Vrij downloaden: de top 25

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Tomsworld schreef:Tweakers.net heeft een nieuwsbericht geplaatst naar aanleiding van dit topic :-). http://tweakers.net/nieuws/69014/telene ... aders.html

Ik zou graag nu dezelfde lijst zien bij Belgacom.
Laat de bal maar aan het rollen gaan dan :p
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
pipodeclown
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2010, 13:50

Dit geeft toch aan dat het bekrompen gezever van vroeger over (het niet willen invoeren van) FUP door Telenet en anderen enkel maar commercieel ingegeven was en op niets dat flauwe leugens berustte. Men kon reeds jaren in het (naburige) buitenland zien dat FUP nagenoeg geen problemen opleverde. Maar nee, hardnekkig blijven k*tten dat het niet kan en niet mag en bla bla bla. Tot er natuurlijk een concurrent de ban breekt en dan is men plotseling geweldige voorvechter van FUP en moet men zeker naar Telenet als grootverbruiker. Stelletje commerciele windhanen.

Dit bewijst eens te meer dat het bij Telenet enkel maar om geld draait en klanttevredenheid duidelijk van ondergeschikt belang is, kijk vooral naar hun tarieven. Ooit zal dit nog zuur opbreken, maar zo lang het huidige duopolie in stand gehouden blijft heeft men carte blanche om het vee te melken.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

pipodeclown schreef:Dit geeft toch aan dat het bekrompen gezever van vroeger over (het niet willen invoeren van) FUP door Telenet en anderen enkel maar commercieel ingegeven was en op niets dat flauwe leugens berustte. Men kon reeds jaren in het (naburige) buitenland zien dat FUP nagenoeg geen problemen opleverde. Maar nee, hardnekkig blijven k*tten dat het niet kan en niet mag en bla bla bla. Tot er natuurlijk een concurrent de ban breekt en dan is men plotseling geweldige voorvechter van FUP en moet men zeker naar Telenet als grootverbruiker. Stelletje commerciele windhanen.

Dit bewijst eens te meer dat het bij Telenet enkel maar om geld draait en klanttevredenheid duidelijk van ondergeschikt belang is, kijk vooral naar hun tarieven. Ooit zal dit nog zuur opbreken, maar zo lang het huidige duopolie in stand gehouden blijft heeft men carte blanche om het vee te melken.
Ge zult wel de aandeelhouders bedoelen. Welcome to the real world.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
pipodeclown
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2010, 13:50

TomG schreef:
pipodeclown schreef:Dit geeft toch aan dat het bekrompen gezever van vroeger over (het niet willen invoeren van) FUP door Telenet en anderen enkel maar commercieel ingegeven was en op niets dat flauwe leugens berustte. Men kon reeds jaren in het (naburige) buitenland zien dat FUP nagenoeg geen problemen opleverde. Maar nee, hardnekkig blijven k*tten dat het niet kan en niet mag en bla bla bla. Tot er natuurlijk een concurrent de ban breekt en dan is men plotseling geweldige voorvechter van FUP en moet men zeker naar Telenet als grootverbruiker. Stelletje commerciele windhanen.

Dit bewijst eens te meer dat het bij Telenet enkel maar om geld draait en klanttevredenheid duidelijk van ondergeschikt belang is, kijk vooral naar hun tarieven. Ooit zal dit nog zuur opbreken, maar zo lang het huidige duopolie in stand gehouden blijft heeft men carte blanche om het vee te melken.
Ge zult wel de aandeelhouders bedoelen. Welcome to the real world.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Toen de kabel nog in handen was van een aantal intercommunales speelde dat niet zo en dat was ook "The Real World".
Ik herinner mij UPC als internetaanbieder op de kabel. Lagere prijs, hogere snelheid en hogere datalimiet dan Telenet... tot ze opgeslokt werden door de moloch-in-wording. UPC was ook niet echt verlies aan het maken hoor.
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Ik begrijp niet echt het verschil tussen vrij downloaden en een grootverbruiker en waarom deze apart zijn aangeduid in de tabel. Maar de tabel neemt tenminste mijn vooroordelen over het vrij downloaden bij Telenet. Ik had tamelijk het gedacht dat 200 GB per maand al teveel zou zijn, Telenet kennende.

Trojan,

Is het waar dat Belgacom je snelheid tijdelijk verlaagt als je teveel op een dag downloadt? Een vriend had dit onlangs voor en hij had iets rond de 20 GB op één dag gedownload.
siMn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben 22 TurboNet XL 05/07/2010 250,5 GB 507,5 GB 758,0 GB .
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Isoik schreef:Trojan,

Is het waar dat Belgacom je snelheid tijdelijk verlaagt als je teveel op een dag downloadt? Een vriend had dit onlangs voor en hij had iets rond de 20 GB op één dag gedownload.
Geen idee, ik heb er alvast geen last van gehad. Als hij unlimited heeft moet hij wel zelf de gratis volumepacks activeren.


Afbeelding

Op de laatste dag van de maand ging mijn verbinding ook ineens trager, ik wist van toeten noch blazen. Modem rebooten, synchro nakijken enal. Tot ineens mijn frank viel dat mijn volumepacks op waren. Ik kijk in mijn mailbox en zie een mail van skynet waarin staat dat mijn volume op is, dat ze mij op smallband hebben gezet en dat ik volumepacks moet kopen aan €5 voor 5GB (blijkbaar moeten ze hun standaard mail nog aanpassen voor mensen met fup :lol: ). Ik heb direct wat volumepacks besteld en het vloog terug zoals tevoren.
Voor de zekerheid heb ik voor augustus ineens 2TB aan volumepacks besteld :oops: :beerchug:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
sheeva
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:26

snap het niet,
hoe kan je nu dat volume downloaden
ik zat na 4dagen met +- 800 gb op smalband voor de volgende weken.
nu de 4de een reset gehad :bang:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Op Tweakers was er iemand die wel een rake opmerking maakte: op de HD TV streams zit geen limiet dus eigenlijk zou men eenzelfde minimum volume+snelheid moeten hanteren op de internetconnectie, om geen concurrentievervalsing te creëren (ivm met internet-TV).

9Mbit HD stream: 4.05GB/uur = 2.92TB/maand
bonny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010, 18:47

dat wil ik wel eens zien mensen die zoveel downloaden.
Ik sta op smallband na een 120GB totaal te hebben gedownload
na 60gb kreeg ik al mails om te zeggen dat ik mijn verbruik moest verminderen
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

bonny schreef:dat wil ik wel eens zien mensen die zoveel downloaden.
Ik sta op smallband na een 120GB totaal te hebben gedownload
na 60gb kreeg ik al mails om te zeggen dat ik mijn verbruik moest verminderen
Misschien is het goed om even je type abonnement te vermelden en dan kan Charlotte je een antwoord geven.
narn
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:24
Locatie: Diest

En nu krijg ik iedereen op mijn dak:

Ik had graag een tabelletje met legaal/illegaal cijfers.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

narn schreef:En nu krijg ik iedereen op mijn dak:

Ik had graag een tabelletje met legaal/illegaal cijfers.
Je kan toch steeds "voor de fun" testen hoe ver je geraakt met linux iso's enzo :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

honda4life schreef:
narn schreef:En nu krijg ik iedereen op mijn dak:

Ik had graag een tabelletje met legaal/illegaal cijfers.
Je kan toch steeds "voor de fun" testen hoe ver je geraakt met linux iso's enzo :angel:
Ja dat is waar. Er is genoeg data legaal verkrijgbaar op het internet. En veel hebben dit ook getest. Maakt eigenlijk niet uit welke data door de lijn is gegaan. Dit is een reklamestunt waarbij de lijst dan ook met een korrel zout moet genomen worden. Analiseer de lijst grondig en je komt tot verasssende resultaten. zie eerder mijn repliek.
bonny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010, 18:47

ja sorry mijn abonnement is Turbonet XL
eurobyn
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2010, 01:13

Dat ze maar vlug terugkeren naar beperkt downloaden.
Met al die zever van rode en groene uren download.
Als ik iets wil bekijken , downloaden enz. dan ga ik echt niet gaan kijken of het nu een slechte
Of goede tijd is om te downloaden.
We betalen trouwens nu al teveel voor die zever.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

narn schreef:En nu krijg ik iedereen op mijn dak:

Ik had graag een tabelletje met legaal/illegaal cijfers.

Allee vooruit dan. Hetzelfde als ik op Gathering of Tweakers heb gepost.


Gedownload in juli, het volgende:

legende:
UBR = untouched bluray, copy van een bluray in map formaat. grootte tussen de 20GB en de 50GB
MBR = muxed bluray, bluray rechtstreeks in een mkv gemuxed. WVC1 formaat met alle audio en subtitles. Dus bv DTS-HD Master Audio. Alles van de bluray behalve de extra's en geen menu's.
iets kleiner als een UBR omdat er geen extra's zijn. Meestal tussen 20 - 30 GB.
RBR = ripped bluray, bluray geripped en encoded in x264 in een mkv gestopt. meestal AC3 met engelse subtitles. Beeld is iets minder als de andere 2. grootte tussen de 8 en de 20 GB.
HDTV = rip van een HDTV uitzending. 1080i of 720p meestal. grootte rond de 8 GB.
Xvid = dvd rip, xvid of divx. Geen HD. grootte rond de 700 MB voor een film en de helft voor een serie van 40 minuten.
FLAC = geript van cd in flac formaat grootte 20 - 80MB per nummer
ADVD = audio dvd in map formaat. grootte 2 - 8 GB

Films

Harry Potter: 2 x MBR, 4 x RBR = 108 GB (3 films al gezien)
Terminator: 4 x RBR = 47 GB
Kick-Ass: URB = 46 GB (gezien)
Hot Tub Time Machine: UBR = 35GB
Saving Private Ryan: RBR = 20GB (gezien)
V For Vendetta: RBR = 12GB (gezien)
The Karate Kid Trilogy: 1 x UBR, 1 x RBR, 1 x HDTV = 54GB
The African Queen: RBR = 7GB
Banlieue 13 Ultimatum: RBR = 9GB
Inglourious Basterds: RBR = 13GB (gezien)
Pirates of the Caribbean: 3 x MBR = 95GB
Totaal = 446 GB

Series

The Sarah Connor Chronicles: 3 x UBR = 69GB (paar afleveringen gezien)
Doctor Who: Alles vanaf 2005. Seizoen 1 - 5, en alle specials. Seizoen 1 - 3 in xvid en 4 - 5 in HDTV 720p = 65 GB (paar afleveringen gezien)
Heroes: Eerste 2 seizoen en een beetje van 3. 1 en 2 in HDTV 720p en 3 in RBR = 100GB (gezien)
Futurama: 4 films x RBR en seizoen 6 tot nu toe in HDTV 720p = 16GB (gezien)
Firefly: eerste seizoen + serenity, allemaal RBR = 70GB (gezien)
Totaal = 320 GB

Muziek
Acura: ADVD = 3GB (beluisterd)
Dire Straits - Brothers in Arms: ADVD = 4GB (beluisterd)
PinkFloyd - The Dark Side of the Moon = 3GB (beluisterd)
1216 trance nummers: FLAC = 61GB (in foobar2000 nu 81 nummers beluisterd)
Totaal = 71GB

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
837 GB :P

Geen software of games, games koop ik via Steam. En software ook gewoon online.

Wat is er nu illegaal ? Helemaal niks! En als je anders denkt laat dan maar eens een wet zijn die duidelijk uitlegt dat video en audio niet gedownload mag worden voor eigen gebruik. Op software zitten andere rechten maar NIET op video en audio.
Net zoals je een kopie van je cd's en DVD's mag maken als backup voor eigen gebruik mag je dat met video en audio. Zelfs zonder dat je het orgineel hebt gekocht. Je mag het niet uploaden en niet verkopen. Maar voor eigen gebruik mag dat wel. De wetten in België zijn hier heel vaag over.
Dus voor er iemand roept: illegaal, illegaal ! Laat maar eens een wet tekst zien die dat bevestigd.

Series downloaden die pas jaren later bij jou op tv komen is als door het rode licht lopen op een verlaten kruispunt midden in de nacht. Je bent een idioot als je het niet doet
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

@Kainiac

*golfclap*
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ben ik de enige die golfclap moet googelen? :bang:
'K dacht, weer een nieuwe serie of film die ik niet gezien had ;-)
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

De meeste mensen die roepen: illegaal illegaal etc etc zijn dikke hypocrieten.

Ze roepen het maar ze doen het zelf ook.
Maar goed, dit topic kan maar beter niet ontaarden in zo'n discussie want dan is er geen einde aan.

Om terug on topic te gaan wil ik het volgende even quoten.

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=4083884
Ik was dus één van de eerste die gebeld werd door Telenet.
Toen stond ik volgens hun op nummer 5 met ongeveer 800GB. Nu blijk ik 15de te zijn.

Nu moeten jullie niet denken dat er bij Telenet geen datalimiet is.
In tegen deel, zodra je meter in het rood staat kom je op een grootverbruikers profiel.
Je snelheid word op bepaalde tijdstippen dan omlaag gehaald naar 512 kbit !

512 kbit of te wel een schamele 64kb/s ! En daar betaal je dan 99 euro in de maand voor.
Echt een schande.

Als je 300 à 400 GB overdag download dan kom je al op die lagere prioriteit terecht.
Bij mij was het tussen 17 en 23 uur dikke misserie. Youtube video's laden traag als stront.
Echt zo belachelijk die beperkingen.

De enige manier om de hele maand je snelheid te houden is om alles 's nachts te downloaden. Dan kun je wel 1000 GB downloaden.
Nu moet ik zeggen dat ik normaal geen 800 GB download.
Maar ik heb mij eens goed laten gaan en een hele hoop bluray films gedownload. En dat is toch al snel 40GB per film. Of 200GB voor een volledige serie.
Gelukkig heb ik nu voor de volgende maanden genoeg materiaal om mij bezig mee te houden. Dus hopelijk kom ik deze maand niet terug op een lagere snelheid.

Maar nogmaals, het is BELACHELIJK dat je met een abonnement van 99 euro per maand op je verbruik moet letten.
Als je 9 uur op een maand aan volle snelheid download word je dus al gelimiteerd !
9 uur ! Download 9 uur overdag aan 100 mbit en de volgende dag heb je een verbinding van 512 kbit. Leuk hoor.
En zeer informatie reactie daarop van dion_d een moderator op Gathering of Tweakers.

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=4084288
Eigenlijk vind ik dat ze in jouw geval een best elegante oplossing gevonden hebben :o

Internet, zeker kabelinternet, gebeurt op basis van best effort over een shared medium. Dat betekent dat niemand een gegarandeerde bandbreedte heeft, maar omdat het grootste deel van de tijd het grootste deel van de gebruikers zeer weinig verkeer genereert, zal iemand die wel een keer wat wil binnenhalen doorgaans dat op volle snelheid kunnen doen, sterker nog, er is zat ruimte om een klein deel van de gebruikers non-stop te kunnen laten blazen. So far, so good...

Probleem is juist de piekmomenten, inderdaad doordeweeks van zo'n 17u-23u. Dan gaat een veel groter deel van mensen online en stijgt het totale verbruik. Het is maar de vraag of iemand die dan online gaat z'n volle snelheid haalt. En juist op die momenten is de impact van iemand die volcontinu z'n pijp voltrekt erg groot.

Ik weet niet exact hoe Telenet z'n EuroDOCSIS 3 product ingericht heeft, maar ik zou verwachten dat ze 100Mb/s aanbieden over vier 256QAM downstreamkanalen. Per kanaal heb je ongeveer 45Mb/s bruikbare bandbreedte, dus de totale beschikbare bandbreedte in een netwerksegment zal zo'n 180Mb/s zijn. Exact hoeveel mensen er in een segment aangesloten zijn verschilt, ook daar hangt veel af van exact hoe Telenet omgaat met capaciteit, maar het zullen er zeker meer dan honderd zijn. Hooguit een handje daarvan zullen een 100Mb/s abonnement hebben, het overgrote meerendeel heeft low-end tiers, ik verwacht vooral 15Mb/s. Uiteraard is er niet genoeg capaciteit om iedereen tegelijkertijd maximaal online te laten komen. Als je geen overboeking wilt krijg je tarieven die geen consument wil betalen. 2Mb SDSL zonder overboeking kost al honderden EUR per maand. Overboeking is ook allerminst uniek aan internet, er is vrijwel geen netwerk denkbaar dat 100% gebruik door 100% van aansluitingen aankan (telefonie, verkeer, water, noem maar op).

Maar dat maakt niet uit, want zoals gezegd, het overgrote deel van de mensen is maakt hooguit kortstondig gebruik van de volle verbinding. Waar je problemen krijgt is als iemand volcontinu het netwerk volledig belast. 100Mb/s is meer dan de helft van de totale beschikbare bandbreedte op een segment. Als het druk is (dus verbruik benadert capaciteit) kun jij dus in je eentje de verbindingssnelheid van honderden andere mensen halveren :o

Je zou kunnen roepen dat "ze" dan maar meer capaciteit bij moeten bouwen, maar zo simpel is dat niet. Om te beginnen zou het verkleinen van de segmenten nauwelijks helpen: je zou daarmee nog steeds op drukke momenten het verkeer van de rest kunnen halveren, maar het aantal getroffen mensen zou kleiner worden. Omgekeerd zou je (als modem en CMTS het aankunnen) het aantal EuroDOCSIS downstreamkanalen kunnen verhogen. Maar ook daar valt het effect mee - als je van vier naar zes kanalen zo gaan krijg je 50% meer capaciteit erbij. Effect: ipv de boel te halveren als je op piekmomenten gaat blazen haal je andermans snelheid met 33% omlaag. Beter, maar nog steeds zet het geen zoden aan de dijk.

Bezwaar van beide "oplossingen" is dat ze duur zijn. Segmenten verkleinen betekent meer CMTSsen en fibernodes kopen. Die dingen zijn niet goedkoop. Meer kanalen inzetten betekent uiteindelijk ook meer CMTSsen, en je moet het bandbreedte hebben - als het kanalenraster vol zit (tegenwoordig vrijwel zeker het geval) moet je die 8MHz ergens anders vanaf snoepen.

Je zou dus veel geld ergens tegenaan moeten gooien dat slechts door een kleine minderheid van klanten veroorzaakt wordt. Uiteindelijk komt dat geld bij alle klanten vandaan, dus vraag je feitelijk dan dat 99% van de klanten betalen voor iets waar slechts 1% van klanten veroorzaakt. Is dat niet BELACHELIJK (om jouw capitalization te gebruiken) :?

Ja dus. Dus je moet iets anders.

Alternatieven:
1) gewoon niets doen, de boel in de soep laten lopen op drukke momenten. Onwenselijk: hiermee zadel je de 99% op met het gedrag van 1%. Die 99% wordt ontevreden en gaat naar een andere provider.
2) iedereen harde datalimieten geven.
Onwenselijk, het gaat niet om hoeveel je verstookt, het gaat om wanneer je het doet. Meer dan 100GB 's nachts is niemand ten laste, 100GB tijdens piekmomenten is asociaal. Door dat onderscheid niet te maken straf je goed gedrag af en irriteer je bijna iedereen.
3) traffic shaping, bulkverkeer (nieuwsgroepen en torrents) vertragen in de piekuren.
Dat heeft o.a. UPC in NL geprobeerd. Was geen succes: zeer impopulair, vooral omdat het ook al geen onderscheid maakte tussen iemand die 24/7 blaast en dus asociaal is, en iemand die even in de avonduren een filmpje wilde kijken, wat nota bene is waarom de meeste mensen een verbinding hebben.
4) selectief kijken naar wie in de piekuren asociaal bezig is en dat aanpakken, daarbuiten iedereen ongemoeid laten.
IMHO zeer wenselijk. Je ontmoedigt alleen datgene wat problemen oplevert (volcontinu blazen in piekuren), daarbuiten kan iedereen doen wat ze willen. Je kunt TB per maand binnenhalen, zolang je het maar doet op momenten dat anderen er geen last van hebben :)


Als jij iets beters weet, roep het maar - maar bedenk dat als het geld kost, alle abonnees ervoor zullen moeten betalen. Krijg jij dat aan hen verkocht? :o
Mijn reactie daarom kun je hier lezen --> http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=4084883

Hoe doen die hollanders dat toch ? Of haalt niemand daar zijn snelheid ? Of gaan al die provider binnenkort failliet omdat ze niet genoeg verdienen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Die Hollanders hebben geen kabeldekking van 99.99999999% zoals hier in Belgie ;-)
LowLife
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2010, 13:28

Telenet = Afzetters
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

LowLife schreef:Telenet = Afzetters
Ok... je kan zo'n mening altijd staven, hé.
pipodeclown
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2010, 13:50

Ik heb hier in Keulen een 20Mbit FUP kabel abo en vaste lijn inclusief BTW voor 19,99€/maand.
Bewijs genoeg dat Telenet afzetters zijn?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

pipodeclown schreef:Ik heb hier in Keulen een 20Mbit FUP kabel abo en vaste lijn inclusief BTW voor 19,99€/maand.
Bewijs genoeg dat Telenet afzetters zijn?
Goh, deze zomer op vakantie kostte een koffie op café 1.1€, moet ik nu alle cafe's in Belgie ook afzetters vinden ?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

pipodeclown schreef:Ik heb hier in Keulen een 20Mbit FUP kabel abo en vaste lijn inclusief BTW voor 19,99€/maand.
Bewijs genoeg dat Telenet afzetters zijn?
Telenet niet alleen, quasi alle Belgische ISPs...
bonny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010, 18:47

ik had mischien gedacht om over te schakelen naar Dommel.
50euro per maand 20mb/s ongelimiteerd. Kameraad van mij haalt gemiddeld 200gb a 300gb per nacht af
aan data voor andere mensen en hij heeft nog nooit een e-mail gekregen van dommel.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

bonny schreef:ik had mischien gedacht om over te schakelen naar Dommel.
50euro per maand 20mb/s ongelimiteerd. Kameraad van mij haalt gemiddeld 200gb a 300gb per nacht af
aan data voor andere mensen en hij heeft nog nooit een e-mail gekregen van dommel.

200 a 300GB per maand zeker?
bonny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010, 18:47

ddd schreef:
bonny schreef:ik had mischien gedacht om over te schakelen naar Dommel.
50euro per maand 20mb/s ongelimiteerd. Kameraad van mij haalt gemiddeld 200gb a 300gb per nacht af
aan data voor andere mensen en hij heeft nog nooit een e-mail gekregen van dommel.

200 a 300GB per maand zeker?

nope das nu 2maand dat hij elke nacht download aan series en movies
hij haalt veel blu ray filmen af die volledig geript zijn das dan al 50 a 60gb per film.
en blijkbaar is het niet per nacht maar gwn constant ook in dag dat hij download.
mijn excuses heb mij vergist.hij zit gemiddeld aan 1 TB a 1.5TB per maand
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

iceke schreef:
pipodeclown schreef:Ik heb hier in Keulen een 20Mbit FUP kabel abo en vaste lijn inclusief BTW voor 19,99€/maand.
Bewijs genoeg dat Telenet afzetters zijn?
Goh, deze zomer op vakantie kostte een koffie op café 1.1€, moet ik nu alle cafe's in Belgie ook afzetters vinden ?
Eigenlijk wel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Als het puur om het volume download gaat kan je niet beter zitten dan bij Dommel (die ook de pioniers waren in het afschaffen van limieten), ik was er een hele tijd tamelijk tevreden klant. Nadelen waren de lage snelheid (mijn lijnwaardes waren ook niet van de beste) en de niet bestaande helpdesk. Op het laatst kreeg ik dan nog eens veel disconnects, dus heb besloten het nog eens te proberen bij Telenet (was indertijd mijn eerste provider). En nu weer ziet het ernaar uit dat een volgende wissel van provider er dik inzit :lol:
Black is the colour of my true love's hair
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

iceke schreef:Die Hollanders hebben geen kabeldekking van 99.99999999% zoals hier in Belgie ;-)

Die hebben genoeg algemene bandbreedte, waarvan ze voldoende inkopen in tegenstelling tot Telenet. En daarbij, hollanders gebruiken vaak echt glasvezel ipv eurodcsis..
en mensen met ADSL, die halen allemaal hun snelheid natuurlijk niet!
bonny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2010, 18:47

Chinaski schreef:Als het puur om het volume download gaat kan je niet beter zitten dan bij Dommel (die ook de pioniers waren in het afschaffen van limieten), ik was er een hele tijd tamelijk tevreden klant. Nadelen waren de lage snelheid (mijn lijnwaardes waren ook niet van de beste) en de niet bestaande helpdesk. Op het laatst kreeg ik dan nog eens veel disconnects, dus heb besloten het nog eens te proberen bij Telenet (was indertijd mijn eerste provider). En nu weer ziet het ernaar uit dat een volgende wissel van provider er dik inzit :lol:
Hmmm met andere woorden blijft telenet de betere dan ?
ik vind het gwn veel geld das 1 (daar kan ik dan nog wel mee leven)
het ergste vind ik gewoon die constante e-mails dak krijg voor mijn
download gedrag aan te passen als ik nog niet eens aan mijne normale 100gb zit
en nu sta ik al week en half op smalband en reset is pas binne week
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

bonny schreef:[
Hmmm met andere woorden blijft telenet de betere dan ?
Nee ik zou voor Dommel kiezen, zeker als volume belangrijk is (maar ook andere zaken zoals bvb. het niet blokkeren van poorten)
Vind je snelheid belangrijker ja dan..
Laatst gewijzigd door Chinaski 09 aug 2010, 18:21, in totaal 1 gewijzigd.
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Chinaski schreef:
bonny schreef:[
Hmmm met andere woorden blijft telenet de betere dan ?
Nee ik zou voor Dommel kiezen, zeker als volume bellangrijk is (maar ook andere zaken zoals bvb. het niet blokkeren van poorten)
Vind je snelheid belangrijker ja dan..
Zo denk ik er ook over, als snelheid belangrijk is pak dan telenet... maar vergeet niet dat je zonder volume niet lang je snelheid hebt.
Wil je volume, dan neem je beter ADSL/VDSL
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ah telenet is de beste voor de snelheid & stabiliteit. Nu ze de abonnementen verhoogd hebben qua volume in juli zijn ze op goede weg maar nog steeds traag tenopzichte van het buitenland.

Het enigste belachelijkste is de PRIJS in vergelijking met het buitenland.

Een zeer slimme zet van Telenet zou zijn hun prijzen te doen dalen met 20 %, abonnementen laten zoals ze zijn en ze hebben direct duizende klanten erbij en dat hun snelheid & stabiliteit behouden zoals het nu is en er verlaat niemand telenet meer :-)

Ik was klant bij belgacom & edpnet, beide waren niet slecht maar de snelheid en stabiliteit is bedroevend voor adsl, ik woonde maar 800 m van de centrale en we zijn 2010 en VDSL ligt hier nog steeds niet, was beloofd in 2007 dat het hier zo liggen.

Dus Charlotte: Prijs met 20 % doen dalen en TELENET rules !!!!!!!!!!!!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

samsung schreef:Een zeer slimme zet van Telenet zou zijn hun prijzen te doen dalen met 20 %, abonnementen laten zoals ze zijn en ze hebben direct duizende klanten erbij
Eén miljoen klanten 20% minder... dan moet je vele nieuwe klanten winnen hoor (en dan heb je nog eens een netwerk dat zwaarder belast wordt, en dus extra investeringen vraagt). Ze zouden wel echt gek moeten zijn bij Telenet om dat te doen... tenzij BGC ook zou dalen in prijs (het noemt niet voor niets een duopolie !).

Bij iedere stap die TN zet is er eerst de vraag... wat brengt het op (of wat moet ik minder uitgeven).
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Trommel-geroffel-> de wedstrijduitslagen zijn bekend!! Waaauw 1TB gedownload! Wat nu gedaan :cop: .

Vandaag veel gedownload, ge-youtube-te, met resultaat: 35GB -> wijzer staat uit het rood..(error arrow?)
Vroeger kon je met je 100GB binnenhalen wanneer en hoeveel je wou... Hoop dat ze in de toekomst toch nog meer soepeler worden.. Nu sturen ze al niet zo snel een mail dan vroeger kan ik uit jullie reacties lezen..


Edit: Zoals je ziet word je er beetje gefrustreerd van :angel:
Groetjes,
Bart
Bijlagen
09-08-2010var35GB.png
(39.98 KiB) 76 keer gedownload
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Chinaski schreef:
bonny schreef:[
Hmmm met andere woorden blijft telenet de betere dan ?
Nee ik zou voor Dommel kiezen, zeker als volume belangrijk is (maar ook andere zaken zoals bvb. het niet blokkeren van poorten)
Vind je snelheid belangrijker ja dan..
Dommel geeft gegarandeerd 20 mbit op hun vdsl lijn
Is dat momenteel niet snel genoeg ???
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
Chinaski schreef:
bonny schreef:[
Hmmm met andere woorden blijft telenet de betere dan ?
Nee ik zou voor Dommel kiezen, zeker als volume belangrijk is (maar ook andere zaken zoals bvb. het niet blokkeren van poorten)
Vind je snelheid belangrijker ja dan..
Dommel geeft gegarandeerd 20 mbit op hun vdsl lijn
Is dat momenteel niet snel genoeg ???
Snel genoeg wel ja, maar dan moet je er ook de belabberde helpdesk, de Belgacomlijn, de nieuwe modem & de installatiekosten bijnemen...en wat met digitale tv ? :bang:
En voor trouwe Dommel klanten die al jaren braaf betalen voor hun adsl lijntje kan er natuurlijk niks af :-(

Zolang je geen terabytes gaat binnentrekken blijft Telenet de beste naar mijn mening, geen telefoonlijn nodig,VOIP werk perfect & je kan kiezen bij wie je je digitale tv neemt
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”