Vrij downloaden: de top 25

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Allemaal goed en wel tot je ineens op een halve megabit zit. Lekker ouderwets!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

conehead schreef:Man man,

ik ben bij dommel maar indien ik bij telenet zou zitten zou ik me om die hun meter niet druk maken ...

of die nu groen, oranje of rood is ...

Jullie betalen al genoeg

Jamajamajama, bij Dommel kom ik gewoon niet toe met mijn downloads :angel:

Dommel 20mbps aan 24u X 30 Dagen = 6,200 Terrabytes
Telenet 30mbps aan 15u X 30 Dagen = 9,250 Terrabytes + nog wat kruimels in de uren dan normale mensen niet hoeven te werken.

en Telenet juicht dit toe, aangezien ze net als Dommel geen "fup" hebben maar "vrij downloaden" :bang:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

iceke schreef:Jamajamajama, bij Dommel kom ik gewoon niet toe met mijn downloads :angel:

Dommel 20mbps aan 24u X 30 Dagen = 6,200 Terrabytes
Telenet 30mbps aan 15u X 30 Dagen = 9,250 Terrabytes + nog wat kruimels in de uren dan normale mensen niet hoeven te werken.

en Telenet juicht dit toe, aangezien ze net als Dommel geen "fup" hebben maar "vrij downloaden" :bang:
Zonder de moeite te willen nemen dit na te rekenen of er verder op in te gaan, hier lijk je een rekenfout te maken, want: 20x24 > 30x15
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Limburg schreef:
Zonder de moeite te willen nemen dit na te rekenen of er verder op in te gaan, hier lijk je een rekenfout te maken, want: 20x24 > 30x15
Ach, ik wou gewoon een statement maken dat mijn "dure" turbonet per Megabyte goedkoper is dan uw "goedkope" Dommel, ook al zetten ze je 9 uur per dag op smallband :lol:
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Dus zondag kan je tussen 02-05h 'smorgens rustig je intensieve downloads uitvoeren? :bang:
Sorry, maar de meeste mensen liggen dan in bed of zijn niet thuis.

Heeft er iemand een screenshot gemaakt van het tabelletje en vergeleken of de uren al zijn aangepast? (Nog minder groen dan begin july?)
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Teebee schreef:Dus zondag kan je tussen 02-05h 'smorgens rustig je intensieve downloads uitvoeren? :bang:
Sorry, maar de meeste mensen liggen dan in bed of zijn niet thuis.

Heeft er iemand een screenshot gemaakt van het tabelletje en vergeleken of de uren al zijn aangepast? (Nog minder groen dan begin july?)
Indien je gebruik maakt van bv. Usenet of een downloadmanager kan je bv. WakeOn gebruiken (http://www.dennisbabkin.com).
Mijn pc staat in slaapstand wanneer ik ga slapen en wordt rond 2u wakker om te beginnen te downloaden met alt.binz. Na de downloads gaat m'n pc automatisch af.
Ik heb een schermafdruk gemaakt op 17 juli en er sindsdien niets veranderd.
Victory Not Vengeance
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef:
Limburg schreef:
Zonder de moeite te willen nemen dit na te rekenen of er verder op in te gaan, hier lijk je een rekenfout te maken, want: 20x24 > 30x15
Ach, ik wou gewoon een statement maken dat mijn "dure" turbonet per Megabyte goedkoper is dan uw "goedkope" Dommel, ook al zetten ze je 9 uur per dag op smallband :lol:
ja, maar bij jouw dure turbonet moet je dan nog een ander abbo nemen om op de "normale" uren iets met je internet aansluiting te kunnen doen :bang:
En 6 terrabyte per maand ... Wat kost dat aan harddisks ??? :roll:
Want no way dat je dat allemaal bekijkt, beluisterd, gamed of installeerd op die maand zelf.
En als je het die maand toch niet gebruikt, dan kom je dus wel ruimschoots toe met je 20 Mbit en was het zonde om zo'n duur telenet abbo te hebben :angel:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
iceke schreef:
Limburg schreef:
Zonder de moeite te willen nemen dit na te rekenen of er verder op in te gaan, hier lijk je een rekenfout te maken, want: 20x24 > 30x15
Ach, ik wou gewoon een statement maken dat mijn "dure" turbonet per Megabyte goedkoper is dan uw "goedkope" Dommel, ook al zetten ze je 9 uur per dag op smallband :lol:
ja, maar bij jouw dure turbonet moet je dan nog een ander abbo nemen om op de "normale" uren iets met je internet aansluiting te kunnen doen :bang:
En 6 terrabyte per maand ... Wat kost dat aan harddisks ??? :roll:
Want no way dat je dat allemaal bekijkt, beluisterd, gamed of installeerd op die maand zelf.
En als je het die maand toch niet gebruikt, dan kom je dus wel ruimschoots toe met je 20 Mbit en was het zonde om zo'n duur telenet abbo te hebben :angel:
Ik heb geen harddisk nodig jongen, ik download sneller en meer dan eender wel dsl abbo, waarom zou ik dat bewaren ?
Met 6TB per maand kom ik juist toe, :lol: Het enige alternatief is Dommel zonder Fup, maar die kost me juist 1€minder en is 10mbps trager :bang: :bang:
Daarmee zou ik dus 24/24 moeten downloaden,met telenet kan ik rustig stroom besparen tussen 15u en 24u. :bang:
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Allemaal goed en wel, Iceke, maar het gaat zo niet blijven gaan he.

Momenteel stream ik van usenet via BinTube. Ik hoef dus helemaal niet te downloaden en op te slaan, ik kijk het gewoon live, wanneer het me past. En dat is meestal tijdens de normale uren van wakker zijn. Stel je voor dat er diensten als Netflix of Hulu deze kant op komen... Denk je echt dat Telenet de concurentie met hun eigen VOD dienst gaat toelaten of helpen door hun limieten te laten vallen? Ik denk het echt niet.

Daar sta je dan met je daluren downloaden. Nu is het nog allemaal grijze zone, maar eens de media-markt zich heeft aangepast aan de nieuwe wereld en overal online diensten gaat aanbieden die net zoveel bandbreedte nodig hebben als het downloaden van usenet zit je strop. (Om nog maar te zwijgen over een eerlijke torrent gebruiker te zijn en te seeden, mocht dat je gading zijn.)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

als,als,als.....
De markt past zich altijd aan aan het veranderend landschap, de 1ne provider al wat sneller dan de andere.
Wat voor u duur & niet praktisch is, is voor mij snel en handig.
Ik hoop dat je doorhad dat mijn laatste posts sarcastisch waren :bang: :bang: weet je wel.
Ik download 's nachts en automatisch mijn series direct wanneer ze online verschijnen, dus tussen 2 & 5. Ik ga dus echt geen andere mensen storen tussen 16 & 24 wanneer 90% van de telenetusers mijn bandbreedte naar omlaag halen & ik kom best toe met 200 a 400 GB per maand zoals 99% van alle telenetgebruikers.
Dus van die smallband heb ik al helemaal geen last.
Ja, het is een schande dat die smallband maar 512kbps is, maar ik vind het veel erger dat 90% mijn snelheid naar omlaag trekt in de rode uren.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Nee, dat had ik niet door. Ik ben geen smiley gebruiker. Ik ben me er niet van bewust dat met je hoofd tegen een muur slaan sarcastisch is. Maar dat ter zijde.

Ik wil ook naar Telenet. Maar wik wil niet weten wat ik verbruik. Ik wil daar gewoon niet over hoeven nadenken. Dat is namelijk wat vrij downloaden, of ongelimiteerd internet voor mij betekent. Het is grappig dat ik enkel ga kijken wat er op dat dommel metertje staat telkens ik op het telenet gedeelte van dit forum ben geweest. (Om mezelf een idee te geven of ik een telenet klant kan worden. Maar zolang ik dat nog steeds moet doen, weet ik dat het een dikke vette nee is.)

100mbit? Graag! €100? Geen probleem. Maar dan moet ik het wel mogen gebruiken zonder te rekenen en te puzzelen. Ieder zijn ding natuurlijk.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

iceke schreef:Ik heb geen harddisk nodig jongen, ik download sneller en meer dan eender wel dsl abbo, waarom zou ik dat bewaren ?
Met 6TB per maand kom ik juist toe, :lol: Het enige alternatief is Dommel zonder Fup, maar die kost me juist 1€minder en is 10mbps trager :bang: :bang:
Daarmee zou ik dus 24/24 moeten downloaden,met telenet kan ik rustig stroom besparen tussen 15u en 24u. :bang:
Dommel 10Mbps trager? Hoe bedoel je? :lol:
Want dat blijkt dan toch niet uit de weekgrafiek van mijn TurboNet abonnement (voorzien van het "Vrij Downloaden") .... met gemiddeld 21.63 Mbit/sec download snelheid.
Misschien nog een geluk dat ik maandag 9 augustus pas om 22u26 op smalband viel en die dag niet de gehele "limited" periode met al haar facetten heb moeten meemaken....
's Zondags vanaf 12u00 plan je uiteraard ook best een andere activiteit die niet gebonden is aan je internet connectie. :wink:

Grafiek van week 34
Afbeelding

Overzicht van de maximum download snelheden
Afbeelding

De daggrafiek van zondag 15 augustus:
Afbeelding

Zeer bijzonder is ook dat zaterdag (toen ik reeds geruime tijd het "Telenet grootgebruikersprofiel" had) de dag is dat er het meeste gedownload kon worden!
Zeer bijzonder. Stel je voor dat ook zaterdag de "limited" periode enkele uren zou geduurd hebben. Allicht had ook dit een ernstige impact gehad op het gemiddelde.

Een overzicht per dag van de maand augustus tot en met 15 augustus
Afbeelding

Een vraag is natuurlijk wel hoe dit alles past binnen het plaatje van rustige en drukke periodes... want dan is ook de zaterdag redelijk rood gekleurd.

De groene, gele en rode periodes volgens Telenet.
Afbeelding

Duidelijk is wel dat éénmaal Telenet je het "grootgebruikersprofiel" heeft aangemeten dit geldig is tot op het einde van je aanrekeningsperiode!!!!

Bij Dommel (speedconnect plus: 20Mbps down, 2Mbps up) kan men de resterende periode, en dit op alle uren van de dag, nog rustig verder genieten van de volle snelheid die het abonnement biedt! Misschien kunnen de marketing boys en girls bij Telenet dit ook eens van deze kant bekijken.

En dan laat ik nog buiten beschouwing dat mijn Telenet TurboNet abonnement "slechts" 61,32 euro per maand kost. "Slechts", in vergelijking met de Telenet FiberNet 50 en Telenet FiberNet 100 abonnementen dan toch. :angel:
Het Dommel Speedconnect Plus abonnement is uiteraard ook niet goedkoop: 50,00 euro per maand.

Heb ik nu echt een half jaar gewacht op deze vorm van "onbeperkt" downloaden? :eek:
Aber selbstverständlich! Je kan met het "Vrij Downloaden" van Telenet allicht terabytes binnenhalen. Of het een comfortabele rit is???

PS Het Telenet "grootgebruikersprofiel" werd me aangemeten na 279,7GB download (292,7GB inclusief upload).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@eternum


Bedankt voor de cijfers.
1.6TB per week in de praktijk is niet slecht vind ik ;-)
Na 280GB op smallband is ietskes minder, ben je beginnen downloaden in de rode of in de groene uren ?
Vergeet niet dat je bij Dommel sowieso nog een telefoonlijn moet bijrekenen. Dan kom je aardig dicht in de buurt van die 61,?? €
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

eternum schreef:
iceke schreef:Duidelijk is wel dat éénmaal Telenet je het "grootgebruikersprofiel" heeft aangemeten dit geldig is tot op het einde van je aanrekeningsperiode!!!!
dit is natuurlijk verre van fair, stel dat je de eerste te dagen een te grote voorsprong neemt tov het gemiddelde, ben je gestraft tot einde van de maand

beter zou zijn:

- telenet publiceert je verbruik samen met de meter
- telenet publiceert het gemiddelde verbruik van dit product
- is de ratio sinds de aanrekeningsperiode > 2 dan ga je op verlaagde snelheid in bepaalde periodes
- is de ratio lager of terug lager dan 2 geniet je terug van de normale snelheid
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Beter zou zijn:
Geen bullshit met groene of andere zones

Geen bullshit met smalband

Geen bullshit met het aantal GB dat je download

Zeker voor zo'n prijskaartje mensen durven op 512 kbit zetten is ronduit schandalig

Deze 3 stappen hierboven dat is VRIJ DOWNLOADEN en niet zoals de dieven het bij telenet nu doen!
Laatst gewijzigd door gr4vity 16 aug 2010, 14:04, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: rood mag enkel gebruikt worden door moderatoren
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

samsung schreef:Beter zou zijn:

Geen bullshit met groene of andere zones

Geen bullshit met smalband

Geen bullshit met het aantal GB dat je download

Zeker voor zo'n prijskaartje mensen durven op 512 kbit zetten is ronduit schandalig

Deze 3 stappen hierboven dat is VRIJ DOWNLOADEN en niet zoals de dieven het bij telenet nu doen!
Ik denk(ben er vrij zeker van) dat jij niks bij Telenet te zoeken hebt.
Je wil duidelijk heel veel downloaden tussen 16 & 24 uur, ik stel voor dat je overstapt naar Xdsl, je mist dan wel wat snelheid, maar mag downloaden wanneer het u uitkomt.
Laatst gewijzigd door gr4vity 16 aug 2010, 14:05, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: rood mag enkel gebruikt worden door moderatoren
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb ExpressnetXL en kom gemakkelijk toe met mijn 80 gb in de maand.

Ik aanzie dit alles vanuit het standpunt, zoveel betalen en nog meer meters in de gaten moeten houden, rekening houden met zoveel zones, rekening mee houden om op 512 kbit te komen, man man man, we gaan jaren achteruit in plaats van vooruit. Mensen met vrij downloaden moeten meer meters & zones in de gaten houden dan ik met mijn expressnetXL, belachelijk vind ik.
fixme
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2010, 09:20

Modbreak:
Smiley flooding, gebruik van ongepaste kleuren. Waarschuwing +1, lees onze gedragsregels (http://userbase.be/userbase/vzw/12-gedragsregels)
PURE ONZIN !!!

Wat zie je in deze lijst:

* Over welk type abonnement gaat het
* Start van de meting (= begin aanrekeningsperiode)
* Het volume dat werd gebruikt vóór het grootverbruikersprofiel werd bereikt
* Het volume dat werd gebruikt in het grootverbruikersprofiel (Grootverbruik)
* Het totaal verbruikte volume binnen één aanrekeningsperiode
* Eventuele nickname op Userbase en/of TIK indien daar toestemming voor werd gegeven


Heb zelf turbo XL, account & ik heb de indruk dat ik nu minder kan downloaden dan toens ik nog een account met beperkte limiet had van 30gig + zelf extra 30gig extra.

Mijn telemeterke staat na 30gig downloads vrij snel in het rood!
& kan men weer dagen wachten eer deze beetje daalt.

pure klanten chantage! :bang:
ze zijn gewoon bang om hun vrij surfen naar limietloos surfen te benoemen. (wegens teveel proces)

vrij surfen <> limietloos surfen

al er geen verbetering komt, vliegt m'n turbo account hier buiten.
& aan die fiber heb'k al helemaal geen behoefte! wat voor nut heeft het de snelste te zijn zonder limietloos surfen.

bovenop hebben sinds de nieuwe veranderingen, heel wat mensen met gewone expressnet accounts surf problemen!
vaak valt de verbinding heel even weg, of worden downloads onderbroken....
er is heel wat meer aan de hand daar in Mechelen, wat het daglicht niet mag zien :beerchug:

:nono: --- :nono: --- :nono: --- :evil: --- :nono: --- :nono: --- :nono:

PAS DIE BELACHELIJKE METER AAN OF SCHAF HEM AF, IK WIL OOK WETEN HOEVEEL GIG EXACT IK AL HEB VERBRUIKT/GEDOWNLOAD, "LAAT HET EFFECTIEF GEMIDDELDE VERBRUIK ZIEN AAN DE KLANTEN PER PAKKET" DUS DE TOTALE GEMIDDELDE DOWNLOAD PER MODULE! (expressnet, turboXL, fibernet....)
ipv die compleet belachelijke meter met groene, gele & rode zones!
:nono:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@hierboven, vanaf nu noem ik iedereen die begint te roepen dat zijn telemeter in het rood staat een klant met Telemetritris.

Nog 1 keer, je hebt +/-300gig per aanrekeningsperiode voor ze je op smallband smijten, of je meter nu in het rood,groen,geel blauw of roze staat doet niet ter zake.
Als jij die 300gb er op 1 dag wil doortrekken in de rode periodes is dat uw probleem, niet het onze. En vergeet niet, eens je op smallband staat kan je makkelijk 6TB per maand downloaden. :twisted:
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Toch raar.

Ik download hier vaker wel 40 gig tijdens de nacht - vanaf 2 uur ofzo - en overdag meestal ook nog een gig + trailers / youtube HD + surfen de hele dag. (ik zit vaak lang achter men laptop). En hij staat na 10 dagen nog altijd op arrow01.

Snap niet hoe het komt dat bij jullie 30 gig tijdens nacht onmiddelijk rood word? Wat noemen jullie nacht? want vanaf 1-2 uur is het echt pas groen.
Ik kijk echt naar nix, enkel grote downloads doe ik niet overdag. En nog niet in het rood geweest ^^
fixme
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2010, 09:20

iceke schreef:@hierboven, vanaf nu noem ik iedereen die begint te roepen dat zijn telemeter in het rood staat een klant met Telemetritris.

Nog 1 keer, je hebt +/-300gig per aanrekeningsperiode voor ze je op smallband smijten, of je meter nu in het rood,groen,geel blauw of roze staat doet niet ter zake.
Als jij die 300gb er op 1 dag wil doortrekken in de rode periodes is dat uw probleem, niet het onze. En vergeet niet, eens je op smallband staat kan je makkelijk 6TB per maand downloaden. :twisted:

wel beste, en hoe maak jij aan de hand van dat meterke op....????
hoeveel "effectieve" gigs je reeds hebt verbruikt?
+ hoeveel "effectieve" gigs het gemiddelde bedraagt voor het pakket?

300 gig = "vrij" surfen = limiet surfen! = DE TERM LIMIETLOOS SURFEN DURFT TELENET NIET MEER UITTESPREKEN, VAN WEGE BANG OM PROCESSEN AAN HUN BEEN TE KRIJGEN WEGENS RECLAMATIES VAN KLANTEN! LIMIETLOOS = LIMIETLOOS

ik wil "effectieve" cijfers zien!!!! geen kleurkes

ik kon meer downloaden met extra gigs bij te kopen vroeger, dan dat ik nu moet wachten tot dat meterken weer wat zakt :bang:
Laatst gewijzigd door gr4vity 16 aug 2010, 14:07, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: rood mag enkel gebruikt worden door moderatoren
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

fixme schreef:
ik kon meer downloaden met extra gigs bij te kopen vroeger, dan dat ik nu moet wachten tot dat meterken weer wat zakt :bang:
Hier geef ik je 100% gelijk in, wanneer je op smallband valt na +/- 300gig zou je in ieder geval terug je volle snelheid moeten kunnen afkopen.
Dat +/- 300gig geen "limietloos" is geef ik je ook 100% gelijk in.
Dat je de indruk krijgt dat je "zoveel je wil" kan downloaden zonder dat daar voorwaarden aan verbonden zijn geef ik je ook 100% gelijk in.

Maar stop nu toch eens over dat meterke te lullen, dat meterke werkt voor geen meter, kijk er dan ook niet naar.
Zorg zelf, zoals telenet aanraad, voor een verbruiksmeterke zodat je weet wanneer je ongeveer aan die 300GB zit.
Nu kijken naar die meter speelt alleen in het voordeel van telenet.

Ik wil helemaal geen cijfers zien, denk je nu echt dat de gemiddelde surfer 150gig per maand binnentrekt ?
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Nee er moeten wél cijfers getoond worden; transparantie en concrete gegevens, 'meterke' of geen 'meterke'.
Als het effectief zo is dat er een limiet van 300 gig is moet dit ook kunnen worden aangetoond, en moet ook de naam van de formule worden aangepast.
Bijkopen mag geen optie zijn, prijzen zijn al hoog genoeg, hoeveel heeft TN indertijd niet verdiend aan die 'extra blokken'..
Met de tijd meegaan, of toegeven dat je niet tegen de condurrentie opkan, maar geen halfslachtige praktijken zoals nu.
Eigenlijk ongelooflijk dat dit allemaal zo maar kan.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Een metertje plaatsen wordt al moeilijk als je thuis met 4pcs en een paar laptops zit.

Nu durf ik niks meer te doen door de dag, (van 08-24h uur).

Dit noem ik niet vrij downloaden, dit noem ik een gevangenis.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Ik bestrijd de voorgaande genoemde 300GB die Telenet stiekem als limiet zou gebruiken, volgens enkele users, want momenteel 500GB erop zitten (eerste 2 weken van mijn nieuwe periode) maar geen smallband, zelfs nog geen waarschuwingsmails gehad.

Wel een profiel dat zegt dat ik een grootverbruiker ben, dat wat onder mijn teller staat, maar verder staat er netjes dat ik nog op volledige snelheidsurf.

Dus die genoemde zogenaamde limieten zijn niet correct. Is dus echt afhankelijk van je tijdstippen waarop je download (ik dus tussen 00.00 en 08.00).

Wel, wat ik en andere al vele malen verkondigde, dat je meter direct voluit verspringt als je overdag iets "wilt"...houd je daar rekening mee, is er dus weinig aan de hand.

Telenet wil ons niet 'oplichten' want slechte reclame en klachten bij consumentenbond/programma's doet afbraak aan elke reclame poging in de komende maanden. Ze willen gewoon een systeem op poten zetten dat voor IEDEREEN werkt, groot- en kleinverbruikers, dat is even uitzoeken.

Stop dus met gezever over metertjes, en betekenissen hiervan. Download in de nachturen, normaal internetgebruik tijdens daguren en je hebt geen probleem. Ga mij niet vertellen dat een grootverbruiker niet een computer in de nachturen kan laten draaien. Zeker omdat hij tijdens daguren wil kunnen branden/uitpakken/gamen/socializen/.. zonder downloadende storende factoren, toch.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

eternum schreef: PS Het Telenet "grootgebruikersprofiel" werd me aangemeten na 279,7GB download (292,7GB inclusief upload).
Top 25

# Abonnement Start Vrij verbruik
1 TurboNet 04/07/2010 466,9 GB
2 TurboNet 14/07/2010 271,5 GB
3 TurboNet XL 09/07/2010 304,5 GB
4 TurboNet XL 15/07/2010 188,8 GB
6 TurboNet XL 04/07/2010 323,7 GB
7 TurboNet 06/07/2010 187,9 GB
8 TurboNet XL 12/07/2010 440,9 GB
9 TurboNet XL 04/07/2010 543,5 GB
10 TurboNet XL 06/07/2010 672,5 GB
11 TurboNet XL 04/07/2010 288,6 GB
12 TurboNet XL 07/07/2010 316,4 GB
13 TurboNet XL 12/07/2010 357,6 GB
16 TurboNet XL 04/07/2010 445,6 GB
17 TurboNet 04/07/2010 835,0 GB
18 TurboNet XL 05/07/2010 214,4 GB
19 TurboNet XL 09/07/2010 286,7 GB
20 TurboNet XL 05/07/2010 353 GB
21 TurboNet XL 04/07/2010 807,6 GB
22 TurboNet XL 05/07/2010 250,5 GB
25 TurboNet XL 12/07/2010 268,9 GB
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Die lijst is toch juist een bewijs dat er geen getal is waarbij je omgezet wordt?
bonny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010, 18:47

heb deze morgend een e-mail gehad voor mijn download gedrag aan te passen.
Heb vandaag 1,5gb afgehaald en net e-mail gekregen dat ik 10GB krijg toegekend
op mijne meter en daarna weeral op smallband word gezet
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Tarq schreef:Die lijst is toch juist een bewijs dat er geen getal is waarbij je omgezet wordt?
inderdaad, als telenet zou publiceren na hoeveel dagen men overgaat naar verlaagde snelheid (middels een extra kolom in hun top25 tabel), dan kon iedereen controleren of telenet het spel fair speelt en ze bepaalde users al dan niet discrimineren

men kan dan het gemiddeld verbruik / dag redelijk berekenen

dat willen ze per sé geheim houden met hun domme vage niet objectieve meter
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ub4b schreef:
Tarq schreef:Die lijst is toch juist een bewijs dat er geen getal is waarbij je omgezet wordt?
inderdaad, als telenet zou publiceren na hoeveel dagen men overgaat naar verlaagde snelheid (middels een extra kolom in hun top25 tabel), dan kon iedereen controleren of telenet het spel fair speelt en ze bepaalde users al dan niet discrimineren

men kan dan het gemiddeld verbruik / dag redelijk berekenen

dat willen ze per sé geheim houden met hun domme vage niet objectieve meter
Waarom zouden ze zich het moeilijk maken en bepaalde gebruikers gaan discrimineren ?? Ik zie daar geen reden toe.
Wat ze wel proberen te doen is de mensen zoveel mogelijk buiten de piekuren te laten downloaden, wat ik perfect normaal vind(wanneer iedereen juist dan gaat downloaden ga je (zoals in buurten met veel studenten) een merkelijke terugval zien in snelheid) Die meter is naar mijn mening enkel een afschrik middel om uw gebruik te temperen.(en dat werkt blijkbaar zeer goed, aan de reacties hier te lezen)
Nogmaals, download 's nachts, spreid uw downloads ook al zegt telenet dat je ook alles in 1 keer mag doen & als je dan een redelijk datavolume aanhoud kan je ook een hoop downloaden zonder als grootverbruiker op smallband gezet te worden(kijk maar naar hun lijst en naar de test van Tarq).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De normale gebruiker gebruikt z'n internetconnectie vooral tijdens de rode periodes, en tussen de normale gebruikers heb je ongetwijfeld een curve van laag naar intensief gebruik waar deze top25 van uitschieters niks van toont. Het gaat erom of zo'n normale doch intensief internettende gebruiker gestraft wordt voor z'n gedrag.

Als dat normale gebruik een straf oplevert, dan is dit systeem er voornamelijk om de overboekingsfactor te beschermen want Telenet vermindert de geadverteerde voorwaarden opzettelijk, ondanks het feit dat het gebruikspatroon normaal is en intensief gebruik enigszins aangemoedigd wordt door de term 'vrij downloaden'.

Als je dan bedenkt dat het internet steeds meer naar real-time streaming evolueert ipv downloads, dan moet er gewoon meer duidelijkheid komen omtrent het verbruik tijdens de rode periodes. Of moeten mensen 's nachts hun webradio opnemen om de volgende dag te beluisteren? :roll:

Ik vermoed dat men volumeverbruik niet real-time kan meten en dit het knelpunt is waardoor een profielsysteem nodig is (?). Maar dan vraag ik me wel af waarom deze profielen blijkbaar toch nog een gefixeerde lage smallband snelheid meekrijgen; Als die profielen een echte connectieprioriteit aangeven, waarom hangt de smallband snelheid dan niet af van de hoeveelheid beschikbare bandbreedte?
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Denk maar niet dat Telenet niet weet wat je data verbruik exact is,tot op 1mb na,weten ze het.Elk moment van de dag.Ik zie het met VU meter hier zelf,wat ik verbruik.Voorwat is vanaf Turbo de vroegere telemeter verwijderd,Ja om ons in slaap te wiegen,met dat stom halfrondje,waar alleen jullie aan uit kunnen,en het exacte volume verbruik aan ons weigert mede te delen.
Grootverbruikers zijn niet welkom,want dan moeten ze zelf breedband bijkopen,nu dat vanaf turbo niet meer kan.
Vroeger verdienden ze dik aan de volume blokken,toen was er geen enkel probleem,hoeveel je extra verbruik was.Als je maar blokken bij kocht.
Daarom Telenet koop bandbreedte bij,met die woeker prijzen,hoogste van Europa,en steek wat minder geld in eigen zak.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

@cptkang... Toch even een getalletje, een uurtje webradio is ongeveer een 25MB verbruik, dan kun je heel veel uren luisteren voor Telenet gaat zeuren bij je.
Dus dat zal geen probleem zijn....
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Tarq schreef:@cptkang... Toch even een getalletje, een uurtje webradio is ongeveer een 25MB verbruik, dan kun je heel veel uren luisteren voor Telenet gaat zeuren bij je.
Dus dat zal geen probleem zijn....
Maar, cptKangaroo heeft wel een punt: het gaat al lang niet meer om downloaden alleen...

Ik ben om andere reden vorige maand overgeschakeld van TurboNet naar Belgacom Intense en nu merk ik pas hoe intens (what's in a word?) je met dat meterke bezig zijt. Ik moet elke dag, om professionele redenen, een paar GB aan bestanden uitwisselen. Nu doe ik dat als ik er tijd voor heb, bij Telenet moest ik dat voor 10uur doen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat we (op termijn?) onze dagindeling laten afhangen van een ISP?
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Re: Vrij downloaden: de top 25
door Tarq op 17 aug 2010, 09:30

"Tarc schreef.

... Toch even een getalletje, een uurtje webradio is ongeveer een 25MB verbruik, dan kun je heel veel uren luisteren voor Telenet gaat zeuren bij je.
Dus dat zal geen probleem zijn



Telenet neemt ons fijn in de maling,Vette prijzen betalen,en dan nog steeds een limiet.
Ze zullen geen concurent op hun kabel toelaten,nu kunnen ze doen wat ze willen,
En radio beluisteren,daar heb ik turbo niet voor gekozen,wie wel?En TV ook niet.Met schotelantenne vind ik meer voor mezelf,dan wat Telenet aanbiedt.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Astralon schreef: Maar, cptKangaroo heeft wel een punt: het gaat al lang niet meer om downloaden alleen...

Ik ben om andere reden vorige maand overgeschakeld van TurboNet naar Belgacom Intense en nu merk ik pas hoe intens (what's in a word?) je met dat meterke bezig zijt. Ik moet elke dag, om professionele redenen, een paar GB aan bestanden uitwisselen. Nu doe ik dat als ik er tijd voor heb, bij Telenet moest ik dat voor 10uur doen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat we (op termijn?) onze dagindeling laten afhangen van een ISP?
Ik begrijp inderdaad de intensie van de diverse posters. Downloaden alleen is niet de reden waarom men een snel internet zonder limiet wil. Ik denk alleen dat sommige mensen teveel verandering in 1x willen. Een proces moet gestart worden, geëvalueerd worden en aangepast worden. Ik denk zelf dat Telenet heus wel weet dat de smallband oplossing een hindernis vormt voor menig klant, en dat als zij dit langer hanteren potentiele klanten weg blijven en bepaalde huidige klanten overstappen naar een concurrent.
Hier gaan ze dus heus wel verandering in aanbrengen (ik denk zelf, een acceptabele smallband, van de eerder genoemde ADSL1 snelheid, daarmee kan iedereen toch doen wat ze willen (streamend kijken, e,d,), en de grotere downloads/backups zijn dan alsnog voor de nachten (of voor overdag als iemand met die 3,6Mbps tevreden is).

En ja, ik heb makkelijk praten, ik heb de mogelijkheid om in de nacht te downloaden, maar niet iedereen heeft deze mogelijkheid (computer in een slaapkamer, computer van ouders,....) daar ben ik mij van bewust.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Hadden ze dan beter hun naam vrijdownloaden niet genomen .

Want geef toe echte vrijheid hebbben jullie ook niet ,ok dat ze geen unlimited geven kan ik begrijpen(als de limiet maar accetabel is) maar dat ge nog altijd s'nachts moet beginnen met je down/uploads en een meter in het oog houden nu op kleur .

Is toch ook echt niet kunnen.

Nu ik al een paar jaar meter vrij ben en het nieuws van de fup en vrijdownloaden bij beide grote isp's las dacht ik yes BGCen telenet op de goeie weg.

Maar aan jullie reacties te lezen zou ik eerder de overstap naar belgacom maken dan telenet.

Natuurlijk staat hun ding nog wat in de kinderschoenen maar als het zo blijft denk ik ook er toch enkele zullen overstappen.

Kan natuurlijk ook de bedoeling zijn van telenet om zo de grote verbruikers te weren met deze werkwijze.

Maar als klantvriendelijk firma zou ik toch hopen van niet.

Kortom als klant van ander isp mocht ik nu veranderen en vergelijk alles koos ik nu voor Belgacom.
Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Tarq schreef:Die lijst is toch juist een bewijs dat er geen getal is waarbij je omgezet wordt?
Inderdaad juist, die lijst zou kunnen aangeven dat er minimum 21 getallen zijn waarbij je omgezet kan worden. 8) 8)
Gaande van 187GB tot 835GB voor de 21 betrokkenen. Choose your lucky number!! :lol:

21 van de 25 gebruikers werden omgezet: dat is dus liefst 84%.
Alleen al het feit dat men nu spreekt over "Vrij verbruik" en "Grootverbruik" impliceert dat er ergens een limiet zit in het "Vrij downloaden".

Ik ben in de lijst wel niemand tegengekomen die terabytes heeft gedownload in het "Vrij verbruik". :wink:
Maar allicht is het een utopie te geloven dat dit mogelijk is indien er een "meterke" al heftig reageert en zowat de gehele schaalverdeling kan bezoeken indien men slechts één procent van die mogelijke terabytes aan trafiek genereert.

Nu nog een reclamespotje van een tijger die niet even wacht om te vertrekken maar wel even moet uitrusten om verder te kunnen gaan en het beeld is compleet.
't Is leuk als je weet dat je de snelste bent. :beerchug:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

iceke schreef:Na 280GB op smallband is ietskes minder, ben je beginnen downloaden in de rode of in de groene uren ?
Vergeet niet dat je bij Dommel sowieso nog een telefoonlijn moet bijrekenen. Dan kom je aardig dicht in de buurt van die 61,?? €
Bij Dommel kan je perfect zonder telefoonlijn. Zonder Belgacom telefoonabonnement is er wel een éémalige activatiekost "raw copper": €50,00.
Dus qua abonnementskosten zit je aan €50,00/maand (€44,00/maand de eerste zes maanden tijdens de huidige promotie).

En, euh, daar hebben ze geen rode of groen uren.
Smalband en andere straffen ook al niet mocht je wat meer verbruiken of verbruiken op "minder gewenste tijdstippen".

Wel het volgende:
Afbeelding
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Voila. De extra snelheid is op gebied van surfen dus totale overkill. Zelfs de HD filmpjes op YouTube starten meteen en draaien zonder stoten op 20mbit. Enige waar je de extra snelheid dus voor nodig hebt is downloaden. En daarvoor moet je je door bochten wringen en je merkt in principe niks van die snelheid want het moet 's nachts gebeuren.

Al bij al een miserabel product dus.

Enfin, ik heb het hier allemaal wel gezien. Ik wacht de volgende revolutie wel af bij Telenet. Deze stelde niet zoveel voor precies. Van limieten naar... andere wazige limieten. Als je dan al jaren van echt ongelimiteerd hebt genoten kun je je daar moeilijk in vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”