Dommel blijft geld van rekening halen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
KennyDV
Starter
Starter

Ik heb begin maart mijn opzegbrief verstuurd naar dommel om het internet te laten afsluiten op 10/07/2010. Dommel heeft dit aanvaard en mij via een ticket een bevestiging gestuurd van de opzegging.

Op 15/07/2010 was deze lijn echter nog steeds actief en heb ik een nieuw ticket geopend om te vragen waarom het niet is afgesloten.
Het antwoord was dat ze het zo snel mogelijk zouden in orde maken.
Geachte,

De connectie wordt zo spoedig mogelijk afgesloten, de opzeg werd genoteerd.

Alvast bedankt
Vorige zaterdag (24/07/2010) kreeg ik echter een mail om me te melden dat de volgende factuur (voor facturatieperiode 04/08/2010 => 04/09/2010) reeds van mijn rekening is gehaald via domiciliëring.
Vandaag heb ik gebeld naar de klantendienst en de persoon aan de lijn zegt dat ze mij pas afsluiten wanneer ik die domiciliëring stop zet en dat ze dus geen geld meer kunnen stelen. Tot zolang ze kunnen stelen blijven ze doorgaan met nemen en weigeren ze af te sluiten.
Het geld dat ze nu reeds van mijn rekening hebben gehaald ga ik ook niet meer weer krijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet er iemand welke dienst ik kan contacteren om alsnog mijn geld weer te krijgen en dit zo snel mogelijk in orde te krijgen?

Alvast bedankt.
GaGo
Member
Member

Belgische consumenten worden door De Richtlijn betreffende betalingsdiensten op de interne markt supplementair beschermd doordat zij gemakkelijker een domiciliëring zullen kunnen terugvorderen. Binnen een termijn van acht weken zullen consumenten de via een domiciliëring gedane betaling kunnen terugvorderen (tenzij anders bepaald is in het raamcontract tussen de consument en zijn betalingsdienstaanbieder).

Dus : gewoon bij je bank een klacht neerleggen en dat ze het geld terug op je rekening dienen te zetten. (zie ook http://bit.ly/aWMNfo)
Laatst gewijzigd door GaGo 27 jul 2010, 13:57, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En nog een slachtoffer van Dommel.

Ik veronderstel dus dat je nu al je domiciliëring hebt opgezegd.

Contacteer je bank en vraag ze om het betwiste bedrag terug te storten. Je kan gebruik maken van het zogenaamde 'refundrecht'.

Ten tweede zou je al een klacht kunnen indienen bij de ombudsdienst Telecom. Let wel, aangezien Dommel helemaal niet meewerkt met deze dienst is deze klacht dus zo goed als nutteloos. Het toont echter wel aan dat je initiatief genomen hebt (kan altijd later van pas komen in een eventuele rechtzaak, hoewel ik vermoed dat je wel niet zo ver zal gaan om je geld terug te zien).

Daarnaast kan je ook een klacht indienen bij de FOD Economie. Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar hoe meer slachtoffers van dergelijke bedrijven een klacht indienen, hoe sneller ze een onderzoek oid. op hun dak hebben.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
KennyDV
Starter
Starter

Ben net naar de bank geweest om de refund papieren in te vullen. We zullen wel zien of dat werkt :-)

Ombudsdienst telecom heb ik ook gedaan, maar had ik inderdaad al van gelezen dat je daar niet veel mee bent.
FOD Economie zal ik straks eens naar kijken.

Alvast bedankt voor de snelle hulp! :-D
manu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 4 keer

en ook je domiciliering ingetrokken?
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Daarnaast kan je ook een klacht indienen bij de FOD Economie. Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar hoe meer slachtoffers van dergelijke bedrijven een klacht indienen, hoe sneller ze een onderzoek oid. op hun dak hebben.
De FOD Economie behandeld uitsluitend klachten die een strafrechterlijke oorsprong hebben (zoals aanwijsbare bedrieglijke reclame).
Dit is mij door de betrokken dienst schriftelijk meegedeeld na een contactname door mijzelf.
Voor commerciele klachten kan je alleen bij de ombudsman terecht.
KennyDV
Starter
Starter

manu schreef:en ook je domiciliering ingetrokken?
ja, is uiteraard ingetrokken :-)
KennyDV
Starter
Starter

Vandaag mail terug gekregen van ombudsdienst met het standpunt van dommel:
Standpunt van Schedom Dommel:

Wij moeten vaststellen dat de heer xxx niet tijdig de opzeg van domiciliëring heeft gedaan.

Wij gingen er dan ook vanuit dat hij tot het einde van desbetreffende periode gebruik wilde maken van onze
diensten.

Deze diensten hebben wij dan ook geleverd.
Heb mijn reactie daarom teruggestuurd en we zullen wel zien zeker. Van de bank heb ik nog niets gehoord. Heeft iemand een idee hoe lang die refund zou moeten duren?

Volgens dommel blijven ze trouwens diensten leveren, maar we hebben geen actieve telefoonlijn meer. Belgacom heeft de opzeg wel correct uitgevoerd.
Altijd leuk als je voor iets moet betalen waar je helemaal niets aan kan hebben :-(

Edit: vandaag telefoon gekregen van de bank: de refund is niet aanvaard. Aangezien het telkens hetzelfde bedrag is telt deze regel niet zomaar en moeten ze eerst verder onderzoeken en bewijzen ect dat het inderdaad een fout is.
eldiablo
Pro Member
Pro Member

Goed om te weten dat je best zo snel mogelijk uw domiciliering stopzet.
Wat heb je trouwens op uw opzegbrief gezet? Ik ben ook aan het kijken om dommel op te zeggen maar kan niet onmiddelijk een klantnummer vinden op de facturen of andere referentie die ik er kan opzetten.
Jippe
Plus Member
Plus Member

Wat je erin kan zetten? Je telefoonnr, de dsl-nummer (van je login) en uiteraard je adres.
Opzeggen best na je overstap naar een andere isp.

Heb dus een tijdje geleden ook de overstap gedaan van Homeconnect (internet + telefonie van Dommel) naar Edpnet Vdsl Home inclusief telefoon. Omdat we de snelheid niet kregen die Dommel bij de start van Homeconnect had beloofd, alsook de telefonie werkte niet goed deden we de overstap, downloaden tegen nog geen 6Mbits is ook niet alles he.
Nu is het lekker zalig... zo'n snelheid (Vdsl2) en de telefonie werkt ook heel goed. Tot heden geen problemen.

Waar Dommel zich nu sterk in (tracht) te maken is dat bij hun onbeperkt downloaden ook onbeperkt is, terwijl dat bij Edpnet (optie) FUP is (hopelijk veranderd dat ook in onbeperkt downloaden, dat zou dan een ijzersterk product zijn voor Edpnet.) Bovendien ben ik zeer goed geholpen door de helpdesk van Edpnet bij de overschakeling.

Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Vreemd, we werken hier ook op domiciliëring maar er is nog steeds niks van onze rekening genomen, en dit na bijna een jaar ;-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
KennyDV
Starter
Starter

eldiablo schreef: Ik ben ook aan het kijken om dommel op te zeggen maar kan niet onmiddelijk een klantnummer vinden op de facturen of andere referentie die ik er kan opzetten.
Kijk eens op de crm pagina. Daar kan je normaal je klantnummer terugvinden. Anders gewoon andere info geven.
Ze kijken er toch niet naar...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”