Van Telenet naar Belgacom(TV)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Qua beeld kwaliteit is Telenet de betere, maar dan moet je ze alle 3(BGC TN TVV)wel naast elkaar bekijken, want anders ga je het verschil niet merken.
Wel belangrijk is de juiste kabels gebruiken je gaat meer winst hebben met Scart te wisselen naar HDMI dan van Provider te wissselen of zelfs van analoog naar digitaal.
Als het op hd kwaliteit op aan komt moet je over de grenzen gaan zoeken, een uitzending op BBCHD is nog vele malen beter dan op onze nationale zenders.
Tennis of Concerten bekijken op BBCHD is gewoon fenomenaal.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ze zijn beiden aangesloten met hmi zelfde merk
bij telenet is het heel zwak iemand die net gemist heeft moet het maar eens bekijken op telenet je zal zien wat ik bedoel.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

proximusboyke schreef:ze zijn beiden aangesloten met hmi zelfde merk
bij telenet is het heel zwak iemand die net gemist heeft moet het maar eens bekijken op telenet je zal zien wat ik bedoel.
Is dit dan zoveel beter bij BelgacomTV? Telenet gemiste programma's opvragen is inderdaad heel bedroevend (soms kreeg ik er tranende ogen van).
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik krijg geen Gmail connectie wanneer de BBOX firewall op Typical of Maximal staat.
Hoe krijg ik dit in orde?
Victory Not Vengeance
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Testertje,

Kijk eens naar mijn ervaring met BGC onder de rubriek "schokkend beeld"; bezint eer ge bij BGC met TV begint.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

koenraaddeconinck schreef:Testertje,

Kijk eens naar mijn ervaring met BGC onder de rubriek "schokkend beeld"; bezint eer ge bij BGC met TV begint.
Ja, maar dat is er voor mij dan weer over ... je stelt een eigen "anecdotische" (en toegegeven, zeer negatieve) ervaring meteen als algemene regel ... Wel ik ben vandaag een non-HD tweede decoder gaan kopen en nu kijk ik hier terwijl ik typ naar het voetbal op mijn 2e TV .. ab-so-luut probleemloos .. OK die "kleine" decoder is technologisch duidelijk niet zo krachtig als zijn grotere broer ttz het zappen duurt een ietsje langer en het geluid neemt net iets langer om er door te komen dan op de HDmi decoder maar dat zijn "minuscule" onvolkomenheden die voor mij enkel te wijten zijn aan een "ouder en minder gesofistikeerd" type decoder .. 8) (vreemd genoeg lijkt de geluids-sync een beetje zenderafhankelijk, wat helemaal onlogisch is natuurlijk ... denk ik)
FWIW :wink:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Beste koenraad,

Wat ge nu doet is imho verkeerd. Ge gaat mensen afraden om bgc tv te nemen omdat GIJ een probleem hebt, dat wil niet zeggen dat andere mensen en of testertje diezelfde problemen gaan ondervinden. Zijn probleem gaat trouwens over gmail en heeft niets met slecht beeld te maken. Hij heeft ook al laten weten dat hij vrede neemt met de 5 seconden dat geluid out-of-sync is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

En hij was dan toch zo een geduldig en kalm man. En hij kon rekenen op de support van vele userbase posters. Maar ja, van in het begin opgestookt door Iceke i.v.m. baggerTV én het zeker en vast serieus falen van Belgacom. Ik kan zijn woede zeer zeker begrijpen want de dienstverlening is ondermaats gebleken. Maar het is en het blijft de saga van één ontevreden klant. En ik vind het ook niet fair dat hij nu anderen tegen Belgacom opzet. Good job Iceke :evil:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat heb je aan de support van Userbasers, als het probleem niet bij uzelf zit maar bij BGC ?
90% van de problemen zit bij de klant zelf (slecht netwerk,splitters,modem,bedrading,enz.)
Bij die andere 10% mag je blij zijn als het werkt wanneer ze je op een ander koperpaar leggen, indien het dan nog niet werkt kan je beter stalen zenuwen hebben(of hard weglopen).
Mensen schrik aanjagen doe ik niet aan mee, dus inderdaad, die opmerking van Koenraad staat hier onterecht.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Wat heb je aan de support van Userbasers, als het probleem niet bij uzelf zit maar bij BGC ?
90% van de problemen zit bij de klant zelf (slecht netwerk,splitters,modem,bedrading,enz.)
Bij die andere 10% mag je blij zijn als het werkt wanneer ze je op een ander koperpaar leggen, indien het dan nog niet werkt kan je beter stalen zenuwen hebben(of hard weglopen).
De support van (sommige) Userbasers is een stuk meer waard dan onwetenden als jij zich ook maar kunnen inbeelden. Aan posters zoals jij heeft in ieder geval niemand baat als het over Belgacom gaat.
iceke schreef:Mensen schrik aanjagen doe ik niet aan mee
Neen ? Je zou toch wel eens je posts mogen herlezen. Het was vanaf je eerste post duidelijk dat je aanraadde van (vooraleer het "te laat" zou zijn) het abonnement stop te zeggen vanwege baggerTV ... Oh nee, je hebt nooit de bedoeling gehad om mensen schrik aan te jagen, ocharme !

"Ga weg bij Belgacom vóóraleer je er 1 jaar aan vast hangt !!" Neen, idd. dat is dus niet de definitie van mensen schrik aan te jagen ... Nogmaals bedankt voor je erg positieve bijdragen op dit forum. Het is te zeggen, en ik herhaal mezelf, welke positieve bijdrage heb je eigenlijk gedaan ? Geen enkele, in tegendeel.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik ben geen onwetende. Ik ben een klant met veel BGC ervaring en blijkbaar loopt het veel mis bij BGC klanten.
Gelukkig heeft Koenraad mijn raad ook opgevolgd, ik vraag niet aan iedereen om BGC op te zeggen he, ik ben geen zwart/wit denker. Het is niet omdat ik een lichte voorkeur heb voor TN dat ik BGC bagger vind.

Als je baggertv niet werkt, probeer je het probleem op te lossen, als je het zelf niet kan oplossen laat je BGC het oplossen, krijgt die het ook niet opgelost ? dan stuur je nog voor je 12 maand aan BGC vastzit je aangetekend schrijven naar Brussel. Zo moeilijk is dat toch niet om dat te begrijpen ???
Wat jij aanraad is blijven bellen naar BGC, blijven verlof opnemen en geef mijn werkgever(?) tenminste nog 1 kans.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

iceke schreef: Wat jij aanraad is blijven bellen naar BGC, blijven verlof opnemen en geef mijn werkgever(?) tenminste nog 1 kans.
Als men deze strategie verkocht krijgt kan men blijven graaien bij de klanten :lol: (en daar is Belgacom als Staatsmonopolist super in getraind) Ik kreeg ooit de kans om via de werkgever een korting te krijgen. Twee Belgacom winkels binnen gegaan en men was te lui om hier meer info te geven en om de procedure in gang te zetten. Zo graag ziet Belgacom zijn klanten (in-spe). ronduit beschamend en onbeschoft. Belgacom is in mijn ogen heel diep gezakt, ze zien liever hun klanten vertrekken dan ze te soigneren.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Ik ben geen onwetende. Ik ben een klant met veel BGC ervaring.
Zie je nu, dat bedoel ik dus. Je bent een klant. Je werkt niet bij of voor Belgacom. Je kent de interne structuur niet. Je bent geen technicus, laat staan expert in de DSL technologieën. Je hebt geen Telecom expertise. Je kunt géén technische bijdrage leveren als het gaat over Telecom in het algemeen of Belgacom in het bijzonder. Je hebt nergens toegang toe, je kent geen enkele tool. Je bent en blijft dus een klant, onwetende over zéér veel technische zaken.
Muziekbos schreef:Ik kreeg ooit de kans om via de werkgever een korting te krijgen. Twee Belgacom winkels binnen gegaan en men was te lui om hier meer info te geven en om de procedure in gang te zetten. Zo graag ziet Belgacom zijn klanten (in-spe). ronduit beschamend en onbeschoft. Belgacom is in mijn ogen heel diep gezakt, ze zien liever hun klanten vertrekken dan ze te soigneren.
Definiëer "ooit" eens ?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef:
iceke schreef:Ik ben geen onwetende. Ik ben een klant met veel BGC ervaring.
Zie je nu, dat bedoel ik dus. Je bent een klant. Je werkt niet bij of voor Belgacom. Je kent de interne structuur niet. Je bent geen technicus, laat staan expert in de DSL technologieën. Je hebt geen Telecom expertise. Je kunt géén technische bijdrage leveren als het gaat over Telecom in het algemeen of Belgacom in het bijzonder. Je hebt nergens toegang toe, je kent geen enkele tool. Je bent en blijft dus een klant, onwetende over zéér veel technische zaken.

Ja en ? die geef jij toch ? ik spreek je toch ook nergens tegen ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:
quistnix schreef:
iceke schreef:Ik ben geen onwetende. Ik ben een klant met veel BGC ervaring.
Zie je nu, dat bedoel ik dus. Je bent een klant. Je werkt niet bij of voor Belgacom. Je kent de interne structuur niet. Je bent geen technicus, laat staan expert in de DSL technologieën. Je hebt geen Telecom expertise. Je kunt géén technische bijdrage leveren als het gaat over Telecom in het algemeen of Belgacom in het bijzonder. Je hebt nergens toegang toe, je kent geen enkele tool. Je bent en blijft dus een klant, onwetende over zéér veel technische zaken.

Ja en ? die geef jij toch ? ik spreek je toch ook nergens tegen ?
De beste stuurlui staan aan wal 8)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dat is niet altijd het beste, zeker bij belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

quistnix schreef:
Muziekbos schreef:Ik kreeg ooit de kans om via de werkgever een korting te krijgen. Twee Belgacom winkels binnen gegaan en men was te lui om hier meer info te geven en om de procedure in gang te zetten. Zo graag ziet Belgacom zijn klanten (in-spe). ronduit beschamend en onbeschoft. Belgacom is in mijn ogen heel diep gezakt, ze zien liever hun klanten vertrekken dan ze te soigneren.
Definiëer "ooit" eens ?
5 maand terug konden we een korting krijgen via de werkgever voor de producten van Belgacom/Proximus. Dus ik naar de Belgacom store/winkel in mijn gemeente. De winkeliers wilden zelfs de moeite niet doen om te luisteren of ook maar de procedure in gang te steken. Blijkbaar was het voor hen te veel werk om het andere werkgebied / arrondissement (van Belgacom) te contacteren om alles te organiseren. Van zo een manier van behandelt te worden haak ik als klant gewoon af, zo'n gedrag van een verkoper kan gewoon niet.
De korting is nog altijd beschikbaar, maar na dit voorval wens ik geen klant te worden/zijn van Belgacom. Verkopers vertegenwoordigen het beeld en imago van een bedrijf. Hier heeft men serieus te kort geschoten.
Bijkomend is dat ik nog klachten heb opgevangen van die winkel.
Ik betaal dan liever een euro meer om als klant goed behandelt te worden dan op deze voor mij negatieve ervaring met Belgacom.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Wil toch even reageren:
1. Ik wil niemand schrik aanjagen want ...

2. Ik ben trouwens zelf nog altijd klant bij BGC voor internet en tel. want op dit vlak zeker geen reden tot klagen (meer nog, ik behoud zelfs mijn pack met huur van de TV decoder want ik ben geïnteresseerd in de verdere evolutie die BGC op het vlak van TV doormaakt; bovendien staat dit toestel op de kamer van één van de kids die weliswaar maar sporadisch TV kijken. Heb dus alleen maar huur van 1 decoder opgezegd.

3. iedereen heeft wel het recht om te weten welke problemen zich kunnen voordoen. Hoeveel mensen die zinnens zijn een TV te kopen, op reis te gaan met een bepaalde touroperator, die zinnens zijn een nieuwe PC te kopen etc. doen eens niet navraag over de toekomstige leverancier.

4. Mijn verhaal is inderdaad - mag ik hopen - een geïsoleerd feit en iedereen doet ermee wat hij wil of niet. Als ik morgen om het even wat koop bij een leverancier waarmee iemand negatieve ervaringen heeft dan zijn de gevolgen voor mij. Het kan inderdaad zijn dat ik geen klagen heb.
Wil er ook nog eens op wijzen dat er hier in de straat en in een aanpalende 2 klanten zijn die allemaal analoge progblemen hebben!!

5. Als 3 techniekers langs komen die allen het probleem vaststellen, een 2° het enige wat nog niet vernieuwd is, vervangt. Een 3° langs komt die niets doet dan vaststellen dat de lijn goed is en alles binnen OK is. Dan krijg je hoop als een "expert" komt terwijl je problemen toenemen en als die dan niets meer doet dan de 3 vorige terwijl hij zelf zijn verbazing uit over de ernst van het probleem, zegt dat hij zelfs niet in de verdeelkast kan !!!, ... dan ...
MAG IK ER OOK NOG EENS OP WIJZEN DAT HET PROBLEEM SYSTEMATISCH EROP ACHTERUIT GEGAAN IS ONDERTUSSEN, IK SPREEK ZELFS NIET MEER OVER EEN STATUS QUO

6. Als je bij iemand met een probleem langs gaat die altijd maar dezelfde oorzaken bekijkt en - niet meer wetende waar in of waar uit een expert inschakeld die opnieuw hetzelfde doet als de 3 vorige - NOGMAALS, TERWIJL HET PROBLEEM ESCALEERT dan wil ik wel eens weten wie van jullie daarmee doodblij zou zijn.
FINAAL: zeker aan iedereen dank voor de hulp & adviezen. Van BGC TV ben ik nu éénmaal echt niet wild. Bli voor diegenen bij wie het wle goed gaat. Finaal blijf ik erbij dat de technici te weinig inspanning geleverd hebben om kabel, verdeeldoos, eventueel situatie in de centrale te bekijken. En mijn vader (heel zijn carriere BGC lasser -elektricien evenals andere mensen uit de elektronicabrannche die ik ken blijven hoog bij laag stellen dat niet elk fysiek defect aan een kabel te zien is door meting !!
De ombudsdienst voor Telecom vindt mijn relaas niet voor niets zwaar genoeg wegen om er gevolg aan te geven.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@ Quistnix,
jij mag Koenraad eens uitleggen wat de procedure is (bij het grootste Telecombedrijf in België) wanneer er zich fouten voordoen bij een abonnee.

@Koenraad,
dus nu betaal je & voor Belgacom & voor Telenet(analoog) en word je door beide in de :!: genomen ??

Er is nog hoop, bij Tn gaan ze voor storingen maar 3 keer langs komen (1 om uw binnen uitrusting na te kijken 2 om uw kabel na te kijken tot aan het aansluitpunt &3 om de straat op te breken om een nieuwe kabel te leggen tot aan hun verdeelkast) als het probleem in punt 1 of 2 zit mag je dat trouwens zelf betalen.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Dat is niet altijd het beste, zeker bij belgacom.
Was dus ironisch bedoeld, Iceke met zijn "Belgacom klant" status en die volgens zichzelf een grote ervaring heeft betrekkende Belgacom is dus degene die aan de wal staat en er veel meer over denkt te weten als de ervaren rotten op het schip. Linkje

Aan de posts hierboven, ik hoef helemaal niets uit leggen.Ik doe mijn werk zo goed als mogelijk en ik zet me steeds in het standpunt van de klant. Ik stop ten andere nooit tot het probleem volledig is opgelost.

Wat anderen er in de teleboetieks en helpdesks van maken, daar kan ik spijtig genoeg niets aan doen. Ook niet wat de dispatching van techniekers aangaat en welk type technieker er moet ingeschakeld worden. Natuurlijk zijn er hier serieuze blunders begaan. En ik vind dat enorm spijtig. En ik kan dan ook niet anders dan toe te geven dat qua support blijkbaar niet alles koek en ei is. In tegendeel zelfs ! Hopelijk lezen de bonzen eens goed dit forum om er godverdomd werk van te maken dat de klant centraal staat. Ik begrijp écht wel de frustaties hoor, het is te hopen dat iedereen bij Belgacom dat eens zou begrijpen !
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef: Er is nog hoop, bij Tn gaan ze voor storingen maar 3 keer langs komen (1 om uw binnen uitrusting na te kijken 2 om uw kabel na te kijken tot aan het aansluitpunt &3 om de straat op te breken om een nieuwe kabel te leggen tot aan hun verdeelkast) als het probleem in punt 1 of 2 zit mag je dat trouwens zelf betalen.
Iceke, er hoeft niemand te komen van TN. Heb m'n versterker en modem van TN zelf terug geplaats. Zelf een stekkertje op de coax geflanst (met mijn zeer beperkte technische mogelijkheden en handigheid) en een coax in mekaar geflanst voor verbinding van versterker naar modem (blijkbaar kan je die grijze coaxen niet zomaar verkrijgen in de handel en weet niet of dit hetzelfde is als een gewone coax). Alles is dus zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer amateuristisch in mekaar gebokst maar: geen storing, geen schokkend beeld, geen blokjes, ... Ga alles wel volgens regels van de kunst laten afwerken door mijn TV dealer die morgen terug is uit verlof.

En ook nu ligt de spoorweg nog hier een 20- tal meter verder op en ja, ik doe nog altijd mijn automatische garagepoort open en toe terwijl het gezin TV kijkt. Nog altijd zonder TV storing. :lol:
Gisteren bij het voetbal wist ik wel niet - in tegenstelling tot BGC - of een trap op doel al dan niet goal ging zijn. Bij BGC TV wel: de bal vertrok, beeld haperde, en nog toen hij in de lucht hing hoorde ik het publiek al juichen en de speaker roepen "goal". Bij TN kun je de toekomst niet voorspellen. Helaas, ik zou me ook nog eens aan een Lotto formulier wagen dan. :lol:

Ben blij met de reactie van Quistnix die toegeeft dat hier serieus geblunderd is.
Vandaar dat ik mijn wedervaren ook doorgegeven heb aan de Ombudsdienst Telecom.


Waar ik ook blij mee ben is het idealisme van Quistnix: vermoedelijk werk je bij BGC en wil je dat uw klanten centraal staan. HET IS "THE MONEY", OFTE DE BALANSEN, RESULTATENREKEKINGEN, ETC. DIE CENTRAAL STAAN. EN DAT IS VANDAAG OVERAL HETZELFDE QUISTNIX, WERK IN DE GEZONDHEIDSZORG EN ZELFS DAAR .... WAAR MENSEN MEER CENTRAAL NOG MOETEN STAAN DAN BIJ BGC WANT DAAR GAAT HET OM LEVENS
EN ALS BELGACOM EENS HUN ROYALE WINSTEN ZOU INVESTEREN IN GLASKABEL EN VERBETEREN VAN INFRASTRUCTUUR MAAR Ja...., ALS ZE MORGEN EEN MILJOEN EURO MINDER WINST HEBBEN, DAN VERGAAT VOOR DE BGVC BONZEN DE WERELD NIET WAAR; WAT ZOU HET NIET ZIJN ALS DE BONZEN DAN OOK NOG EENS EEN STUK VAN HUN DUIZELINGWEKKENDE LONEN GAAN AFSTAAN ... HETZELFDE VOOR TELENET NATUURIJK...
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

HET IS "THE MONEY", OFTE DE BALANSEN, RESULTATENREKEKINGEN, ETC. DIE CENTRAAL STAAN.
Vergeet vooral niet dat bij zowel Belgacom als telenet onze nationale resp. vlaamse overheden belangrijke
aandeelhouders zijn. Het zijn zij die vooral meer belang hechten aan de inkomsten dan aan onze vooruitgang.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef:
Trojan schreef:Aan de posts hierboven, ik hoef helemaal niets uit leggen.Ik doe mijn werk zo goed als mogelijk en ik zet me steeds in het standpunt van de klant.

Wat anderen er in de teleboetieks en helpdesks van maken, daar kan ik spijtig genoeg niets aan doen. Ook niet wat de dispatching van techniekers aangaat en welk type technieker er moet ingeschakeld worden. Natuurlijk zijn er hier serieuze blunders begaan. En ik vind dat enorm spijtig. En ik kan dan ook niet anders dan toe te geven dat qua support blijkbaar niet alles koek en ei is. In tegendeel zelfs ! Hopelijk lezen de bonzen eens goed dit forum om er godverdomd werk van te maken dat de klant centraal staat. Ik begrijp écht wel de frustaties hoor, het is te hopen dat iedereen bij Belgacom dat eens zou begrijpen !
Natuurlijk gaat quistnix dat niet uitleggen, er valt namelijk niks uit te leggen.
Een procedure bij storingen bestaat gewoon niet, ze doen maar op & het hangt van de goodwill van de BGCmedewerker (of zijn overste) af of iets opgelost wordt of niet.
Mij kan het allemaal niet veel meer schelen, ik raad de mensen aan om over te stappen als het probleem niet opgelost is na 1 bezoek van de BGCgasten. De ervaring (die jij dus betwist) leert me dat wanneer het na 1 keer niet lukt, het na 10 keer ook nog niet opgelost is bij BGC.
Blunderen die BGCwerknemers dan ? In mijn ogen niet, maar zolang er niets structureels veranderd bij BGC, gaat die zever blijven duren.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

iceke schreef:dus nu betaal je & voor Belgacom & voor Telenet(analoog) en word je door beide in de :!: genomen ??
Hoeft echt niet zo te zijn...

Ik had een Shake+ met TurboNet XL voor 70 euro.
Ik ben nu overgestapt naar Belgacom Intense (61,50 euro) + Huur Telenet Digicorder (8 euro) = 69,50 euro.

Dus ik betaal een 0,5 euro minder en heb naar mijn gevoel het beste van beide werelden.
Dit geeft trouwens nog maar eens aan dat de Shake+ met TurboNet XL totaal niet meer competitief is.

P.S. In werkelijkheid heb ik nog een internet abonnement bij Telenet als backup maar dat telt in deze vergelijking uiteraard niet mee.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Trojan schreef:Zijn probleem gaat trouwens over gmail en heeft niets met slecht beeld te maken. Hij heeft ook al laten weten dat hij vrede neemt met de 5 seconden dat geluid out-of-sync is.
Tsja, dat Gmail gedoe is nog niet opgelost.
Het out-of-sync heb ik vrede mee, maar 'k heb toch gebeld naar de technische dienst. Maandag komen ze langs.
Het is +- 10 seconden dat de niet-synchronisatie duurt en dat vind ik toch wel 'iets' te lang.
Een collega (ex-BC technieker) vertelde me dat dit niet normaal is (wat zeggen de hier aanwezige BC-techniekers hiervan?) en vroeg me eens een test te doen met de scart kabel -> juist hetzelfde probleem. Is er nog iets dat ik kan zelf kan testen?
Van schokkende problemen heb ik totaal geen last, enkel tijdens het zappen (wat we weinig doen) is er het out-of-sync probleem.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

testertje schreef:
Trojan schreef:Zijn probleem gaat trouwens over gmail en heeft niets met slecht beeld te maken. Hij heeft ook al laten weten dat hij vrede neemt met de 5 seconden dat geluid out-of-sync is.
Tsja, dat Gmail gedoe is nog niet opgelost.
Het out-of-sync heb ik vrede mee, maar 'k heb toch gebeld naar de technische dienst. Maandag komen ze langs.
Het is +- 10 seconden dat de niet-synchronisatie duurt en dat vind ik toch wel 'iets' te lang.
Een collega (ex-BC technieker) vertelde me dat dit niet normaal is (wat zeggen de hier aanwezige BC-techniekers hiervan?) en vroeg me eens een test te doen met de scart kabel -> juist hetzelfde probleem. Is er nog iets dat ik kan zelf kan testen?
Van schokkende problemen heb ik totaal geen last, enkel tijdens het zappen (wat we weinig doen) is er het out-of-sync probleem.
PS en NEEN we gaan niet terug overschakelen naar Telenet "voor dat het te laat is"
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik zie ook niet in waarom je zou willen overstappen naar een andere provider.
Heb je al eens een andere decoder geprobeerd, een andere modem, andere splitters, nieuwe bekabeling,heeft BGC je al eens op een ander koperpaar gezet ?
Nee ? Dan zie ik geen reden om over te stappen of dat dat probleem niet opgelost zou geraken.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

iceke schreef:Natuurlijk gaat quistnix dat niet uitleggen, er valt namelijk niks uit te leggen.
Een procedure bij storingen bestaat gewoon niet, ze doen maar op & het hangt van de goodwill van de BGCmedewerker (of zijn overste) af of iets opgelost wordt of niet.
Mij kan het allemaal niet veel meer schelen, ik raad de mensen aan om over te stappen als het probleem niet opgelost is na 1 bezoek van de BGCgasten. De ervaring (die jij dus betwist) leert me dat wanneer het na 1 keer niet lukt, het na 10 keer ook nog niet opgelost is bij BGC.
Blunderen die BGCwerknemers dan ? In mijn ogen niet, maar zolang er niets structureels veranderd bij BGC, gaat die zever blijven duren.
Ge moest eens weten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

iceke schreef:Ik zie ook niet in waarom je zou willen overstappen naar een andere provider.
Heb je al eens een andere decoder geprobeerd, een andere modem, andere splitters, nieuwe bekabeling,heeft BGC je al eens op een ander koperpaar gezet ?
Nee ? Dan zie ik geen reden om over te stappen of dat dat probleem niet opgelost zou geraken.
Andere decoder zal technieker wel bij hebben, bekabeling is BC-draad. De rest zien we morgen wel :wink:
We liggen er niet wakker van, tegen dat TV is opgestart is de sync in orde. Internet snelheid is ok en stabiel.
Victory Not Vengeance
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

testertje schreef: Het is +- 10 seconden dat de niet-synchronisatie duurt en dat vind ik toch wel 'iets' te lang.
Als dat uw enige probleem is, dan zijdt ge "bij de goei". Bij mij duurde het de laatste dagen 20 tot 30 sec. (met geluid zoals van een geluidsband die versneld doorgespoeld wordt maar dan met onderbrekingen en het asynchroon geluid er gratis bovenop).

Verder geen problemen (blokjes, haperend beeld tijdens uitzendingen, etc.) : prijst u dan gelukkig. Bij mij is ook alle vervangen tot de laatste milimeter kabel, opbouwdozen, decoder, bbox, plc's door UTP, 6polige contactdoos, VDSL- splitter.

De "expert" die me laatst bezocht zei dat een 5 tot 10 seconden wel normaal is voor BGC- normen.

Als ze het bij u direct oplossen - hetgeen ik van ganser harte hoop - wil dan aub oorzaak eens laten weten.

Zeer veel dank bij voorbaat.

PS Hebt ge een automatische garagepoort? :lol:
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

koenraaddeconinck schreef:De "expert" die me laatst bezocht zei dat een 5 tot 10 seconden wel normaal is voor BGC- normen.
Als ze het bij u direct oplossen - hetgeen ik van ganser harte hoop - wil dan aub oorzaak eens laten weten.
Zeer veel dank bij voorbaat.

PS Hebt ge een automatische garagepoort? :lol:
Indien dit normaal is dan mocht de technische dienst het wel eens gezegd hebben. Ze mogen gerust elke dag langskomen, ben de de komende 2 maanden toch thuis. :wink:
Ik heb een automatische garagepoort maar die is wel 50m verwijderd - een lift is er ook (kunnen ze het daar op steken :P )
Victory Not Vengeance
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Mijn vraag sluit niet helemaal aan bij de discussie, maar ik had ze toch graag gesteld.
Ik heb thuis internet en telefoon bij BGC. Volgens de reclame kan je dan GRATIS BGC TV krijgen... Waar zit de adder onder het gras of zijn er mensen die bevestigen dat het effectief gratis is?

Bye.

Stijn
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

stijn007 schreef:Mijn vraag sluit niet helemaal aan bij de discussie, maar ik had ze toch graag gesteld.
Ik heb thuis internet en telefoon bij BGC. Volgens de reclame kan je dan GRATIS BGC TV krijgen... Waar zit de adder onder het gras of zijn er mensen die bevestigen dat het effectief gratis is?

Bye.

Stijn
Het is effectief gratis MAAR volgens mij wordt je contract wel vernieuwd vanaf je het neemt. iig opnieuw een jaar vanaf je het neemt. DENK ik toch. En ik weet niet zeker of het belgacom tv start is of belgacom tv comfort. Dat zal iemand anders je hier wel weten te vertellen.Mja het is dus wel gratis.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het is geen adder maar een regenwormpje, je hebt een "telefoon+internet+gratis tv" pack dat duurder is dan een "telefoon+internet" pack.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Callum_ schreef:
stijn007 schreef:Mijn vraag sluit niet helemaal aan bij de discussie, maar ik had ze toch graag gesteld.
Ik heb thuis internet en telefoon bij BGC. Volgens de reclame kan je dan GRATIS BGC TV krijgen... Waar zit de adder onder het gras of zijn er mensen die bevestigen dat het effectief gratis is?

Bye.

Stijn
Het is effectief gratis MAAR volgens mij wordt je contract wel vernieuwd vanaf je het neemt. iig opnieuw een jaar vanaf je het neemt. DENK ik toch. En ik weet niet zeker of het belgacom tv start is of belgacom tv comfort. Dat zal iemand anders je hier wel weten te vertellen.Mja het is dus wel gratis.
Als je het pack internet+tel=gratis tv wil nemen krijgn je tv comfort. tv start is een andere actie die reeds verlopen is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

koenraaddeconinck schreef:De "expert" die me laatst bezocht zei dat een 5 tot 10 seconden wel normaal is voor BGC- normen.
Technieker is juist buiten en zoals verwacht is 5 à 10 seconden normaal volgens hem.
Hij heeft thuis ook BTV en had er ook 'last' van.
Niets aan te doen dus.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

stijn007 schreef:Mijn vraag sluit niet helemaal aan bij de discussie, maar ik had ze toch graag gesteld.
Ik heb thuis internet en telefoon bij BGC. Volgens de reclame kan je dan GRATIS BGC TV krijgen... Waar zit de adder onder het gras of zijn er mensen die bevestigen dat het effectief gratis is?

Bye.

Stijn
Stuur eens een bericht naar Regulus, die heeft het gedaan.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Natuurlijk gaat quistnix dat niet uitleggen, er valt namelijk niks uit te leggen.
Een procedure bij storingen bestaat gewoon niet, ze doen maar op & het hangt van de goodwill van de BGCmedewerker (of zijn overste) af of iets opgelost wordt of niet.
Mij kan het allemaal niet veel meer schelen, ik raad de mensen aan om over te stappen als het probleem niet opgelost is na 1 bezoek van de BGCgasten. De ervaring (die jij dus betwist) leert me dat wanneer het na 1 keer niet lukt, het na 10 keer ook nog niet opgelost is bij BGC.
Blunderen die BGCwerknemers dan ? In mijn ogen niet, maar zolang er niets structureels veranderd bij BGC, gaat die zever blijven duren.
Wat heb ik dan volgens jou uit te leggen ? Moet ik uitleggen waarom er in deze spijtige zaak geblunderd is ? Ik heb - en daar heb je gelijk in - geen mogelijkheid om de procedures te veranderen/verbeteren. Ik heb mezelf toch helemaal niets te verwijten ?

Ik weet wel dat het in dit specifieke geval serieus is misgelopen. Wat is het nut van tot 3 of 4 maal eenzelfde type technieker te dispatchen/sturen ? Er moest al van bij de 2de keer iemand van IMR (Installation, Maintenance and Repair) naar de ROP gestuurd zijn om op zijn minst de klant op een andere poort te configureren. Indien het probleem niet verholpen was, dan moest op zijn minst de lijnkaart in de ROP vervangen zijn geweest. Indien het probleem zich nog steeds stelde moest de contoller card in de ROP vervangen zijn geweest.

Ik lees nergens dat dit gebeurd is. En dat is een schande. Maar, alvorens hier de conclusies uit te trekken dat dit zowat de trend is bij BGC, moet ik dit zeer krachtig ontkennen. Deze fouten zijn gebeurd bij deze ene klant. En ja, er zullen zeker andere klanten zijn op dit forum die dit ook hebben weten gebeuren.

Maar de honderdduizenden die wél goed geholpen zijn geweest, en/of diegenen die uiterst tevreden zijn over de repair acties door BGC lees je hier uiterst zelden. Het is en blijft een feit dat fora overstelpt worden door misnoegde klanten. Maar zelfs dan, het gaat hier over een zéér klein percentage.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

quistnix schreef:Ik lees nergens dat dit gebeurd is.
Omdat niemand, en zeker de klant niet, op de hoogte is van welke aanpassingen men heeft gedaan voor deze klant.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

quistnix schreef:
stijn007 schreef:Mijn vraag sluit niet helemaal aan bij de discussie, maar ik had ze toch graag gesteld.
Ik heb thuis internet en telefoon bij BGC. Volgens de reclame kan je dan GRATIS BGC TV krijgen... Waar zit de adder onder het gras of zijn er mensen die bevestigen dat het effectief gratis is?

Bye.

Stijn
Stuur eens een bericht naar Regulus, die heeft het gedaan.
Ja .. ofwel ben ik die absoluut witte merel aka de "enige uitzondering op zoveel miljoen gebruikers" :twisted: .. ofwel wordt er hier door sommigen oeverloos uit de nek gekletst ..

Repeat andermaal voor de hardhorigen! Ik ben kostenloos overgeschakeld van ADSL naar VDSL2 in maart LL(materiaal gaan halen in Bcom shop en zelf geinstalleerd maar dat verandert niks aan het concept) .. ik liep met 4 PC poorten op de bbox-2 .... op aangeven van Quistnix (en "Eva_van_Belgacom") heb ik BcomTV aangevraagd voor dezelfde prijs. Door aandachtig hun web site te lezen de activatiekosten gerecupereerd. (Ge moet van tijd tot tijd zelf ook eens iets doen!!! :twisted: ) het "pakket" werd mij door taxipost aangeleverd.
Bcom TV werkt hier zodanig goed (Cisco decoder) dat ik voor een tweede TV een Tilgin decoder gaan kopen ben!
Aangezien we geen HD TV hebben kunnen we nu twee SD programmas bekijken en twee SD programmas tegelijk opnemen, ttz op iedere decoder één, voordat men hier weeral door de rooie gaat .. ttz mijn "madam" kan naar haar feuilletons kijken en ik op de andere TV naar het voetbal :lol: ... heck .. naar een opgenomen programma kijken terwijl men een ander bij opneemt werkt zelfs feilloos ... & BTW synchronisatie beeld/klank op de Tilgin is nooit langer dan 5 seconden, als het al 5 seconden is en met sync bedoel ik dat er beeld is voor de klank meeloopt, niet dat er random haperingen zijn in beiden.
.. en andermaal .. ik heb met Bcom niets te zien, ik ben gewoon een klant zoals iedere andere.
(BTW ..Die van Telenet kan ik rauw vreten die hebben er mij eentje afgetrokken bij de overschakeling van analoge naar digitale broadcast (Nov 2008!) zodanig dat mij dat op blitstermijn meer dan 300€ gekost heeft om toch nog TV te kunnen kijken (inclusief opnamemogelijkheid VCR) :twisted: ... na klacht bij de ombudsdienst komen ze maanden na datum met een absoluut debiele uitleg over de reden .. ze denken daar dat alle klanten kompleet achterlijk zijn! :evil: )
FWIW
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”