BGC Tilgin Mood 337 garantie
We hebben 1 gehuurde en 1 aangekochte decoder.
De aangekocht gaat na 1 jaar en 2 maanden stuk. Na een maand of 2 zegt mijn pa dit tegen mij en ik moet hem inwissellen. Dit is een Tilgin Mood 337 v1.
1. Ik bel naar de klantendienst van belgacom en krijg een storingsnummer om hem in te wisselen.
2. ik ga naar de Belgacom winkel en ze vertellen mij dat ik zonder factuur niks kan beginnen. Mijn naam of telefoonnummer of storingsnummer werd niet eens opgezocht.
3. ik bel terug naar de klantendienst en ze zeggen dat zij die toch moeten in wisselen, het storingsnummer is gevolg van de beslissing tot inwisselen
4. Ik was in de veronderstelling (toen die moment) dat de decoder van oktober was.
5. Ik ga terug naar de belgacom winkel en nu kan men plots wel mijn aankoop (binnen 30 seconden) opzoeken en zegt men dat hij buiten de 1 jaar garantie viel.
6. Ik bel nogmaals met belgacom klantendienst die mij vertellen dat er 2 jaar garantie is (en ze waren perfect op de hoogt welke modem het was, ze vroegen het mac-adres en modelnaam
7. Ik ga nogmaals terug naar belgacom winkel en ik wordt weer naar huis gestuurd met het excuus dat er maar 1 jaar garantie is.
8. Ik bel nogmaas terug naar belgacom klantendienst, en weer hoor ik dat er 2 jaar garantie is.
9. Weer wordt ik in de belgacom winkel naar huis gestuurd.
Weet er iemand iets van garantie bepalingen van de decoders die belgacom verkoopt?
De aangekocht gaat na 1 jaar en 2 maanden stuk. Na een maand of 2 zegt mijn pa dit tegen mij en ik moet hem inwissellen. Dit is een Tilgin Mood 337 v1.
1. Ik bel naar de klantendienst van belgacom en krijg een storingsnummer om hem in te wisselen.
2. ik ga naar de Belgacom winkel en ze vertellen mij dat ik zonder factuur niks kan beginnen. Mijn naam of telefoonnummer of storingsnummer werd niet eens opgezocht.
3. ik bel terug naar de klantendienst en ze zeggen dat zij die toch moeten in wisselen, het storingsnummer is gevolg van de beslissing tot inwisselen
4. Ik was in de veronderstelling (toen die moment) dat de decoder van oktober was.
5. Ik ga terug naar de belgacom winkel en nu kan men plots wel mijn aankoop (binnen 30 seconden) opzoeken en zegt men dat hij buiten de 1 jaar garantie viel.
6. Ik bel nogmaals met belgacom klantendienst die mij vertellen dat er 2 jaar garantie is (en ze waren perfect op de hoogt welke modem het was, ze vroegen het mac-adres en modelnaam
7. Ik ga nogmaals terug naar belgacom winkel en ik wordt weer naar huis gestuurd met het excuus dat er maar 1 jaar garantie is.
8. Ik bel nogmaas terug naar belgacom klantendienst, en weer hoor ik dat er 2 jaar garantie is.
9. Weer wordt ik in de belgacom winkel naar huis gestuurd.
Weet er iemand iets van garantie bepalingen van de decoders die belgacom verkoopt?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Voor nieuwe elektronische toestellen is dat 2 jaar, dacht ik. Dus in de BGC-winkel spelen ze met uw voeten. Ik zou eens naar een andere winkel gaan.
Ik vind het een enorme schande.
Morgen belt de persoon van de belgacom helpdesk mij terug om te horen hoe het geweest is in de belgacom winkel. Als ik mijn gelijk haal, wil ik een officieel excuus en eventueel wel een tegemoetkoming voor heel hun gezeik en gezooi. Die winkel zit vol incompetent honden, dat is al zeker.
Morgen belt de persoon van de belgacom helpdesk mij terug om te horen hoe het geweest is in de belgacom winkel. Als ik mijn gelijk haal, wil ik een officieel excuus en eventueel wel een tegemoetkoming voor heel hun gezeik en gezooi. Die winkel zit vol incompetent honden, dat is al zeker.
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
je mag dan gelijk hebben.brechtvb schreef:Ik vind het een enorme schande.
Morgen belt de persoon van de belgacom helpdesk mij terug om te horen hoe het geweest is in de belgacom winkel. Als ik mijn gelijk haal, wil ik een officieel excuus en eventueel wel een tegemoetkoming voor heel hun gezeik en gezooi. Die winkel zit vol incompetent honden, dat is al zeker.
je kan dit ook op een fatsoenlijke manier zeggen.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je bent niet de enige hoor.
Zo hebben wij in de winkel eens moeten betalen om een dienst te laten activeren, nadien stond dit bedrag nog eens op de factuur.
Na het bellen naar de helpdesk bleek dus dat dit fraude was door een verkoper, en hebben we er toch nog een creditnota voor gekregen.
De eerste keer bellen kregen we zo'n ganse uitleg die er totaal niks met te maken had, dus ik was echt razend en heb dan maar opgehangen...
Kreeg ik een tevredenheidsenquete direct erna... slecht, slecht, slecht.
Als ik wat gekalmeerd was belde ik terug, en het was precies of ze hadden m'n enquete al gezien
, ik kreeg een hele andere uitleg aan de telefoon nu.
Onthoud dus goed, je betaalt enkel in hun winkels voor gekochte goederen, nooit voor wijzigingen te laten doorvoeren aan je abonnement!
Sommigen zijn niet eens bekwaam om mij te vertellen wat een ROP is in de store![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zo hebben wij in de winkel eens moeten betalen om een dienst te laten activeren, nadien stond dit bedrag nog eens op de factuur.
Na het bellen naar de helpdesk bleek dus dat dit fraude was door een verkoper, en hebben we er toch nog een creditnota voor gekregen.
De eerste keer bellen kregen we zo'n ganse uitleg die er totaal niks met te maken had, dus ik was echt razend en heb dan maar opgehangen...
Kreeg ik een tevredenheidsenquete direct erna... slecht, slecht, slecht.
Als ik wat gekalmeerd was belde ik terug, en het was precies of ze hadden m'n enquete al gezien
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Onthoud dus goed, je betaalt enkel in hun winkels voor gekochte goederen, nooit voor wijzigingen te laten doorvoeren aan je abonnement!
Sommigen zijn niet eens bekwaam om mij te vertellen wat een ROP is in de store
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
In de teleboetiek zijn het verkopers en geen technische experts. Ze krijgen uiteraard wel cursussen zodat ze toch een zicht hebben op wat er zoal bestaat in het netwerk, maar het blijven verkopers. En het zou me niet verwonderen dat er met momenten veel verloop is en er nieuwelingen moeten worden aangeworven. Soms wordt je dus geholpen door een ancien, soms kom je bij een rookie terecht.honda4life schreef:Sommigen zijn niet eens bekwaam om mij te vertellen wat een ROP is in de store
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
De gekochte decoders hebben 2 jaar garantie, en dan moet GIJ een aankoopsfactuur kunnen voorleggen, dat zij het kunnen opzoeken in een database is puur geluk voor u.
Gehuurde decoders zijn in garantie voor de volledige duur van de huur.
Op gratis gekregen materiaal (bv modem) is belgacom NIET verplicht om garantie te geven.
Gehuurde decoders zijn in garantie voor de volledige duur van de huur.
Op gratis gekregen materiaal (bv modem) is belgacom NIET verplicht om garantie te geven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat kan allemaal goed zijn, maar ze zouden op zen minst toch moeten weten wat ze verkopen, en in de TS zijn geval wat de garantie is bij belgacom.quistnix schreef:In de teleboetiek zijn het verkopers en geen technische experts. Ze krijgen uiteraard wel cursussen zodat ze toch een zicht hebben op wat er zoal bestaat in het netwerk, maar het blijven verkopers. En het zou me niet verwonderen dat er met momenten veel verloop is en er nieuwelingen moeten worden aangeworven. Soms wordt je dus geholpen door een ancien, soms kom je bij een rookie terecht.honda4life schreef:Sommigen zijn niet eens bekwaam om mij te vertellen wat een ROP is in de store
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Ze zijn het niet verplicht maar ze geven wel 2 jaar garantie.
Over de gebrekkige service, tja een beetje de ziekte van de tijd he, alles en iedereen wil zoveel mogelijk geld verdienen door zo weinig mogelijk te doen.
Welcome to the 21st century![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
Over de gebrekkige service, tja een beetje de ziekte van de tijd he, alles en iedereen wil zoveel mogelijk geld verdienen door zo weinig mogelijk te doen.
Welcome to the 21st century
![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Mijn reactie was op het feit dat sommigen niet eens bekwaam zijn om te vertellen wat een ROP is. Weet jij als technieker alles over verkooptoestanden, kortingen, packs, promoties, etc., neen toch ?Trojan schreef:Dat kan allemaal goed zijn, maar ze zouden op zen minst toch moeten weten wat ze verkopen, en in de TS zijn geval wat de garantie is bij belgacom.quistnix schreef:In de teleboetiek zijn het verkopers en geen technische experts. Ze krijgen uiteraard wel cursussen zodat ze toch een zicht hebben op wat er zoal bestaat in het netwerk, maar het blijven verkopers. En het zou me niet verwonderen dat er met momenten veel verloop is en er nieuwelingen moeten worden aangeworven. Soms wordt je dus geholpen door een ancien, soms kom je bij een rookie terecht.honda4life schreef:Sommigen zijn niet eens bekwaam om mij te vertellen wat een ROP is in de store
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
De packs en promoties (die op de site staan) ken ik ondertussen wel vanbuiten. Ik denk dat ik met mijn technisch inzicht meer op maat van de klant kan verkopen dan de meetse prutsers die nu achter de balie staan.quistnix schreef:Mijn reactie was op het feit dat sommigen niet eens bekwaam zijn om te vertellen wat een ROP is. Weet jij als technieker alles over verkooptoestanden, kortingen, packs, promoties, etc., neen toch ?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Tss,
4 keer over en weer rijden om ne modem in garantie te wisselen ? Mooie dienstverlening niet ?
Voor zover ik weet krijg je in Belgie op alle elektro 2 jaar garantie & B2B 1 jaar.
Dit wil zoveel zeggen : wanneer er in de handleiding staat dat er 1 jaar fabrieksgarantie zit op een toestel, de handelaar moet zorgen voor die bijkomende garantie, of hij dat nu wil of niet.
Dat er op een gekregen modem geen garantie zou zitten wist ik niet...
4 keer over en weer rijden om ne modem in garantie te wisselen ? Mooie dienstverlening niet ?
Voor zover ik weet krijg je in Belgie op alle elektro 2 jaar garantie & B2B 1 jaar.
Dit wil zoveel zeggen : wanneer er in de handleiding staat dat er 1 jaar fabrieksgarantie zit op een toestel, de handelaar moet zorgen voor die bijkomende garantie, of hij dat nu wil of niet.
Dat er op een gekregen modem geen garantie zou zitten wist ik niet...
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat gij u 3 keer laat afschepen door een verkoper is uw eigen schuld. Desnoods bel je daar ter plaatse naar de helpdesk met uw gsm op speaker.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Jij werkt bij BGC zeker ? indien niet, je hebt in ieder geval de juiste mentaliteit om daar te gaan werken.Trojan schreef:Dat gij u 3 keer laat afschepen door een verkoper is uw eigen schuld. Desnoods bel je daar ter plaatse naar de helpdesk met uw gsm op speaker.
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ge moet op uw strepen staan als consument, uit zichzelf gaan ze niks geven hoor.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Een klant weet ook niet alles en is makkelijk af te schepen. Maar je kon inderdaad met je GSM bellen naar de helpdesk is ook gratis.Trojan schreef:Dat gij u 3 keer laat afschepen door een verkoper is uw eigen schuld. Desnoods bel je daar ter plaatse naar de helpdesk met uw gsm op speaker.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Gelijk de meeste hier op het forum een grote mond kunnen opzetten, zal dat wel geen probleem zijn eens ze iemand voor hun neus hebben staan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
De klantendienst heeft terug naar mij gebeld hoe het laatste bezoek is geweest bij de belgacom winkel. Ik werd weer naar huis gestuurd met het excuus dat er maar 1 jaar garantie is.
De klantendienst heeft mij doorverbonden met de quality-services dienst van belgacom en ze vertelden mij (zonder dat ik het ook maar opperde of vroeg) dat ze zelf een decoder gingen opsturen met taxi post. Ik heb aan de quality services ook niet eens mijn probleem moeten uitleggen, dat was al gebeurd. Er werd een klachtendossier opgesteld bij belgacom over de desbetreffende winkel e.d. (nu weet ik niet wat er daarmee daadwerkelijk gaat gebeuren).
Nu moet ik nog wel mijn decoder die kapot inleveren en een bewijs van inlevering vragen. Ik ga het resultaat toch eens vertellen in de winkel en daarbij benadrukken dat ik daar nog niet eens heb moeten vragen om een decoder op te sturen, dat werd spontaan gedaan.
Ik ben gisteren ook toevallig in 2 winkels geweest (ik zocht een batterij voor mijn gsm) waar ze belgacom-dealer waren. Daar zeiden ze direct: 'dat is inderdaad een slechte winkel'.
De klantendienst heeft mij doorverbonden met de quality-services dienst van belgacom en ze vertelden mij (zonder dat ik het ook maar opperde of vroeg) dat ze zelf een decoder gingen opsturen met taxi post. Ik heb aan de quality services ook niet eens mijn probleem moeten uitleggen, dat was al gebeurd. Er werd een klachtendossier opgesteld bij belgacom over de desbetreffende winkel e.d. (nu weet ik niet wat er daarmee daadwerkelijk gaat gebeuren).
Nu moet ik nog wel mijn decoder die kapot inleveren en een bewijs van inlevering vragen. Ik ga het resultaat toch eens vertellen in de winkel en daarbij benadrukken dat ik daar nog niet eens heb moeten vragen om een decoder op te sturen, dat werd spontaan gedaan.
Ik ben gisteren ook toevallig in 2 winkels geweest (ik zocht een batterij voor mijn gsm) waar ze belgacom-dealer waren. Daar zeiden ze direct: 'dat is inderdaad een slechte winkel'.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Zet die in het *** ook maar op het lijstje!
Vuile frauduleuze afripper daar (gelukkig gecompenseerd door Belgacom, en hopelijk de nodige maatregelen getroffen!)
Vuile frauduleuze afripper daar (gelukkig gecompenseerd door Belgacom, en hopelijk de nodige maatregelen getroffen!)
Laatst gewijzigd door honda4life 13 aug 2010, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Let op met dergelijke uitspraken, voor je het weet wordt je zoiets als smaad verweten... (voorbeeldje)
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Oké, heb het aangepast, 'k heb er toch bij vermed dat BC de nodige stappen ging ondernemen, dus da's toch positiefmeon schreef:Let op met dergelijke uitspraken, voor je het weet wordt je zoiets als smaad verweten... (voorbeeldje)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik ben nu terug naar de winkel geweest om mijn decoder in te leveren. Nu kreeg ik een 4e persoon (nog nooit gezien) die me ging verder helpen, ook die verkondigde dat er maar 1 jaar garantie was. Ik vertelde heel mijn verhaal dat belgacom me zelf een decoder ging opsturen en ik kreeg 30 euro korting op de volgende factuur. (Ik heb nooit gevraagd om een decoder te laten opsturen, dat deden ze spontaan)
Even later kwam er een vrouw bijstaan die mij de voorlaatste keer kwam verkondigen dat er maar 1 jaar garantie was. Nogmaals deed ik heel mijn verhaal dat belgacom er zelf 1 ging opsturen. Zij had totaal geen weerwoord, in stilte weggegaan.
Het is schrijnend in die belgacomwinkel. Wel komen verkondigen dat ge dit en dat kunt besparen (wat ook niet altijd van toepassing is), en ze liegen en bedriegen als ze daar goesting voor hebben.
Even later kwam er een vrouw bijstaan die mij de voorlaatste keer kwam verkondigen dat er maar 1 jaar garantie was. Nogmaals deed ik heel mijn verhaal dat belgacom er zelf 1 ging opsturen. Zij had totaal geen weerwoord, in stilte weggegaan.
Het is schrijnend in die belgacomwinkel. Wel komen verkondigen dat ge dit en dat kunt besparen (wat ook niet altijd van toepassing is), en ze liegen en bedriegen als ze daar goesting voor hebben.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Je mag gerust de naam van die winkel hier vermelden hoor, als consument heb je wettelijk 2 jaar garantie (ook al krijgt de winkel zelf maar 1 jaar garantie op de spullen die hij verkoopt, maar dat is uw probleem niet natuurlijk)
Wel kan de winkel eisen stellen, zoals geen zichtbare userdamage, originele aankoopbon, 1ste eigenaar enz. en hoeft de winkel uw apparaat niet om te wisselen, enkel te laten herstellen.
(je hebt trouwens veel langer dan 2 jaar garantie als je duidelijk kan aantonen dat het gebrek ontstaan is door een fabrieksfout)
Wel kan de winkel eisen stellen, zoals geen zichtbare userdamage, originele aankoopbon, 1ste eigenaar enz. en hoeft de winkel uw apparaat niet om te wisselen, enkel te laten herstellen.
(je hebt trouwens veel langer dan 2 jaar garantie als je duidelijk kan aantonen dat het gebrek ontstaan is door een fabrieksfout)
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ik zou eerlijk gezegd zelf ook de naam van de winkel vermelden, als je tenminste de waarheid vertelt. Er kan u niks overkomen dan. En je helpt hier toch andere mensen mee?iceke schreef:Je mag gerust de naam van die winkel hier vermelden hoor, als consument heb je wettelijk 2 jaar garantie (ook al krijgt de winkel zelf maar 1 jaar garantie op de spullen die hij verkoopt, maar dat is uw probleem niet natuurlijk)
Wel kan de winkel eisen stellen, zoals geen zichtbare userdamage, originele aankoopbon, 1ste eigenaar enz. en hoeft de winkel uw apparaat niet om te wisselen, enkel te laten herstellen.
(je hebt trouwens veel langer dan 2 jaar garantie als je duidelijk kan aantonen dat het gebrek ontstaan is door een fabrieksfout)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Good luck with that.iceke schreef:(je hebt trouwens veel langer dan 2 jaar garantie als je duidelijk kan aantonen dat het gebrek ontstaan is door een fabrieksfout)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Trojan schreef:Good luck with that.iceke schreef:(je hebt trouwens veel langer dan 2 jaar garantie als je duidelijk kan aantonen dat het gebrek ontstaan is door een fabrieksfout)
Een nee heb je , een ja kan je krijgen.
Natuurlijk is dat meestal de moeite niet, maar ik heb het ooit eens geprobeerd met een notebook van 3 jaar.
Mailtje naar hun technische dienst met een hoop links naar fora waar gebruikers juist hetzelfde voorhadden met hun notebook(Linkse scharnier van scherm brak af) en met de vermelding dat dit duidelijk een fabrieksfout was (links was dat in plastic gemaakt , rechts in metaal).
De fabriek stelde voor dit te maken op voorwaarde dat ik de verzendkosten betaalde..
Dus het kan gelukkig wel
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De winkel is dus in Turnhout.
Het ergste vond ik ook dat sommige dan nog zo 'losjes' vertellen: "ik wil hem wel inruilen, maar er is maar 1 jaar garantie, ja ... ja ...'. Nuja, het is voorbij, ik denk wel dat ik na een jaar (om de 30 euro korting te krijgen) wegga bij belgacom en naar telenet ga. Met al hun gekloot.
Ik heb hier nu 2-3 brieven aangekregen met dankwoord voor het abbonnement voor het komende jaar, maar een excuusbrief kan er niet af. Er zijn waarschijnlijk nog grotere problemen en int-zak-zetterij-en gebeurd.
Het ergste vond ik ook dat sommige dan nog zo 'losjes' vertellen: "ik wil hem wel inruilen, maar er is maar 1 jaar garantie, ja ... ja ...'. Nuja, het is voorbij, ik denk wel dat ik na een jaar (om de 30 euro korting te krijgen) wegga bij belgacom en naar telenet ga. Met al hun gekloot.
Ik heb hier nu 2-3 brieven aangekregen met dankwoord voor het abbonnement voor het komende jaar, maar een excuusbrief kan er niet af. Er zijn waarschijnlijk nog grotere problemen en int-zak-zetterij-en gebeurd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Niet akkoord omdat:Trojan schreef:Op gratis gekregen materiaal (bv modem) is belgacom NIET verplicht om garantie te geven.
x De "gratis" modem zit mee in het pakket dus is Belgacom ook verplicht om garantie te geven op de zogezegd gratis onderdelen.
x Belgacom de enige is die de modem kan leveren (vrije modem keuze is er niet), hierdoor kan je bij defect géén ander model aankopen.
x Mijn inziens behoort de "gratis" modem gewoon tot het Belgacom netwerk net zoals de hardware in hun ROP's en moet Belgacom dus levenslang de modem vervangen.
x Onlangs heeft Belgacom een update gepusht naar al hun vdsl-modems, zonder voorafgaandelijk akkoord van hun klanten. De klant bevindt zich aldus in de onmogelijkheid de modem zelf te beheren. Nog een reden om levenslange garantie te krijgen.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Daar sla je de bal op alle vlakken mis. Belgacom heeft dit goed uitgezocht wat wettelijk kan en mag en als het puntje bij paaltje komt winnen zij.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ach ja, het is je goed recht om elk jaar naar een andere provider te gaan, hou er wel rekening mee dat om telkens van die aanbieding voor nieuwe abbonee's te genieten je meestal wel 30 of 50 € activatie kan ophoesten + voor alle zekerheid 1 maand dubbel kan betalen, van die voordelen schiet dan meestal niet veel meer over. (naar mijn menig toch niet genoeg om telkens heel die zever te vervangen)Goztow schreef:Dat je de winkel onbekwaam vindt kan ik inkomen. Maar om daarom gans je abo op te zeggen...
[Post made via mobile device ]