VDSL Beschikbaarheid (De Haan, West-Vlaanderen)
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik woon sinds Januari 2010 in De Haan (West-Vlaanderen). Voor we verhuist waren zijn we naar Belgacom winkel geweest om het adres te wijzigen en meteen ook nieuw abonnement aan te vragen (Pack Internet Intense, telefonie, belgacom tv). Daar zeiden ze toen dat VDSL en uiteraard dan ook HD tv mogelijk was. Niet dus...
Via de tool op de BGC website krijg ik de melding dat VDSL niet mogelijk is (HD kwaliteit: NEEN, max. TV's: 2)
Dit staat er in de settings van mijn modem..
VDSL NOT Connected
ADSL
Upstream rate 509 Kb/s
Downstream rate 9021 Kb/s
Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal. Ik heb toen ook gebeld naar Belgacom. Daar zeiden ze dat we tegen mei VDSL kregen. Ok, ik wacht wel even af dacht ik. Nu zijn we augustus, nog steeds niets. Heb dan maar is terug gebeld. Nu kreeg ik als antwoord dat er helemaal nog geen datum vast ligt wanneer VDSL hier geïnstalleerd word.
Ik hoop dat iemand hier mij kan antwoorden op mijn vraag. Wanneer is VDSL beschikbaar in De Haan?
Alvast bedankt,
Grtz,
ZeppeMan.
Via de tool op de BGC website krijg ik de melding dat VDSL niet mogelijk is (HD kwaliteit: NEEN, max. TV's: 2)
Dit staat er in de settings van mijn modem..
VDSL NOT Connected
ADSL
Upstream rate 509 Kb/s
Downstream rate 9021 Kb/s
Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal. Ik heb toen ook gebeld naar Belgacom. Daar zeiden ze dat we tegen mei VDSL kregen. Ok, ik wacht wel even af dacht ik. Nu zijn we augustus, nog steeds niets. Heb dan maar is terug gebeld. Nu kreeg ik als antwoord dat er helemaal nog geen datum vast ligt wanneer VDSL hier geïnstalleerd word.
Ik hoop dat iemand hier mij kan antwoorden op mijn vraag. Wanneer is VDSL beschikbaar in De Haan?
Alvast bedankt,
Grtz,
ZeppeMan.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Ik vind het wel jammer (zelfs ongepast) dat Belgacom nog steeds te lage profielen toepast op hun ADSL2+ lijnen. We weten allemaal wel dat er fysische beperkingen zijn vanwege de gebruikte technologie, zodat je niet de volle snelheid kan krijgen (afhankelijk van bv de afstand tot de centrale enz ...), maar bovenop deze beperkingen knijpt Belgacom nog eens de snelheid door hun conservatieve profielen.ZeppeMan schreef:ADSL
Upstream rate 509 Kb/s
Downstream rate 9021 Kb/s
Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal.
- Niets belet Belgacom om iedereen die betaalt voor de hogere snelheden, op het maximaal ADSL2+ profiel te zetten, vb: 16.000 download / 3.000 upload. Een goede ADSL2+ modem (zoals de Bbox2) zou dan automatisch op de hoogst mogelijke snelheid syncen.
- In jouw geval zou je dan bijvoorbeeld syncen op 11.500/1.000 in plaats van 9.000/512. Niet de 20.000/2.000 wat je met VDSL2 zou hebben, maar toch behoorlijk meer als wat je nu krijgt.
Misschien moet je het volgende doen:
- In afwachting van VDSL je abonnement downgraden. Als je naar Internet Comfort gaat krijg je nog altijd dezelfde snelheid wat je nu hebt, maar betaal je 32.50€ in plaats van 56€. Of met de optie "onbeperkt" wordt dit 42.50€ in plaats van 56€. Zelfs met Internet Favorite + optie onbeperkt zou je nog minder betalen ...
- Ik zou toch eens bellen naar de storingen (0800 22700) en vragen om jouw profiel te verhogen naar 12.000 kbps Met enig aandringen wordt dit wel gedaan. Je download zal er zeker door verhogen (misschien niet de volle 12.000 kbps naargelang de lijn, maar zeker hoger dan de 9.000 kbps wat je nu hebt).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
De centrale is iets van een 200m hier vandaan dacht ik, dat is toch wat de technieker ons wijs maakte Dus dat is normaal goed toch?
Ik had ergens gelezen dat je het ook aan deze waarden kan zien hoever je van centrale ligt, maar ik kan er niks van maken
Attenuation -> Near End: 12.2 (dB)
Far End: 2.6 (dB)
SNR margin -> Near End: 26 (dB)
Far End: 29 (dB)
Ik ga zeker nog eens bellen en vragen dat ze het toch wat kunnen opschroeven. En misschien tijdelijk naar een lager abonnement gaan.
Voor ik van abonnement verander wil ik eerst weten wanneer ze VDSL installeren, stel dat ze volgende maand veranderen en ik ben net naar een lager abonnement..
Ik had ergens gelezen dat je het ook aan deze waarden kan zien hoever je van centrale ligt, maar ik kan er niks van maken
Attenuation -> Near End: 12.2 (dB)
Far End: 2.6 (dB)
SNR margin -> Near End: 26 (dB)
Far End: 29 (dB)
Ik ga zeker nog eens bellen en vragen dat ze het toch wat kunnen opschroeven. En misschien tijdelijk naar een lager abonnement gaan.
Voor ik van abonnement verander wil ik eerst weten wanneer ze VDSL installeren, stel dat ze volgende maand veranderen en ik ben net naar een lager abonnement..
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Volgens die waardes zou je op ongeveer 1000 meter van de centrale zitten. Het is niet omdat de centrale fysisch 200 meter van jouw huis staat, dat de kabellengte geen 1000 meter kan zijn.
Je lijnwaardes zijn echter uitstekend en kan volgens mij (maar wie ben ik ...) kan je zonder problemen op een 12Mbit/s profiel gezet worden.
Je lijnwaardes zijn echter uitstekend en kan volgens mij (maar wie ben ik ...) kan je zonder problemen op een 12Mbit/s profiel gezet worden.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad uitstekende lijnwaarden, je kan zelfs op een 16Mbit/s profiel gezet worden (maar dat geeft Belgacom jammer genoeg niet). Dus absoluut bellen voor een hoger profiel, zodat je toch tenminste op 12Mbit/s komt (je zal dan ca 10.5 Mbit/s dowload hebben in plaats van rond de 7.5 Mbit/s nu)Uzzi schreef:Je lijnwaardes zijn echter uitstekend en kan volgens mij (maar wie ben ik ...) kan je zonder problemen op een 12Mbit/s profiel gezet worden.
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je betaalt voor een Intense, klopt. Maar je betaalt niet voor een technologie. Belgacom mag je Intense verkopen op de beschikbare technologie. En dat is ADSL2+ in jouw geval.ZeppeMan schreef:Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal.
VDSL2 beschikbaar begin 2012ZeppeMan schreef:Ik hoop dat iemand hier mij kan antwoorden op mijn vraag. Wanneer is VDSL beschikbaar in De Haan?
Alvast bedankt,
Grtz,
ZeppeMan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
@quistnix
Nevele zou Q2 2010 zijn , zal wel net iets later zijn denk ik maar toen ik naar huis reed ffkes foto genomen van de kastjes id buurt wat is het verschil in deze 2?
en ik denk dat de 2de een rop is maar die staat op 400m van mij maar ik vermoed dat deze niet naar mijn straat komt...
Nevele zou Q2 2010 zijn , zal wel net iets later zijn denk ik maar toen ik naar huis reed ffkes foto genomen van de kastjes id buurt wat is het verschil in deze 2?
en ik denk dat de 2de een rop is maar die staat op 400m van mij maar ik vermoed dat deze niet naar mijn straat komt...
Laatst gewijzigd door q-tec 19 aug 2010, 11:36, in totaal 1 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Die eerste foto draagt het logo van electrabel, en heeft dus niets te maken met belgacom.
BTV staat voor Technisch Bureau Verbruggen, dat is een keuringsinstantie zoals AIB Vinçotte.
BTV staat voor Technisch Bureau Verbruggen, dat is een keuringsinstantie zoals AIB Vinçotte.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
't Is te hopen dat de aanpassingen zonder vertragingen doorgaan. Ik ben al een tijdje aan het wachten op een hogere (download)snelheid.quistnix schreef:Dat is de ROP 401 in Landegem (Nevele). Men is bezig met de installatie van VDSL2 apparatuur ter plaatse.q-tec schreef:
BC-TV is bij ons - zelfs in de hoofdstraat v/d gemeente- nog steeds niet beschikbaar, laat staan HD.
Laat maar komen!
-
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
En dan mogen we nog tevreden zijn dat Belgie niet groter is dan nu.
Als we het formaat zouden hebben van Frankrijk, waren ze misschien klaar tegen 2099.
Tegen dat de meeste mensen VDSL hebben is deze technologie al verouderd.
Ik wacht er niet meer op.
Als we het formaat zouden hebben van Frankrijk, waren ze misschien klaar tegen 2099.
Tegen dat de meeste mensen VDSL hebben is deze technologie al verouderd.
Ik wacht er niet meer op.
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb nieuws..
Na een uur en 22 minuten gewacht te hebben aan de telefoon krijg ik toch iemand aan de lijn. Ik vertel mijn verhaal. Ok zegt ze, ik ga het nakijken. 2 minuten later hangt ze de telefoon op -_-
Dus ik terug bellen, 7 minuten later antwoord, heb ook meteen gezegt dat een medewerker opgehangen had. Ok, dus zelfde verhaal. Ze ging het nakijken. 2 minuten later een deftig antwoord.
Ze wou het aanpassen zei ze, maar ze krijgt een foutmelding. Dus probeerde ze via ander programma en toen zei ze dat de technologie in onze straat maar tot 9000/512kb/s kan.
Dus we zijn er niet op vooruit gegaan spijtig genoeg. Dan maar tot 2012 wachten zeker..?
Na een uur en 22 minuten gewacht te hebben aan de telefoon krijg ik toch iemand aan de lijn. Ik vertel mijn verhaal. Ok zegt ze, ik ga het nakijken. 2 minuten later hangt ze de telefoon op -_-
Dus ik terug bellen, 7 minuten later antwoord, heb ook meteen gezegt dat een medewerker opgehangen had. Ok, dus zelfde verhaal. Ze ging het nakijken. 2 minuten later een deftig antwoord.
Ze wou het aanpassen zei ze, maar ze krijgt een foutmelding. Dus probeerde ze via ander programma en toen zei ze dat de technologie in onze straat maar tot 9000/512kb/s kan.
Dus we zijn er niet op vooruit gegaan spijtig genoeg. Dan maar tot 2012 wachten zeker..?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kan iemand van de Belgacom techneuten hier uitleggen wat er bedoeld wordt met "de technologie in onze straat kan maar tot 9000/512kb/s"ZeppeMan schreef: Ze wou het aanpassen zei ze, maar ze krijgt een foutmelding. Dus probeerde ze via ander programma en toen zei ze dat de technologie in onze straat maar tot 9000/512kb/s kan.
De lijnwaarden van de TS geven duidelijk dat zijn lijn een veel betere snelheid zou aankunnen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Hetzelfde als bij vdsl2, als de database op basis van een parameter zegt dat hij het niet kan/mag krijgen heeft hij brute pech.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
En dat is om problemen te voorkomen ? Of kan je gewoon een verbinding aanvragen en het daarna proberen op een hoger profiel te laten zetten, of is dat technisch onmogelijk ?Trojan schreef:Hetzelfde als bij vdsl2, als de database op basis van een parameter zegt dat hij het niet kan/mag krijgen heeft hij brute pech.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als ge reeds op het hoogst toegelaten profiel zit kan je niet veel doen. In geval je op adsl zit kan je vragen of vdsl2 beschikbaar is en een upgrade vragen. En anders moet je er maar mee leren leven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Technisch is veel mogelijk. De klant zou op een hoger profiel kunnen gezet worden, zeker en vast. Maar de jarenlange ondervinding met DSL technologie wordt in parameters gegoten die inderdaad dienen om problemen te voorkomen. Geloof me, het is in meer dan 90 % van de gevallen beter dat een klant iets trager surft maar wel een zeer stabiele lijn heeft. En dit zodat anderen in dezelfde kabel niet gestoord worden, etc.iceke schreef:En dat is om problemen te voorkomen ? Of kan je gewoon een verbinding aanvragen en het daarna proberen op een hoger profiel te laten zetten, of is dat technisch onmogelijk ?Trojan schreef:Hetzelfde als bij vdsl2, als de database op basis van een parameter zegt dat hij het niet kan/mag krijgen heeft hij brute pech.
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Stabiele lijn heb ik idd, ik heb nog geen enkel probleem gehad met men internet sinds ik hier woon (januari 2010). Ook met Belgacom tv loopt alles perfect via powerline systeem.
Maar jah, VDSL en HD zenders had ik toch liever gehad. Nog een jaartje of 2 wachten dus..
Bedankt voor de reacties !
Maar jah, VDSL en HD zenders had ik toch liever gehad. Nog een jaartje of 2 wachten dus..
Bedankt voor de reacties !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld voor Belgacom om te liegen tegen hun klanten. Nochtans zegt het spreekwoord 'eerlijk duurt het langst'ZeppeMan schreef: Dit wilt dus zeggen dat ik gewoon op ADSL zit terwijl ik toch voor een Intense abonnement betaal. Ik heb toen ook gebeld naar Belgacom. Daar zeiden ze dat we tegen mei VDSL kregen. Ok, ik wacht wel even af dacht ik. Nu zijn we augustus, nog steeds niets. Heb dan maar is terug gebeld. Nu kreeg ik als antwoord dat er helemaal nog geen datum vast ligt wanneer VDSL hier geïnstalleerd word.
.
Je betaalt dus veel te veel voor wat je mààr krijgt. En Belgacom maar hun prijzen verder de hoogte in jagen
-
- Plus Member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Zoals ik hier al eens de wijze raad kreeg.
Vind je dat je te veel betaald, verander dan van provider.
Wil je VDSL, verhuis dan naar een straat waar het wel is.
De kleine klant kan tegen de groten toch niets beginnen.
Vind je dat je te veel betaald, verander dan van provider.
Wil je VDSL, verhuis dan naar een straat waar het wel is.
De kleine klant kan tegen de groten toch niets beginnen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Zou Telenet iets zijn?
Sowieso nemen we telefonie + internet en digitaal tv.
Dan kom ik beste uit op Shake+ als ik geen downloadlimiet wil. Bij Belgacom heb ik ongeveer zelfde pakket.
Is die Shake+ zijn geld waart? Iemand ervaringen met Telenet vs Belgacom? Voordelen, nadelen?
Of denken jullie, blijf gewoon bij Belgacom en tussentijds internet downgraden naar Favorite?
Sowieso nemen we telefonie + internet en digitaal tv.
Dan kom ik beste uit op Shake+ als ik geen downloadlimiet wil. Bij Belgacom heb ik ongeveer zelfde pakket.
Is die Shake+ zijn geld waart? Iemand ervaringen met Telenet vs Belgacom? Voordelen, nadelen?
Of denken jullie, blijf gewoon bij Belgacom en tussentijds internet downgraden naar Favorite?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Mijn persoonlijke mening/ervaring...
1) Telefonie: maakt mijn inziens niet uit. Beide zijn gelijkwaardig.
2) Televisie: kwaliteit van beeld lijkt me nog altijd net iets beter bij Telenet dan bij Belgacom.
Daarnaast wordt de snelheid van je internet niet beinvloed door het feit of iemand al of niet naar televisie kijkt.
Telenet ondersteunt duidelijk meer simultane streams dan Belgacom. Is uiteraard alleen maar een pluspunt als je er ook behoefte aan hebt.
3) Internet: Ik heb 2 jaar internet bij Telenet gehad waarvan één jaar probleemloos en het tweede jaar met toch vrij veel problemen (vaak korte disconnects).
Sinds een maand terug overgestapt naar Belgacom Intense en behalve de geforceerd disconnects 's nachts nog geen disconnects gehad (hout vasthouden).
Daarnaast is het "Vrij Downloaden" bij Telenet toch een vrij vage bedoening. Als je regelmatig overdag iets wilt downloaden dan loop je vind ik persoonlijk toch snel tegen limieten aan. Bij Belgacom start je sowieso met een limiet van 500GB en kan je daarna nog altijd volumeblokken gratis bijvragen.
1) Telefonie: maakt mijn inziens niet uit. Beide zijn gelijkwaardig.
2) Televisie: kwaliteit van beeld lijkt me nog altijd net iets beter bij Telenet dan bij Belgacom.
Daarnaast wordt de snelheid van je internet niet beinvloed door het feit of iemand al of niet naar televisie kijkt.
Telenet ondersteunt duidelijk meer simultane streams dan Belgacom. Is uiteraard alleen maar een pluspunt als je er ook behoefte aan hebt.
3) Internet: Ik heb 2 jaar internet bij Telenet gehad waarvan één jaar probleemloos en het tweede jaar met toch vrij veel problemen (vaak korte disconnects).
Sinds een maand terug overgestapt naar Belgacom Intense en behalve de geforceerd disconnects 's nachts nog geen disconnects gehad (hout vasthouden).
Daarnaast is het "Vrij Downloaden" bij Telenet toch een vrij vage bedoening. Als je regelmatig overdag iets wilt downloaden dan loop je vind ik persoonlijk toch snel tegen limieten aan. Bij Belgacom start je sowieso met een limiet van 500GB en kan je daarna nog altijd volumeblokken gratis bijvragen.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Astralon: misschien nog deze aanvulling voor TV: tenzij je echt veel TV's in huis hebt, zal Telenet door zijn extra analoog kabelabonnement over het algemeen gewoon duurder zijn voor TV dan Belgacom.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Klopt, maar ik heb me proberen beperken tot de technische details.Goztow schreef:Astralon: misschien nog deze aanvulling voor TV: tenzij je echt veel TV's in huis hebt, zal Telenet door zijn extra analoog kabelabonnement over het algemeen gewoon duurder zijn voor TV dan Belgacom.
De Shake+ vind ik nu ook niet meteen het meest competitieve abonnement.
Misschien nog even wachten (als ik het goed begrepen heb zit de TS sowieso vast tot januari 2011) tot er nieuwe formules beschikbaar zijn?
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Mijn persoonlijke mening/ervaring...
1. Telefonie : Kwaliteit is evenwaardig, bel je zeer weinig dan kan je evengoed geen Telefoon meer nemen en uitkijken naar een VOIPProvider (scheelt direct 10 a 20€ per maand)
2. Televisie : Alles systemen hebben hun voor en nadelen, naar mijn mening is de content belangrijker dan de kwalitiet. Wil je voetbal ? neem dan BGC. Wil je alles? neem dan TVV. Stap eens binnen in een winkel waar ze beide systemen verkopen, zap met alle toestellen & kijk welke zenders je interesseren.
3. Internet : Hoeveel ga je downloaden ? En hoe snel wil je dat binnenhalen ? Mijn voorkeur gaat uit naar TN.
4. Service : uit eigen ervaring ondervind ik evenveel problemen bij BGC als bij TN, alleen de manier waarop & de snelheid waarmee deze problemen opgelost worden zit bij TN veel beter dan bij BGC.
5. Thuisnetwerk : Uw telefoonlijn binnenhuis is veel gevoeliger aan storing dan uw Coax kabel, hou er dus rekening mee dat bij storing dit 9/10 vervangen dient te worden. Kijk dus voor je beslist eens rond in huis, "hoe" en "wat" en waar al die nieuwe apparaten gaan komen en hoe deze verbonden gaan worden met de modem.
6. Packs : je wil 1 ding en moet compromissen stellen op de andere 3 ? Niet interessant, ga gewoon voor wat 100% bij jou past ook al betaal je dan iets meer.
1. Telefonie : Kwaliteit is evenwaardig, bel je zeer weinig dan kan je evengoed geen Telefoon meer nemen en uitkijken naar een VOIPProvider (scheelt direct 10 a 20€ per maand)
2. Televisie : Alles systemen hebben hun voor en nadelen, naar mijn mening is de content belangrijker dan de kwalitiet. Wil je voetbal ? neem dan BGC. Wil je alles? neem dan TVV. Stap eens binnen in een winkel waar ze beide systemen verkopen, zap met alle toestellen & kijk welke zenders je interesseren.
3. Internet : Hoeveel ga je downloaden ? En hoe snel wil je dat binnenhalen ? Mijn voorkeur gaat uit naar TN.
4. Service : uit eigen ervaring ondervind ik evenveel problemen bij BGC als bij TN, alleen de manier waarop & de snelheid waarmee deze problemen opgelost worden zit bij TN veel beter dan bij BGC.
5. Thuisnetwerk : Uw telefoonlijn binnenhuis is veel gevoeliger aan storing dan uw Coax kabel, hou er dus rekening mee dat bij storing dit 9/10 vervangen dient te worden. Kijk dus voor je beslist eens rond in huis, "hoe" en "wat" en waar al die nieuwe apparaten gaan komen en hoe deze verbonden gaan worden met de modem.
6. Packs : je wil 1 ding en moet compromissen stellen op de andere 3 ? Niet interessant, ga gewoon voor wat 100% bij jou past ook al betaal je dan iets meer.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
met punt 4 ben ik dan niet akkoord
je moet eens naar telenet bellen als er een fout is in de facturatie je moet bijna smeken en als je gelijk krijgt zal het van de volgende faktuur afgetrokken worden (als ze het niet vergeten) en moet je eerst het volledige bedrag betalen !
bij belgacom iets vlotter en 1 minuut later krijg je al een creditnotta in je mailbox
je moet eens naar telenet bellen als er een fout is in de facturatie je moet bijna smeken en als je gelijk krijgt zal het van de volgende faktuur afgetrokken worden (als ze het niet vergeten) en moet je eerst het volledige bedrag betalen !
bij belgacom iets vlotter en 1 minuut later krijg je al een creditnotta in je mailbox
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Klopt volledig, ik heb dit voorgehad bij mijn aansluiting (275€ ipv 104€), Bellen naar Telenet, na 1 beltoon een medewerker aan de lijn die dit zonder problemen oploste en me 14dagen compensatie beloofde. Ik heb netjes 104€ betaald, op volgend factuur was alles recht gezet met een creditnota. Bij belgacom gaat de facturatie sneller. Maar ik zie ze nog geen 14dagen compensatie geven wanneer BGC een fout maakt + je hangt een eeuwigheid aan de telefoon wanneer je naar BGC belt.proximusboyke schreef: je moet eens naar telenet bellen als er een fout is in de facturatie je moet bijna smeken en als je gelijk krijgt zal het van de volgende faktuur afgetrokken worden (als ze het niet vergeten) en moet je eerst het volledige bedrag betalen !
bij belgacom iets vlotter en 1 minuut later krijg je al een creditnotta in je mailbox
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik zie niet in waarom er 2 weken compensatie moet gegeven worden omwille van een facturatieprobleem dat direct rechtgezet wordt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Door die ontslagen bij telenet van die 2 die teveel prime gratis weggaven is het heel wat slechter gewordenom iets te krijgen.
Maar het klopt bij belgacom moet je mee bellen om iets te krijgen tenzij je onmiddellijk nen ancien aan de lijn krijgt.
Maar het klopt bij belgacom moet je mee bellen om iets te krijgen tenzij je onmiddellijk nen ancien aan de lijn krijgt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Tuurlijk zie jij dat niet in, bij jou schijnt het zonnetje altijd.Trojan schreef:Ik zie niet in waarom er 2 weken compensatie moet gegeven worden omwille van een facturatieprobleem dat direct rechtgezet wordt.
Als klant is een probleem opgelost krijgen, groot of klein, een frustrerende, tijdrovende, en dure zaak.
Telenet compenseert dit, BCG niet.
Ik kon hier ook schrijven : de smeerlappen, ik vraag online een turbonet aan en ze rekenen de volle aansluiting, turbonetxl en een comfortinstallatie in de plaats.
Door de snelle rechtzetting en compensatie denk ik daar zo niet over.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Misschien ligt het wel aan je toon hoe je medewerkers toespreekt.iceke schreef:Tuurlijk zie jij dat niet in, bij jou schijnt het zonnetje altijd.Trojan schreef:Ik zie niet in waarom er 2 weken compensatie moet gegeven worden omwille van een facturatieprobleem dat direct rechtgezet wordt.
Als klant is een probleem opgelost krijgen, groot of klein, een frustrerende, tijdrovende, en dure zaak.
Telenet compenseert dit, BCG niet.
Ik kon hier ook schrijven : de smeerlappen, ik vraag online een turbonet aan en ze rekenen de volle aansluiting, turbonetxl en een comfortinstallatie in de plaats.
Door de snelle rechtzetting en compensatie denk ik daar zo niet over.
Dat zijn ook mensen met gevoelens, die niks anders als hele dagen klachten krijgen en die echt geen zin hebben in een preek van je.
Wij hebben ook al compensatie gehad van Belgacom, zelfs voor dingen die helemaal niet te bewijzen waren, en waar de mogelijkheid bestaat misbruik van te maken.
Voor je denkt dat ik zo'n pro Belcacommer ben:
Oké ik ben het niet helemaal eens met hun verkoopsstrategie en hun prijzen.
Maar de klant is wel vrij om het te nemen of te laten, als je wat moeite wil doen vind je zo goedkoper/beter internet,telefonie,...
Helaas is de keuze voor digitale televisie in belgië eerder beperkt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
na een dik jaar wachten dacht ik bij mezelf, ik ga nog maar is kijken naar de beschikbaarheid van HD op de Belgacom site, je weet maar nooit... Tot mijn verbazing stond er dat HD mogelijk was! 2 maand geleden had ik ook is gechecked en toen was het nog niet mogelijk.
Dus ik gisteren naar Belgacom shop. Ik doe mijn verhaal, zegt hij zo van, VDSL2 in De Haan?! Ik zal het is nakijken. Hij stond er zelf versteld van dat we opeens VDSL2 hadden..
Nu was mijn vraag. Hoelang duurt het zo dat ze ADSL omzetten naar VDSL2? Want hij kon het zelf niet veranderen, alleen in Brussel kunnen ze dit zei hij.
Ik heb lang moeten wachten, maar uiteindelijk ga ik van 9/512 naar 30/4.5 (Intense dus) wat in mijn ogen toch wel een dikke upgrade is.. en niet te vergeten HD!
Dus ik gisteren naar Belgacom shop. Ik doe mijn verhaal, zegt hij zo van, VDSL2 in De Haan?! Ik zal het is nakijken. Hij stond er zelf versteld van dat we opeens VDSL2 hadden..
Nu was mijn vraag. Hoelang duurt het zo dat ze ADSL omzetten naar VDSL2? Want hij kon het zelf niet veranderen, alleen in Brussel kunnen ze dit zei hij.
Ik heb lang moeten wachten, maar uiteindelijk ga ik van 9/512 naar 30/4.5 (Intense dus) wat in mijn ogen toch wel een dikke upgrade is.. en niet te vergeten HD!
-
- Premium Member
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Jij hebt veel geduld gehad, ik heb ongeveer 2 weken moeten wachten voor ik van adsl op vdsl2 werd gezet. Ik hoop voor u dat de website de juiste informatie weer gaf.
Ik zou op 30/5 moeten zitten maar zit op een povere 16/2
Ik zou op 30/5 moeten zitten maar zit op een povere 16/2
-
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
- Twitter: SandersBert
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Activatie in de Belgacom shop gratis?ZeppeMan schreef:na een dik jaar wachten dacht ik bij mezelf, ik ga nog maar is kijken naar de beschikbaarheid van HD op de Belgacom site, je weet maar nooit... Tot mijn verbazing stond er dat HD mogelijk was! 2 maand geleden had ik ook is gechecked en toen was het nog niet mogelijk.
Dus ik gisteren naar Belgacom shop. Ik doe mijn verhaal, zegt hij zo van, VDSL2 in De Haan?! Ik zal het is nakijken. Hij stond er zelf versteld van dat we opeens VDSL2 hadden..
Nu was mijn vraag. Hoelang duurt het zo dat ze ADSL omzetten naar VDSL2? Want hij kon het zelf niet veranderen, alleen in Brussel kunnen ze dit zei hij.
Ik heb lang moeten wachten, maar uiteindelijk ga ik van 9/512 naar 30/4.5 (Intense dus) wat in mijn ogen toch wel een dikke upgrade is.. en niet te vergeten HD!
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
De site geeft een indicatie maar geeft geen garantie tot de effectieve 30/6. Andere factoren spelen ook een rol.konda schreef:Jij hebt veel geduld gehad, ik heb ongeveer 2 weken moeten wachten voor ik van adsl op vdsl2 werd gezet. Ik hoop voor u dat de website de juiste informatie weer gaf.
Ik zou op 30/5 moeten zitten maar zit op een povere 16/2
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18 aug 2010, 08:55
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
De activatie was gratis omdat ik al met abonnement van Internet Intense zat. Ze hadden me toen wijs gemaakt dat VDSL2 mogelijk was in De Haan toen ik ging verhuizen. Dat bleek dus niet waar te zijn. Maar nu na ruim een jaar is er dus wel VDSL2 mogelijk.
[b]@ Goztow[/b]
Wat bedoel je precies? Als ik internet Intense heb dan zou ik toch gewoon op 30/4.5 moeten zitten? In de shop van Belgacom zeiden ze dat we dan op 30/4.5 gezet worden en dan ook uiteraard HD zenders kunnen ontvangen. Dat is precies wat die kerel zei :P
[b]@ Goztow[/b]
Wat bedoel je precies? Als ik internet Intense heb dan zou ik toch gewoon op 30/4.5 moeten zitten? In de shop van Belgacom zeiden ze dat we dan op 30/4.5 gezet worden en dan ook uiteraard HD zenders kunnen ontvangen. Dat is precies wat die kerel zei :P