Internet Comfort niet op VDSL2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

door Muziekbos op 27 jul 2010, 06:08

Het plaatje is toch simpel.

Belgacom verplichten om bij een bestelling direct klaar en duidelijk mee te geven aan de kandidaat koper op welke technologie ze zullen geplaatst worden. Namelijk ADSL1, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Met daarbij de nodige info zoals de snelheden die mogelijk gehaald kunnen worden. Dan de klant de mogelijkheid laten effectief te bestellen of zijn bestelling te annuleren.
Ik heb hier sedert de introductie van ADSL2+ en recenter VDSL2 dezelfde mening over en dit zou voor iedere ISP zo moeten zijn.
Dit is pas echte transparantie van technologie bedrijven tov. hun klanten in de 21°eeuw.
Tenslotte verplichten zij ons 12 maand klant te blijven zonder dat we kunnen instemmen met technologie die zij nu voor ons bepalen.

Het zou zelfs nuttig zijn mocht Userbase hierover bemiddelen met het BIPT.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Lord, kijk jij totaal geen TV? Indien wel is de makkelijke oplossing toch om BGC TV te nemen?
Heb ik hem van in het begin voorgesteld. Zou zelfs gratis zijn mocht hij een vaste lijn hebben bij Belgacom. Heeft hij dus niet.
Trojan schreef:Neen, jekoopt een abonnement niet voor de snelheid maar voor de limiet. Ondertussen zou iedereen hier toch moeten weten dat we geen snelheden kunnen garanderen op xDSL.
Neen, dat weten ze hier nog steeds niet of beter, dat willen ze hier niet weten. En al zeker Lord Utopia (what's in a name ?) niet.
Muziekbos schreef:Het plaatje is toch simpel.

Belgacom verplichten om bij een bestelling direct klaar en duidelijk mee te geven aan de kandidaat koper op welke technologie ze zullen geplaatst worden. Namelijk ADSL1, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Met daarbij de nodige info zoals de snelheden die mogelijk gehaald kunnen worden. Dan de klant de mogelijkheid laten effectief te bestellen of zijn bestelling te annuleren.

Ook heel duidelijk afficheren en meedelen in de reclame dat VDSL2 in koppelverkoop zit en uitsluitend te verkrijgen is als je BTV neemt.

Een klantvriendelijk en innoverend bedrif zou dit op die manier doen. Belgacom is dat duidelijk niet, hoewel ze schermen met hun internationale awards voor kweetnie wat allemaal. Wat zijn die in feite waard vraag ik mij nog altijd af? Als de klant op hun thuismarkt er niets van merkt.

Ik begrijp perfect de teleurstelling en de kwaadheid van Lord. Is doodnormaal en het dient gerespecteerd te worden.

Belgacom er is nog heel veel werk aan de winkel.
Het is hier altijd maar Belgacom, Belgacom en nog eens Belgacom. Kun je mij, en dat mag wereldwijd zijn, één DSL provider aanwijzen die zo werkt ? Het beste gewenst.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Trojan schreef:
iceke schreef:En wat als vdsl niet mogelijk is ? gaat men dan automatisch een mindere verbinding geven of een goedkoper abonnement voorstellen ?
Neen, jekoopt een abonnement niet voor de snelheid maar voor de limiet. Ondertussen zou iedereen hier toch moeten weten dat we geen snelheden kunnen garanderen op xDSL.

Hahaha, dan zou het wel gemakkelijk zijn, dus iedereen maar op Internet Start want die is onbeperkt en dan nog goedkoopst ook.

Waarom zou ik een abbo niet voor de snelheid mogen kopen ?
In het vergelijkings grafiekje van Belgacom staat hun downloadsnelheid nochtans als eerste vermeld.
Dat je die snelheid niet effectief haalt weet ik ook wel, ik ben jaren tevreden adsl gebruiker geweest. Maar ik verwacht wel dat Belgacom streeft naar hun doelstelling, dus een connectiesnelheid van 3/12/20 bij hun desbetreffende abonnementen. Doen ze dat nu wel of niet ?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef: Het is hier altijd maar Belgacom, Belgacom en nog eens Belgacom. Kun je mij, en dat mag wereldwijd zijn, één DSL provider aanwijzen die zo werkt ? Het beste gewenst.
Daarom staat het ook in : Home Forum Internet Providers Belgacom (Skynet)

Dus omdat iedereen het doet mag Belgacom het ook ? mischien kunnen ze ineens een icondoom meesturen in in installatie pakket ;-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Trojan schreef:Neen, jekoopt een abonnement niet voor de snelheid maar voor de limiet.
je kan internet intense nemen en op adsl gezet worden... da's een beetje het probleem bij belgacom, je hebt totaal geen zicht op welke snelheid je zal gezet worden. concurrentie doet het anders, en deelt z'n formules duidelijker in... bv dommel speedconnect, weet je zeker dat je op vdsl zal staan, is het niet beschikbaar, kan je het ook niet bestellen....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Muziekbos schreef:

Belgacom verplichten om bij een bestelling direct klaar en duidelijk mee te geven aan de kandidaat koper op welke technologie ze zullen geplaatst worden. Namelijk ADSL1, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Met daarbij de nodige info zoals de snelheden die mogelijk gehaald kunnen worden. Dan de klant de mogelijkheid laten effectief te bestellen of zijn bestelling te annuleren.
door quistnix op 27 jul 2010, 08:49

Het is hier altijd maar Belgacom, Belgacom en nog eens Belgacom. Kun je mij, en dat mag wereldwijd zijn, één DSL provider aanwijzen die zo werkt ? Het beste gewenst.
In de post boven je reply stel ik precies dat dit voor alle ISP's zou moeten zoals Muziebos suggereert.

Anderzijds is BGC zo toonaangevend dat als zij het zouden doen, alle andere bijna moeten volgen.

En BGC "ALLWAYS" omdat in tegenstelling tot elders (wereldwijd) er in Belgie slechts één DSL netwerk is.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:
Trojan schreef:Neen, jekoopt een abonnement niet voor de snelheid maar voor de limiet.
je kan internet intense nemen en op adsl gezet worden... da's een beetje het probleem bij belgacom, je hebt totaal geen zicht op welke snelheid je zal gezet worden. concurrentie doet het anders, en deelt z'n formules duidelijker in... bv dommel speedconnect, weet je zeker dat je op vdsl zal staan, is het niet beschikbaar, kan je het ook niet bestellen....
Dat is bij elke DSL provider wereldwijd. En zelfs als je bij Dommel op VDSL2 wordt gezet en je zit op 1,3 km. van de ROP, denk je dan écht dat je bij Dommel 20 Mbps zult halen ? Neen, je zal op een repairprofiel gezet worden van, als het meevalt 9 Mbps.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tonym schreef:En BGC "ALLWAYS" omdat in tegenstelling tot elders (wereldwijd) er in Belgie slechts één DSL netwerk is.
Wat zijn we weer goed ingelicht. In België is er dus maar één DSL netwerk ? Maak je huiswerk en kom dan nog eens posten.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

En welk ander DSLnetwerk is er dan beschikbaar voor consumenten?

Alle andere ISP's moeten over BGC. Het vroegere Scarlet netwerk zit onder de NMBS en is NIET opengesteld voor consumenten.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tonym schreef:En welk ander DSLnetwerk is er dan beschikbaar voor consumenten?

Alle andere ISP's moeten over BGC. Het vroegere Scarlet netwerk zit onder de NMBS en is NIET opengesteld voor consumenten.
Dommel misschien met zijn City Connect ? KPN misschien ? Gelieve je grondig in te lichten aub.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef: Dat is bij elke DSL provider wereldwijd. En zelfs als je bij Dommel op VDSL2 wordt gezet en je zit op 1,3 km. van de ROP, denk je dan écht dat je bij Dommel 20 Mbps zult halen ? Neen, je zal op een repairprofiel gezet worden van, als het meevalt 9 Mbps.
En betaal je dus jaarlijks 280€ teveel bij Belgacom, of zie ik dat nu verkeerd ? Je besteld bij Belgacom een 20mbps lijn, maar omdat Belgacom geen kastje dichter bij je adres heeft staan, rekenen ze je wel het volle bedrag maar leveren ze een product dat evenwaardig is aan een goedkopere formule die ze aanbieden .
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Dommel misschien met zijn City Connect ?
Bij mijn weten slechts ZEER lokaal aansluitbaar en niet echt nationaal representatief.
Dan vergeet je er zelfs nog enkele in de (uitsluitend) Brusselse regio.

Ga je nu wereldwijd met ZEER lokale situaties vergelijken???
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:
quistnix schreef: Dat is bij elke DSL provider wereldwijd. En zelfs als je bij Dommel op VDSL2 wordt gezet en je zit op 1,3 km. van de ROP, denk je dan écht dat je bij Dommel 20 Mbps zult halen ? Neen, je zal op een repairprofiel gezet worden van, als het meevalt 9 Mbps.
En betaal je dus jaarlijks 280€ teveel bij Belgacom, of zie ik dat nu verkeerd ? Je besteld bij Belgacom een 20mbps lijn, maar omdat Belgacom geen kastje dichter bij je adres heeft staan, rekenen ze je wel het volle bedrag maar leveren ze een product dat evenwaardig is aan een goedkopere formule die ze aanbieden .
Jullie kunnen dus écht niet lezen blijkbaar. In de voorwaarden van het contract dat jullie nota bene zelf ondertekenen staat er, in gewone leesbare letters (neen, niet in de kleine lettertjes), het volgende "Up- en downloadsnelheden hangen af van de afstand tussen uw aansluitpunt en de centrale.". Dit komt uit een Internet Favorite abbonement, zie hier
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

quistnix schreef:
iceke schreef:
quistnix schreef: Dat is bij elke DSL provider wereldwijd. En zelfs als je bij Dommel op VDSL2 wordt gezet en je zit op 1,3 km. van de ROP, denk je dan écht dat je bij Dommel 20 Mbps zult halen ? Neen, je zal op een repairprofiel gezet worden van, als het meevalt 9 Mbps.
En betaal je dus jaarlijks 280€ teveel bij Belgacom, of zie ik dat nu verkeerd ? Je besteld bij Belgacom een 20mbps lijn, maar omdat Belgacom geen kastje dichter bij je adres heeft staan, rekenen ze je wel het volle bedrag maar leveren ze een product dat evenwaardig is aan een goedkopere formule die ze aanbieden .
Jullie kunnen dus écht niet lezen blijkbaar. In de voorwaarden van het contract dat jullie nota bene zelf ondertekenen staat er, in gewone leesbare letters (neen, niet in de kleine lettertjes), het volgende "Up- en downloadsnelheden hangen af van de afstand tussen uw aansluitpunt en de centrale.". Dit komt uit een Internet Favorite abbonement, zie hier
Allemaal redenen om:

Alle ISP's verplichten om bij een bestelling direct klaar en duidelijk mee te geven aan de kandidaat koper
op welke technologie ze zullen geplaatst worden. Namelijk ADSL1, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Met daarbij de
nodige info zoals de snelheden die mogelijk gehaald kunnen worden. Dan de klant de mogelijkheid laten
effectief te bestellen of zijn bestelling te annuleren.

Het zou zo allemaal veel transparanter worden en veel ontevredenheid oplossen.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tonym schreef:
Dommel misschien met zijn City Connect ?
Bij mijn weten slechts ZEER lokaal aansluitbaar en niet echt nationaal representatief.
Dan vergeet je er zelfs nog enkele in de (uitsluitend) Brusselse regio.

Ga je nu wereldwijd met ZEER lokale situaties vergelijken???
KPN dus óók. Je argumentatie begint wel op te geraken hé ? En neen, ik vergeet geen enkel DSL netwerk. Ik ken ze nl. allemaal. Nog geen 10 min. geleden beweerde je dat Belgacom het énige DSL netwerk had :nono:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tonym schreef:[Allemaal redenen om:

Alle ISP's verplichten om bij een bestelling direct klaar en duidelijk mee te geven aan de kandidaat koper
op welke technologie ze zullen geplaatst worden. Namelijk ADSL1, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Met daarbij de
nodige info zoals de snelheden die mogelijk gehaald kunnen worden. Dan de klant de mogelijkheid laten
effectief te bestellen of zijn bestelling te annuleren.

Het zou zo allemaal veel transparanter worden en veel ontevredenheid oplossen.
OK, nu is het duidelijk. Het is niet dat je niet kunt lezen, het is omdat je niet wilt lezen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef: Jullie kunnen dus écht niet lezen blijkbaar. In de voorwaarden van het contract dat jullie nota bene zelf ondertekenen staat er, in gewone leesbare letters (neen, niet in de kleine lettertjes), het volgende "Up- en downloadsnelheden hangen af van de afstand tussen uw aansluitpunt en de centrale.". Dit komt uit een Internet Favorite abbonement, zie hier
Ik vergelijk toch geen appelen met peren he ? Ik vraag gewoon of Belgacom met toelaat een goedkoper abonnement te verstrekken, moest ik te ver van hun Rop wonen ? Of zit ik dan echt een heel jaar vast aan hun 280€ duurder abonnement ? Of beter nog, waar moet ik zijn om dit op voorhand te weten ?
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

KPN dus óók. Je argumentatie begint wel op te geraken hé ? En neen, ik vergeet geen enkel DSL netwerk. Ik ken ze nl. allemaal. Nog geen 10 min. geleden beweerde je dat Belgacom het énige DSL netwerk had
Ga je nu zelf Belgacom vergelijken met in Belgie nauwelijks aanwezige spelers qua marktaandeel.

Of gaat het nu over het grote gelijk??? OK ik geef je gelijk over het aantal netwerken.

Bij mij ging het er over of ze representatief zijn. Was het niet jouw punt om WERELDWIJD aan te halen en nu te vergelijken met....
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

quistnix schreef:
tonym schreef:[Allemaal redenen om:

Alle ISP's verplichten om bij een bestelling direct klaar en duidelijk mee te geven aan de kandidaat koper
op welke technologie ze zullen geplaatst worden. Namelijk ADSL1, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Met daarbij de
nodige info zoals de snelheden die mogelijk gehaald kunnen worden. Dan de klant de mogelijkheid laten
effectief te bestellen of zijn bestelling te annuleren.

Het zou zo allemaal veel transparanter worden en veel ontevredenheid oplossen.
OK, nu is het duidelijk. Het is niet dat je niet kunt lezen, het is omdat je niet wilt lezen.
Ik doe een voorstel die de CONSUMENT ten goede komt, jij wil MONOPOLIST blijven.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tonym schreef:
quistnix schreef:
tonym schreef:[Allemaal redenen om:

Alle ISP's verplichten om bij een bestelling direct klaar en duidelijk mee te geven aan de kandidaat koper
op welke technologie ze zullen geplaatst worden. Namelijk ADSL1, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Met daarbij de
nodige info zoals de snelheden die mogelijk gehaald kunnen worden. Dan de klant de mogelijkheid laten
effectief te bestellen of zijn bestelling te annuleren.

Het zou zo allemaal veel transparanter worden en veel ontevredenheid oplossen.
OK, nu is het duidelijk. Het is niet dat je niet kunt lezen, het is omdat je niet wilt lezen.
Ik doe een voorstel die de CONSUMENT ten goede komt, jij wil MONOPOLIST blijven.
Neen, dat wil ik niet. Wist je bvb. dat Telenet DSL lijnen bezit op het Belgacom netwerk. Ja, ze zijn sinds het overkopen van Codenet gewoonweg nog eens concurrent van Belgacom op hun eigen netwerk. Als er één bedrijf écht een monopolist is, dan is het wel Telenet. Ik wil gerust je voorstel ondersteunen ten goede voor de consument. Daar heb ik niet het minste probleem mee. Start een petitie of zo, en ik doe zelfs mee.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

En ik ga je bijtreden wat Telenet betreft voor hun absoluut kabel monopolie.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tonym schreef:En ik ga je bijtreden wat Telenet betreft voor hun absoluut kabel monopolie.
Great :!:
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Kan mij iemand nog eens zeggen waar dat staat van die gratis BGC-TV , want ik vind dat nergens.

Pack Telephony + Internet comfort kost 42,95€ , maar als je gratis TV aanklikt dan kost het ineens 50,90€. Dat is niet gratis hé !


Waar ziet iedereen toch dat dit GRATIS is ???
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan, kan jij hier op antwoorden ? Heb nu effe geen tijd.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

rasman schreef:Kan mij iemand nog eens zeggen waar dat staat van die gratis BGC-TV , want ik vind dat nergens.

Pack Telephony + Internet comfort kost 42,95€ , maar als je gratis TV aanklikt dan kost het ineens 50,90€. Dat is niet gratis hé !


Waar ziet iedereen toch dat dit GRATIS is ???
die 50,00 € is met internet favorite inclusief
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Doe geen moeite, bij Belgacom is 1+1+1=2 niet 1+1=1
Telefoon+Internet+Tv = Tv gratis, Telefoon & Internet pack + Tv is niet Gratis

hun volledige prijslijst vind je hier
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... celist.pdf
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

quistnix schreef:Trojan, kan jij hier op antwoorden ? Heb nu effe geen tijd.
Ik heb er zelf geen flauw idee van, het is de eerste keer dat mij dit opvalt. En ik ken niemand bij marketing die ik hiermee kan lastig vallen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

@quistnix : waarom raad jij Lordje aan een vaste lijn te nemen die hij niet zal nodig hebben, extra dus zal moeten betalen, gewoon om "BTV" en VDSL2 te krijgen?
Hij betaalt dan gewoon extra voor iets dat hij niet nodig heeft.

Leuke leurder ben jij :).

Ik persoonlijk ben ook voor het "transparante" model, zodat je weet waar je aan toe bent voor je aangesloten wordt, ipv pas *nadat* je aangesloten bent.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik persoonlijk ben tegen elke vorm van koppelverkoop, het maakt kiezen een "pain in the ass" en betaal nu serieus opgeld juist omdat ik alles gescheiden wil houden.

Aan een aparte telefoonlijn/GSM/internet/TV provider betaal ik nu in verhouding veel meer dan wanneer er echte concurrentie zou zijn op die dingen onderling.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

GuntherDW schreef:@quistnix : waarom raad jij Lordje aan een vaste lijn te nemen die hij niet zal nodig hebben, extra dus zal moeten betalen, gewoon om "BTV" en VDSL2 te krijgen?
Hij betaalt dan gewoon extra voor iets dat hij niet nodig heeft.

Leuke leurder ben jij :).

Ik persoonlijk ben ook voor het "transparante" model, zodat je weet waar je aan toe bent voor je aangesloten wordt, ipv pas *nadat* je aangesloten bent.
Je moet mijn post beter lezen. En ik leur met niets. Ik vroeg Lord óf hij een vaste telefoonlijn had en ik zei hem dat hij dan gratis BGC TV zou kunnen krijgen en dús op VDSL2 terecht komen. Maar hij heeft er geen, en ik heb hem ook nooit één aangeraden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het verschil in prijs tussen pack inet+tel en internet+tel+gratis BGC tv is:
bij internet+tel is het een pack, waarop een korting voorzien wordt
bij internet+tel+gratis tv wordt internet+tel niet als pack gezien (dus de volle pot) plus gratis bgc tv. Anders ken je twee promoties toe aan een product.

En ja, ik kijk wél TV. Maar wij hebben hier nu een decoder staan van Telenet (aangekocht voor 300 euro, ondertussen 3 à 4 jaar geleden)), en zitten met sociaal tarief van de kabel. En wij bellen (voorlopig) idd niet via de vaste lijn.

Nogmaals bedankt voor het advies iedereen (ook Quistnix ;)), maar ik heb nog een vraagje: wordt het sociaal tarief ook toegepast op een pack met telephony?
Ik zou zeggen van neen: want een classic line kost al 10 euro met sociaal tarief, en in een pack kost een classic line dan ook 10 euro (ongeveer).
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 27 jul 2010, 15:11, in totaal 1 gewijzigd.
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:Het verschil in prijs tussen pack inet+tel en internet+tel+gratis BGC tv is:
bij internet+tel is het een pack, waarop een korting voorzien wordt
bij internet+tel+gratis tv wordt internet+tel niet als pack gezien (dus de volle pot) plus gratis bgc tv. Anders ken je twee promoties toe aan een product.

En ja, ik kijk wél TV. Maar wij hebben hier nu een decoder staan van Telenet (aangekocht voor 300 euro, ondertussen 3 à 4 jaar geleden)), en zitten met sociaal tarief van de kabel. En wij bellen (voorlopig) idd niet via de vaste lijn.

Dus helemaal niet gratis als men Telephony + Internet neemt, zoals hier zoveel beweerd word.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

rasman schreef:
Lord Utopia schreef:Het verschil in prijs tussen pack inet+tel en internet+tel+gratis BGC tv is:
bij internet+tel is het een pack, waarop een korting voorzien wordt
bij internet+tel+gratis tv wordt internet+tel niet als pack gezien (dus de volle pot) plus gratis bgc tv. Anders ken je twee promoties toe aan een product.

En ja, ik kijk wél TV. Maar wij hebben hier nu een decoder staan van Telenet (aangekocht voor 300 euro, ondertussen 3 à 4 jaar geleden)), en zitten met sociaal tarief van de kabel. En wij bellen (voorlopig) idd niet via de vaste lijn.

Dus helemaal niet gratis als men Telephony + Internet neemt, zoals hier zoveel beweerd word.
Begrijpend lezen is niet uw sterkste kant?

Lord Utopia legt perfect uit dat op het telefonie + internet pack reeds een korting zit, en dat je dit niet kan combineren met gratis tv. In het telefonie + internet + gratis tv pack betaal je wel de volle pot voor telefonie en internet, maar je krijgt er wel gratis tv bovenop twv 18,5.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
rasman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Trojan schreef: Begrijpend lezen is niet uw sterkste kant?

Lord Utopia legt perfect uit dat op het telefonie + internet pack reeds een korting zit, en dat je dit niet kan combineren met gratis tv. In het telefonie + internet + gratis tv pack betaal je wel de volle pot voor telefonie en internet, maar je krijgt er wel gratis tv bovenop twv 18,5.

Lord Utopia was niet erg duidelijk met zijn uitleg en iedereen bleef hier maar roepen "gratis tv" maar uwen uitleg is dat nu wel.
Waarvoor dank.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Wat een heisa allemaal.

Kan het toch niet laten mijn mening te geven.

Ten eerste heb ik hier op het forum weten te lezen dat Belgacom zo veel mogelijk mensen op VDSL2 wil laten aansluiten, maar dat is dus nu niet meer het geval.

Belgacom zegt dat up en downloadsnelheid van de afstand van aansluiten en kwaliteit binneninstallatie afhangt, akkoord.
Maar in dit geval is er ADSL2+ en VDSL2 beschikbaar waarbij VDSL2 een kortere afstand heeft dan ADSL2+.

Volgens Lord Utopia is bevestigd dat VDSL2 aansluitbaar is alleen WIL men dit niet doen, men weigert de klant dit dus. Dit zie ik nergerns in de voorwaarde staan, is dus een probleem dat niet vastligt in voorwaardes tenzij ik mij vergis natuurlijk.

Als je via de website en bevestiging krijgt en ook via het Belgacom Center dat VDSL2 aansluitbaar is en beschikbaar dan lijkt mij de kans groot dat Belgacom dit ook zou moeten doen, eventueel klacht indienen bij Ombudsdienst.

Ik kan begrijpen dat Belgacom redenen heeft om in dit geval ADSL2+ aan te sluiten omdat hen dat beter uitkomt, maar waarom dan tools (website check) en dergelijke maken die dan schijnbaar verkeerde informatie geven (HD beschikbaar). Men mag de klant dus geen verkeerde informatie geven mijn inziens.

@Muziekbos:
Belgacom heeft GEEN monopolie op de ADSL markt, Belgacom is verplicht geweest zijn netwerk open te stellen, dat in tegenstelling tot Telenet dat mede door de overheid wel een monopolie heeft op de kabel in Vlaanderen, maar daar kraait blijkbaar geen haan naar.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 27 jul 2010, 20:43, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

quistnix schreef:
Muziekbos schreef:Het plaatje is toch simpel.

Belgacom verplichten om bij een bestelling direct klaar en duidelijk mee te geven aan de kandidaat koper op welke technologie ze zullen geplaatst worden. Namelijk ADSL1, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Met daarbij de nodige info zoals de snelheden die mogelijk gehaald kunnen worden. Dan de klant de mogelijkheid laten effectief te bestellen of zijn bestelling te annuleren.

Ook heel duidelijk afficheren en meedelen in de reclame dat VDSL2 in koppelverkoop zit en uitsluitend te verkrijgen is als je BTV neemt.

Een klantvriendelijk en innoverend bedrif zou dit op die manier doen. Belgacom is dat duidelijk niet, hoewel ze schermen met hun internationale awards voor kweetnie wat allemaal. Wat zijn die in feite waard vraag ik mij nog altijd af? Als de klant op hun thuismarkt er niets van merkt.

Ik begrijp perfect de teleurstelling en de kwaadheid van Lord. Is doodnormaal en het dient gerespecteerd te worden.

Belgacom er is nog heel veel werk aan de winkel.
Het is hier altijd maar Belgacom, Belgacom en nog eens Belgacom. Kun je mij, en dat mag wereldwijd zijn, één DSL provider aanwijzen die zo werkt ? Het beste gewenst.
Hmm, Plots kijkt men naar de wereld? Bizar, daar overal ter wereld wel een gezonde concurrentie is op de ADSL markt. Maar als Belgacom het zelf moet toepassen schermt men met 1001 uitvluchten. Zoals u nu. net zoals jarenlang met de data limieten of de steeds duurder wordende telecom prijzen eerst de tv dan het internet, nu de telefonie ...

Belgacom heeft nog altijd de ADSL markt in handen, hier spreekt men dan nog altijd van een monopoly. Daar alle alternatieven met handen en voeten gebonden zijn aan de goodwill (laat ons het maar recht door zee zeggen 'slechte wil') van Belgacom. Dit om hun monopoly zoveel mogelijk te beschermen en af te schermen van jan en alleman. Zie ook het monddood maken van de markt door Scarlet op te kopen.

Belgacom schermt toch graag met die wereldvreemde awards die men her en der in de wacht sleept. Misschien eens werk maken om de award binnen te halen van een transparant en klantvriendelijk beleid. Zodat klanten weten waar ze aan toe zijn voor ze een contract aangaan met Belgacom. Dat zou nu eens iets te betekenen hebben in plaats van al die vreemde en nietszeggende awards die nu in hun kast hangen. Waarom zet Belgacom dan tools op het internet om te kijken wat je kan krijgen. Bizar heel bizar van hen. 'kijken mag maar krijgen niet'
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het spijt me maar dit heeft niks meer te maken met deze topic. Graag terug on topic. Quistnix: gelieve dubbele posts te vermijden en de knop "wijzig" te gebruiken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik kan dus niet verbinden met het internet. Als ik connecteer via mijn Mobistar modem, zegt hij "PPP Down". Ik heb dan eindelijk die modem van Belgacom dus eens gebruikt (vandaag installatiedatum), en ook daar kon ik niet verbinden naar het internet. Profiel stond wel al op 4,6 / 0,512.

Naar de helpdesk gebeld en een zeer vriendelijk persoon zei me dat er iets verkeerd is aan de kabels bij hun kant, in één van hun kasten. Morgenochtend komt er een technieker langs die alles gaat repareren (hoop ik toch), alles op hun kosten natuurlijk (zou er nog aan moeten schelen hé :p).

Nog een leuke: ik had zo Mobile internet Free Weekend One genomen, en had dat twee weken geleden geactiveerd (via telefoon, zoals aangegeven in de brief). Ik wil dat product dus gebruiken vandaag, maar hij (het programma van de Vodaphone stick) zegt doodleuk dat mijn simkaart nog niet geactiveerd is. 't Gaat precies goed mis bij mij. :D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Lord Utopia schreef: Nog een leuke: ik had zo Mobile internet Free Weekend One genomen, en had dat twee weken geleden geactiveerd (via telefoon, zoals aangegeven in de brief). Ik wil dat product dus gebruiken vandaag, maar hij (het programma van de Vodaphone stick) zegt doodleuk dat mijn simkaart nog niet geactiveerd is. 't Gaat precies goed mis bij mij. :D
Steek die simkaart eens een uurke in uw gsm, is een veel voorkomend probleem. Meestal activeert hij dan wel
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Abusimbal schreef:Dit zie ik nergerns in de voorwaarde staan, is dus een probleem dat niet vastligt in voorwaardes tenzij ik mij vergis natuurlijk.
Yep, je vergist je dus.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”