Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Marlboro schreef: Je beschikt over je volledige surfsnelheid.
Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement. :bang: :bang: :bang: :evil:

Ik heb slechts vandaag een denk ik 6tal filmpjes gehaald en die meter is alweer gestegen,net niet aan het midden en dan de eerste keer de uitleg: Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement.

BULLSHIT.

Ik zit sowieso nog niet eens aan de 80Gb en ik heb fibernet 100.

En natuurlijk ligt mijn verbruik hoger bende domme kloten; ik verbruik nu éénmaal niet iedere dag evenveel.
Soms is het meerdere dagen rustig en dan opeens een paar dagen zeg maar drukker, logisch dat ik dan meer verbruik, het ergste is gewoon je belaneg nog niet aan de 100GB zit en je nu al net aan bijna de helft al zit.
Volgens mij snap je het woordje "sinds" niet goed... :roll:
"Je volumeverbruik ligt hoger dan wat een gemiddelde klant doet SINDS de start van de periode." Dat zegt niets over wat je de komende dagen gaat doen, en Telenet kan dat trouwens ook niet weten... Je zegt het zelf al. Je verbruikt niet iedere dag even veel. Het enige dat die meter zegt is dat je TOT NU TOE er harder voor aan het gaan bent dan de meesten. Wat is daar nu zo erg aan?
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

giallorossi90 schreef:
Marlboro schreef: Je beschikt over je volledige surfsnelheid.
Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement. :bang: :bang: :bang: :evil:

Ik heb slechts vandaag een denk ik 6tal filmpjes gehaald en die meter is alweer gestegen,net niet aan het midden en dan de eerste keer de uitleg: Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement.

BULLSHIT.

Ik zit sowieso nog niet eens aan de 80Gb en ik heb fibernet 100.

En natuurlijk ligt mijn verbruik hoger bende domme kloten; ik verbruik nu éénmaal niet iedere dag evenveel.
Soms is het meerdere dagen rustig en dan opeens een paar dagen zeg maar drukker, logisch dat ik dan meer verbruik, het ergste is gewoon je belaneg nog niet aan de 100GB zit en je nu al net aan bijna de helft al zit.
Volgens mij snap je het woordje "sinds" niet goed... :roll:
"Je volumeverbruik ligt hoger dan wat een gemiddelde klant doet SINDS de start van de periode." Dat zegt niets over wat je de komende dagen gaat doen, en Telenet kan dat trouwens ook niet weten... Je zegt het zelf al. Je verbruikt niet iedere dag even veel. Het enige dat die meter zegt is dat je TOT NU TOE er harder voor aan het gaan bent dan de meesten. Wat is daar nu zo erg aan?
Lol, ik denk ik zowat de enige ben in mijn kleine dorpje die fibernet 100 heeft, hoe kan je dit nu gaan vergelijken in godsnaam met deze als deze maar max bv 30-60 gb per maand hebben en ik fibernet 100 heb? Ik ben altijd het slachtoffer wil je zeggen vanwege dat schijtsysteem nu.

Ik had ervoor 250gb per maand, doe je het 's nachts heb je 500gb per maand; zoals ik het nu zie bij mij zou ik zelfs niet eens 250gb mogen verbruiken, met andere woorden; ik betaal een pak meer geld per maand maar krijg er minder voor om te verbruiken.

Ik betaal voor mijn boetlej; what the f*** heb ik nu te maken met wat een ander mee z'n internet doet???Leg me dat eens uit? Slaat werkelijk nergens op.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Marlboro schreef: Ik betaal voor mijn boetlej; what the f*** heb ik nu te maken met wat een ander mee z'n internet doet???Leg me dat eens uit? Slaat werkelijk nergens op.
Veel, jij huurt een lijntje met je buren, moest je een prive lijn huren zou je met 100€ per maand niet toekomen.
En om je buren niet kwaad te maken vraagt telenet dat je overdag surft en snachts download.
Hoeveel je mag surfen & mag downloaden is absurd laag voor de prijs die jij betaald en mag je dus aanklagen, & ga ikzelf ook doen als ze me in de toekomst op smallband smijten zonder exacte cijfers naar mij toe te verstrekken.
Maar jij , als ervaren telenetter zou zich minder moeten blind staren op die nieuwe telemeter.


En als we nu allemaal onze downloads eens gaan cappen op 10mbps ? zou telenet dan nog beginnen zagen ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

De nieuwe manier van telemeter is zeer onecologisch
Iedereen wordt gepushed te gaan downloaden op momenten dat ze niet online hoeven te zijn. Zeer gemakkelijk van telenet natuurlijk. Zo hoeven zij minder hun netwerk up te graden, en laten ze de kosten voor de klant. Snachts downloaden als je slaapt, kost de klant geld. Nochtans zou het goedkoper zijn, mocht telenet hun netwerk upgraden. Zodat we eindelijk iets krijgen gelijk in Nederland... waar het allemaal zo geen rol speelt.
Ik heb in ieder geval een briefje gestuurd naar greenpeace. Onecologische bedrijven mogen van mij aangepakt worden. En door de hoge prijzen van telenet is dit echt te verfoeien.

@iceke : een lijn huren samen met je buren is verboden. Je huurt je lijn dus alleen. Als telenet niet zo hard overselt, dan had iedereen waar voor zijn geld.
Het probleem ligt dus aan - ofwel te veel oversellen - ofwel te slecht hun netwerk upgraden. De klant heeft hier niets mee te maken.
de koe zegt boe
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Als Telenet gewoon had gezegd dat het echt unlimited was ipv FUP, dan was er zeker deze maand al vele minder gedownload.
Nu wil iedereen zien hoe ver ze kunnen gaan voor ze hun aangetekend schrijven in de bus gaan zwieren...


Meer Downloads door FUP, raar he?? :-D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

bambipower schreef:De nieuwe manier van telemeter is zeer onecologisch .
Dat was ze vroeger ook al en is bij de concurrentie lap hetzelfde.

Maar doe gerust, ik stuur ook alvast een brief naar de Sint voor wat meer data geschenkjes. :-)
Kunnen ze beide met hun bootjes wat gaan dobberen in Mechelen om de mensen te sensibiliseren.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Antwoord gekregen op mijn klacht over hun mail van 'nog 10 GB en dan gedaan'.

Gisteren de standaard-mail teruggekregen over hun zogezegde TB's die je zou kunnen verbruiken etc ...

Vannacht een 12 GB gedownload en al de hele dag aan het uppen à 50 KB/s en net gezien dat die tekst onder de telemeter er terug staat. Die was verdwenen na de laatste e-mail.

Hebben ze me nu gewoon teruggezet?

De gegevens die ik vroeg; mijn verbruik en het 'gemiddelde' verbruik van al diegenen met mijn abo (TurboXL) en de criteria welke worden gehanteerd, heb ik helaas, doch te verwachten, niet gekregen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

iceke schreef:
bambipower schreef:De nieuwe manier van telemeter is zeer onecologisch .
Dat was ze vroeger ook al en is bij de concurrentie lap hetzelfde.

Maar doe gerust, ik stuur ook alvast een brief naar de Sint voor wat meer data geschenkjes. :-)
Kunnen ze beide met hun bootjes wat gaan dobberen in Mechelen om de mensen te sensibiliseren.
Nee, vroeger had je geen wijzertje hoe buitensporig je wel bent... nu wel. Hoe kan je nu in godsnaam buitensporig zijn, door overdag te downloaden? Iedereen doet het overdag. Een kleine minderheid doet het snachts. Maar nu : hoe roder je wijzertje, hoe buitensporiger je bent... :roll:

Ik zou telenet niet vergelijken met de sint, want daar krijg je alles gratis van. Eerder met bp ofzo... die hebben door te besparen ook een ecologische ramp veroorzaakt. En telenet doet eigenlijk hetzelfde.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

bambipower schreef: Ik zou telenet niet vergelijken met de sint, want daar krijg je alles gratis van. Eerder met bp ofzo... die hebben door te besparen ook een ecologische ramp veroorzaakt. En telenet doet eigenlijk hetzelfde.
Ik vergelijk de Sint met Greenpeace, niet met Telenet. Een groot, ludiek & spectaculair circus.

Vroeger kreeg je dubbel snoepjes wanneer je 's nachts downloadde, tot de kom leeg was, daarna kon je terug een nieuwe zak bijkopen.
Nu krijg je een grotere kom, maar tikken ze op je vingers wanneer je ze te snel wil leegeten, volgens sommige kan de kom niet groot genoeg zijn.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zoals ik al zegde iceke, weet ik er die al rond 100gb hun keel dichtgeknepen kregen. Dus de kom is niet groter... toch niet voor iedereen
Vroeger kon je de snoepjes op uw tempo opeten, nu moet je ze op telenet tempo opeten. Smakelijk... en tof
de koe zegt boe
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

bambipower schreef:zoals ik al zegde iceke, weet ik er die al rond 100gb hun keel dichtgeknepen kregen. Dus de kom is niet groter... toch niet voor iedereen
Vroeger kon je de snoepjes op uw tempo opeten, nu moet je ze op telenet tempo opeten. Smakelijk... en tof
als dit voor turbonet XL waar is, dan is dit duidelijk een verlaging van de specificaties
nochtans is de prijs niet omlaag gegaan
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Morgen begint mijn nieuwe periode en vandaag eens 'wat' gedownload.
Een uur geleden het mailtje gekregen dat ik op lagere snelheid wordt geplaatst, maar tot 18u de volle bak, nu 370 KB/s.

Totaal is >300 GB dus dat is al iets meer dan wat ik daarvoor kon downloaden.

TurbonetXL abonnement
Laatst gewijzigd door testertje 27 jul 2010, 18:04, in totaal 1 gewijzigd.
Victory Not Vengeance
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Weer een update van mijn kant...

Zit dus op TurbonetXL

Tussen de 3 - 4 weken van mijn periode.

Inmiddels rond de 550Gb gedownload, ENKEL in de nachtelijke uren.
Geen enkele waarschuwing tot zover.
Meter staat sinds hun laatste werkzaamheden steeds begin van het rood, ook na een nacht downloaden (+/- 85 Gb per nacht).

Ben dus zeer tevreden, sinds hun laatste aanpassing klopt het dat de nachtelijke uren voor weinig verschuiving van mijn meter zorgen.

Ik kijk nu dus ook minder vaak, zoals het hoort...
Dit is zoals het moet zijn imho.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kunnen we niet eens een stand van zaken opmaken ?
Ik lees ondertussen hier toch al een paar berichten van mensen die niet gek gedaan hebben (lees, 's nachts regelmatig een behoorlijke hoop gedownload) en best tevreden zijn.
dotslasher
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Turbonet XL+ gebruiker:

Awel vandaag heb ik eens 6-7GB tijdens de dag gedownload.

Resultaat: van een volledig platte groene meter naar Begin Rood.
Knap, heel knap Telenet.
Dit kan je toch niet menen?
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Update:

As we speak ben ik op smallband gezet. Na 350 down (overwegend 's nachts +- 95%) en 50 GB UP (ongeveer 60% 'snachts)

Dus na 400 GB op 15 dagen, overwegend 's nacht sta ik op smallband.

Kan maar één ding besluiten: Het zal niet lang meer duren eer ik bij een andere ISP zal aankloppen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Disme schreef:Update:

As we speak ben ik op smallband gezet. Na 350 down (overwegend 's nachts +- 95%) en 50 GB UP (ongeveer 60% 'snachts)

Dus na 400 GB op 15 dagen, overwegend 's nacht sta ik op smallband.

Kan maar één ding besluiten: Het zal niet lang meer duren eer ik bij een andere ISP zal aankloppen.
Met een week vakantie tussen ? of gewoon 25gig per nacht ?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

iceke schreef:
bambipower schreef:De nieuwe manier van telemeter is zeer onecologisch .
Dat was ze vroeger ook al en is bij de concurrentie lap hetzelfde.
Bij de concurrentie lap hetzelfde? Waar dan? Ik zie bij BGC toch geen mails rondvliegen van "download 's nachts eens jongen" of bij dommel?

+ @ Hierboven, 400GB op 15 dagen. Als je turbonet had had je 200GB MAX op een maand. Dus lig nu niet te klagen :p.
Maar als je echt alleen maar 's nachts download kan je weldegelijk meer downloaden hoor.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

GuntherDW schreef:
iceke schreef:
bambipower schreef:De nieuwe manier van telemeter is zeer onecologisch .
Dat was ze vroeger ook al en is bij de concurrentie lap hetzelfde.
Bij de concurrentie lap hetzelfde? Waar dan? Ik zie bij BGC toch geen mails rondvliegen van "download 's nachts eens jongen" of bij dommel?
Dommel heeft geen fup maar ECHT unlimited. En bij belgacom kijken ze de kat nog wat uit de boom, ze zijn zich daar waarschijnlijk goed bewust van het telenet vrij downloaden debacle en doen hun best om zich daar niet aan te verbranden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Zo zie je maar ik niet zever he.
Tis ronduit een schande wat telenet doet, het is zoals ik zeg; meer betalen om minder te krijgen en ze hebben ervoor een perfecte manier gevonden.
De politiekers kunnen altijd wel wat ondernemen maar die liggen zoals steeds te slapen en doen liever niks en hun geld zitten te tellen.
Ge kunt ze kussen
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

ik zit op smallband nu (TurbonetXL )

in de rode uren download ik tot max 150kBps (gemiddeld 50kBps)
Om 22h steeg de download ineens naar 450kBps max ( gemiddeld 350kBps)

Nu nog afwachten wat het in de groene uren gaat worden maar ik veronderstel full speed of toch minstens 1.2mBps
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

testertje schreef:Morgen begint mijn nieuwe periode en vandaag eens 'wat' gedownload.
Een uur geleden het mailtje gekregen dat ik op lagere snelheid wordt geplaatst, maar tot 18u de volle bak, nu 370 KB/s.

Totaal is >300 GB dus dat is al iets meer dan wat ik daarvoor kon downloaden.

TurbonetXL abonnement
ge zijt uw nickname precies eer aan het aandoen 8)
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Tarq schreef:Weer een update van mijn kant...

Zit dus op TurbonetXL

Tussen de 3 - 4 weken van mijn periode.

Inmiddels rond de 550Gb gedownload, ENKEL in de nachtelijke uren.
Geen enkele waarschuwing tot zover.
Meter staat sinds hun laatste werkzaamheden steeds begin van het rood, ook na een nacht downloaden (+/- 85 Gb per nacht).

Ben dus zeer tevreden, sinds hun laatste aanpassing klopt het dat de nachtelijke uren voor weinig verschuiving van mijn meter zorgen.

Ik kijk nu dus ook minder vaak, zoals het hoort...
Dit is zoals het moet zijn imho.
Dju, ben gestopt rond de 300. Ik heb nog schade in te halen ! :banana:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

's nachts gaat het nog steeds goed vooruit en op dat punt is er in mijn grafiekjes dus quasi geen volumeverschil te zien met vroeger op dagbasis

Afbeelding

enkel overdag wordt de boel dichtgeknepen, varieert tussen 0.5mbps en 10mbps
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Tarq schreef:Weer een update van mijn kant...

Zit dus op TurbonetXL

Tussen de 3 - 4 weken van mijn periode.

Inmiddels rond de 550Gb gedownload, ENKEL in de nachtelijke uren.
Geen enkele waarschuwing tot zover.
Meter staat sinds hun laatste werkzaamheden steeds begin van het rood, ook na een nacht downloaden (+/- 85 Gb per nacht).

Ben dus zeer tevreden, sinds hun laatste aanpassing klopt het dat de nachtelijke uren voor weinig verschuiving van mijn meter zorgen.

Ik kijk nu dus ook minder vaak, zoals het hoort...
Dit is zoals het moet zijn imho.

Dus in principe als je nog het vroeger systeem met nachtsurfen waarvan de helft maar telt voor je limiet zou je maar 275gb hebben verbruikt.

Dit zal wel de reden zijn dat ge waarschijnlijk nog geen bericht hebt ontvangen.

Althans zo zie ik het toch 8) .
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Trojan schreef:
Bij de concurrentie lap hetzelfde? Waar dan? Ik zie bij BGC toch geen mails rondvliegen van "download 's nachts eens jongen" of bij dommel.Dommel heeft geen fup maar ECHT unlimited. En bij belgacom kijken ze de kat nog wat uit de boom, ze zijn zich daar waarschijnlijk goed bewust van het telenet vrij downloaden debacle en doen hun best om zich daar niet aan te verbranden.
Jullie vergeten dat Dommel ook altijd een limiet had en heeft, maar je data maar voor de helft meetelt tussen 00u00 & 13u00 tenzij je een speedpack koopt a 10€ per maand. Nu stelt die smallband van Dommel niet veel voor, maar ecologisch gezien maakt dat niet veel uit natuurlijk :-)

Verder zie ik hier meer en meer berichten verschijnen van mensen, met 300 a 400 gig 's nachts die nog steeds niet op smallband staan.
Iemand die graag download weet toch dat de techniek van Telenet het niet toelaat dat iedereen zijn lijn ineens voor 100% gaat benutten, terwijl dat bij xdsl niet zo'n probleem is. Enfin, ik wist dat toch toen ik vorige maand overstapte naar Telenet. Dat Telenet hun fup zo strikt ging toepassen is een grote domper op de feestvreugde, maar nu heb ik wel een stabieler netwerk dat 10X sneller is dan m'n oude verbinding. Meer nog, nu zijn m'n download afgerond tegen 's morgens, daar ik bij adsl bijna 24/24 een download had open staan. M'n maandelijks bedrag is ongeveer hetzelfde gebleven, moest ik overgestapt zijn naar Dommel's Vdsl2 had me dat 240€ gekost.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

iceke schreef:Jullie vergeten dat Dommel ook altijd een limiet had en heeft, maar je data maar voor de helft meetelt tussen 00u00 & 13u00 tenzij je een speedpack koopt a 10€ per maand. Nu stelt die smallband van Dommel niet veel voor, maar ecologisch gezien maakt dat niet veel uit natuurlijk :-)
De feiten wel correct stellen ... Er zijn bij Dommel 2 abonnementen die standaard onbeperkt zijn : Cityconnect Plus en Speedconnect Plus. Onbeperkt is in deze gevallen dan ook echt onbeperkt. En voor de overige abonnementen, als er een limiet is (zoals in mijn geval 500GB met Speedconnect), krijg ik geen mailtjes wanneer ik beslis om die 500GB er in 1 keer door te sleuren.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Uzzi schreef:
iceke schreef:Jullie vergeten dat Dommel ook altijd een limiet had en heeft, maar je data maar voor de helft meetelt tussen 00u00 & 13u00 tenzij je een speedpack koopt a 10€ per maand. Nu stelt die smallband van Dommel niet veel voor, maar ecologisch gezien maakt dat niet veel uit natuurlijk :-)
De feiten wel correct stellen ... Er zijn bij Dommel 2 abonnementen die standaard onbeperkt zijn : Cityconnect Plus en Speedconnect Plus. Onbeperkt is in deze gevallen dan ook echt onbeperkt. En voor de overige abonnementen, als er een limiet is (zoals in mijn geval 500GB met Speedconnect), krijg ik geen mailtjes wanneer ik beslis om die 500GB er in 1 keer door te sleuren.
De discussie ging erover dat enkel telenet nachtsurfen aanmoedigt, niet over de limiet van Dommel,Telenet of Belgacom.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Weg met dat nachtsurfen,dan slaap ik ,weg met die limiet
Anders moet Telenet maar stoppen met hun reclame ,als ze overdag overvol zitten.
Ik heb in Nederland nergens 'n telemeter gevonden,laat staan smalband.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Ik slaap 's-nachts ook, maar mijn computer draait dan regelmatig volle bak (niet in mijn slaapkamer btw).

Is de wachtrij leeg zet hij de computer netjes uit, is het 07.00am dan stopt hij met downloaden.

Ik vind het helemaal niet gek dat een provider zich druk maakt over de dag-periodes, en ben zelfs van mening dat iemand die meer dan een 100gb download dit ook 's-nachts moet doen, zodat ze een goede stabiliteit en snelheid voor iedereen kunnen garanderen. Persoonlijk vind ik die 2 aspecten namelijk heel belangrijk voor een provider. Zouden ze alles voor iedereen totaal open zetten, dan slipt het netwerk ongetwijfeld dicht, dit zou voor bijna elke provider met veel klanten gelden. (probeer maar eens om allemaal tegelijk je geld van je bank op te nemen, dat kan ook geen enkele bank aan)

Als je kijkt waar jullie Belgen vandaan komen mbt internet/downloaden en waar jullie nu al staan. Ik heb in nederland (ruim 32 jaar gewoond) ook die omslag tussen limieten en fup en "vrij" moeten meemaken, en geloof me, ik heb daar wat meer ergernis over gehad destijds, dat gaat hier een stuk sneller dan bij ons hoor (ook al is het hier een goede 10 jaar later).

En na weer een nachtje volle bak trekken, nog geen mailtje gehad (ongeveer 640gb deze periode op de teller staan).
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Tarq schreef: Als je kijkt waar jullie Belgen vandaan komen mbt internet/downloaden en waar jullie nu al staan. Ik heb in nederland (ruim 32 jaar gewoond) ook die omslag tussen limieten en fup en "vrij" moeten meemaken, en geloof me, ik heb daar wat meer ergernis over gehad destijds, dat gaat hier een stuk sneller dan bij ons hoor (ook al is het hier een goede 10 jaar later).
Ja, en wat is 10 jaar nu in IT land, zo voorbij....en bijna niks veranderd? Komaan man!

Telenet zal hun policy pas wijzigen als ze echt voelen dat er massa's klanten weglopen.
Ik vind het allemaal zeer bedroevend, elke belofte tot verbetering eindigt bij telenet in een lege doos.
Laatst gewijzigd door Trivial 28 jul 2010, 08:01, in totaal 1 gewijzigd.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Rikkyrocker schreef:Weg met dat nachtsurfen,dan slaap ik ,weg met die limiet
Anders moet Telenet maar stoppen met hun reclame ,als ze overdag overvol zitten.
Ik heb in Nederland nergens 'n telemeter gevonden,laat staan smalband.
Drukste periode is van 16u tot 22u. Jij slaapt 18 uur per dag of wat?
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Trivial schreef:
Tarq schreef: Als je kijkt waar jullie Belgen vandaan komen mbt internet/downloaden en waar jullie nu al staan. Ik heb in nederland (ruim 32 jaar gewoond) ook die omslag tussen limieten en fup en "vrij" moeten meemaken, en geloof me, ik heb daar wat meer ergernis over gehad destijds, dat gaat hier een stuk sneller dan bij ons hoor (ook al is het hier een goede 10 jaar later).
Ja, en wat is 10 jaar nu in IT land, zo voorbij....en bijna niks veranderd? Komaan man!

Telenet zal hun policy pas wijzigen als ze echt voelen dat er massa's klanten weglopen.
Ik vind het allemaal zeer bedroevend, elke belofte tot verbetering eindigt bij telenet in een lege doos.
Op 10 jaar tijd bijna niks veranderd? Het is juist maal 10 gegaan in minder dan drie jaar tijd...

Begin 2008 had ComfortNet een limiet van 2 GB, ExpressNet van 12 GB en TurboNet van 35 GB. Ondertussen, dat is dus nog geen 3 jaar later, kan je op elk van die abonnementen meer dan 10 keer zoveel doen. Natuurlijk kan alles altijd beter, maar blijven volhouden dat er nooit iets verandert, dat is gewoon de feiten geweld aandoen.
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 maa 2010, 12:37

Ik hoop gewoon dat ze die minimum van 512kpbs toch iets optrekken, naar 2mpbs of 4mpbs.

Zo kunde tenminste nog een "kleiner" bestand deftig binnentrekken in de rode periode.

Stel ik beslis om 20u, ik wil straks naar dit kijken, iets van zeg maar +- 700mb. Dan gaat dit niet meer om dit op
een deftige tijd binnen te halen, moet je minimum al tot 22u wachten.

Stel dat je 4mbps hebt , wat toch ook wel niet veel is in vergelijking met 30mbps en 100mbps.
Dan kun je het toch in een half uur afhalen.

Waarom moet het op het drukste moment zo ENORM worden dichtgeknepen. Terwijl anders ze je bijna full speed geven. Jammer
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Kainiac schreef:@ Marlboro
Heb je al effectief op een tragere verbinding gestaan ? Waarschijnlijk niet ... dus gewoon blijven door downloaden.
Afhankelijk van op welke plaats je woont ga je na een hoeveelheid GB's te downloaden een waarschuwingsmail krijgen
...
Kainiac schreef:Dan download je overdag. 300 GB moet dan geen probleem zijn. Ok, die meter zal na 100GB al in het rood staan. Maar voor je snelheid aangepast word zijn we al een heel tijdje verder. En dan nog .... volgens mij met Fibernet 100 word je snelheid alléén aangepast als er teveel verkeer op je node is of zo
...
Zoals op dit artikel op Online Support te lezen is, heeft je woonplaats geen invloed op het vrij downloaden.
Is mijn woonplaats bepalend voor hoeveel ik kan downloaden?

Nee, je woonplaats heeft geen invloed op vrij downloaden. Om het surfcomfort van alle internetabonnees in goede banen te leiden, bekijkt Telenet het volledige netwerk en niet de plaatselijke infrastructuur.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Als je dit laatste dan leest:

Is het beter om mijn downloads over meerdere dagen te spreiden?

Nee, spreiding over meerdere dagen heeft op zich geen invloed. Je kunt je downloadcapaciteit wel maximaliseren door je downloads te plannen tijdens de minder drukke (groene) periodes. Als je veel wilt downloaden op eenzelfde dag, in plaats van gespreid over meerdere dagen, dan kan dat dus perfect.


Komt het voor mij toch over als nachtsurfen maar onder de benaming vrijdownloaden .

Ok er moeten regels zijn maar opzich zie ik toch weinig verandering .
Laatst gewijzigd door yama 28 jul 2010, 13:34, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

yama schreef:Als je dit laatste dan leest:

Is het beter om mijn downloads over meerdere dagen te spreiden?

Nee, spreiding over meerdere dagen heeft op zich geen invloed. Je kunt je downloadcapaciteit wel maximaliseren door je downloads te plannen tijdens de minder drukke (groene) periodes. Als je veel wilt downloaden op eenzelfde dag, in plaats van gespreid over meerdere dagen, dan kan dat dus perfect.


Komt het voor mij toch over als nacktsurfen maar onder de benaming vrijdownloaden .

Ok er moeten regels zijn maar opzich zie ik toch weinig verandering .
Erger nog, nu blijkt duidelijk dat ze nog altijd een limiet toepassen.

Alles wat op deze pagina staat, = 100% geen fair use policy.

Iemand die braaf 's nachts 20gig per nacht download heeft geen enkel voordeel aan vrij downloaden, zet je je lijn 24/24 open dan zet telenet je ocharme 5 uur op smallband.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Het voordeel is dat je nu 600 gig tijdens de nacht kunt downloaden ipv 200.

Ergens is het "logisch" van telenet dat ze hun systeem proberen niet te overladen. mocht iedereen aan 30Mbit de hele dag liggen pompen zouden ze niet de garanties van snelheid en stabieliteit kunnen garanderen!
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

giallorossi90 schreef: Op 10 jaar tijd bijna niks veranderd? Het is juist maal 10 gegaan in minder dan drie jaar tijd...
Ik bedoelde net dat 10 jaar in IT land eeuwen is.
En dat ze in NL 10 jaar geleden stonden waar wij nu staan.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Toch één positieve maar helaas zeer vage claim:
De hoeveelheid volume die je kunt verbruiken bij vrij downloaden is aanzienlijk toegenomen in vergelijking met vroeger (van honderden gigabytes tot enkele terabytes).
Het is unfair dat Telenet tot op heden mij geen toegang heeft gegeven tot de eigen verbruiksgegevens die Telenet bijhoudt over mijn product (na 3x dit te hebben verzocht: 1x telefonisch, 1x via webformulier, 1x aangetekend schrijven), en hoe dit product zich op objectieve wijze verhoudt ten opzichte van de gemiddelde gebruiksgegevens van alle gebruikers met éénzelfde product, zodat op meetbare en objectieve wijze kan vastgesteld worden of de volle snelheid al dan niet verlaagde snelheid van toepassing is naar gelang deze verhouding lager of hoger is dan de factor 2, zoals beschreven in de productspecificaties van Turbonet XL.

Ik heb geen probleem met een verlaagde snelheid bij buitensporig verbruik, op voorwaarde dat de klant kan controleren dat buitensporig verbruik van toepassing is. Anders kan Telenet dus alles gaan claimen. Jij moet als klant kunnen controleren dat telenet jou niet bedriegt. Als het verbruik tov het gemiddelde wordt gereduceerd tot 9 vage standen zonder harde cijfers, dan kan Telenet alles beweren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”