Na lang zoeken en overleggen met mezelf en een aantal tabelletjes in OpenOffice zou voor mij Edpnet de goedkoopste provider zijn: VDSL + Telephony + Plus pack... Leuke down- en uploadsnelheden, maar iets inboeten aan het volume dat ik nu heb (200 GB bij Yabu)... Maar wel gratis bellen 24/7 naar vaste lijnen, iets wat de madam wel zal appreciëren...
Maar... Welke modem/router zou ik best gaan gebruiken... Bij dit abbo mag men vrij kiezen, maar Edpnet biedt een modem aan tegen 119€ ? Dit zou een Sagem zijn, MAW dezelfde als Dommel. Nu kan ik via een vriend een B-box (met VDSL, dus zal wel een B-box2 zijn) kopen voor een prijsje. Anderzijds kost een AVM Fritzbox VDSL al gauw een kleine 200€ als men er één wil met Voip.
Is de B-box2 flashbaar, MAW kan je daar ondertussen de originele software opzetten (zodat je alles zelf kan beheren en OA de USB-poort als server gebruiken) of is daar nog geen vooruitgang?? Of toch beter gaan voor een Sagem Fast of beter een Fritzbox??
Graag jullie (ongezouten) mening, indien nodig zelfs over mijn providerkeuze, er is nog niks getekend....

KRL
Edit: paar typfAUtjes verwEIderT