterloopt op TN en BC, en dat wil al wat zeggen!
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

suiker schreef:Nee hoor, enkel een vaststelling dat EDPnet voor hun starter serieus achterloopt op TN en BC, en dat wil al wat zeggen!
Bij Ryanair moet je niet zijn voor luxe, bij Ferrari moet je niet zijn voor goedkope auto's en EDPnet mikt blijkbaar minder op starters. Ga als klant bij een bedrijf dat levert wat jij verwacht zou ik dan zo denken ...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Als je de statistieken van EDPNet moet geloven, lijkt het verschil tussen de mensen die toekomen met 5 Gb en 15Gb niet zo groot hoor :wink:

Edit, waar op de site van edpnet heb je je gegevens teruggevonden?
Ik vind ze nergens :?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef: Tegen 1 december 2010 moeten alle klanten die in aanmerking komen, overgeschakeld zijn.

UB Frontpage
dus niemand. :p
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ofloo schreef:
Lord Utopia schreef: Tegen 1 december 2010 moeten alle klanten die in aanmerking komen, overgeschakeld zijn.

UB Frontpage
dus niemand. :p
Hoezo? Ik snap het niet.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

als niemand vdsl heeft kan er ook niemand overgeschakeld worden VDSL is beperkt beschikbaar bij mijn weten, hoeveel van de vdsl gebruikers zouden er bij edpnet zitten denk je ? ik denk niet al te veel.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Ofloo schreef:als niemand vdsl heeft kan er ook niemand overgeschakeld worden VDSL is beperkt beschikbaar bij mijn weten, hoeveel van de vdsl gebruikers zouden er bij edpnet zitten denk je ? ik denk niet al te veel.
Ik weet niet op welke cijfers je je baseert. Hier alleszins een vrij tevreden EDPnet VDSL gebruiker.
quistnix
Erelid
Erelid

Jan_B schreef:
Ofloo schreef:als niemand vdsl heeft kan er ook niemand overgeschakeld worden VDSL is beperkt beschikbaar bij mijn weten, hoeveel van de vdsl gebruikers zouden er bij edpnet zitten denk je ? ik denk niet al te veel.
Ik weet niet op welke cijfers je je baseert. Hier alleszins een vrij tevreden EDPnet VDSL gebruiker.
Jij moet dan één van die drie zijn ? Nee hoor, grapje :-D
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Ik ben jaren klant geweest bij Chello UPC in Brussel, sinds een paar jaar Yabu ADSL, en nu sinds heel kort Edpnet. En ik heb er maar 1 woord voor: echt een schitterende provider. Hele goeie helpdesk, stabiel netwerk, en lekkere snelheden op VDSL2. En nu dit... 30/4.5. Ik had sinds een paar dagen gemerkt dat mijn modem op 30/6 synchte, dus ik hoop^binnenkort te kunnen genieten van deze lekkere snelheden. Ik verstuur relatief veel (reclamespots, ...) en upload is mooi meegenomen...

Belgacom of Telenet komt er sowieso niet in bij ons...

Oh ja, 13€ Raw Copper ?? Dan neem je toch gewoon Telephony (VOIP), 10€/maand, RC inbegrepen... Is meteen goedkoper dan een Discoveryline. En voor 5€ méér bel je meteen gratis naar 19 landen fix.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Het abbonnement van EDPnet is plots een pak interesanter geworden dan speedconnect (39euro). En met ipv6 newsserverretentie van +- 600d heb je ook geen nieuwsserver meer nodig.
Nochtans hadden speedconnect en speedconnect+ wel beide dezelfde upload van het duurste internetabbonnement van bgc (56euro).

Toch eens kijken om over te schakelen, mss kan je in de toekomst dan ook evt. profiteren van promo's van Dommel, want bestaande klanten blijven in de kou staan. Die volumepacks bij BGC moet je die elke maand opnieuw gaan aankopen (omslachtig)?
znoppels
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

quistnix schreef:
Jan_B schreef:
Jij moet dan één van die drie zijn ? Nee hoor, grapje :-D

hier ook een tevreden vdsl-klant
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Hoera, dit is prachtig nieuws
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Limburg schreef:Waauw! Vooral de upload.
Heerlijk, nu Dommel nog.
De boostspecs van de speedconnect abbo's zijn ondertussen ook aangepast op hun homepage. :wink:
(zonder boe of ba, zoals we ze kennen :wink: )
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”