Ik heb in de wan en lan settings zitten neuzen, overal firewall settings gedisabled, maar als ik op de status ga zien
dan zie je het volgende (zie pic)
nu het probleem waarom ik het echt af wil is dat mn playstation 3 soms niet op het psn network kan inloggen, als ik de modem reboot , dan gaat het weer wel voor een tijdje.
Idem met mn dreambox , ik doe aan cardsharen, en na een dag of zo zie ik dat de connectie met de server niet meer werkt, dan moet ik de modem ook rebooten.
Het is alsof de firewall aanspringt omdat er data en dergelijk binnestroomt ? i dunno.
edit: dreambox of ps3 in dmz zetten, brengt ook niet veel op
BBOX2 hoe firewall VOLLEDIG afzetten
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
moet in prenciepe kunnen denk ik heb alleen men test modem niet bij de hand om het even te testen. kan je uw ps3 niet in de dmz zette dan licht die inprenciepe niet achter de firewall maar net er voor.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb nu sinds paar dagen ook een bbox aangesloten, en bij mij heb ik helemaal geen problemen meer met het psn.
Zit wel nog op het netwerk van scarlet tot morgen.
Zit wel nog op het netwerk van scarlet tot morgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
ALS je weet hoe NAT werkt, dan zou je ook weten dat dit niet "zomaar" kan (toch wat inkomend verkeer betreft). DMZ is een oplossing die je kan gebruiken voor één specifieke host.hey69 schreef:tjah, maar das 'eigelijk' geen antwoord hé .. mjah ik zou met mn dlink 2740b in combinatie mischien testen
Immers, door in bridge modus te werken wordt er geen NAT meer gedaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Niemand die weet hoe die firewall nu echt uitgeschakeld kan worden ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Zolang je NAT doet, zolang is er een firewall (of toch zeker voor buiten naar binnen).fredo66 schreef:Niemand die weet hoe die firewall nu echt uitgeschakeld kan worden ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Gebruik voor je dreambox en playstation een andere router die de pppoe connectie opbouwd.
Vb: een linksys wrt54 GL
Ik gebruik nu al redelijk lang een wrt54GL, met tomato software er op. Heb hem tot nu toe nog nooit moeten herstarten.
Je kan dan portforwarding en DMZ enz zetten op die linksys. Je kan tevens meerdere dyndns adressen updaten.
Normaal gezien kan je de software ook auto doen disconnecten, zodat je de gehele dag hetzelfde ip adres behoud.
De BBOX2 wordt dan infeite een domme modem, die alleen nog de hardwarematige verbinding doet.
Je kan ze tegenwoordig kopen voor een 50 €
Edwin
Vb: een linksys wrt54 GL
Ik gebruik nu al redelijk lang een wrt54GL, met tomato software er op. Heb hem tot nu toe nog nooit moeten herstarten.
Je kan dan portforwarding en DMZ enz zetten op die linksys. Je kan tevens meerdere dyndns adressen updaten.
Normaal gezien kan je de software ook auto doen disconnecten, zodat je de gehele dag hetzelfde ip adres behoud.
De BBOX2 wordt dan infeite een domme modem, die alleen nog de hardwarematige verbinding doet.
Je kan ze tegenwoordig kopen voor een 50 €
Edwin
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Bridge wil zeggen dat een ander apparaat de pppoe verbinding maakt.
Dus je moet er dan een andere router achter zetten, of je pc laten de pppoe verbinding maken.
Maar de Bbox2 laat pppoe verbindingen zowieso door, dus in bridge zetten is niet nodig, of maakt niets uit.
Wel heb ik momenteel met de laatste firmware het volgende, wanneer mijn linksys inlogt valt de pppoe verbinding van de BBox2 weg.
Dus alleen de linksys heeft dan nog internet verbinding.
Heb er nog niet op zitten zoeken, het zou ook kunnen dat het een ip adres conflikt is.
Edwin
Dus je moet er dan een andere router achter zetten, of je pc laten de pppoe verbinding maken.
Maar de Bbox2 laat pppoe verbindingen zowieso door, dus in bridge zetten is niet nodig, of maakt niets uit.
Wel heb ik momenteel met de laatste firmware het volgende, wanneer mijn linksys inlogt valt de pppoe verbinding van de BBox2 weg.
Dus alleen de linksys heeft dan nog internet verbinding.
Heb er nog niet op zitten zoeken, het zou ook kunnen dat het een ip adres conflikt is.
Edwin
Met het fw_filter commando is het mogelijk om de firewall uit te schakelen, maar ik heb gemerkt dat er in de webinterface wel nog altijd Enabled blijft staan bij Firewall...fredo66 schreef:Niemand die weet hoe die firewall nu echt uitgeschakeld kan worden ?
Code: Selecteer alles
fw_filter Turn Firewall packet inspection on/off
Usage:
fw_filter <mode>
where mode is 0 for NAT only and 1 for NAT + Firewall
Code: Selecteer alles
telnet 192.168.1.1
login: admin
Password: BGCVDSL2
[admin @ home]$ fw_filter 0
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Dit is alleen waar als je Remote Administration hebt ingeschakeld.wvos schreef:ter info:
Als je de firewall disabled kan iedereen die je IP kent op je router rondneuzen. Zelfs al verander je het telnet login wachtwoord, de webinterface blijft gewoon wagenwijd open. Je bent gewaarschuwd.
remote admin = de wereld kan aan je modem
firewall af = de wereld kan aan je netwerk anders gezegd aan je pc.....
firewall af = de wereld kan aan je netwerk anders gezegd aan je pc.....
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
bgc-tv bbox2