VDSL Beschikbaarheid (De Haan, West-Vlaanderen)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Ik woon sinds Januari 2010 in De Haan (West-Vlaanderen). Voor we verhuist waren zijn we naar Belgacom winkel geweest om het adres te wijzigen en meteen ook nieuw abonnement aan te vragen (Pack Internet Intense, telefonie, belgacom tv). Daar zeiden ze toen dat VDSL en uiteraard dan ook HD tv mogelijk was. Niet dus...

Via de tool op de BGC website krijg ik de melding dat VDSL niet mogelijk is (HD kwaliteit: NEEN, max. TV's: 2)

Dit staat er in de settings van mijn modem..
VDSL NOT Connected

ADSL
Upstream rate 509 Kb/s
Downstream rate 9021 Kb/s


Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal. Ik heb toen ook gebeld naar Belgacom. Daar zeiden ze dat we tegen mei VDSL kregen. Ok, ik wacht wel even af dacht ik. Nu zijn we augustus, nog steeds niets. Heb dan maar is terug gebeld. Nu kreeg ik als antwoord dat er helemaal nog geen datum vast ligt wanneer VDSL hier geïnstalleerd word.

Ik hoop dat iemand hier mij kan antwoorden op mijn vraag. Wanneer is VDSL beschikbaar in De Haan?

Alvast bedankt,

Grtz,
ZeppeMan.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ZeppeMan schreef:ADSL
Upstream rate 509 Kb/s
Downstream rate 9021 Kb/s
Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal.
- Ik vind het wel jammer (zelfs ongepast) dat Belgacom nog steeds te lage profielen toepast op hun ADSL2+ lijnen. We weten allemaal wel dat er fysische beperkingen zijn vanwege de gebruikte technologie, zodat je niet de volle snelheid kan krijgen (afhankelijk van bv de afstand tot de centrale enz ...), maar bovenop deze beperkingen knijpt Belgacom nog eens de snelheid door hun conservatieve profielen.
- Niets belet Belgacom om iedereen die betaalt voor de hogere snelheden, op het maximaal ADSL2+ profiel te zetten, vb: 16.000 download / 3.000 upload. Een goede ADSL2+ modem (zoals de Bbox2) zou dan automatisch op de hoogst mogelijke snelheid syncen.
- In jouw geval zou je dan bijvoorbeeld syncen op 11.500/1.000 in plaats van 9.000/512. Niet de 20.000/2.000 wat je met VDSL2 zou hebben, maar toch behoorlijk meer als wat je nu krijgt.

Misschien moet je het volgende doen:
- In afwachting van VDSL je abonnement downgraden. Als je naar Internet Comfort gaat krijg je nog altijd dezelfde snelheid wat je nu hebt, maar betaal je 32.50€ in plaats van 56€. Of met de optie "onbeperkt" wordt dit 42.50€ in plaats van 56€. Zelfs met Internet Favorite + optie onbeperkt zou je nog minder betalen ...
- Ik zou toch eens bellen naar de storingen (0800 22700) en vragen om jouw profiel te verhogen naar 12.000 kbps Met enig aandringen wordt dit wel gedaan. Je download zal er zeker door verhogen (misschien niet de volle 12.000 kbps naargelang de lijn, maar zeker hoger dan de 9.000 kbps wat je nu hebt).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

De centrale is iets van een 200m hier vandaan dacht ik, dat is toch wat de technieker ons wijs maakte :P Dus dat is normaal goed toch?

Ik had ergens gelezen dat je het ook aan deze waarden kan zien hoever je van centrale ligt, maar ik kan er niks van maken :P
Attenuation -> Near End: 12.2 (dB)
Far End: 2.6 (dB)
SNR margin -> Near End: 26 (dB)
Far End: 29 (dB)


Ik ga zeker nog eens bellen en vragen dat ze het toch wat kunnen opschroeven. En misschien tijdelijk naar een lager abonnement gaan.

Voor ik van abonnement verander wil ik eerst weten wanneer ze VDSL installeren, stel dat ze volgende maand veranderen en ik ben net naar een lager abonnement..
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Volgens die waardes zou je op ongeveer 1000 meter van de centrale zitten. Het is niet omdat de centrale fysisch 200 meter van jouw huis staat, dat de kabellengte geen 1000 meter kan zijn.
Je lijnwaardes zijn echter uitstekend en kan volgens mij (maar wie ben ik ...) kan je zonder problemen op een 12Mbit/s profiel gezet worden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Uzzi schreef:Je lijnwaardes zijn echter uitstekend en kan volgens mij (maar wie ben ik ...) kan je zonder problemen op een 12Mbit/s profiel gezet worden.
Inderdaad uitstekende lijnwaarden, je kan zelfs op een 16Mbit/s profiel gezet worden (maar dat geeft Belgacom jammer genoeg niet). Dus absoluut bellen voor een hoger profiel, zodat je toch tenminste op 12Mbit/s komt (je zal dan ca 10.5 Mbit/s dowload hebben in plaats van rond de 7.5 Mbit/s nu)
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Goeie lijnwaardes, dat is al 1 positief punt ^^

Ik zal zo even bellen. Ik laat nog iets weten.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

ZeppeMan schreef:Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal.
Je betaalt voor een Intense, klopt. Maar je betaalt niet voor een technologie. Belgacom mag je Intense verkopen op de beschikbare technologie. En dat is ADSL2+ in jouw geval.
ZeppeMan schreef:Ik hoop dat iemand hier mij kan antwoorden op mijn vraag. Wanneer is VDSL beschikbaar in De Haan?

Alvast bedankt,

Grtz,
ZeppeMan.
VDSL2 beschikbaar begin 2012
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

@quistnix
Nevele zou Q2 2010 zijn , zal wel net iets later zijn denk ik maar toen ik naar huis reed ffkes foto genomen van de kastjes id buurt wat is het verschil in deze 2?
en ik denk dat de 2de een rop is maar die staat op 400m van mij maar ik vermoed dat deze niet naar mijn straat komt...
19082010224.jpg
Wat is dit voor een kastje?
(565.05 KiB) 84 keer gedownload
19082010227.jpg
En dit?
(418.78 KiB) 82 keer gedownload
Laatst gewijzigd door q-tec 19 aug 2010, 11:36, in totaal 1 gewijzigd.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

19082010226.jpg
nummer van die kast
(337.07 KiB) 77 keer gedownload
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Die eerste foto draagt het logo van electrabel, en heeft dus niets te maken met belgacom.

BTV staat voor Technisch Bureau Verbruggen, dat is een keuringsinstantie zoals AIB Vinçotte.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

q-tec schreef:
19082010226.jpg
Dat is de ROP 401 in Landegem (Nevele). Men is bezig met de installatie van VDSL2 apparatuur ter plaatse.
Buzz3r
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 aug 2010, 16:56

quistnix schreef:
q-tec schreef:
19082010226.jpg
Dat is de ROP 401 in Landegem (Nevele). Men is bezig met de installatie van VDSL2 apparatuur ter plaatse.
't Is te hopen dat de aanpassingen zonder vertragingen doorgaan. Ik ben al een tijdje aan het wachten op een hogere (download)snelheid.
BC-TV is bij ons - zelfs in de hoofdstraat v/d gemeente- nog steeds niet beschikbaar, laat staan HD.
Laat maar komen!
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

En dan mogen we nog tevreden zijn dat Belgie niet groter is dan nu.
Als we het formaat zouden hebben van Frankrijk, waren ze misschien klaar tegen 2099.
Tegen dat de meeste mensen VDSL hebben is deze technologie al verouderd.
Ik wacht er niet meer op.
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb nieuws..

Na een uur en 22 minuten gewacht te hebben aan de telefoon krijg ik toch iemand aan de lijn. Ik vertel mijn verhaal. Ok zegt ze, ik ga het nakijken. 2 minuten later hangt ze de telefoon op -_-

Dus ik terug bellen, 7 minuten later antwoord, heb ook meteen gezegt dat een medewerker opgehangen had. Ok, dus zelfde verhaal. Ze ging het nakijken. 2 minuten later een deftig antwoord.

Ze wou het aanpassen zei ze, maar ze krijgt een foutmelding. Dus probeerde ze via ander programma en toen zei ze dat de technologie in onze straat maar tot 9000/512kb/s kan.

Dus we zijn er niet op vooruit gegaan spijtig genoeg. Dan maar tot 2012 wachten zeker..?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ZeppeMan schreef: Ze wou het aanpassen zei ze, maar ze krijgt een foutmelding. Dus probeerde ze via ander programma en toen zei ze dat de technologie in onze straat maar tot 9000/512kb/s kan.
Kan iemand van de Belgacom techneuten hier uitleggen wat er bedoeld wordt met "de technologie in onze straat kan maar tot 9000/512kb/s"
De lijnwaarden van de TS geven duidelijk dat zijn lijn een veel betere snelheid zou aankunnen.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Hetzelfde als bij vdsl2, als de database op basis van een parameter zegt dat hij het niet kan/mag krijgen heeft hij brute pech.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Trojan schreef:Hetzelfde als bij vdsl2, als de database op basis van een parameter zegt dat hij het niet kan/mag krijgen heeft hij brute pech.
En dat is om problemen te voorkomen ? Of kan je gewoon een verbinding aanvragen en het daarna proberen op een hoger profiel te laten zetten, of is dat technisch onmogelijk ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als ge reeds op het hoogst toegelaten profiel zit kan je niet veel doen. In geval je op adsl zit kan je vragen of vdsl2 beschikbaar is en een upgrade vragen. En anders moet je er maar mee leren leven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:
Trojan schreef:Hetzelfde als bij vdsl2, als de database op basis van een parameter zegt dat hij het niet kan/mag krijgen heeft hij brute pech.
En dat is om problemen te voorkomen ? Of kan je gewoon een verbinding aanvragen en het daarna proberen op een hoger profiel te laten zetten, of is dat technisch onmogelijk ?
Technisch is veel mogelijk. De klant zou op een hoger profiel kunnen gezet worden, zeker en vast. Maar de jarenlange ondervinding met DSL technologie wordt in parameters gegoten die inderdaad dienen om problemen te voorkomen. Geloof me, het is in meer dan 90 % van de gevallen beter dat een klant iets trager surft maar wel een zeer stabiele lijn heeft. En dit zodat anderen in dezelfde kabel niet gestoord worden, etc.
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Stabiele lijn heb ik idd, ik heb nog geen enkel probleem gehad met men internet sinds ik hier woon (januari 2010). Ook met Belgacom tv loopt alles perfect via powerline systeem.

Maar jah, VDSL en HD zenders had ik toch liever gehad. Nog een jaartje of 2 wachten dus..

Bedankt voor de reacties ! :)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

ZeppeMan schreef: Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal. Ik heb toen ook gebeld naar Belgacom. Daar zeiden ze dat we tegen mei VDSL kregen. Ok, ik wacht wel even af dacht ik. Nu zijn we augustus, nog steeds niets. Heb dan maar is terug gebeld. Nu kreeg ik als antwoord dat er helemaal nog geen datum vast ligt wanneer VDSL hier geïnstalleerd word.
.
Blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld voor Belgacom om te liegen tegen hun klanten. Nochtans zegt het spreekwoord 'eerlijk duurt het langst'
Je betaalt dus veel te veel voor wat je mààr krijgt. En Belgacom maar hun prijzen verder de hoogte in jagen
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Zoals ik hier al eens de wijze raad kreeg.
Vind je dat je te veel betaald, verander dan van provider.
Wil je VDSL, verhuis dan naar een straat waar het wel is.
De kleine klant kan tegen de groten toch niets beginnen.
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Zou Telenet iets zijn?

Sowieso nemen we telefonie + internet en digitaal tv.

Dan kom ik beste uit op Shake+ als ik geen downloadlimiet wil. Bij Belgacom heb ik ongeveer zelfde pakket.

Is die Shake+ zijn geld waart? Iemand ervaringen met Telenet vs Belgacom? Voordelen, nadelen?

Of denken jullie, blijf gewoon bij Belgacom en tussentijds internet downgraden naar Favorite?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Mijn persoonlijke mening/ervaring...

1) Telefonie: maakt mijn inziens niet uit. Beide zijn gelijkwaardig.
2) Televisie: kwaliteit van beeld lijkt me nog altijd net iets beter bij Telenet dan bij Belgacom.
Daarnaast wordt de snelheid van je internet niet beinvloed door het feit of iemand al of niet naar televisie kijkt.
Telenet ondersteunt duidelijk meer simultane streams dan Belgacom. Is uiteraard alleen maar een pluspunt als je er ook behoefte aan hebt.
3) Internet: Ik heb 2 jaar internet bij Telenet gehad waarvan één jaar probleemloos en het tweede jaar met toch vrij veel problemen (vaak korte disconnects).
Sinds een maand terug overgestapt naar Belgacom Intense en behalve de geforceerd disconnects 's nachts nog geen disconnects gehad (hout vasthouden).
Daarnaast is het "Vrij Downloaden" bij Telenet toch een vrij vage bedoening. Als je regelmatig overdag iets wilt downloaden dan loop je vind ik persoonlijk toch snel tegen limieten aan. Bij Belgacom start je sowieso met een limiet van 500GB en kan je daarna nog altijd volumeblokken gratis bijvragen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Astralon: misschien nog deze aanvulling voor TV: tenzij je echt veel TV's in huis hebt, zal Telenet door zijn extra analoog kabelabonnement over het algemeen gewoon duurder zijn voor TV dan Belgacom.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:Astralon: misschien nog deze aanvulling voor TV: tenzij je echt veel TV's in huis hebt, zal Telenet door zijn extra analoog kabelabonnement over het algemeen gewoon duurder zijn voor TV dan Belgacom.
Klopt, maar ik heb me proberen beperken tot de technische details.

De Shake+ vind ik nu ook niet meteen het meest competitieve abonnement.
Misschien nog even wachten (als ik het goed begrepen heb zit de TS sowieso vast tot januari 2011) tot er nieuwe formules beschikbaar zijn?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Mijn persoonlijke mening/ervaring...

1. Telefonie : Kwaliteit is evenwaardig, bel je zeer weinig dan kan je evengoed geen Telefoon meer nemen en uitkijken naar een VOIPProvider (scheelt direct 10 a 20€ per maand)
2. Televisie : Alles systemen hebben hun voor en nadelen, naar mijn mening is de content belangrijker dan de kwalitiet. Wil je voetbal ? neem dan BGC. Wil je alles? neem dan TVV. Stap eens binnen in een winkel waar ze beide systemen verkopen, zap met alle toestellen & kijk welke zenders je interesseren.
3. Internet : Hoeveel ga je downloaden ? En hoe snel wil je dat binnenhalen ? Mijn voorkeur gaat uit naar TN.
4. Service : uit eigen ervaring ondervind ik evenveel problemen bij BGC als bij TN, alleen de manier waarop & de snelheid waarmee deze problemen opgelost worden zit bij TN veel beter dan bij BGC.
5. Thuisnetwerk : Uw telefoonlijn binnenhuis is veel gevoeliger aan storing dan uw Coax kabel, hou er dus rekening mee dat bij storing dit 9/10 vervangen dient te worden. Kijk dus voor je beslist eens rond in huis, "hoe" en "wat" en waar al die nieuwe apparaten gaan komen en hoe deze verbonden gaan worden met de modem.
6. Packs : je wil 1 ding en moet compromissen stellen op de andere 3 ? Niet interessant, ga gewoon voor wat 100% bij jou past ook al betaal je dan iets meer.
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Hmm ok, ik heb nu toch een gedacht. Ik ga er nog is goed over nadenken.

Thx voor alle hulp ! :)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

met punt 4 ben ik dan niet akkoord
je moet eens naar telenet bellen als er een fout is in de facturatie je moet bijna smeken en als je gelijk krijgt zal het van de volgende faktuur afgetrokken worden (als ze het niet vergeten) en moet je eerst het volledige bedrag betalen !
bij belgacom iets vlotter en 1 minuut later krijg je al een creditnotta in je mailbox
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

proximusboyke schreef: je moet eens naar telenet bellen als er een fout is in de facturatie je moet bijna smeken en als je gelijk krijgt zal het van de volgende faktuur afgetrokken worden (als ze het niet vergeten) en moet je eerst het volledige bedrag betalen !
bij belgacom iets vlotter en 1 minuut later krijg je al een creditnotta in je mailbox
Klopt volledig, ik heb dit voorgehad bij mijn aansluiting (275€ ipv 104€), Bellen naar Telenet, na 1 beltoon een medewerker aan de lijn die dit zonder problemen oploste en me 14dagen compensatie beloofde. Ik heb netjes 104€ betaald, op volgend factuur was alles recht gezet met een creditnota. Bij belgacom gaat de facturatie sneller. Maar ik zie ze nog geen 14dagen compensatie geven wanneer BGC een fout maakt + je hangt een eeuwigheid aan de telefoon wanneer je naar BGC belt.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik zie niet in waarom er 2 weken compensatie moet gegeven worden omwille van een facturatieprobleem dat direct rechtgezet wordt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Door die ontslagen bij telenet van die 2 die teveel prime gratis weggaven is het heel wat slechter gewordenom iets te krijgen.
Maar het klopt bij belgacom moet je mee bellen om iets te krijgen tenzij je onmiddellijk nen ancien aan de lijn krijgt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Trojan schreef:Ik zie niet in waarom er 2 weken compensatie moet gegeven worden omwille van een facturatieprobleem dat direct rechtgezet wordt.
Tuurlijk zie jij dat niet in, bij jou schijnt het zonnetje altijd.
Als klant is een probleem opgelost krijgen, groot of klein, een frustrerende, tijdrovende, en dure zaak.
Telenet compenseert dit, BCG niet.

Ik kon hier ook schrijven : de smeerlappen, ik vraag online een turbonet aan en ze rekenen de volle aansluiting, turbonetxl en een comfortinstallatie in de plaats.
Door de snelle rechtzetting en compensatie denk ik daar zo niet over.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

iceke schreef:
Trojan schreef:Ik zie niet in waarom er 2 weken compensatie moet gegeven worden omwille van een facturatieprobleem dat direct rechtgezet wordt.
Tuurlijk zie jij dat niet in, bij jou schijnt het zonnetje altijd.
Als klant is een probleem opgelost krijgen, groot of klein, een frustrerende, tijdrovende, en dure zaak.
Telenet compenseert dit, BCG niet.

Ik kon hier ook schrijven : de smeerlappen, ik vraag online een turbonet aan en ze rekenen de volle aansluiting, turbonetxl en een comfortinstallatie in de plaats.
Door de snelle rechtzetting en compensatie denk ik daar zo niet over.
Misschien ligt het wel aan je toon hoe je medewerkers toespreekt.
Dat zijn ook mensen met gevoelens, die niks anders als hele dagen klachten krijgen en die echt geen zin hebben in een preek van je.
Wij hebben ook al compensatie gehad van Belgacom, zelfs voor dingen die helemaal niet te bewijzen waren, en waar de mogelijkheid bestaat misbruik van te maken.

Voor je denkt dat ik zo'n pro Belcacommer ben:
Oké ik ben het niet helemaal eens met hun verkoopsstrategie en hun prijzen.
Maar de klant is wel vrij om het te nemen of te laten, als je wat moeite wil doen vind je zo goedkoper/beter internet,telefonie,...
Helaas is de keuze voor digitale televisie in belgië eerder beperkt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

na een dik jaar wachten dacht ik bij mezelf, ik ga nog maar is kijken naar de beschikbaarheid van HD op de Belgacom site, je weet maar nooit... Tot mijn verbazing stond er dat HD mogelijk was! 2 maand geleden had ik ook is gechecked en toen was het nog niet mogelijk.

Dus ik gisteren naar Belgacom shop. Ik doe mijn verhaal, zegt hij zo van, VDSL2 in De Haan?! Ik zal het is nakijken. Hij stond er zelf versteld van dat we opeens VDSL2 hadden..

Nu was mijn vraag. Hoelang duurt het zo dat ze ADSL omzetten naar VDSL2? Want hij kon het zelf niet veranderen, alleen in Brussel kunnen ze dit zei hij.

Ik heb lang moeten wachten, maar uiteindelijk ga ik van 9/512 naar 30/4.5 (Intense dus) wat in mijn ogen toch wel een dikke upgrade is.. en niet te vergeten HD!
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Jij hebt veel geduld gehad, ik heb ongeveer 2 weken moeten wachten voor ik van adsl op vdsl2 werd gezet. Ik hoop voor u dat de website de juiste informatie weer gaf.
Ik zou op 30/5 moeten zitten maar zit op een povere 16/2
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hd betekent niet noodzakelijk 30 mbit. 3 tv's waarvan 2hd tv's wel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

ZeppeMan schreef:na een dik jaar wachten dacht ik bij mezelf, ik ga nog maar is kijken naar de beschikbaarheid van HD op de Belgacom site, je weet maar nooit... Tot mijn verbazing stond er dat HD mogelijk was! 2 maand geleden had ik ook is gechecked en toen was het nog niet mogelijk.

Dus ik gisteren naar Belgacom shop. Ik doe mijn verhaal, zegt hij zo van, VDSL2 in De Haan?! Ik zal het is nakijken. Hij stond er zelf versteld van dat we opeens VDSL2 hadden..

Nu was mijn vraag. Hoelang duurt het zo dat ze ADSL omzetten naar VDSL2? Want hij kon het zelf niet veranderen, alleen in Brussel kunnen ze dit zei hij.

Ik heb lang moeten wachten, maar uiteindelijk ga ik van 9/512 naar 30/4.5 (Intense dus) wat in mijn ogen toch wel een dikke upgrade is.. en niet te vergeten HD!
Activatie in de Belgacom shop gratis?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

konda schreef:Jij hebt veel geduld gehad, ik heb ongeveer 2 weken moeten wachten voor ik van adsl op vdsl2 werd gezet. Ik hoop voor u dat de website de juiste informatie weer gaf.
Ik zou op 30/5 moeten zitten maar zit op een povere 16/2
De site geeft een indicatie maar geeft geen garantie tot de effectieve 30/6. Andere factoren spelen ook een rol.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ZeppeMan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

De activatie was gratis omdat ik al met abonnement van Internet Intense zat. Ze hadden me toen wijs gemaakt dat VDSL2 mogelijk was in De Haan toen ik ging verhuizen. Dat bleek dus niet waar te zijn. Maar nu na ruim een jaar is er dus wel VDSL2 mogelijk.

[b]@ Goztow[/b]
Wat bedoel je precies? Als ik internet Intense heb dan zou ik toch gewoon op 30/4.5 moeten zitten? In de shop van Belgacom zeiden ze dat we dan op 30/4.5 gezet worden en dan ook uiteraard HD zenders kunnen ontvangen. Dat is precies wat die kerel zei :P
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”