Op basis van bovenstaande afbeelding heb ik dus mijn full rate splitter willen installeren, echter blijkt dit niet te werken.
Code: Selecteer alles
Situatie: *STRAAT* --- *PUNT1* ---- *PUNT2*
---- *PUNT3*
Op punt 1 heb ik de full rate splitter geïnstalleerd maar verder word deze niet gebruikt.
Op punt 2 staat een telefoon. (vroeger met adsl splitter, nu niet meer)
Op punt 3 is de B-box2 modem aangesloten
De lijn die vanaf de straat komt (punt 1) sluit ik aan op de zwarte klem -> geen probleem
De telefoonlijn (punt 2) sluit ik aan op de groene klem -> geen probleem, ik heb kiestoon en kan bellen.
De modem (punt 3) sluit ik aan op de blauwe klem -> hier zit mijn probleem, als ik dat doe krijg ik geen verbinding? Op de aansluiting (niet aan de klem, maar in de ruimte waar de modem staat) heb ik 3 mogelijkheden geprobeerd nl: via een gewone splitter, via een adsl splitter en via de 5->6 converter + 6-polige dsl splitter. Met geen enkele splitter kan ik een internetverbinding krijgen.
Ik dacht, ik sluit ze eens aan op de groene klem, en hang er eens een telefoon aan om te testen of dat de aansluiting wel goed marcheert -> dat werkt perfect.
De enige manier om het voor mij werkende te krijgen is: alle punten (punt 2 & 3) aansluiten op de groene klem, en de 5->6 converter + 6-polige dsl splitter op punt 3 plaatsen. Dit werkt echter niet echt goed (dat zie ik aan de Downstream Training Margin, die maar 6.0 dB is) aangezien er voor de splitter een aftakkingspunt is, als ik punt 2 er uit haal, dan haal ik 31 dB, dus dat lijkt me duidelijk.
Nu is mijn vraag eigenlijk, wat doe ik verkeerd? Ik heb ook al geprobeerd om de draadjes op de blauwe klem om te wisselen, maar zonder resultaat. Het enige waar ik nu aan denk is, dat ik misschien de draden op de zwarte klem zou omgewisseld hebben, maar dan zou ik toch totaal geen verbinding kunnen hebben, of wel? (ik kan dit nu niet meer testen omdat we momenteel het internet nodig hebben, maar is dat een mogelijkheid?)
Oja, als ik de modem adhv de 6-polige dsl splitter rechtstreeks op het eerste punt aansluit (waar de full rate splitter zit), dan werkt het wel perfect.
Alvast bedankt