quistnix schreef:Ik heb je de methode uitgelegd om tr69 af te zetten. En als je effe zoekt in dit forum kun je zelf vinden dat je het proces kunt hernoemen zodat het zelfs na een reboot niet meer opstart. Nog steeds niet tevreden ? Ik denk niet dat je ten volle beseft waarom BGC dit doet. Het gaat over customer experience, klanten tevredenheid, oproepen naar call centers te verminderen, etc. Maar ja, je hebt nu éénmaal de nerds die zoiets niet willen of kunnen begrijpen. En toch heb ik je de methode uitgelegd. Wat meer kan ik nog voor je betekenen ? Je hebt me niet eens bedankt voor de tip !
Jawel hoor, ik ben zeker tevreden. En je bent zeer zeker bedankt voor de uitleg.
En nog eens, ik snap perfect waarom ze dit doen en ik heb daar ook niets op tegen waarom ze dit doen (nog eens ik werk zelf ook als helpdesk en administrator en snap dus waarom ze dit doen). Ik ga er dan ook maar over ophouden hier ik apprecieer zeker de hulp en het was totaal niet mijn bedoeling om zo veel reacties in die aard op te wekken. Ik vroeg het me gewoon af of het niet mogelijk was (en ik blijf er bij dat een vinkje ergens zeker zo handig was geweest (de mensen die niet weten hoe ze dit kunne updaten gaan ook niet aan de instellingen van hun modem prutsen imo)).
Maar goed dan wordt het met processen hernoemen. Thanks voor de typ alleszins en nog eens, het was niet de bedoeling dat er zoveel comotie rond zo een simpele vraag ging komen. Blijkbaar een hoop mensen die zich (onterecht) aangevallen voelde. Dit was geen commentaar op Belgacom en al zeker niet op de medewerkers die hier duidelijk alle moeite nemen om de mensen te helpen met vragen over hun netwerk/modems.
Het was gewoon (wat mij betreft) een simpele vraag of het niet af te zetten was, das al. Voor de rest heb ik gewoon gereageerd op de commentaar op mijn vraag (sorry, maar zo ben ik nu eenmaal).
Thanks nog alleszins, dit onderwerp is (wat mij betreft) voor mij afgesloten.
By the way, hoe tegenwoordig (bij routers en zo) firmware upgrades te doen zijn moet je (wat mij betreft) geen nerd zijn om dit te kunnen.
Tegenwoordig kan het overgrote deel van de mensen toch browsen. Dat ze het niet gaan doen ben ik volledig akkoord en wat dat betreft snap ik ook perfect dat dit standaard aanstaat (heb ik hierboven ook ergens gezegd, ik weet waarom ze dit aanzetten en geen enkel probleem). Pak dat het inderdaad maar 0.1 tot 1 % van de mensen is die de computerkennis heeft van wat een informaticus heeft, dan nog hadden ze (imo) ook een manier om dit uit te zetten zonder in commandline te moeten prullen kunnen voorzien volgens mij.
Nog eens, dit is geen slecht bedoelde commentaar op niemand hier of op Belgacom. Eerder mijn mening/opbouwende commentaar.
Ik weet ook dat ze voor de paar mensen die dit zouden gebruiken er niet gaan insteken, maar moest er ooit naar de firmware/interface gekeken worden en er tijd voor is (moeilijk lijkt het me niet om te maken) zou het toch zeker voorzien kunnen worden wat mij betreft. Zeker na de 100% CPU problemen die ik gelezen heb hier op het forum welke met die processen te maken hebben. Just my 2 cents.
En sorry om er toch terug op te reageren, jullie moeten het hier niet mee eens zijn en ik versta perfect jullie en Belgacoms standpunt, ik geef gewoon mijn (wat mij betreft gefundeerde) mening waarom het volgens mij ook anders kan zijn. Ik bekijk mijzelf trouwensniet als een nerd, ik ben wel al jaren met computers bezig zowel binnen als buiten mijn werk, en het zou me verbazen moesten er naast mij maar 999 andere mensen zijn in Belgie die evenveel of meer van informatica/computers afwisten als ik (ik ben zeker dat dit niet het geval is, het zijn er veel meer).
Again, just my 2 cents. Ik wil niemand aanvallen (wat blijkbaar wel gebeurd is totaal onbedoeld) en mijn excuses als dit toch voor iemand is gebeurd. Ik zal alleszins mijn gezaag hier over nu stoppen, hopelijk is iedereen dan terug content
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
. De reden dat ik het hier postte was trouwens omdat ik wist dat er hier een goed antwoord ging bijzijn (of dit nu een oplossing was of gewoon "neen, dit is niet mogelijk" ik wist dat ik daarna ging weten hoe de vork in de steel zat.