Met de prijsaanpassingen die Proximus zal doorvoeren per 1 augustus, mogen klanten tot 30 september hun abonnement (de abonnementen die een prijsverhoging kennen) gratis opzeggen zonder kostenvergoeding.
Ik heb zo'n abonnement (Smile Together 10 - 10 euro).
In de veronderstelling dat ik nog vast zou zitten aan een abonnement (wat ik betwijfel), zou ik een opzegbrief moeten sturen met daarin de verwoording dat ik wegga omwille van de prijsverhoging?
Ik ben bang dat indien ik een opzegbrief verstuur, dat mijn nummer daarmee ook direct foetsie is, wat ik dus NIET wil.
Ik weet dat het er niet toe doet wanneer je een contract hebt zonder dat je nog een aantal maanden te gaan hebt / prepaidkaart.
Anders bel ik morgen wel.
van Proximus naar Mobile Vikings
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
ik ben het gewoon gaan vragen id belgacom winkel
"kan u eens kijken of deze nummers nog onder contract zitten aub"?
geen van de 3 zat nog onder contract ze stelden er zelf geen vragen bij "niet tevreden van proximus"?
de klantendienst liet niks los....die wouden enkel contractverlenging aansmeren
"kan u eens kijken of deze nummers nog onder contract zitten aub"?
geen van de 3 zat nog onder contract ze stelden er zelf geen vragen bij "niet tevreden van proximus"?

de klantendienst liet niks los....die wouden enkel contractverlenging aansmeren
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Beëindig in geen geval je contract zonder meer, want dan wordt jouw nummer afgesloten en kan je het nummer niet laten overdragen naar Mobile Vikings. Gewoon simkaart aanvragen bij MV, zij doen de rest. je kan checken bij proximus of je nog contractuele verplichtingen hebt, maar in dit geval kan je hoe dan ook gratis weg wegens de prijsverhoging
Laatst gewijzigd door xenne 01 aug 2010, 22:24, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
q-tec schreef:ik ben het gewoon gaan vragen id belgacom winkel
"kan u eens kijken of deze nummers nog onder contract zitten aub"?
geen van de 3 zat nog onder contract ze stelden er zelf geen vragen bij "niet tevreden van proximus"?![]()
de klantendienst liet niks los....die wouden enkel contractverlenging aansmeren
Bedankt voor jullie antwoorden!xenne schreef:Beëindig in geen geval je contract zonder meer, want dan wordt jouw nummer afgesloten en kan je het nummer niet laten overdragen naar Mobile Vikings. Gewoon simkaart aanvragen bij MV, zij doen de rest
'k Zal eens bellen naar 6000 (voor de zekerheid), anders mag ik weer te voet van thuis naar 't centrum. 'k Heb geen fiets beschikbaar... *sigh*
't Is gewoon om MV eens uit te testen. Als ik tevreden ben, blijf ik misschien wel.
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb mijn abo bij Mobistar opgezegd om bij MV te gaan.
In de opzegbrief gewoon vermelden dat je jouw nummer wil behouden.
Op die manier porten ze jouw nummer naar een prepaid kaart en kan nadien MV gemakkelijk de nummeroverdracht uitvoeren.
In de opzegbrief gewoon vermelden dat je jouw nummer wil behouden.
Op die manier porten ze jouw nummer naar een prepaid kaart en kan nadien MV gemakkelijk de nummeroverdracht uitvoeren.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij is dit inderdaad een "gouden tip" om er zeker van te zijn dat je je nummer behoudt:texarcanaa schreef:Ik heb mijn abo bij Mobistar opgezegd om bij MV te gaan.
In de opzegbrief gewoon vermelden dat je jouw nummer wil behouden.
Op die manier porten ze jouw nummer naar een prepaid kaart en kan nadien MV gemakkelijk de nummeroverdracht uitvoeren.
- gewoon je abonnement omzetten naar pre-paid.
- daarna, en hiervoor kan je rustig je tijd nemen, je prepaid porteren naar de gewenste provider.
Ik had ook een Mobistar abonnement van mijn werkgever. Na het beeindigen van de job heeft mijn werkgever het contract opgezegd, en ik heb het nummer overgenomen. Dit ging heel snel: ik kreeg gewoon een sms van Mobistar, zelfs geen nieuwe SIM kaart nodig. Moest wel een en ander opnieuw instellen (taalkeuze, mailbox ...)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Gewoon MV aanvragen en wanneer zij verzoek sturen naar Proximus voor nummeroverdracht wordt je contract stop gezet.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jaja. Dat weet ik ook wel.Jelly schreef:Gewoon MV aanvragen en wanneer zij verzoek sturen naar Proximus voor nummeroverdracht wordt je contract stop gezet.

texarcanaa heeft inderdaad de gouden tip geleverd.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
gouden tip? weet niet hoor, je moet helemaal geen opzegbrief sturen.....
btw, ben ook overgestapt van Mobistar naar Mobile Vikings.... miljaarde wat een slechte ontvangst hier ten zuidwesten van Gent, niet te doen
btw, ben ook overgestapt van Mobistar naar Mobile Vikings.... miljaarde wat een slechte ontvangst hier ten zuidwesten van Gent, niet te doen

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Als je contract bij Proximus nog loopt moet je wél een aangetekende opzegbrief versturen, na je nummeroverdracht. Anders rekenen ze je de resterende maanden abonnementsgeld aan omdat ze zogenaamd niet weten waarom je opzegt.
Ik heb het deze maand aan den lijve mogen ondervinden.

Ik heb het deze maand aan den lijve mogen ondervinden.