BBOX2 hoe firewall VOLLEDIG afzetten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

Ik heb in de wan en lan settings zitten neuzen, overal firewall settings gedisabled, maar als ik op de status ga zien

dan zie je het volgende (zie pic)

Afbeelding

nu het probleem waarom ik het echt af wil is dat mn playstation 3 soms niet op het psn network kan inloggen, als ik de modem reboot , dan gaat het weer wel voor een tijdje.
Idem met mn dreambox , ik doe aan cardsharen, en na een dag of zo zie ik dat de connectie met de server niet meer werkt, dan moet ik de modem ook rebooten.
Het is alsof de firewall aanspringt omdat er data en dergelijk binnestroomt ? i dunno.

edit: dreambox of ps3 in dmz zetten, brengt ook niet veel op
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

bridgen
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

tjah, maar das 'eigelijk' geen antwoord hé :p .. mjah ik zou met mn dlink 2740b in combinatie mischien testen
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

moet in prenciepe kunnen denk ik heb alleen men test modem niet bij de hand om het even te testen. kan je uw ps3 niet in de dmz zette dan licht die inprenciepe niet achter de firewall maar net er voor.
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

hoe bedoel je met ERVOOR? hij zit in een lokaal ip adres achter de router, ik zou dan toch peinzen dat het ERACHTER staat, (voor of achter maakt nie veel uit, tis uit de firewall policy right?)-
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wel, via dmz gaan alle requests waarvan geen entry is in the NAT taffel gewoon "geforward" naar den DMZ IP.
Er kom ongeveer op neer da ge dan uwe ps3 voor de firewall plaats...
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

tis mor hoe ge het interpretteerd :)
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb nu sinds paar dagen ook een bbox aangesloten, en bij mij heb ik helemaal geen problemen meer met het psn.
Zit wel nog op het netwerk van scarlet tot morgen.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

hey69 schreef:tjah, maar das 'eigelijk' geen antwoord hé :p .. mjah ik zou met mn dlink 2740b in combinatie mischien testen

ALS je weet hoe NAT werkt, dan zou je ook weten dat dit niet "zomaar" kan (toch wat inkomend verkeer betreft). DMZ is een oplossing die je kan gebruiken voor één specifieke host.
Immers, door in bridge modus te werken wordt er geen NAT meer gedaan.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Niemand die weet hoe die firewall nu echt uitgeschakeld kan worden ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
hey69
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 mei 2006, 13:44
Bedankt: 5 keer

vermoed dat het gewoon niet gaat. ik heb problemen met mn dreambox cccam link naar een andere server .ik zie in de logs dat er geblokkeerde packetten zijn
fok
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

fredo66 schreef:Niemand die weet hoe die firewall nu echt uitgeschakeld kan worden ?

Zolang je NAT doet, zolang is er een firewall (of toch zeker voor buiten naar binnen).
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Gebruik voor je dreambox en playstation een andere router die de pppoe connectie opbouwd.
Vb: een linksys wrt54 GL
Ik gebruik nu al redelijk lang een wrt54GL, met tomato software er op. Heb hem tot nu toe nog nooit moeten herstarten.
Je kan dan portforwarding en DMZ enz zetten op die linksys. Je kan tevens meerdere dyndns adressen updaten.
Normaal gezien kan je de software ook auto doen disconnecten, zodat je de gehele dag hetzelfde ip adres behoud.
De BBOX2 wordt dan infeite een domme modem, die alleen nog de hardwarematige verbinding doet.

Je kan ze tegenwoordig kopen voor een 50 €

Edwin
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Er moet toch een manier bestaan om die box gewoon in bridge te zetten ...
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

conehead schreef:Er moet toch een manier bestaan om die box gewoon in bridge te zetten ...


Ja?
Is hier al 100 keer gezegd op het forum.
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bridge wil zeggen dat een ander apparaat de pppoe verbinding maakt.
Dus je moet er dan een andere router achter zetten, of je pc laten de pppoe verbinding maken.
Maar de Bbox2 laat pppoe verbindingen zowieso door, dus in bridge zetten is niet nodig, of maakt niets uit.
Wel heb ik momenteel met de laatste firmware het volgende, wanneer mijn linksys inlogt valt de pppoe verbinding van de BBox2 weg.
Dus alleen de linksys heeft dan nog internet verbinding.
Heb er nog niet op zitten zoeken, het zou ook kunnen dat het een ip adres conflikt is.

Edwin
Gebruikersavatar
cygeus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 jul 2007, 09:33

fredo66 schreef:Niemand die weet hoe die firewall nu echt uitgeschakeld kan worden ?

Met het fw_filter commando is het mogelijk om de firewall uit te schakelen, maar ik heb gemerkt dat er in de webinterface wel nog altijd Enabled blijft staan bij Firewall...

Code: Selecteer alles

fw_filter   Turn Firewall packet inspection on/off

Usage:
        fw_filter <mode>
        where mode is 0 for NAT only and 1 for NAT + Firewall

Code: Selecteer alles

telnet 192.168.1.1
login: admin
Password: BGCVDSL2
[admin @ home]$ fw_filter 0
wvos
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2010, 21:06

ter info:
Als je de firewall disabled kan iedereen die je IP kent op je router rondneuzen. Zelfs al verander je het telnet login wachtwoord, de webinterface blijft gewoon wagenwijd open. Je bent gewaarschuwd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

wvos schreef:ter info:
Als je de firewall disabled kan iedereen die je IP kent op je router rondneuzen. Zelfs al verander je het telnet login wachtwoord, de webinterface blijft gewoon wagenwijd open. Je bent gewaarschuwd.

Dit is alleen waar als je Remote Administration hebt ingeschakeld.
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

remote admin = de wereld kan aan je modem
firewall af = de wereld kan aan je netwerk anders gezegd aan je pc.....
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”